Hmm kíváncsi vagyok miért húzzák a szájukat a poggyászosok, ha meghallják a számla vagy a nyugta szót, de érdemes lenne utánanézni....
Szia!
Bocs, hogy tegezlek, de így könnyebb írnom és talán elnézed nekem.
Szerintem már nekem is külön mappát nyitott a MÁV csapata a levelezőrendszerükben, de én csak tegnap találtam re erre a nagyszerű blogra. :) A jómultkorában az adatvédelmi biztosnál panaszoltam be őket a leveleik végén található kis megjegyzés miatt. :)
Ami a szívemet nyomja:
Pest közelében lakom egy vidéki kisvárosban és néha hazalátogatok a szüleimhez egy nagyon távoli vidéki kisvárosba, a munkahely, suli viszont Pesten van így néha-néha igénybe szoktam venni a MÁV Start Zrt. poggyászmegőrző (Keleti pu.) szolgáltatását, hogy ne kelljen egész nap magammal cipelni a cókmókómat. Szerencsére még nem tűnt vagy tört el semmim náluk (kop-kop-kop), azonban a díjszabásukkal nem nagyon tudok zöld ágra vergődni.
Van kis csomag, meg nagy csomag, meg napos és 6 órás bérlet, de ezek definícióját csak a jó ég tudja, ugyanis nekem ugyanazt az utazótáskámat hol 300 hol 600 HUF-ért őrzik meg. Nem nagyon tudom mi alapján drágább valamikor, mint máskor... Korrekt eljárás lenne, ha üzembe helyeznének egy mázsát, aztán x kg-ig ennyi, afölött meg amannyi lenne a tarifa.
Egyszer berágtam rájuk, mert úgy jött ki a lépés, hogy pénteken még a kisebb tarfiát fizettem, aztán hétfőn, amikor ismét beraktam ugyanazt a csomagom (még hazai sem volt benne), akkor meg már többet kértek. Megkérdeztem, hogy ugyan mondják már meg, hogy miért nem adnak sohasem nyugtát? Miért csak egy papírfecnit kapok, amin egy sorszám van ár nélkül? Ezeket a fecniket nem hiszem, hogy könyvelnék, mert egy halomban van csak az asztalon... Talán a MÁV-ra nem vonatkozik a nyugtaadási kötelezettség? Ekkor elkezdtek nekem pampogni, majd kértem a vásárlók könyvét, persze ekkor már ők sem pattogtak tovább, hanem írtak szép ÁFÁ-s számlát és nem ám a drágább, hanem az olcsóbb tarifával...
Ezután az eset után persze már máshol hagytam a csomagjaim. Eltelt egy év, múlt héten ismét éltem eme nagyszerű szolgáltatással... Hát ugyanaz.
Ahogy megfigyeltem, a külföldieket rendszeresen lenyúlják, hiszen sem ők nem tudnak magyarul, sem a ruhatárosok nem beszélnek idegen nyelven, bár szükségük sincs rá.
Ez a két dolog viszont, hogy ránézésre állapítják meg, mennyit fizetsz és nem kapsz nyugtát, ez azért kicsit sokkkk.
Írtam már a fogyasztóvédőknék még azokban az időkben, amikor csináltak is valamit, hát ezt az esetet elfelejtették kivizsgálni, minden egyéb MÁV-os esettemmel együtt.
Minden jókat!
Sheldrake