Tegnap mindenki kedvenc cége sajtótájékoztatót tartott. Kollégánk is a helyszínen járt. Hamarosan fotókat is közlünk, amelyek rendkívül tanulságosak lesznek.
Szóval összefoglalva a dolgokat. Dőlten a megjegyzéseink.
De előtte:
"
A MÁV-Start Zrt. képviselője tegnap elmondta, hogy a tavaly kiírt takarítási tender nyertesei 2007. május 29-én kezdték meg a munkát a Budapest-Déli, Győr, Székesfehérvár és térségeik, Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc és térségeik, valamint Szeged, Békéscsaba, Kiskunhalas és térségeik területén. A korábbi 5 vállalkozó helyett csupán két cég végzi a feladatokat, melyeket szigorú követelményrendszer alapján látnak el.
Az új Tisztítási Előírás a jelenleg érvényben levő utasításhoz képest tisztítási nemenként mintegy 20%-al több elvégzendő feladatot tartalmaz. Többek között az előírt többletfeladatok az utasok által kifogásolt hiányosságok megszüntetésére irányulnak. Kiemelt figyelemmel kezelik a WC helyiségeket, a kilincseket és fogantyúkat, az ülések, a belső ablakfelületek és a csomagtartók tisztítását. Ez az új rendszer reményeik szerint az utasok szemszögéből nézve is azt eredményezi, hogy a kocsik tisztasága összességében komoly javulást mutat.
Szerelvényfordulón belül naponta az alábbi tisztításokat kéri a MÁV:
- napi nagytisztítás (T2), /a budapesti elővárosi forgalomban közlekedő szerelvényeknél további napi egy alkalommal megrendelhető/, (és a vidék?)
- kistisztítás (T1-t), ha a tartózkodási idő min. 40 perc, (sajnos a tapasztalat nem azt mutatja, hogy lenne 40 perces tartózkodási idő minden vonatnál....)
- utántisztítást (T0), ha a tartózkodási idő 20 és 40 perc között van, (lásd fent)
Egyébként jó lenne tudni, mit takar a fenti három kifejezés.
Az időszakos kocsitisztítási feladatok (T3) a kocsik komplett belső és külső tisztítását foglalják magukba.
Előírás szerint kéthetente történik, mely a padlótól a mennyezetig a kocsik teljes takarítását jelenti, beleérte a belső ablakfelületek, oldalfalak nedves tisztítását, fertőtlenítését, a textilbevonatú ülések vegyszeres kárpittisztítását. Ezen felül fél évente kiegészül a rágcsáló és rovarirtás elvégzésével.
A személyszállító járművek külső mosását gépi és kézi technológiával előírás szerint hetente, országos szinten 20 helyen végzik. A 20 szolgálati helyből 12 helyen üzemel gépi mosóberendezés található, melynek nagy része felújításra szorul. A MÁV-START Zrt. korszerűsítésüket kiemelten kezeli, a felújításuk előkészítése folyamatban van. A már meglévő berendezéseken kívül terveink szerint ez év végére Szolnok állomáson egy fedett télen-nyáron üzemelő gépi mosóberendezés telepítése kezdődik.
Ez egy, és csak csepp a tengerben? Nem kellene inkább javítani az ellenőrök teljesítményén, és kapuk helyett erre költeni?
A korábbiaktól eltérően a tisztítási feladatok ellenőrzésére mintavételes eljárást vezettünk be. A meghatározó tisztítási feladatok nem megfelelően történő elvégzése esetén a vállalkozókkal szemben különböző szankciókat érvényesítünk.
Reméljük a mintavétel után akár bakteriális vizsgálatot is lefolytatnak.
Utasaink számára lehetőséget biztosítunk, hogy a vállalkozók felé is jelezni tudják a kocsik tisztasági állapotával kapcsolatos észrevételeiket, véleményüket. A vasúti kocsikon elhelyezésre kerül nevük és elérhetőségük.
A Tisztítási Előírás hatékonyságának növeléséhez elengedhetetlenül szükséges a teljes számítógépes rendszer fejlesztése az ellenőrző helyeken. Az ehhez szükséges szoftver kifejlesztése megtörtént, jelenleg tesztelés alatt áll.
Ezt speciel mint informatikus nem értem, milyen rendszert kellett fejleszteni? Erről egy kicsit bővebb információt szeretnék. Jó lenne tudni mennyiért fejlesztette a MÁV, milyen platformra, és mit tud. De ha már fejlesztésnél tartunk jó lenne végre, ha ÁFA-s számlát is nyomtatnák, és ezek után nem kellene mindig lediktálni a nevet, címet és bosszantani az utastársainkat.
Az ismertetett tisztítási rendszer önmagában nem eredményez látványos javulást az infrastruktúra fejlesztése nélkül, amely téren még komoly elmaradások vannak.
A belső tisztításoknál a szilárd burkolatú utak hiánya mellett általános probléma a területek csatorna hálózatának, a villamos energia hálózatának, valamint a vízhálózatának elmaradottsága. Az infrastrukturális fejlesztések megfelelő szintű megvalósítására legalább 2 milliárd Ft szükséges.
Kedves MÁV akkor tessék előteremteni azt a pénzt. Ötletem lenne.
Szóval összefoglalva a dolgokat. Dőlten a megjegyzéseink.
De előtte:
"
"Üdv MÁV Utasok !""Mindennap Abonyból utazom Pestre, ott dolgozom. A tegnapi híradóban mutatták, milyen szuperul takarítják a kocsikat. Ehhez képest ma (6.12-kor indult abonyból) reggel olyan mocskosság, kosz fogadott a másodosztályon, amit még nem láttam, bár edzett vagyok ebből a szempontból. Bárhova nyúltam fekete lett a kezem a portól, piszoktól, az ülés egyszerűen retkes volt. Azért mindennek van határa, havi 54.000.-Ft-ért (bérlet) talán kapnom kellene valamit...""Egyébként nem értem minek van egyáltalán menetrend, soha nem érünk sem be, sem haza a megadott időre. ""Nem is kívánok beszélni a másfél kétórás késésekről, mert minősíthetetlennek tartom, és dilettáns hozzáállásnak.""Japánban ennek a tizedéért harakiri jár...""Üdv minden sorstársnak.""K. Zsolt"
"
A MÁV-Start Zrt. képviselője tegnap elmondta, hogy a tavaly kiírt takarítási tender nyertesei 2007. május 29-én kezdték meg a munkát a Budapest-Déli, Győr, Székesfehérvár és térségeik, Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc és térségeik, valamint Szeged, Békéscsaba, Kiskunhalas és térségeik területén. A korábbi 5 vállalkozó helyett csupán két cég végzi a feladatokat, melyeket szigorú követelményrendszer alapján látnak el.
Az új Tisztítási Előírás a jelenleg érvényben levő utasításhoz képest tisztítási nemenként mintegy 20%-al több elvégzendő feladatot tartalmaz. Többek között az előírt többletfeladatok az utasok által kifogásolt hiányosságok megszüntetésére irányulnak. Kiemelt figyelemmel kezelik a WC helyiségeket, a kilincseket és fogantyúkat, az ülések, a belső ablakfelületek és a csomagtartók tisztítását. Ez az új rendszer reményeik szerint az utasok szemszögéből nézve is azt eredményezi, hogy a kocsik tisztasága összességében komoly javulást mutat.
Szerelvényfordulón belül naponta az alábbi tisztításokat kéri a MÁV:
- napi nagytisztítás (T2), /a budapesti elővárosi forgalomban közlekedő szerelvényeknél további napi egy alkalommal megrendelhető/, (és a vidék?)
- kistisztítás (T1-t), ha a tartózkodási idő min. 40 perc, (sajnos a tapasztalat nem azt mutatja, hogy lenne 40 perces tartózkodási idő minden vonatnál....)
- utántisztítást (T0), ha a tartózkodási idő 20 és 40 perc között van, (lásd fent)
Egyébként jó lenne tudni, mit takar a fenti három kifejezés.
Az időszakos kocsitisztítási feladatok (T3) a kocsik komplett belső és külső tisztítását foglalják magukba.
Előírás szerint kéthetente történik, mely a padlótól a mennyezetig a kocsik teljes takarítását jelenti, beleérte a belső ablakfelületek, oldalfalak nedves tisztítását, fertőtlenítését, a textilbevonatú ülések vegyszeres kárpittisztítását. Ezen felül fél évente kiegészül a rágcsáló és rovarirtás elvégzésével.
A személyszállító járművek külső mosását gépi és kézi technológiával előírás szerint hetente, országos szinten 20 helyen végzik. A 20 szolgálati helyből 12 helyen üzemel gépi mosóberendezés található, melynek nagy része felújításra szorul. A MÁV-START Zrt. korszerűsítésüket kiemelten kezeli, a felújításuk előkészítése folyamatban van. A már meglévő berendezéseken kívül terveink szerint ez év végére Szolnok állomáson egy fedett télen-nyáron üzemelő gépi mosóberendezés telepítése kezdődik.
Ez egy, és csak csepp a tengerben? Nem kellene inkább javítani az ellenőrök teljesítményén, és kapuk helyett erre költeni?
A korábbiaktól eltérően a tisztítási feladatok ellenőrzésére mintavételes eljárást vezettünk be. A meghatározó tisztítási feladatok nem megfelelően történő elvégzése esetén a vállalkozókkal szemben különböző szankciókat érvényesítünk.
Reméljük a mintavétel után akár bakteriális vizsgálatot is lefolytatnak.
Utasaink számára lehetőséget biztosítunk, hogy a vállalkozók felé is jelezni tudják a kocsik tisztasági állapotával kapcsolatos észrevételeiket, véleményüket. A vasúti kocsikon elhelyezésre kerül nevük és elérhetőségük.
A Tisztítási Előírás hatékonyságának növeléséhez elengedhetetlenül szükséges a teljes számítógépes rendszer fejlesztése az ellenőrző helyeken. Az ehhez szükséges szoftver kifejlesztése megtörtént, jelenleg tesztelés alatt áll.
Ezt speciel mint informatikus nem értem, milyen rendszert kellett fejleszteni? Erről egy kicsit bővebb információt szeretnék. Jó lenne tudni mennyiért fejlesztette a MÁV, milyen platformra, és mit tud. De ha már fejlesztésnél tartunk jó lenne végre, ha ÁFA-s számlát is nyomtatnák, és ezek után nem kellene mindig lediktálni a nevet, címet és bosszantani az utastársainkat.
Az ismertetett tisztítási rendszer önmagában nem eredményez látványos javulást az infrastruktúra fejlesztése nélkül, amely téren még komoly elmaradások vannak.
A belső tisztításoknál a szilárd burkolatú utak hiánya mellett általános probléma a területek csatorna hálózatának, a villamos energia hálózatának, valamint a vízhálózatának elmaradottsága. Az infrastrukturális fejlesztések megfelelő szintű megvalósítására legalább 2 milliárd Ft szükséges.
Kedves MÁV akkor tessék előteremteni azt a pénzt. Ötletem lenne.
"
"
"