Peter küldött eg sztorit. Igaz cc-ben kaptuk, mert de Homár barátunk csak nem haragszik meg.
Drága Soklábú!
Szeretem a megjelentetett cikkeid többségét, eddig egyszer írtam, régebben, most
megint, remélem lesz valami haszna. Örülök, hogy létezel, bár kicsit sok a lábad
az én izlésem szerint, de tök pozitív a léted.
A levelem:
Kedves Érintett!
Ma (2007.07.15) megpróbáltam Egerből Budapestre jutni Intercity típusú, Kócsag
névre keresztelt, MÁV-Start ZRt. (nem Megin Állunk Vazze, mentünk) által
üzemeltetett és valami más cég tulajdonában lévő sineken haladó vonattal.
Füzesabonyban ajánlotta az üzemeltető cég a felszállást (azért a bizonytalankodás,
mert állítólag a MÁV-Start ZRt-nel nincs működési engedélye, de a jegyet mégis az
ő nevére állítják ki).
Szóval. A jegy 2290Ft helyett 2810Ft-ba kerül, mert emelt szintű szolgáltatást
nyujt. Ez a következőkben nyilvánult meg:
- a 20-as kocsi ajtaja nem nyilt ki, így a többi utassal együtt tülekedni
kellett a másik kocsi ajtajánál, hogy fel tudjunk szállni, mielőtt a vona elindul.
Ez az ajtó a Keletiben sem nyilt ki (tülekedés 2), leszálláskor;
- a kocsi dohányzó volt (ez az én bajom, mert nem dohányzom, de máshol már nem
volt hely), de hamutartó sehol, a jobb érzésű dohányzó utasok maguknak fabrikáltak
hamutartót, mert nem akartak a földre hamuzni;
- a légkondicionálásnak nevezett dolog (mit ért ezen a MÁV-Start Zrt? Utazási
feltételek melyik pontja?) nem igazán működött, így a kallert (kalauz nevű
személy, a jegyeket nézegeti, ezen a vonaton teljesen jóhiszemű, tehetetelen de
szimpatikus ember) megkérték, hogy nyissa ki a kevés számú, csak speciális
szerszámmal működtethető ablakokat, hogy Bpestig senki se fulladjon meg. Ő, miután
megjegyezte, hogy ez a kocsi erőteljesebb(sic!) "légkonidval" rendelkezik mint a
többi, kinyitotta az ablakokat. Kedves EMBER!
- a helyemen ült már valaki, aki mikor kérdeztem, hogy hová üljek, mutatta,
hogy az ő helyén is ülnek, de azért elkergette az illetőt, így én is leülhettem.
Mi van akkor, ha ő erősebb mint én vagy a kaller? 520Ft plusz pénzért nem
garantált a jegyen feltüntetett ülőhely? Kóka úr biztos nem hajolna le 520Ft-ért,
ha leejtené, mert még megfájdulna a dereka, de itt nem az összeg a lényeg, hanem a
szerződés a fuvarozó céggel, amit ha én szegek meg, akkor bíróság, börtön miegymás
a büntetés. Azért említem a MINISZTER ÚR személyét, mert ő ígérgetett mindenféle
pozitív változást. Semmi politika, én még életemben nem szavaztam se a MIÉP-re se
a FIDESZ-re.
- a kocsiban végi húgyszag volt. Komolyan. Szerencse, hogy az ablakokat
sikerült kinyittatni.
- a vonat 2 percnél többet nem késett, hurrá. A baj az, hogy a plusz 520Ft-ért
ez nem valami nagy teljesítmény, hiszen a menetrend a többi vonat esetén is
(elvileg) betartandó.
Nem akarok semmiféle kárpótlás, csak szeretném, ha az állam (kormány, MÁV, MÁV-
Start ZRT, stb) nem nézne hülyének egyetlen utazót sem. Nagyon jó kis kordonokat
építenek a bliccelők ellen a pályaudvarokon, de a saját hibáik elismerésével mi
van? Milyen kordont építhet ki az egyszerű utas a fuvarozó cégel szemben? Vagy
csak szívjon mindenki keményen? Járjunk gyalog, mint Petőfi? Gondolkozzon,
miniszter uram! Akkor mivel nyulná le a pénzüket? Nem lenne jobb, ha mi is kapnánk
valamit, oszt a maga gazdagsága is gyarapodna? Ne legyen már száz évvel ezelőtti
MÉLTÓSÁGOS ÚR, ... meg!!! Állítólag a maga eszén gazdagodott meg.
Csókolom, Méltóságos úr. Olvasson Móriczot, ha képes rá (író, de már régen
meghalt, hallott már róla?)!!!
Peter Batlow