Most akkor, hogy is van? Ha azért kérek visszatérítést mert késtem, és persze tudják, hogy nem volt légkondi (így visszajárna a zsé), akkor nem kapok, de ha másként teszem fel a kérdést, akkor kapok. Hmm K.G. asszonykája rafinált kérdéseivel elmehetne ügyvédnek
az történt, hogy 07.16-án du. két óra körül felszálltam Szentlőrincen a
Keletibe menő IC-re. az még csak a kezdet volt, hogy sem dohányzó sem müködő légkondival rendelkező kocsi nem volt. Dombóvár után nem sokkal megáll a vonat, és
bejelentik (hivatalosan a hangosbemondón), hogy határozatlan időre áll a
vonat. Remek 40fokban tűző napon megállunk egy kis falun, kb 50 km-re a 6-os
úttól. A kalauz közben végfut a vonaton és közli mindenkivel, hogy "pályaégés"
van, nincs mit tenni állunk amíg el nem oltják. Vicc :) 3 órán keresztül
álltunk körülbelül, ez idő alatt elfogyasztottam a büfé kocsiban 2 fél literes
hideg ásványvizet. A 2. órában közölték, hogy dejó visszatéritik a jegyárakat
(erről írtak valami igazolásfélét is) ami jogosít a büfékocsiban egy vízre
(ami természetesen 3 dl-es meleg ásványvíz volt), és akkor még nem ejtettem
szót az ájuldozó idősökről, a gyerekkel utazó kismamákról, a Ferihegyre utazó
társaságról akik megkérdezik a kalauztól, hogy esetleg nem tud mondani valami
pontosabbat. Hát 8-ra beérünk...(5-re kellet volna eredetileg), nekik 9-kor
indul a repülőjük. Válasz: ne aggódjanak, a MÁV megtéríti a repülőjegyük
árát... A srác aki átszálással szeretett volna eljutni Balatonfüredre,
természetesen lekési a csatlakozást így már nem ér oda munkába a főnöke pedig
közli, hogy hát ne lepődjön meg ha legközelebb már nem kell vonatra szállnia.
Nagy nehézségek árán 8 óra körül beértünk a Keletibe. Irány a pénztár. Kígyózó
sorok, alap... szerencsénkre megnyitnak egy kasszát így hamar sorra kerülünk,
ámbár látjuk, hogy egy-két társaságot már visszapenderítettek a kasszától mi
mégis megpróbáljuk. Odanyomjuk a pénztáros néninek a kalauzoktól kapott
"igazolásokat". Erre közli, hogy mi a probléma? :) Elmeséljük neki a MÁV-val
töltött kellemes órákat. Erre közli, hogy ez nem a MÁV hibája ő nem térítheti
vissza pénzt (emlékeim szerint a MÁV Start már csak természeti csapás esetén
nem téríti vissza a pénzt). Áll leesik, hangosan kiabál. A mögöttünk álló
hölgy add egy tippet, hogy a légkondi nem müködött akkor kérjünk azért pénzt.
Szólunk a légkondi miatt, a pénztáros néni lenéz, majd felkapja a fejét és
közli, hogy nyolcszáz-valahány forint, és kiadja a pénzt. Erre barátnőm
megkérdezi, hogy ezt nem kellett volna odaadnia szónélkül??? NEM!