MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Jegyprobléma Zalaegerszeg-Budapest

2007. június 25. - georgejr

A pénztártól való távozás előtt  kérjük Kedves Utasainkat ellenőrízzék a menetjegyek helyességét, még ha nem is értenek hozzá...

Szia!

 

Velem a legutóbbi hosszú hétvégén a következő eset történt:

Barátnőméknek Keszthelyen van nyaralója, úgy döntöttünk, hogy lemegyünk a szüleivel a hosszú hétvégére kocsival. Nekem kedd reggel programom volt, úgyhogy még hétfőn este vonattal kellett hazajönnöm. A jegyet a Déli Pályaudvaron vettem meg a gomba alakú jegyárudáknál, személyesen egy idősebb MÁV alkalmazottól. Kihangsúlyoztam, hogy a hétfői napra kérek jegyet Zalaegerszeg és Budapest között, zalaegerszegi indulással. A bácsi kiadta a jegyet, amin Budapest Déli pu. és 240 km szerepelt. Ezt egy kicsit furcsálltam, de nem nagyon zavart.

Hétfőn aztán a vonaton megnyugodtam, mert még Tapolca előtt megjött egy kaller, aki megnézte a jegyet, majd ráírt valami kódot és aláírta.

A következő kaller már Tapolca után nézte meg futólag és továbbment. Végül a harmadik – egyben utolsó ellenőr Székesfehérvárnál kérte el és közölte, hogy ez a jegy rossz, mert nincs rápecsételve, hogy Zalaegerszegtől érvényes! Erre azt mondtam, hogy

1. Én, mint ügyfél (aki félévente egyszer megy MÁV-al), miért vagyok köteles tudni, hogy egy ilyen jegyre rá kell pecsételni az indulóállomást?

2. Az előző kaller aláírta és ráírt valami kódot is.

 

Erre a kaller megnézett valamiféle könyvet és kiderült, hogy a kód a Zalaegerszeg-Budapest szakasz kódja… Magyarul visszaváltani se tudnám a jegyet, hogyha akarnám. Szerencsém volt, a kaller kb. 15 perc vita után azt mondta, hisz nekem, de a jegyet elveszi, mert „érvénytelen”. A jegyet odaadtam és Budapestig szerencsére nem jött újabb ellenőr.

A tanulság, hogy mindenki nézze meg a jegyet, hogy rajta van-e az indulási hely pecsétje, mert előfordulhat, hogy a helyi MÁV alkalmazott elfelejt bélyegezni….

 

Üdv,

Attila

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr84105813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Napsugrar 2007.06.28. 20:37:54

OOOhhhh, ha nekem csak egy öreg bácsi lett volna a bajom....

Rutinos utasként, már tudom, hogy mit mikor kell mondanom... Történt, hogy a Nyugatiban szerettem volna megvenni a helyjegyem, a Keletiből 18.20-kor induló Tisza nemzetközi gyorsvonatra...
Fiatal hölgy (max. 22 sokat utazott máv dolgozó, hatalmas tapasztalattal). Megkérem, hogy legyen szives adjon nekem helyjegyet a "18.20-kor induló, Tisza nemzetközi gyorsvonatra Záhonyig a vonat száma 628". A válasz annyi volt, egy flegma arckifejezéshez kapcsolva, hogy arra a vonatra nem kell helyjegy. Közöltem vele, hogy valóban, igaza van. A vonat végére nem kell helyjegy belföldi utazáshoz, de én szeretnék kicsit kultúráltabb környezetben utazni a vonat elején ahová viszont kell. Na a "de én szeretnék" vagy a "kulturáltabb környezet" igen csak megcsaphatta a fülét, és valami hihetetlen stílusban DOBTA a jegyet a tálcára.

És persze ezek után az udvariasabb ember Köszönje, meg és kívánjon Szép naopt.

Hát hogyne ....
süti beállítások módosítása