MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Retekkommandó, avagy a vileda öröksége

2007. augusztus 13. - georgejr
Ma levelet kaptam a MÁV-tól. Elküldték annak a vagonnak a fotóját, amit nagy keservesen kitakarítottunk. Így szinte majdnem egy hónap távlatából egész tisztának tűnnek. Sajnos a kirakott papírról nem kaptunk visszajelzést. A TTK által takarított vagon-t pedig karbantartják.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr12138994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

greggrant 2007.08.13. 16:37:42

Nah, ha jól látom, a padló már alig van felmosva, csak a kosz szétmaszatolása megy ott lenn :-(

Valaki más 2007.08.13. 17:00:57

Pont azt néztem, hogy takarítás után nem így nézett ki a padló

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.13. 22:06:51

Az egy dolog, szerintem sokkal feltűnőbb az, hogy ahol TERMÉSZETES, hogy rendszeresen kell takarítani, ott hiányosságok vannak.

Ahol csak akkor kell takarítani, ha az utasok a tiszta kocsiban is miket csinálnak... Ott rend maradt, mert szerencsére nem általános az, hogy az utasok problémásak lennének. Egro a redkívüli, komolyabb takarításraq tiszta vagonok esetén ritkán lenne szükség. A labdarúgó mérkőzésekre, stb. pedig fel lehet készülni.

hattyú 2007.08.14. 07:08:51

A padló nem a legszebb (3. kép fentről), greggrantnak igaza van. De fő az igyekezet...Mondjuk a 30 éves, rozsdás, leélt vagonokat szerintem hiába takarítják ki, akkor is látszik rajtuk a pusztulat. Persze majd egyszer minden jobb lesz!

Napsugrar 2007.08.14. 17:40:32

Tehát az a kossz mennyiség amit lesikáltunk mégsem 1 hónap alatt rakódott le? Milyen érdekes...

kattog6 2007.08.16. 19:20:29

A téma iránt érdeklődőként bukkantam erre a blogra, ahol úgy tapasztaltam, hogy Önök elkötelezett „zászlóvivői” és szószólói a vasúti közlekedés megreformálásának, amelyért bejegyzéseik alapján nem csak szóban, de tettekkel is síkra szállnak, a média figyelmét is akcióikra irányítva. Volt szerencsém részt venni a múlt heti Délis sajtótájékoztatón, ahol egy számomra ismeretlen MÁV-os hölgy közölte velem az alábbi, felháborító információt, amit ez úton tolmácsolok blogjuk felé.
Van-e információjuk arról, illetve Önök szerint igaz lehet-e, hogy a MÁV Start Zrt. a legnagyobb titokban azzal a takarító céggel kíván szerződést kötni a Keleti és a Nyugati Pályaudvar vasúti kocsi parkjának takarítására, amely a Déli Pályaudvaron 20 évig "végezte" a takarítást, elképesztően alacsony színvonalon? Most, amikor alig múlik el olyan nap, hogy a média egy-egy hírrel nem tájékoztatna a közlekedés egészét érintő változásokról, átszervezésekről; amikor végre úgy tűnik, hogy egyfajta "rendszerváltás" indult meg a tömegközlekedésben, előfordulhat-e, egy ilyen leplezetlen mutyizás?
Számomra sokkoló, hogy bizonyos területeken visszarendeződés kezdődjék el, és egyáltalán felvetődhet, hogy ugyanaz a vállalkozó végezhesse a vasúti kocsik takarítását, amelyik a fekáliával szennyezett WC-k, a szemetesek, és az ülések törlését ugyanazzal az 1, azaz egy db ronggyal végezte, az orrunk előtt, 20 éven keresztül!
Arról már nem is beszélve, ha ezt utasként szóvá mertük tenni, azt a takarítónak csúfolt személyzet meglehetősen alpári stílusban utasította vissza. Annyi szégyenteljes nap után, végre rászánta magát a MÁV a változásra, most pedig mégis vissza kell majd szoknunk a jó kis retkes-mutyis cégek szánalmas ténykedéséhez?
Előfordulhat-e, hogy a MÁV és régi alvállalkozói között a régi összefonódások olyannyira erősek, hogy azok csírájában fojtsák el a változás jeleit, a változtatás lehetőségét, a tiszta vasúti kocsik térhódítását? Létezik-e, hogy az utazóközönséget – néhány vezető régi barátsága, vagy inkább érdekszövetsége miatt – megfosszák attól az alapvető jogától, hogy pénzükért nyugat-európai állampolgár társaikhoz hasonlóan tiszta, kultúrált vasúti kocsikban utazhassanak?
Milyen esélyt látnak a mélyen tisztelt vasutas reformerek arra, hogy az a vállalkozó, amelynek több évtizedes semmit-tevékenysége eredményeként az átlag állampolgár a „személyszállító vasúti kocsi” szóösszetétel hallatán elsősorban az elképesztő, balkáni jellegű higiéniai állapotokra asszociál, most majd új, európai színvonalú tisztaságú vasúti kocsiparkot „varázsol” az utazóközönség számára? Én erre semmi esélyt sem látok. A kocsik ugyanolyan retkesek lesznek, mint amilyenné váltak az elmúlt húsz év alatt.
Nem lehet, hogy a Nyugati és Keleti Pályaudvarok „felkínálása” egyfajta kárpótlás lenne a régi haveroknak az elvesztett Déli Pályaudvarért? Véleményem szerint meglehetősen janus-arcú lépés a MÁV részéről, hogy sajtótájékoztatóján az új vállalkozójával „villant”: nézzék, ilyen szép tiszták lesznek a vasúti kocsik, ám ez csak a kirakat, „parasztvakítás”, mert a háttérben, titokban már javában tárgyalásokat folytat a Keleti és Nyugati Pu-ok vasúti kocsi takarításáról, a bukott vállalkozóval.
Nem szeretnék állást foglalni a Déliben jelenleg működő új, kimondhatatlan nevű takarító vállalkozó tevékenységével kapcsolatban, mert a szürke hétköznapokon az ő munkájuk sem csillog annyira, mint a sajtótájékoztatón láthattuk, de legalább jelen vannak, teszik a dolgukat és némi változás talán észlelhető lesz hamarosan. Bár szerintem egyenlőre ez a cég sem tudja azt a színvonalat produkálni, amit nyugaton utazva már megszokhattunk, és amire annyira áhítozunk…
A kérdéskör más szemszögből is megközelíthető: hogyan lehet az, hogy – blogjuk beszámolója szerint – lelkes civilek egy csoportja (a „retekkommandó”) az otthonról hozott takarítási szaktudással, vegyszerekkel és eszközökkel (ja, és persze az elszántság, veríték és bizonyítani akarás sajátos keverékével) olyan állapotba tudott hozni egy vasúti kocsit, amilyennel az elmúlt időszakban nem nagyon szembesülhettünk. Akkor az ezzel megbízott, ezért fizetett vállalkozók miért nem produkáltak hasonlót az elmúlt időszakban? Miért civileknek kell megmutatniuk, a vállalkozók munkáját minősítve, hogy lehet tisztább vasúti kocsikat „előállítani”?
Továbbá, ami számomra a legérthetetlenebb: miért merül fel akárcsak a lehetősége is annak, hogy a régi, rosszul bevált – bukott - vasúti kocsi takarító társaság számonkérés helyett –TITKOS TÁRGYALÁSOKAT KÖVETŐEN - ismét a „MÁV Start” vonalához állhasson? Ha egyáltalán igaz ez az információ….
Több mint 30 éve utazom rendszeresen vonattal, szinte naponta. Az egyetem elvégzése óta ezen a területen dolgozom. Egyet szeretnék kérni a vasutas vezetőktől:
NE NÉZZÉK AZ UTASOKAT HÜLYÉNEK!
MEG TUDJUK KÜLÖNBÖZTETNI A TISZTASÁGOT A RETEKTŐL, ÉS MEG TUDJUK KÜLÖNBÖZTETNI A KORREKT ELJÁRÁST A SZÉGYENLETES MUTYIZÁSTÓL! TISZTÁBAN VAGYUNK AZZAL, MI AZ A KÖZRÖHEJ ÉS MI AZ A KÖZBOTRÁNY.
Ha ez a hír igaz, akkor az kimeríti mindkettőt….

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.16. 20:23:36

kattogó: Nem hiszem, hogy több mint 20 éve ugyanaz a cég takarítana, elég belegondolni abba, hogy a 80as években milyen cégek is voltak.

A másik amit nem hiszek, hogy a takarítás csak a cégen múlna. Nem hiszem, mert fontos az is, hogy milyen szolgáltatást rendelnek meg, fizetnek ki, és kérnek számon. Nem tudjuk, nem is tudhatjuk, hogy eddig mi is volt e kérdésben a helyzet. Ha a MÁV eddig is azt kapta amiért fizetett, amit megrendelt, amit számonkért, és most is azt kapja majd amit megrendel, de ez jelentős minőslégi változást jelent, akkor pl. nincs gond.

Napsugrar 2007.08.26. 22:35:56

TheElf:" A másik amit nem hiszek, hogy a takarítás csak a cégen múlna." Nos nem tudom, hogy Te ott voltál e azon a szabados "baráti beszélgetésen", amely a retekkommnadós akció után, a Keleti pályaudvar egyik közösségi termében zajlott le.* A megbeszélés érdekessége mindössze annyi volt, hogy a MÁV, vagyis a MÁV-START részéről Teke úr és az alvállalkozók is ott voltak. Mindenki osztotta az észt a másiknak.
Próbáltuk megoldani a nagy problémát, vagyis hogyan hozható elfogadható szintre a vagonok tisztasága. Elhangzott a TTK vezetőpje szájából egy érdekes mondat (szó szerint idézem): "A takarító cégek csak abból a munkából tudnak profitálni, amit nem végeznek el!"
Láss csodát! Ezekután ki állt Teke úrtól balra a kattogó által említett sajtótájékoztatón? Lehet találgatni.


* Ezt nagyon szépen megfogalmaztam, de a helyzet korántsem ilyen fényes. Az a bizonyos helyiség kissebb időutazás volt a 70'-es évekbe. Többek között - remélem emlékeztek a szürke fekete "pöttyös" vagy mintás járólap, vasajtós szekrények, stb., stb., stb. A női mosdó a harmadikon, persze ajtózár nélkül. A folyosó végén, a nem használt rész vasráccsal lelakatolva.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.26. 23:17:47

Napsugar: A pénz, az ellenőrzés, stb. sokmindenre képes. A Takarító cégnek persze azt kell mondani: ha az elvégzett munka alapján nem tud profitálni, nem kellett volna elvállalni. Vagy reális ajánlatot kellett volna beadni. Ha nem tetszik a dolog, akkor annak jogi következményei lehetnek, ami nem jó nekik. Ezért mondom: Ha a MÁV megfizeti a minőséget, torkára lép a takarító cégnek akkor nincs gond.

Napsugrar 2007.08.26. 23:23:15

Felmerült a kérdés, hogy a szerződés aláírása során ki tartotta a géppuskát a fejükhöz? ( A blog szülőatyja szájából :)) Érdemleges válasz persze 0.

Napsugrar 2007.08.26. 23:25:22

Ellenőrzás is volt. (írjuk múlt időben, reménykedve abban, hogy a PQS majd mindent rendbe hoz). Nem tudom mennyit hallottál egyébként az új ellenőrzési rendszerről, de az biztos az új szoftver nem volt Kóka igéretei közt.

Napsugrar 2007.08.26. 23:27:38

georgej, ha olvasnád a KÓKA szót, azt nem politikai fricskaként említettem, még mielőtt offot kapnék :D

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.27. 10:19:53

Napsugar: Ez mind nem lep meg, de azt hiszem erről a takarítós témáról lenne értelme egy kicsit más megközeleítésben is beszélni.

A MÁV elsődleges feladata nyilván az ellenőrzés, és nyilván ezen sok új rendszer segíthet elméletben. Az, ha alaposabb, lelkiismeretes az ellenőrzés, és velünk, utasokkal empatikus a vasutas és nem a takarítócéggel, az meg gyakorlatban segít :)

Ettől függetlenül, akadnak olyan dolgok, amikben a takarítócégnek is igaza lehet. Például: Késnek a vonatok, a vártnál sokkal több szemetet hagynak ott az utasok. Egy késő, és átlagosnál koszosabb vonatról már nem ér át időben a takarító a következő takarításra váróra. Ergo, a dologban egészen biztosan van sara a MÁVnak is.

A kiszámíthatatlan menetrendnek, a nem túl jó pályának, a korszerűtlen kommunikációs rendszernek, a nem túl jó biztosító berendezéseknek.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.08.27. 10:58:20

Takarítás:
Amíg egy vagon teljes takarítására (súrolás, ablak, wc) összesen 5500 forintot költ a MÁV, addig ne csodalkozzunk, hogy ilyenek, ennyibol nem lehet gazdasagosan jo munkat vegezni...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.27. 11:24:08

HA jól tudom volt közbeszerzés. Azért ígértek a takarítók ilyen alacsony árat, mert nem volt ellenőrzés, ergo tartottak tőle, mindenki lejjebb megy árban. Volt is belőle valami botrány.

Napsugrar 2007.08.27. 12:18:52

TheElf: igazad van abba, hogy a takarító cégeknek is igazuk van. Ha! Ha arról beszélünk, hogy a szemetes nincs kiürítve, mert késett a vonat. Abban az esetben, melyet te is említettél, persze mi utasok sem nyitogathatjuk a bicskát a zsebünkben*.

De! Attól, hogy tele van a szemetes, mert nem tudták kiüríteni egyszer normálisan, attól még nem rakódik le évtizedes dzsuva az ablakpárkányra.

Vagy! Attól, hogy tele van a szemetes, mert nem tudták kiütíteni egyszer normálisan, attól még nem lesz retekcsíkos a fehér nacim. (illusztráció, kedves olvasó ne kötekedj azzal, hogy ne fehér naciban szálljak fel :D)

Azokra a takarításokra, melyek ezen állapotott hivatott megsemmisíteni, ki kell állítani a vagonokat a szervízvágányra. Ha minden igaz - az Isten is megsegít, és a Párt is velük van - a sima mezei szerelvények kéthetente fognak ilyen "kiálláson" résztvenni. Remélem ekkor ki is takarítják!

*Bár Teke Úr és Sági Úr a Máv-Start részéről igéretett tett utazó takarítók munkábaállásáról. De erről majd később...

georgejr: valószínű a vezetők gyermekkorukban sokat játszottak Gazdálkodj Okosan! -t, illetve a takarító cégvezetői is ha ennyi pénzért elvállalták!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.27. 13:07:01

Napsugar: Pont ezért lényeges az, hogy a kocsik kiállításakor való alaposabb takarítás megrendelése új esélyt jelent a tisztaságra.

Napsugrar 2007.08.27. 13:34:12

Na ebben egyetértünk!!!

De akkor nem értem az előző okfejtésed, hogy miben is van igaza a takarító cégeknek?

Jó pénzért - legyen az annyi amenyi, de senki sem erőltette rájuk - elvállalták a takarítást, akkor elvárható, hogy ne üljön a százados retek a vagonon.

Azt is elvállalták, hogy olyan körülmények között, amilyet a Máv teremt, takarítják a kocsikat. (Legyen akár infrastuktúrális hiányosság gondolom a "megfelelő" szakemberek ezt felmérték, és a "megfelelő" vezető ezt a cégére nézve elvállalta.)

A lincshangulatott ebben a témában nem az egyszer nem ürített szemetes okozza, hanem az általános szenny, bűz, fertő, ami a vonatok higéniás állapotát jellemzi.

Akkor miben is van igazuk?

csakneezek 2007.08.27. 20:22:52

Szerintem a téma iránt érdeklődők korábban a neten közzétett cikkekből tájékozódhattak a takarító tender „titkos” lefolyásáról.
(www.mfor.hu/cikk.php?article=33834 www.mfor.hu/cikk.php?article=22765&pat=14 )
Nagyon örülök, hogy a tender győztes területén azóta nincs fekáliás wc és piszkos kocsi. A takarítók alpári stílusa is megváltozott.
soforkalandjai.b13.hu/index.php?f=7&s=1&blogid=594&page=3
(vagy nem). Állítólag az új mikroszálas törlőruhák 40 évig is kibírják.:))
Azok a MÁV-os irányítók, akik 20 éve irányítják a takarítást, (a reformerek) szerintem már (biztosan) megváltoztak!
Ki lehet mondani, PLURAL vagy PQS (bár jelenleg a honlapjuk nem elérhető).
Véleményem szerint a parasztvakítás része, hogy a sajtótájékoztatásra készült vasúti kocsikat kb. 3 napig takarítgatták, ez szerintem kb. 450.000.- Ft- ba került rezsi órában számolva. Majd ki kellene fizetni.
Lelkes amatőrök 18 órát szántak egy kocsi takarítására, és nem voltak elégedettek. A profik 24 órát. Ön szerint ezért mennyit fizet a MÁV szerződés szerint?
Na, így kell tendert nyerni.Találtam még egy csúnya takarító történetet a MNO portálon,de azt már az én gyomrom se bírja!
Ki lehet mondani, PLURAL vagy PQS (bár jelenleg a honlapjuk nem elérhető).
Le a konspirációval!

Napsugrar 2007.08.27. 21:00:16

csakneezek: ezek a linkek nem mai cikkekre mutatnak. Én csesztem el valamit??? :D

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.27. 23:00:23

Napsugar: Ezért mondtam: Az a fontos, a MÁV mit kér, mit követel meg ellenőrzésként, és mit nyújt, hogy ez megvalósuljon.

Sőt, mosolyogni fogsz: De azon is sok múlik, hogy a kalauz megbünteti-e az utast aki sáros bakkancsát az ülésen pihenteti...

csakneezek 2007.08.28. 15:12:58

Kedves "Napsugrar"!
Az első 2 link az úgymond titkos közbeszerzésről szól, annak aki érdeklődőként bukkant a blogra. A harmadik,pedig egy sofőr blogra mutat,ahol vázolja a szerző,hogy a járműhigiéniában élenjáró cég alkalmazottja milyen talpraesetten,és profi módon végzi a munkáját.
(én is vettem egy fehér nadrágot:))
süti beállítások módosítása