Üdv!
Örülök, hogy létrejött egy ilyen oldal, gyorsan van is egy friss élményem a Máv-ról.
2007-07-20-án Budapest Nyugati pu-ról utaztunk Kiskunfélegyházára, az elviekben 18.40-kor induló Hirös IC-vel, jegy előtte zsebben (előző este pontosan azért utaztuk át a fél várost, hogy biztosan legyen jegyünk a légkondis vonatra), indulás előtt fél órával pályaudvaron.
Párommal nézzünk az induló vonatok táblát, látjuk, hogy a mi vonatunk még nincs feltüntetve, gondoltuk majd csak kiírják, de fura volt, hogy az időben később induló vonatok már ki voltak írva, hogy melyik vágányon vannak. Sebaj, újságos bevásárlás..Kb 20 perc az elvi indulásig, gondoljuk megnézzük a "szokásos" indulási vágányon. Ott igaz állt egy vonat ami jó nekünk, de mint a rajta lévő utasoktól megtudtuk annak a vonatnak 16.40-kor kellett volna Szeged irányába elindulnia de vezetékszakadás miatt nem indul el, és azóta csatolták hozzá a 17.40-kor induló vonatot is, mondom itt már az idő 18.25 kb... Kérdem én, erről a táblán miért nincs semmi, csak az érthetetlen hangosbemondón lehet kommunikálni?
Semmi baj felszállunk rá, mert végül is ez a mi vonatunk is lesz, ha egyszer elindul. Akik a vonaton ülnek kb 45 fokos hőségben azt mondják 15 percenként bemondták, hogy 5 perc múlva indul, és van aki fél 5 óta a vonaton ül. Nos csodák csodájára a vonat 18.31-kor elindul, ebben az a meglepő, hogy a mi jegyünk a 18.40-kor induló vonatra volt érvényes, de nem mertünk kockáztatni, hogy majd mi is 5 órát töltünk a pályaudvaron, ezért elmentünk ezzel a vonattal. Csak az a kérdés, hogy 10perc múlva indítottak egy vonatot ugyanebben az irányban, vagy miért nem vártak már 10 percet, hogy aki a 18.40-es vonatra akar felszállni megtegye? Valószínűleg nem 1 ember maradt ezért le a vonatról.
A vonaton elviselhetetlen meleg, többen a kettővel ezelőtti indulási időpont/16.40 és 17.40/ óta a vonaton, illetve sokan akik időben érkeztek és felszálltak annak tudtában, hogy ez a 18.40-es. Kalauz kulccsal a kezében az IC-n lévő miniablakok nyitásával próbálkozik , hogy valami levegő jusson a kocsiba, de az elviselhetetlen 40-50 fokot így is nehéz túlélni, miközben kényelmi szolgáltatás gyanánt /gondolva, hogy az IC-n működik a légkondi/ kifizet az ember fejenként 350 forintot.
Kérdésünkre elmondja a kalauz, hogy jelen esetben a helyjegy ára a pénztárban visszaváltható.
Remek. Vonat kis késéssel landol Kiskunfélegyházán, első dolgom a pénztárba vezet, ahol mondom, hogy most érkeztünk, légkondi nuku, ömlik rólunk a víz és a kalaj mondta, hogy visszakapjuk a pénzt. Nő néz, majd közli, hogy beszél az irányítójával. Jó. Telefont felvesz, majd elkezd egy papírra írogatni, gondolom a vonal túlsó vége diktál. Nos mivel ez 3 vonat volt egyben 16.40;17.40;18.40 ezért 3 IC száma van , és ezek közül csak az egyiken utazók kapják vissza a pénzüket. Hogy miért az nem derül ki, de közlöm a hölggyel, hogy nekem nem a késés miatt kell a pénz, hanem a többletszolgáltatásért fizettünk, amit jelen esetben nem kaptunk meg. Érdekességként, hogy a vonat vége gyorsvonat, tehát akinek nem kellett légkondi az a vonat végén 3350 forint utazott.
Még hozzáteszem a pénztárban ülő nőnek, hogy a kalauz is mondta, hogy visszafizetik,de ez nem hatotta meg, mert hogy neki van egy főnöke bla bla bla..közli, hogy igazolást kellett volna kérni a kalauztól..Kérdem én, ha nem működik a légkondi és visszakaphatjuk a pénzt, akkor a kalauz miért nem mondja, hogy itt egy igazolás mert enélkül nem megy. Találjam ki magamtól?
Mondom rendben, adja a panaszkönyvet, közben mögöttem már állnak, akik a két órás késésért kérik vissza a pénzüket, de mint kiderült ők sem a szerencsések közé tartoztak.
Megkapom a panaszkönyvet, majd közli a nő, hogy Csatold mellé a jegyed. Ezekután megkértem, hogy ne tegezzen, mert nem kergettünk együtt libát.
Kíváncsi vagyok mi lesz a vége, de szerintem az , hogy a Máv vezetősége messziről leszarja majd a panaszomat, lenyeli a 700 forintot, mert természetesen nincs róla igazolásom és a többi 200 utasnak sem, hogy nem működött a légkondi és 100 percet késett a vonat, a pénztárosnő még 100.000 utassal lesz hasonlóan pökhendi és lekezelő . Az utas meg egyre többet fizet az utazásért, és egyre undorítóbb körülmények között teheti csak meg miközben megalakul a MÁV Start Zrt:
"Küldetésünk szerint a világszerte fokozódó közlekedési versenynek, az igények növekedésének folyamatosan emelkedő színvonalú szolgáltatásainkkal kívánunk megfelelni. Hiszünk benne, hogy az új, utasközpontú szemléletet képviselő szervezet, az önálló formában való működés ennek megteremtésére az eddiginél nagyobb lehetőségeket kínál"
Egyszer valaki hozzon már el ide egy angol politikust és vigye el gyorsvonattal Debrecenbe.
Tisztelettel.
Norbert