MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Vonatozás a kánikulában

2007. július 17. - georgejr
Ne menjetek safarira, itthon is van olyan meleg, és ha szerencsétek van a prérin állva megfigyelhetitek az őzikék, nyulak és egyéb mezei sokaság párzási szokásait, kicsinyeit.

Velem a következő eset történt előző vasárnap, 07.15-én:
A Tapolca-Budapest között közlekedő Batsányi Intercityvel utaztam Budapestre, a vonat 18.40-kor indul Tapolcáról. Mikor felszálltam a vonatra, még nem volt mozdony, "enyhén" meleg volt a felforrósodott vagonokban. Gondoltam, ha elindulunk, akkor már lesz légkondi. Hát elindultunk, de a hőmérséklet csak nem akart csökkeni. Jött a kalauz, gondoltam megkérdezem, mi az oka annak, hogy meg kell főnünk, de látom, hogy egy fiatal lány vitatkozik vele, a kalauz meg csak a vállát vonogatja és magyaráz. Ezután letettem róla, és miután a mellettem ülő hölgy felvilágosított, hogy a kinti hőmérséklethez képest 10 fokot hűt a légkondi, tehát ha kint 40 fok van, akkor bent 30, nos, letettem a reklamálásról.
Persze rémlett, hogy korábban ugyancsak nyáron utaztam olyan vagonban, ahol fel kellett öltöznöm, mert hideg volt, meg azért ha valahol 10 fokkal hidegebb van, azt igencsak megérzi az ember, szóval ebbe a magyarázatba igencsak bele lehet kötni. Talán két éve is pont az én vagonomban nem volt légkondi, a többiben igen, és akkor visszaadták a helyjegy meg a pótjegy árkülönbözetét. Tudom, hogy más vonatokkal még nagyobb problémák vannak, csak azért ha az ember nem kevés pénzt kifizet (pótjeggyel együtt több, mint 3000,-Ft-ot), akkor azért nem szeretné, ha kisütnék a zsírját, nem is beszélve a kisgyerekekről, vagy az idősekről, akik azért utaznak ezzel, mert őket jobban megviseli a meleg. Az út során aztán bekapcsoltuk a levegőáramlásos légkondit, azaz lehúztuk az ablakokat, így már elviselhetőb volt a hőmérséklet. Szerintem csak spórolni akarnak, hogy nem tekerik fel a légkondit, vagy csak egyszerűen gyenge és nem ér semmit. Ezek után hogyan közöljem egy rokon 75 éves házaspárral, akik most pénteken utaznának, hogy a Bp-Tapolca útvonalon számíthatnak rá, hogy esetleg  nem lesz légkondi az IC-n? Jó karban vannak, de szerintem igencsak megviselné őket a dolog, arról nem is beszélve, hogy a lehúzott ablak és a huzat az érzékeny fülekre milyen hatással van. 
 
Hát ennyit szerettem volna megosztani, és valójában bosszant a dolog, de azért eszembe jut, mikor a régi büdös-koszos vonaton zötyögtem haza "sebes"vonattal 4-5 óra hosszat 38 fokban, az volt csak a fincsi...
 
Üdv

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr7119492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GhostBusters 2007.07.17. 15:52:24

Sajnos a regebbi IC kocsikon ez a helyzet...
Nincs is legkondi, csak ugynevezett legcserelo, ami nem is tiz, hanem 8 fokot tud lehuteni a kinti levegohoz kepest. Van mar sok ujabb kocsi, amiken tenyleges legkondicionalo berendezes mukodik, az akar 15 fokot is csinal 40-bol, de a balatoni vonalakon nem ilyenek jarnak ( se eszakon, se delen ).
Ha valaki maskepp tudja, kerem, irja meg, hadd tanuljak ujat :)
p.s. A gond csak az, hogy aki annak idejen ezeket a kocsikat megvette, ill. aldasat adta a beszerzesre, az, vagy azok meg nincsenek elbocsatva...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.07.17. 19:58:01

Nem tudom miért akartok 10-15 fok különbséget. 5 foknál nagyobb különbség már egészségtelen.

efi 2007.07.18. 08:51:54

Azért az ember néha (gyakran) nem érti, hogyha már rá kellett költeni egy IC-kocsira 200 milliót, akkor miért nem lehetett 201-et és lett volna rendes légkondi.
Peti817172M: szerintem meg 32 fokban üldögelni az az egészségtelen. Egyébként télen még 25 fok különbség is van, mégse reklamál senki...:) A kellemes az a 20-25 fok, bármi is legyen kint.

krtek24 2007.07.20. 13:45:16

A Batsányi-IC-n nem légjavítós, hanem "rendes" légkondis kocsik járnak. Szóval itt nem valami nagy meleg miatti extrém esetről volt szó, hanem egyszerűen arról, hogy a MÁV-Start ba..ott működőképessé tenni a légkondicionálót...
süti beállítások módosítása