Hello!Kicsit más szemszögből, de vasút..Tököm kivan már az egésszel..Hónapokkal ezelőtt az ütemes menetrend bevezetése után volt egy cikk az indexen, hogy milyen jó is az ütemes...Én ezzel nem nagyon értettem egyet és írtam egy válaszlevelet, amire azóta sem kaptam választ :)Íme pár részlet a levelemből:"Olvastam az utasbarát menetrendről szóló cikkét, és ezzel kapcsolatban
lenne néhány észrevételem.
http://index.hu/velemeny/jegyzet/devecz/Elsőként például írja, hogy az ütemes ... lényege az, hogy nagyobb hatásfokkal üzemelnek a vonatok, jobban kihsználják az eszközöket, stb...
Ez így logikus, csak a probléma ott van, hogy nincs megfelelő méretű mozdony és személykocsi állománya a vasútnak.
Nem egyszer utaztam (nem csak most, évekkel ezelőtt is) úgy, hogy állni kellett a vonaton, mert általában péntek és vasárnap esténként nem tudtak elég kocsit rakni a vonatra. Volt hogy fel sem fért
mindenki!
Egy jóbarátom mozdonyvezető, szoktam vele járni néha és volt már, hogy elromlott a gép este (V43, Szili) mire a délibe értünk. Éjszaka 3 órájuk volt a szerelőknek, hogy valamit kihozzanak belőle, mert nem tudtak pótgépet szerezni. Minden mozdony be volt osztva..
Hajnalban indultunk volna a személyvonattal vissza...
Kis túránk alkalmával megjártuk az egyik fűtőházat (nem mondom melyiket) ahol próbálták összelapátolni a gépünket. Siralmas volt a látvány.
Még egyszerűbb alkatrészekből is szinte alig volt.. a szerszámok elhasználtak és régiek voltak...
Mondjuk nem is kellet sok célszerszám, amolyan Simson motorkerékpár szerelés érzésem volt, ugyanis azt is meg lehet javítani egy csavarhúzóval és 2 villáskulcsal!
Második nekifutásra ismét a teljesítmény és hatékonyság növelésébe kötnék bele.
Úgy látszik ez a gyakorlatban megint fordítva sült el.
Eddig majdnem kettő órát utaztam vonattal, mikor egy bizonyos helyre mentem.
Most az utazási idő kettő óra tíz percre növekedett.
A vonatom se több, se kevesebb helyen nem áll meg, mint eddig.
Szerencsére a két állomás sem került messzebb egymástól a térben, csak időben...
Egyszerűen a menetrend lett olyan tökéletlen, hogy 90 km-es utazásom menetideje két óra fölé kúszott.
Kicsit jobban utánna nézve rájöttem, hogy a legtöbb állomáson menetrend szerint többet kell állnunk azért, hogy majd az ütemes menetrendhez pont passzoljunk.
Nos én ezt nem nevezném hatékonyság növelésnek, hogy a szerelvény az állomásokon viccből csak úgy álldogál.
90 km több mint két óra alatt, ez még 50 km/h átlagsebesség sincs, pedig nemzetközi fővonalról beszélünk! Igen, igen: Budapest- KelebiaÖsszefoglalás képpen csak annyit, hogy jó dolog az ütemes menetrend!
Nem is ezzel van problémám és nem az ön írásával. A gubanc ott kezdődik, hogy ilyen állapotban lévő vasútnál nem lehet csak egyvalamivel növelni az utazás színvonalát (ha egyáltalán beszélhetünk
színvonalról), főleg akkor nem, ha ezek a dolgok egymástól függnek.
hatékonyság<->járműpark, pályák állapota, stb.."
Nagyjából ennyi :)Üdv és sok sikert az oldalhoz!
Ütemes menetrend - 1-2! 1-2!
Ape elmélkedik: