MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Tájékoztató a tisztaságról, avagy ilyen a magyar népmese

2007. augusztus 09. - georgejr
Tegnap mindenki kedvenc cége sajtótájékoztatót tartott. Kollégánk is a helyszínen járt. Hamarosan fotókat is közlünk, amelyek rendkívül tanulságosak lesznek.
Szóval összefoglalva a dolgokat. Dőlten a megjegyzéseink.
 De előtte:

"Üdv MÁV Utasok !"
 
"Mindennap Abonyból utazom Pestre, ott dolgozom. A tegnapi híradóban mutatták, milyen szuperul takarítják a kocsikat. Ehhez képest ma (6.12-kor indult abonyból)  reggel olyan mocskosság, kosz fogadott a másodosztályon, amit még nem láttam, bár edzett vagyok ebből a szempontból. Bárhova nyúltam fekete lett a kezem a portól, piszoktól, az ülés egyszerűen retkes volt. Azért mindennek van határa, havi 54.000.-Ft-ért (bérlet) talán kapnom kellene valamit..."
"Egyébként nem értem minek van egyáltalán menetrend, soha nem érünk sem be, sem haza a megadott időre. "
"Nem is kívánok beszélni a másfél kétórás késésekről, mert minősíthetetlennek tartom, és dilettáns hozzáállásnak."
"Japánban ennek a tizedéért harakiri jár..."
"Üdv minden sorstársnak."
"K. Zsolt"
"
"
A MÁV-Start Zrt. képviselője tegnap elmondta, hogy a tavaly kiírt takarítási tender nyertesei 2007. május 29-én kezdték meg a munkát a Budapest-Déli, Győr, Székesfehérvár és térségeik, Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc és térségeik, valamint Szeged, Békéscsaba, Kiskunhalas és térségeik területén. A korábbi 5 vállalkozó helyett csupán két cég végzi a feladatokat, melyeket szigorú követelményrendszer alapján látnak el.
Az új Tisztítási Előírás a jelenleg érvényben levő utasításhoz képest tisztítási nemenként mintegy 20%-al több elvégzendő feladatot tartalmaz. Többek között az előírt többletfeladatok az utasok által kifogásolt hiányosságok megszüntetésére irányulnak. Kiemelt figyelemmel kezelik  a WC helyiségeket, a kilincseket és fogantyúkat, az ülések, a belső ablakfelületek és a csomagtartók tisztítását. Ez az új rendszer reményeik szerint az utasok szemszögéből nézve is azt eredményezi, hogy a kocsik tisztasága összességében komoly javulást mutat.

Szerelvényfordulón belül naponta az alábbi tisztításokat kéri a MÁV:

- napi nagytisztítás (T2), /a budapesti elővárosi forgalomban közlekedő szerelvényeknél további napi egy alkalommal megrendelhető/, (és a vidék?)

- kistisztítás (T1-t), ha a tartózkodási idő min. 40 perc, (sajnos a tapasztalat nem azt mutatja, hogy lenne 40 perces tartózkodási idő minden vonatnál....)

- utántisztítást (T0), ha a tartózkodási idő 20 és 40 perc között van, (lásd fent)

Egyébként jó lenne tudni, mit takar a fenti három kifejezés.

Az időszakos kocsitisztítási feladatok (T3) a kocsik komplett belső és külső tisztítását foglalják magukba.

Előírás szerint kéthetente történik, mely a padlótól a mennyezetig a kocsik teljes takarítását jelenti, beleérte a belső ablakfelületek, oldalfalak nedves tisztítását, fertőtlenítését, a textilbevonatú ülések vegyszeres kárpittisztítását. Ezen felül fél évente kiegészül a rágcsáló és rovarirtás elvégzésével.

A személyszállító járművek külső mosását gépi és kézi technológiával előírás szerint hetente, országos szinten 20 helyen végzik. A 20 szolgálati helyből 12 helyen üzemel gépi mosóberendezés található, melynek nagy része felújításra szorul. A MÁV-START Zrt. korszerűsítésüket kiemelten kezeli, a felújításuk előkészítése folyamatban van. A már meglévő berendezéseken kívül terveink szerint ez év végére Szolnok állomáson egy fedett télen-nyáron üzemelő gépi mosóberendezés telepítése kezdődik.

Ez egy, és csak csepp a tengerben? Nem kellene inkább javítani az ellenőrök teljesítményén, és kapuk helyett erre költeni?

A korábbiaktól eltérően a tisztítási feladatok ellenőrzésére mintavételes eljárást vezettünk be. A meghatározó tisztítási feladatok nem megfelelően történő elvégzése esetén a vállalkozókkal szemben különböző szankciókat érvényesítünk.

Reméljük a mintavétel után akár bakteriális vizsgálatot is lefolytatnak.

Utasaink számára lehetőséget biztosítunk, hogy a vállalkozók felé is jelezni tudják a kocsik tisztasági állapotával kapcsolatos észrevételeiket, véleményüket. A vasúti kocsikon elhelyezésre kerül nevük és elérhetőségük.

A Tisztítási Előírás hatékonyságának növeléséhez elengedhetetlenül szükséges a teljes számítógépes rendszer fejlesztése az ellenőrző helyeken. Az ehhez szükséges szoftver kifejlesztése megtörtént, jelenleg tesztelés alatt áll.

Ezt speciel mint informatikus nem értem, milyen rendszert kellett fejleszteni? Erről egy kicsit bővebb információt szeretnék. Jó lenne tudni mennyiért fejlesztette a MÁV, milyen platformra, és mit tud. De ha már fejlesztésnél tartunk jó lenne végre, ha ÁFA-s számlát is nyomtatnák, és ezek után nem kellene mindig lediktálni a nevet, címet és bosszantani az utastársainkat.

Az ismertetett tisztítási rendszer önmagában nem eredményez látványos javulást az infrastruktúra fejlesztése nélkül, amely téren még komoly elmaradások vannak.

A belső tisztításoknál a szilárd burkolatú utak hiánya mellett általános probléma a területek csatorna hálózatának, a villamos energia hálózatának, valamint a vízhálózatának elmaradottsága. Az infrastrukturális fejlesztések megfelelő szintű megvalósítására legalább 2 milliárd Ft szükséges.

Kedves MÁV akkor tessék előteremteni azt a pénzt. Ötletem lenne.

"
"

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr45135908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2007.08.09. 13:44:02

Hát igen... nekem "csak" 42.000 Ft -ba kerül az a "szolgáltatás". A probléma az, hogy soha nincs olyan felelőse a problémáknak, akit felelősségre is vonnának. Úgy értem az "irgum-burgum, ilyet többet ne csinálj!", kategóriás, jelenleg megszokotton felül. Azon lehetne spórolni, ha az ilyen vezetőket sürgősen vonattakarításra alkalmaznák csak, természetesen a feladatkörnek megfelelő (takarítói) fizetésért!

Nem értem egyébként, hogy miért ilyen drága a bérlet nekünk. Ha Budapesten mondjuk utazom korlátlanul 8100 Ft-os BKV-bérletért bármennyit, bárhova, akkor a 42000 Ft-os bérletem miért is van arra korlátozva, hogy csak Budapest és a lakhelyem között használhassam?? Vagy miért is ilyen drága?

Bedecho (törölt) 2007.08.09. 13:53:26

Azért, mert az adott utazók száma mellett a budapesti (vagy más, városon belüli) tömegközlekedés fenntartása és üzemeltetése az anyagiakat tekintve kedvezőbb.

hattyú 2007.08.09. 14:09:37

Havi 54 ezer forintért már kapsz szuper albérletet :) Jó ez csak vicc volt!

Az is gond lehet szerintem, hogy te rosszul utazol, nem kellene figyelned ilyen dolgokra. Legyél elégedett! És különben meg örülj, hogy elvisznek a célhoz, mit kukacoskodsz a pitiáner késések miatt!!! És ne próbáld a MÁV-ot kritizálni, mert csak egy izé vagy, tudod naaa, kultúrsznob, sznob-bigyó akinek semmi se jó! Jó minden úgy, ahogyan van! Drága? Mi drága van ezen? Pfff, méghogy másfelé is utazhass? Megőrültél? Űjé be a koszba, vegyél büdös hamburgert, ne törődj mással és cigizz a folyosókon, a MÁV meg olyan amilyen, jó ez ide!

Persze ez csak vicc volt :) A valóságban még ennél is sokkal szebb minden!

Rocko- 2007.08.09. 14:13:12

május 29 óta hányszor telt el két hét? még se látom a T3 nyomát.
bár lehet, h ebből T1000 lesz, és a Svájci néger se ment meg minket :(

Manyizga (törölt) 2007.08.09. 14:24:54

Bedecho, ezt értem. De azt akkor se, hogy miért ne használhatná valaki azt a bérletet más irányba is... havi 42.000 Ft-ból kb. autóval is járhatnék, ha az üzemanyagköltséget számolom...
(65km x 2 = 130km/nap 5,5 liter dízelolaj/100km, azaz 7,15 liter / nap azaz 260 Ft -os gázolajjal számolva 1859 Ft/nap. 22 munkanap x 1859 Ft = 40898 Ft... tomtom, biztosítás, amortizáció stb. nincs számolva... de akkor is)

petya.bacsi 2007.08.09. 14:41:21

miért van nekem olyan érzésem, hogy a vonatok ugyanolyan mocskosak maradnak, mint eddig voltak? minden vonatozónak magához kellene venni egy fényképezőgépet, és szorgalmasan kattintgatni. milyen érdekes galéria lenne ezekből a képekből...

állítólag közvéleménykutatás is lesz vagy volt. engem - az átlag utast, aki olyan szerencsés, hogy naponta utazhat nem is keveset - persze nem kérdeztek meg. miért nem jönnek el egyszer ezek a kérdezőemberek a késett személyvonatra várakozók közé?

petya.bacsi 2007.08.09. 14:43:27

K.Zsolt: most nyár van, és már 1,5-2 órás késés előfordul műszaki (?) vagy forgalmi (?) okokból . már összeszorul a gyomrom, és szabályosan rosszul vagyok, ha belegondolok, hogy pár hónap, és beköszönt a szürkeség, a rossz idő és a fagy meg a hó...

csakneezek 2007.08.09. 15:15:35

Ja.....meg 2 milliárd Ft,meg műűűűhóóód-as adatátvitel,attól tisztúl!Teker Úr meg tegnap jött a vasútra.
A STOP képén állnak egy vasútiépület előtt, úgy néz ki,mintha a tatátjárásból maradt volna itt.
És nagyon mostoha körülmények is vannak.
És ez új rendszer,mert eddíg ösztönös takarítás volt..Meg a tender,de MI már 20 éve magasszinvonalon szervezzük a takarítást!

zsipe 2007.08.09. 17:00:08

MI köze van egy számítógépes szoftvernek a tisztasághoz?De hülye vagyok,az fogja kitakarítani a vasúti kocsikat.

..::Froschlama::.. (törölt) 2007.08.09. 19:43:05

Jóhogy hülye vagy! Úgy kifogják takarítani a vagonokat hogy irgalmatlanul:) Ezentúl nincs greff, kosz stb. Több szoftver, Több tisztaság!Igen, megcsináltuk(ebben természetesen egy csepp politika sincs.)

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.08.09. 20:07:04

új szoftver jól seper
jog, tisztább érzés

csakneezek 2007.08.09. 21:01:04

A T0,T1,T2,T3,a konspiráció miatt került a szövegbe.
Ez már NATO kompatibilis,ez a menedzsment nagy találmánya.
Szoftvert most teszteljük, -Cleardows 1.0-jól tisztít,nem habzik, és távolból is irányítható!

..::Froschlama::.. (törölt) 2007.08.09. 21:32:58

Intelingens mint a mosópór? Szóda van ebben a cleardows-ban? Tudjátok miért kezdték kifejleszteni? mert Billgéc már hivatalosan sem a leggazdagabb ember a földön. Valahogy ujra annak kell lennie nem?

..::Froschlama::.. (törölt) 2007.08.09. 21:35:35

Mellesleg "Nato kompatibilis"...IGENIS AZ! Méghozzá azért hogy az új száb grippen korrupciós:D repülégepekről domestost, hipót, közmunkára fogott greffitis gyerekeket dobjon le a vagonokra. Hatékonyabb a tisztítás...

zsipe 2007.08.09. 21:50:42

Tudtam,hogy mi fogjuk kifejleszteni az első vagontakarító szoftvert:)

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2007.08.10. 01:14:40

Most lehet, hogy a lokálpatrionizmus beszél belőlem (Sopron), de én a GYSEV vonalán egyszer nem találkoztam koszos (zöld) kocsival, kivéve, ha mávosat raktak rá.

Maddness69 2007.08.10. 07:50:38

Nézzük, mit akarnak a népek. Tisztább vasúti kocsikat. Hol jó ez nekem és haverjaimnak? A tisztitás az bonyolult. Jól meg kell szervezni. XXI. század, meg havernak van egy szoftver cége. Kell egy szoftver, ami szervezi a takarítókat. Ki, mikor, meddig, hol van szolgálatban. Erre elmegy a lóvé 95 %-a legalább. Viszont egy nagy lépés a tisztább kocsik felé. Valami "érdemlegeset" azért mégis kéne csinálni. Meg van! Írunk egy listát, hogy még mit kell takarítani a kocsikon. Úgy menedzseljük és kommunikáljuk, hogy papíron kijöjjön, hogy 20 %-al tisztábbak lesznek a kocsik. Erre elmegy a pénz maradék 5 %-a. S végül. Józsi! Holnaptól itt is, meg itt is alaposabban takarítsd a kocsikat. Józsi, meg gondolt egyet magában.:) Te fizetgetsz, én meg takarítgatok.:)
Így megy ez in Mutyiland. S mindenki jól jár, s mégsem változik semmi.:)

Valaki más 2007.08.10. 09:10:47

Én inkább a kapus részhez szólnék hozzá, bocs hogy eltérek a témától:

Miért zavar mindenkit a kapu meg a karán? Nem lehet, hogy azért volna, hogy csak olyanok jussanak be oda, akik vettek jegyet? A világ fejletteb részén (Angliában különösen) jól működik a rendszer, befelé kifelé jegyet kell használni, hogy kijuthass illetve bejuthass a metróba/vonatra. Miért is volna baj ez?

madachy 2007.08.10. 09:24:57

Valaki más:
nem a kapuval van a baj, hanem azzal, hogy reggeli csúcsban 1 db van nyitva, és igen lassú a ki- és bejutás.
Megint nem a rendszer rossz,hanem a megvalósítás. Megint. És ahogy mindig.

Valaki más 2007.08.10. 13:53:01

madachy, igazad van.

ott ahol ez a rendszer van, minden kapu jó és működik, visznt mindenhol kompetens, hozzáértő, segítőkész személyzet van, aki útba tud igazítani