Andris kapott egy karácsonyi ajándékot a MÁV-tól. Megint elrontott valamit egy MÁV-os kolléga és az utason csattan az ostor. Kíváncsian várjuk mit válaszoltak.
Tisztelt Címzett!
A 177/2005 iktatószámú 2006.02.13-án kelt fizetési felszólítás ügyében szeretnék fellebezni. Ügyintézője Sz. L. volt a MÁV ZRt. Békéscsaba Személyszállítási Csomópont Orosháza állomásáról.
2005.december 27-én történt utazásom alkalmával a kétegyházi állomáson dolgozó jegykiadó hölgytől 67,5%-os jegyet kaptam. A hölgy emelt árú jegy árát kérte el tőlem. Nem tudom, hogyan számolta ki az összeget, de az sem a 67,5%-os sem a 100%-os árnak nem volt megfelelő. Ritkán utazom vasúttal, ezért nem tűnt fel számomra az összeg és mivel nem keveseltem nem is ellenőriztem a jegy helyességét. Utazás közben a jegykezelő megbüntetett. (utasleadási lapsz.: 001/411548)
Az ünnepek után (pontos dátum a jegyzőkönyvön) a békéscsabai kirendeltségen panaszt tettem. A panasz elbírálásáról szóló levelet nem állt módomban megkapni, mivel a posta visszaküldte „ a címzett nem vette át” hivatkozással. A levél érkeztéről szóló értesítést nem találtam a postaládámban. Az első levél amit kézhez vettem Önöktől a fenti számú fizetési felszólítás volt, az immáron 6.601,- Ft-ról 13.223,- Ft módosult tétellel. Ismét befáradtam a békéscsabai kirendeltségre és reklamációmra az Önök címét adták meg.
Ezen levelemmel szeretném saját nézőpontomat kifejteni Önöknek. Mint a második reklamáció során tudomásomra jutott a jegykiadó hölgy teljesen más verziót adott elő, mint én jegyzőkönyveztettem. Szerinte késésben értem az állomásra és Ő kiemelten megkérdezte, hogy biztos 67,5%-os jegyet szeretnék-e. Igen sajnálatos, hogy a jegy nem elektronikus készülékkel készült és nincs rajta feltüntetve percre pontosan a vétel időpontja, mert 5 percet vártam a peronon a vonat érkeztéig. A másik állítása, miszerint kiemelten rákérdezett a 67,5%-os kedvezményre, valóban igaz. Viccesen válaszoltam, hogy már rég elmúlt az az idő, amikor főiskolára jártam és egész árú jegyet szeretnék. Ami nekem kissé furcsa, hogy hogyan állapította meg a fizetendő összeget úgy, hogy az sem a 67,5%-os jegyárnak, sem a 100%-os jegyárnak nem felelt meg. Amint a jegykezelő felfedezte utazásom során a szabálytalanságot, megkértem egy kétegyházi ismerősöm, hogy fáradjon be a pénztárba és kérdezzen rá a történtekre. A menetdíj-különbözet visszatérítése azonnal megtörtént ugyanazon hölgy részéről, amivel elismerte, hogy nem megfelelő jegyet állított ki.
Úgy gondolom, hogy mivel tudtomon kívül és más hibájából kifolyólag utaztam érvénytelen jeggyel megkérdőjelezhető a büntetés 100%-os mértéke. Nem vagyok egészen biztos benne, de a jegykiadás során nem lett volna kötelező a kedvezményre jogosító igazolványt ellenőrizni?
Jelenleg egy közép méretű vállalat beszerzési vezetőjeként dolgozom. Gondolom elhiszik nekem, hogy pár száz forinttal nem állt szándékomban becsapni a MÁV-ot. Örülnék, ha ez a nézeteltérés nem haragosodna el, és nem kellene az ügyvédemet vagy a nyilvánosságot belevonni egy ilyen jelentéktelen ügybe. Magam részéről már ennyire sem szerettem volna felfújni az ügyet, de úgy tűnik a jegykiadó hölgy hozzáállásából kifolyólag mégis idáig jutottunk.
Úgy gondolom, hogy a történtek során mind a ketten hibát követtünk el. Szeretném, ha a rám szabott bírságot a fenti okokra hivatkozva semmisnek tekintenék.
Bízva megértő elbírálásukban maradok tisztelettel:
Békéscsaba, 2006.03.17.
K András