"Tisztelt olvasók, bloggerek, írók, szenvedő alanyok!
Első, vagy ha úgy tetszik hirtelen felinduásból örültem a kezdeményezésnek, hogy egy egyre nagyobb és széleskörűbb elismertséget élvező közösség jön, illetve jöhet létre az internet segítségével. Akkor nem ragadtam meg a 105 gombot, hogy üdvözöljem a kezdeményezést, most viszont a napról napra szaporodó hozzászólások alapján inkább kritikával élnék. Én, naivan azt hittem, hogy egy ilyen akcióból, egyszer majd kinő egy érdekeit védeni, és talán érvényesíteni képes közösség. Ehelyett mit lát az idetévedő? Álságos sárdobálást, pocskondiát, nyelvi, morális, és kulturális, virtuális válságot. Sajnálom, hogy ide jutottunk, ide jutottatok. Kezdem egyre csak azt érezni, lehet mindig próbálkozni, lehet szidni mindenkit, minisztert, vezért, kallert, de soha nem nézünk, néztek magatokba.
A zavart, a kuszaságot elkerülvén, vegyük csak sorra a legáltalánosabb témákat.
Első téma általában a vélt, vagy valós kedvezmények használata, visszavonása. Ez nagyon egyszerű. Abban a pillanatban, hogy bárki, aki pénzét kiadva megvásárol egy jegyet, egy bérletet bizonyos, vagy ha úgy tetszik jogi értelemben szerződést köt a MÁV-al. Ez azt jelenti, hogy elfogadja, tudomásul veszi az ide vonatkozó Ptk, Btk (ezt igazából nem értem, mi köze van büntető törvénykönyvnek a MÁV-hoz? a szerk. ) rendelkezéseit, illetve az ezek alapján megalkotott üzletszabályzatot, mindent. Az esestek 1/3-ban valóban a MÁV dolgozók felkészületlensége, inkompetenciája az attrocitás, kellemetlenség okozója, de ez, a jelenleg, oly gyakran változó jogszaályok miatt azt hiszem ha nem is elfogadható, de tolerálható. Ezzel ellentétben, az esetek többségében az utas, vagy ha úgy tetszik mi mindannyian vagyunk a hibásak. Vélt vagy valós, vagy szokásjog alapján akrunk élni, használni, vagy jelenesetben utazni. Tapasztalataim során, ami azt jelenti, hogy iskola, és munka miatt sokat utazom, gyakran találkozom, olyan fiatalokkal, nálam fiatalabbakkal (26 éves vagyok) akik kocsmai, vagy ennél is minősíthetetlenebb hangon beszélnek a kalauzzal, vagy utastárssal. Kérdem miért és milyen jogon? Az esetek túlnyomó részében már az utas harcolja ki a jegykezelő olyan elégtételét, hogy csakazért is megbünteti, holott csak figyelmeztetni akar. Ez sem egy elfogadható magatartás, hogy ily módon éljen vissza a jogaival, de mint ahogy többször itt nektek is a blogon, neki is elszakad a cérna. Ő napjában 3-4000 emberrel találkozik, és tud sok lenni. Amúgy hozzáteszem ő maga is a munkáját végzi, és neki is van feladata, amit rendszeres belső ellenőrzések alkalmával kontrolálnak is, és ha hibázik bérvesztés lefokozás, vagy elbocsájtással sújthatják.
A dolgozóról több szót nem ejtenék, legfeljebb magatokba nézve illik, illene beismerni, ha sok hasonló történettel találkoznátok, és azt úgy is élitek, alakítjátok, ahogy elmesélitek, akkor ne számítsatok különleges elbánásra.
Higiénia: bevallom őszintén macerás. Mitől lesz ilyen?? Ha nem is Tőled kedves olvasó, attól a vkitől , a másiktól. Ha nem akarsz koszban utazni, de vki bunkó:SZÓLJ RÁ? Félsz? Akkor bizony tűrni kell. A másik aspektusa a dolognak a pénztelenség, a magyar hányavetiség, hanyagság, és a nem eléggé tisztelt munka.
Tennék egy javaslatot! Fogjunk össze! Ajánljuk fel a MÁV-nak, hogy egy nap alatt, társadalmi munkaként kitakarítunk egy klasszikus személykocsit! Mutass példát! Tudd meg mennyi idő! Talán lenne egy kocsi, ami tiszta.1 napig.
A jegy árakról. Röviden. Álomvilágban élünk. Nem akarok politizálni, nem ezért írtok, írtatok. Egy jótanácsot azonban szeretnék, adni, vagy ha úgy jobban hangzik kérni. Felejtsük el, hogy állambácsi majd megoldja. A jövő, a fejlődés az öngondoskodásban van. Ezen próbálkozik az állam a Máv esetében is. Minek fizessen egy veszteséges 95%-osan amortizált cégbe tízmilliárdokat? Minek a sok kedvezmény? Sehol máshol nem volt ilyen mérvű kedvezményrendszer mint nálunk. De egy kis intermezzoval élve, nálunk az a móka járja, hogy a hallgatókat, diákokat képviselő HÖOK, csak bölcsészből áll. Át lettek vágva. De úgy, hogy ők simán bólintottak rá. Egyszerű számtan, és közgáz. Egyszer elmondom.Lényeg a MÁV hosszútávon, fázisokban gondolkodik tervez. Várjuk ki, várjátok ki.
Ennyi.
Maradok tisztelettel: Zsocca, mediaslave.
u.i:kúltúráltan, higgadtan beszéljünk, dolgozzunk együtt, hátha egyszer meg is kérdeznek minket!
Addig is ne feledjük a jogszabályok törvények nem ismerete, nem mentesíthet a felelősségre vonástól!"
Köszönjük Zsoca a kritikát. Bár néhány pontban nem értünk egyet. De ezt a lényeg egy építő vita, kritika előbbre vihet minket.
Szinte minden postot elküdünk a MÁV-nak, hogy Ő is reflektáljon a történtekre, valamint a MÁV száméára is biztosítunk hozzászólási lehetőséget. A MÁV blog nem szűri meg a helyesírási hibákat, se nem cenzúrázza a beküldött szövegeket, csak szélsőséges esetekben. Az, hogy jelenleg "pocskondiázó" a hangnem az nem rajtunk múlik. Az emberek elégedetlenek, sehol nem hallgatják meg őket. Mi igen és a lehetőségeinkhez mérten tenni is akarunk értük.
Van egy pár téves megállapításod. Ha figyelmesen elolvastad a cikkeket és a hozzászólásokat, akkor láthatod elismerjük mi sem vagyunk angyalok. Magyarországon az utazási kultúrát kellene megteremteni. Ehhez hozzátartozik az utasok, valamint a MÁV dolgozók hozzáállása is.
A kedvezmények, lehet Téged nem érintenek kényesen, de egy átlag családot, ahol a szülők minimálbér környéki pénzeket keresenek, már lehet élesen érint. De mégis lenyelik az emberek. Ami igazán fájdalmas az az ár-érték arány:(
A postokban nem (csak) a pénzzel van a gond. Hanem a MÁV alkalmazottainak a hozzáállásával, mikor nyíltan lehúznak, mikor hibáznak és miattuk minket büntetnek meg. Tehát ez hozzáállás kérdése, elhiszem, hogy nehéz a munka és sok türelem kell, de ha sok kaller hozzáállása rendkívül bosszantó. Láttunk ellenpéldákat is. Találkoztam én is rendes kalauzokkal, ha figyelmesen elolvasod meg is említjük öket.
Az édesanyám kaller volt, mesélt sztorikat. Mesélt pár dolgot, hogy megy a dolog odabent.
A legtöbb MÁV-os nem fél a lefokozástól, sem egyéb büntetéstől, mert kicsi a valószínűsége mindegyiknek.
A közös takarítás projekten a MÁV blog már elkezdett dolgozni, de azért örülünk, hogy más is így gondolja és szívesen vennénk, ha Te is segítenél nekünk.
A Blog minden fejlesztésnek örül ami a MÁV házatáján történik. Ha ilyesmivel találkoztok kérlek küldjétek be.
georgejr MÁV blogger
Köszönjük Zsoca a kritikát. Bár néhány pontban nem értünk egyet. De ezt a lényeg egy építő vita, kritika előbbre vihet minket.
Szinte minden postot elküdünk a MÁV-nak, hogy Ő is reflektáljon a történtekre, valamint a MÁV száméára is biztosítunk hozzászólási lehetőséget. A MÁV blog nem szűri meg a helyesírási hibákat, se nem cenzúrázza a beküldött szövegeket, csak szélsőséges esetekben. Az, hogy jelenleg "pocskondiázó" a hangnem az nem rajtunk múlik. Az emberek elégedetlenek, sehol nem hallgatják meg őket. Mi igen és a lehetőségeinkhez mérten tenni is akarunk értük.
Van egy pár téves megállapításod. Ha figyelmesen elolvastad a cikkeket és a hozzászólásokat, akkor láthatod elismerjük mi sem vagyunk angyalok. Magyarországon az utazási kultúrát kellene megteremteni. Ehhez hozzátartozik az utasok, valamint a MÁV dolgozók hozzáállása is.
A kedvezmények, lehet Téged nem érintenek kényesen, de egy átlag családot, ahol a szülők minimálbér környéki pénzeket keresenek, már lehet élesen érint. De mégis lenyelik az emberek. Ami igazán fájdalmas az az ár-érték arány:(
A postokban nem (csak) a pénzzel van a gond. Hanem a MÁV alkalmazottainak a hozzáállásával, mikor nyíltan lehúznak, mikor hibáznak és miattuk minket büntetnek meg. Tehát ez hozzáállás kérdése, elhiszem, hogy nehéz a munka és sok türelem kell, de ha sok kaller hozzáállása rendkívül bosszantó. Láttunk ellenpéldákat is. Találkoztam én is rendes kalauzokkal, ha figyelmesen elolvasod meg is említjük öket.
Az édesanyám kaller volt, mesélt sztorikat. Mesélt pár dolgot, hogy megy a dolog odabent.
A legtöbb MÁV-os nem fél a lefokozástól, sem egyéb büntetéstől, mert kicsi a valószínűsége mindegyiknek.
A közös takarítás projekten a MÁV blog már elkezdett dolgozni, de azért örülünk, hogy más is így gondolja és szívesen vennénk, ha Te is segítenél nekünk.
A Blog minden fejlesztésnek örül ami a MÁV házatáján történik. Ha ilyesmivel találkoztok kérlek küldjétek be.
georgejr MÁV blogger