MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A világ legjobb panaszlevele

2011. július 25. - Vittore.

Nándor mai levelében egy késéssel végződött útjáról írt, melyet elvileg a MÁV-nak címzett. Ez még nem is lenne extra, de olyan ékesszólással teszi ezt, amiről felsejlik előttem a Markos-Nádas duó egykor szebb napokat látott katonaság témájú előadássorozata.

A levelet mindenképpen érdemes elolvasni, mert Nándor a végére egy nyilatkozatot csatol, melyet a MÁV-vezetőknek szán, ők ebben elismernék, hogy szar semmi alakok, és nagyon sajnálják, hogy az édesanyjuk alatt nem volt szecskavágó, amikor őket a világra hozta.

A néhol 18+ szavakat tartalmazó levél itt olvasható:

Mélyen tisztelt Magyar Államvasutak Zrt!

A mai nap tapasztalatai után úgy érzem elérkezett az ideje, hogy egy hosszabb terjedelmű panaszlevél megírására szánjam rá magam. Higgyék el, nem a kötözködő fotelproli és nem is a napi rutinját végző nyugdíjas szól belőlem, hanem a teljesen felháborodott utas, aki nem mellesleg több éve a MÁV szolgáltatásait veszi igénybe(lévén, hogy nem nagyon van más lehetőségem).

 

Abba a bizonyos pohárba pedig a mai napon hullt bele az utolsó csepp, ugyanis egy részeg illúziónak lettem az áldozata, azt reméltem, hogy a Budapest Nyugati pályaudvarról, az első vágányról 18:20-kor induló, Budapest- Esztergom vonalon közlekedő vonattal a menetrend által közölt időpontban, tehát 19:16-kor érkezem meg a piliscsabai állomásra.

De nem, ehelyett nagyjából 20:00-kor sikerült elérni az említett települést. Sebaj, a késést megszoktam, afféle szabadedzés jellege van már ezeknek a dolgoknak, nyilván a MÁV is készül a téli szezonra, amikor a kijelzőn felbukkanó "180 perces késésen" az emberek többsége már fel sem mérgeli magát. Bizony, szépen lassan hozzászokunk, az életünk részévé válik, akárcsak a kövérkés húgyfoltok egy 00-sban eltöltött túra után. Az viszont már az önök számára a mindennapokból is jól ismert pornóoldalakon feltűnő "anal black monster cock attack" kategóriával volt egyenértékű, amikor az amúgy még 18:25-kor is az induló vonatra a peronon várakozó tömeg elé csupán egy szerelvényt toltak be. Ugyanis az említett utastömeg legalább akkora volt, hogy minimum 3 Desiro tipusú (http://www.logsped.hu/desiro.jpg) vagonra lett volna szükség.

Ehelyett egy darab vagon vánszorgott be, ami még ennek tetejébe 15 perces késéssel indult. A tömeg mondhatni teljes joggal anyázott, hiszen nem elég, hogy egész nap a bitang melegben lapátolta a GDP-t, késett is a vonat, és egy ilyen fárasztó nap után még le sem tud ülni a garantáltan bónuszperceket tartogató menetidő alatt.

Apropó menetidő. A Budapest-Esztergom vonal azért nem egy Salakszentmotors-Nógrádbél szakasz, tehát jó pár ember számára fontos, hogy viszonylag rövid idő alatt tegye meg azt az 53(!) kilométert(nem mintha kevésbé lennének fontosak a kisebb forgalmat jelentő települések). A gyakorinak mondható vonatforgalmat a "kiváló" logisztikai teljesítménynek köszönhetően beárnyékolja az a tény, hogy ezt a távot "mindössze" másfél óra alatt lehet abszolválni. Csak összehasonlításképpen: a 130 km-es távolságot jelentő Budapest-Győr vonal jobb esetben másfél óra, rosszabb esetben pedig 2 óra 20 perc alatt megtehető.

Tudom, tudom, a Budapest-Esztergom vonalon sajnos egysávos és amúgy is rosszabb minőségű pályarendszer van telepítve, nincs is villamosítva, meg amúgy is a kurva anyját a Pilisnek, hogy oda tudott nőni.Pénz meg nincsen, hogy felújítsuk. Nos, erre a meglehetősen gyenge lábakon álló mentegetőzésre a következőket tudom válaszolni: Az, hogy nincsen rá pénz, az a legkevésbé sem tud érdekelni. Oldjátok meg, mert a MÁV szolgálatában álló Cic Imre kalauz sem viccel, kíméletlenül leficcent a szerelvényről, ha nincs elég kabala a zsebembe, hogy megvegyem a jegyet! Persze, lehetnék szolidáris a MÁV szorongatott helyzetével, de Önök sem szarják tele a villanyszerelő bakancsot, ha leég a házam, no meg én már leadóztam és még jegyet is vettem. Miről beszélünk?! A mostoha földrajzi viszonyok leküzdhetőségéről pedig  Ausztria, vagy Svájc nyújtanak példát. Fúrjatok alagutat, csináljatok töltéseket, stb (legalább munkahelyek teremtődnek, ahol dolgozhatnának az országunkban népes táborral rendelkező ingyenélők is [kivételesen nem a címzettekre gondolok]), mint az említett országokban! Persze, keletről is vehetnék példákat, Grúziához, Bulgáriához és Örményországhoz képest a MÁV valóban egy sikersztori, no meg a Magyar Államvasutak vezetősége tökéletesen otthon érezné magát a felsorolt országok irányításában, hiszen a korrumpálhatóság, a "baszok bele, mert a hó végén úgyis több millió pörög a számlámra" öntudat és a felelősségre vonhatóság teljes hiánya mind-mind ismerősen csengő szavak. Túl keletre persze ne menjünk, mert Japánban pár perc késés miatt már mondott le miniszter. 

 

Ha azt hinnék, hogy a történet itt véget ért, akkor tévednek. Ugyanis a késéssel induló vonat Óbuda állomáson újra kijött a box utcába, mivel a MÁV 15 perces büntetést szabott ki a Desiro istállóra. Az ok nem volt más, hogy az Esztergom felől érkező, szinte teljesen üresen begördülő ellenvonatot mindenképpen be kellett várni. Tehát nem az elégedetlen tömeggel megpakolt szerelvény kapott elsőbbséget, hanem egy szellemjárat, ami végig, szinte csodával határos módon tartani tudta az előírt menetidőt. A MÁV úgy tűnik észre sem veszi, hogy a saját dolgozóit szopatja be, hiszen az érthetően felpaprikázott tömeg azonnal kiegyenesíti a kaszákat és "Éljen a haza!" felkiáltásokkal megrohamoz mindent, amin MÁV emblémát lát. Nos a kalauz is ilyen, rajta csattan az ostor, egy olyan emberen, aki a legkevésbé sem tehet, arról, hogy egyesek munkavégzés címszó alatt vidám maszturbálásra kapják az órabérüket. Ezek után persze nem csodálkozhatunk azon, hogy a jegyellenőrzés modora a "Füzesabony és környéke, ÁFÉSZ, 502-es Italbolt" hangulatát idézi. Ezek után én se lennék kedves, a csalán az én faszomat is csípné. 

Heves harcok árán, végül elértünk Pilisvörösvár állomásra. Minden tovább utazó boldog volt, mert aki ismeri a helyi viszonyokat az tudja, hogy ezen az állomáson elég sokan szoktak leszállni, ha Budapest felől érkezik az ember. Most is így volt, az utasok 60%-a vidáman hagyta el szerelvényt, szétbaszott ideggel gyújtottak rá a jól megérdemelt cigarettájukra. Így már ülőhely is akadt bőven, kezdett oldódni a feszültség. De nem! A MÁV tanúbizonyságot téve rendkívüli nagylelkűségéről még 2 vagont csatolt a vonathoz. Mint mondtam ez szinte semennyire sem volt indokolt, annyit viszont pont lehetett vele baszakodni, hogy újabb percekkel növeljük a késést, valamint 15 percet kellett várni a szemből érkező vonatra. Végül este 8 órakor be is szivárogtunk Piliscsabára. Azt nem tudom utána, hogy alakult az expressz sorsa, de gyanítom, hogy nem mentek gördülékenyen a dolgok. Itt szeretném kifejezni együttérzésemet azokkal az utasokkal, akik még ekkor sem lőtték fel magukat a Holdra.

Azzal is tisztában vagyok, hogy nem ez az egyetlen ilyen eset Magyarországon, a pannon puma földjén, ahol mindig van lehetőség egy plusz pár órás kupébulira. Elgondolkodtató, hogy a MÁV logisztikusai és a komplett vezetőség, honnan veszi a bátorságot arra, hogy az utasai idejével ilyen módon szórakozzon. Pénzt, egyebet lehet lopni, majd lesz valahogy, de az idő az más, azt nem adja vissza senki. Nem vagyok egy szociálisan érzékeny ember (nektek kéne annak lenni, baszd meg), de azért azok a munkások is szeretnének időben hazaérni, hogy beszúrhassák a jól megérdemelt esti sört, aláverjenek az asszonynak, és kialhassák magukat, akik többek között arra kapják a fizetésüket, hogy megvegyék a vonat bérletüket. Pénzt fizetnek a MÁV-nak, bár jó kérdés mit kapnak ezért cserébe. Ugyanis az emberek nem gépek, akiket be lehet nyomni egy konzervdobozba (mit számít a kényelem, és a körülmény?!) és még ezért fizessenek is.  

Így hát feljelentést nem teszek, mert teljesen tisztában vagyok azzal, hogy a MÁV bármikor felbérel valami sztárügyvédet, aki pár milla ellenében jogi úton úgy belerejszol a számba, hogy öröm lesz nézni. Ezért csupán egy apró kérésem van, amivel azt hiszem a ma és máskor is nyomorgó utazókat is ki lehetne elégíteni, nem csak engem: A MÁV logisztikusai és a felső vezetés minden tagja lássa el aláírásával az általam megírt nyilatkozatot, azt legyenek szívesek scanneljék be, hogy a lehető legtöbb internetes oldal számára eljuttathatóvá váljon, így szerezve nagyobb megbecsülést a magyar nép szemében.

A nyilatkozat szövege a következő:

Én, ............... felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy egy ócska kis szarjancsi vagyok, mert a rám bízott feladatokat nem látom el a meghatározott hatékonysággal. Egyetemi éveim alatt, már ha voltak ilyenek, üvöltve vertem a narkós kis faszomat, így hát szerény képességeim nem jogosítanak fel arra, hogy a magyar és külföldi utasok minden igényének megfeleljek. Szégyentelenül lopom a pénzt és mások idejét, mert semmilyen állami, vagy civil szerv nem vonhat tetteimért felelősségre. Valamint nagyon sajnálom, hogy az édesanyám picsája alatt nem volt szecskavágó, amikor a világra szart. 

Dátum, hely, aláírás.

Szíves segítségüket előre is köszönöm.

Maradok végtelen tisztelettel:

* Nándor

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr793095299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagymoli 2011.07.25. 10:34:54

Nem rossz, de nem kell nyilatkozat, anélkül is hiteles a dolog! Sőt visszamenőleg pár évtizedre, mert nem egy év alatt lett így lerittyentve az egész. De jól meg szokták oldani, hogy elégedett legyen a nép! Állami közreműködéssel... Például bezárnak egy mellékvonalat, aztán rá egy évre újraindítják, és máris örül a nép. Egy apróság azért feltűnt. Azelőtt elérte az 54 km/h-t néha, ami azért eléggé kevés így Európa közepén. Na de újranyitás után még egyszer sem lépte át a 42 km/h-t. (GPS-en szoktam néha nézni) MÁV-Start kártyát akartam venni, de erősen gondolkodom rajta, hogy nem kellene annyira. Sátoraljaújhelyre szoktunk rendszeresen utazni, eléggé fárasztó kocsival, ezért vonatozok néha, De az egész vonattal megtett út legfárasztóbb része a Nyergesújfalu-Almásfüzitő szakasz. Rengeteg munkába kerülhetett ennyire leamortizálni valamit. Felújítani meg drága.

mildi 2011.07.25. 11:01:53

sztem cseppet sem vicces. csak vulgáris. amit viszont megértek.

Mkiki 2011.07.25. 12:00:21

Csak saját magát minősíti a levélíró ezzel a stílussal. Ennyire nincsenek levelek, hogy már minden kikerül?

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.07.25. 12:05:41

Az EU legjobb találmánya lehetne, hogy az esztergomi állampolgár felül a helyi buszra, leszáll a párkányi állomáson (ami mellesleg nincs sokkal messzebb mint az esztergomi, mindkettő a város szélén van), onnan meg 1:20 alatt a Nyugatiban van. Ez olyan, mintha a budapesti belváros budai részéről csak a Déliből induló személyvonattal mehetnék Győrbe, mert az IC a Keletiből megy az meg már a pesti oldal. :) Na azt hiszem Esztergom/Párkány esetében erre még várni kell... :S

Cívis X 2011.07.25. 12:47:03

Nem vagyok egy anyázós fajta, de mind a stílussal, mind a mondanivalóval mélységesen azonosulni tudok. Mert ezekkel nem lehet máshogy beszélni. De sajnos még ebből sem értenek, illetve nagyívben leszarják. Mint tapasztalataim szerint, úgy általában a vezető pozícióban csücsülő hazánk fiai.

@kukac@ 2011.07.25. 13:01:24

Nemrégiben Romániában jártam. Oda és vissza egyaránt másodperc pontosan közlekedett a vonatom, illetve az országon belül is hasonló tapasztalataim voltak. AZONBAN: hazafelé - az egyébként pontosan közlekedő vonatot - sikerült Kőbánya felső előtt mintegy 5 percig várakoztatni. Se befelé, se kifelé nem ment semmi, sőt, magán az állomáson sem állt vagy mozgott vonat. Ez most kapacitáshiány (mint amit a Keletinél hazudnak), vagy végre kimondhatjuk, hogy tesznek az egészre nagy ívben?

sorica123 (törölt) 2011.07.25. 13:01:52

@Khian: bírom az ilyen tánc- és illemtanárokat. Végigolvassa/hallgatja a három flekk/fél óra szöveget, aztán hápog kettőt és aszongya, hogy 'Asztaszót.... asztaszótnehasználd...'. Mintha a falnak dumálna az ember, bár az legalább nem stilisztáskodik.
@mildi: ott ülni, az a nem vicces. Így leírva röhögtem rajta, találva is éreztem magam, mert Nyíregy felé is szoktak érdekességek lenni (télen hideg van, nyáron meleg, javítják a sínt i tak dalej).

sorica123 (törölt) 2011.07.25. 13:06:29

@@kukac@: na véhégre, valaki kimondta a gyerek nevét, hogy szervezés kérdése lenne. Ha a köztudottan időérzékhiányos, tötyörgő-kávézó-szaszarászó népségként bepozicionált románok a bezzeggyerekek...? Ja igen, mert ők _nagy többségben_ tudják is ezeket magukról (hülye azért ott is terem bőven, hajaj, nem kell őket mennybe meneszteni, se irigyelni:), meg aztán abból, amit 'tudunk' róluk, leginkább gyököt kell vonni, vagy odamászni megtekinteni, mi is a valóság:)

Mkiki 2011.07.25. 13:57:45

@sorica123: Miért szerinted az anyázással elérhetsz valamit? Azon kívül, hogy egy jót röhögnek az ügyfélszolgálaton (na nem a levélen, hanem rajtad)

maxwell murder 2011.07.25. 16:31:54

mivel azzal se érsz el semmit, ha szépen elmagyarázod nekik a bajodat, se azzal, ha anyázol én inkább az anyázást választom, legalább akkor már kiadom a dühömet.

petya.bacsi 2011.07.25. 16:58:29

Szerintem egyáltalán nem vicces.

Bár, biztos az én humorérzékemmel van a gond, mert a legtöbb showder klubbon sem tudok nevetni. Nálam a humor nem egyenlő trágárság.

tzuiko 2011.07.25. 17:03:15

Nekem tetszett!! Aki naponta utazik ezen a vonalon annak ez egy visszafogott őszinte levélnek tűnhet, aki pedig kifogásolja a szóhasználatot, annak ajánlom egy hétköznapi délutánon 36 fokban az 1 kocsis Desiro-t természetesen kondi nélkül!!
"Big like" Jászfaluról!!

Venuspro90 2011.07.25. 19:03:05

Elolvastam...hmm megértem az illetőt, csak az a baj hogy a magam részéről meg még pár ezer ember részéről tartom mélységesen megalázónak....az említett úriember talán megfeledkezett arról hogy azok akik a bábukat mozgatják életükben nem voltak még kint egy szakaszon, vagy egy rendezőben..sőt szerintem az úriember azzal sincs tisztában hogy mennyi ember gürcöl naponta a MÁV szolgálatában sőt arról sincs fogalma hogy mennyi hiba van a vasútnál..mennyi olyan pálya van amit cserélni kéne de csak toldozgatják foldozgatják...a vasúti közlekedés roppant összetett dolog...nem a fejesek güriznek minden nap napi 12 órát....meg maradnak bent készenlétben...szóval lehet itt anyázni de akkor legyen szíves gondoljon bele hogy a forgalmisták meg a szakaszmérnökségen dolgozok hajtják ki a belüket azért hogy a vonatok biztonságosan közlekedhessenek....

ZBR 2011.07.25. 19:56:51

Nem tetszik a stílus. Persze, nagyon jó káromkodások vannak benne, de a fotelprolizással el lett rontva. A szóhasználat utána ugyanis teljesen fotelprolis. Értelmes, művelt állampolgár nem ír így hivatalosan.

Mert, aki hivatalosabb jellegű panaszlevelet ír, és szeretné is, hogy érdemben történjen valami, vegye a fáradtságot arra, hogy legküzdi a mocskolódási vágyát. Ha a MÁV-nál dolgoznék, írnék erre egy "elnézéstjajjszegénykedvesutasmaximálisanmegértjük" levelet és csóközön. Nem is továbbítanám senkinek, hogy gondolja át, hogy esetleg a fordulókat át kéne dolgozni, hogy több egység legyen azon a vonaton...

A felújításos rész szintén nagyon izgalmas. Sajnos nem vette bele a kedves utas, hogy mennyit fizet a jegyért, mennyi kedvezményt ad az állam, mennyi pénze van az országnak, milyen nyersanyagai vannak. A rohadék svájciaknál annyi vas van, hogy még talpfa/betonalj helyett is vasaljat használnak. Hát így kva könnyű! Külön felbasz agyilag a "nem érdekel, oldják meg" hozzáállás... Kiköltöztünk ugye a zöldbe, madárcsicsergés meg minden, aztán jött a meglepi, hogy be is kéne jutni. Miután a 10-es út a szarnál is szarabb, maradt a vasút, de ugye az úrinépnek (nem holmi fotelproliknak) ez nem elég jó. Hát kérlek, magad okoztad a problémádat. És örülhetsz, hogy legalább Desirokon utazol, mert az ország más részein erre se futja.

Ha pedig kicsit is érdeklödő lenne az utas, a sajtó elég régóta foglalkozik az esztergomi vonal rekonstrukciójával. Ami nem mellékesen már el is kezdődött, tehát látnia is kellett. Pl. megújult a híd. Ez persze ilyenkor nem kerül szóba, nem érdekli az utast, akármennyibe is került. Most csak az a lényeg, hogy miért nincs alaúgt, toronyóra lánccal, stb. Egyébként lesz pl. még második vágány is egy szakaszon. Sőt, villamosítás is... Csak idő és pénz kérdése.

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Ez tényleg nagyon szép lenne. Egy elég huszáros megoldás. Esztergom lakóinak. Sajnos a jóból a többi pilisi falu és így mindenki kedvenc Nándora nem részesül.

De, abban az országban, ahol egy MÁV-Volán közös utazástervezőre sem futja... Vagy, ahol ugyan a szükséges szellemi kapacitás megvan hozzá (lásd: www.itf.hu), de mégsem engednek egy korszerűbb menetrendi struktúrát bevezetni, összehangolt járatokkal. Szóval, az ilyen országokban bizony ezt az unokám talán megéli, ha...

Szerintem az EU-t is nyugodtan fel lehet tenni a bűnlajstromra egyébként. A nemzetközi díjszabást az EU-n belül ideje lenne eltörölni. Veszek egy MÁV-jegyet Bp-Szob közé és veszek egy szlovák belföldi jegyet tovább Párkányig. Mondjuk a MÁV-pénztárban mindkettőt. Így lehetne valamit kezdeni ezzel az Európa dologgal.

@@kukac@:
Ohh, igen, éljen Románia. Biztos azért szoktak onnan a nemzetközi vonatok is 100 perceket késni, mert ott mindig minden pontos.
Kőbánya-felső: Honnan tudod, hogy széles e világon mindenhol szabad volt a pálya? Mellékesen 5 perc késés nem a világvége és ezt még akkor is leírom és vállalom, ha nekemjöttök késekkel, hogy "ezzel a hozzáállással van a baj". Vállalom, mert a levélben írt késés ennél szingifikánsan több. És 5 perc késést, de 10-et, sőt 20-at, de még ennél is többet volt már szerencsém az isteni, etalon német vasutaknál is átélni, ezért mondom, hogy 5 perc nem a világ.

lyken 2011.07.25. 21:33:21

Zseniális, like. :D
Kicsit szofisztikáltabban kérdeztem anno, akkor ez volt a szabványválasz:

"A Budapest-Esztergom vasútvonal felújítási, átépítési terveinek megvalósítása 2010. július 15-én kezdődik, az I. ütemmel, amelynek keretében több szakaszon kiépítjük a második vágányt és szakaszosan, ahol a talajviszonyok megengedik 100 km/h-ra növeljük a pályasebességet. A fenti ütemterv 2013-ban fejeződik be, amelynek során a menetidő és a késések előfordulásának jelentős csökkenésére számítunk.

Ugyanebben az időszakban a nagyobb forgalmú állomások mellett P+R parkolókat is kialakítunk, valamint számos épület és létesítmény felújítása is megtörténik. Szintén a pozitív változások közé soroljuk az állomások és megállóhelyek peronjainak kiépítését, a megfelelő magasságban, illetve a hangos és vizuális tájékoztató berendezések üzembe helyezését.

A II. ütemtervben 2013-2020 között a Rákosrendező – Esztergom vonal villamosítását, Esztergom állomás teljes átépítését illetve a biztosító berendezések cseréjét tervezzük.

A fenti munkálatok rendkívül költség- és időigényesek, mivel a munkálatok kivitelezésével párhuzamosan biztosítani kell a közlekedést, akár közúton, akár vasúton, ezért kérjük szíves megértését és türelmét."

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.07.25. 22:36:27

@ZBR: Persze, a 70-es vonalon kerülés nem segítene a Pilis lakosain, de Komárom-Esztergom megye északi részén igen. A Bp-Vác-Szob zónázók menetvonala egyébként olyan, hogy gond nélkül, akár holnap reggeltől kimenetnének Párkányig, ugyanaz a szerelvény tudna önmagába visszafordulni mint most, tehát számottevő többletköltséget nem okozna. A menetidőn is pontosítanék: 1:22 az az EC a Keletibe, a zónázó, ami a Nyugatiba megy, az Bp-Szob között 58 perc, ha ehhez hozzávesszük az EC Szob-Párkány menetidejét, azzal 1:10. Szob és Párkány közt nincs közbenső állomás, így ezzel számolok.

Ebbe egy dolog zavar be, az országhatár. Az idióta nemzetközi díjszabás miatt jó, hogy nincs utas, ha meg nincs utas, akkor meg is lehet szüntetni a vonatot. Jelenleg ott tartunk, hogy az EC-ken kívül más személyszállító vonat nem közlekedik a szobi határátmenetben, a személyvonatok a nem egész 3000 fős Szobig járnak. Ez olyan, mintha a Fehérvári vonatok végállomása Agárdon lenne, mert minek menjen tovább... A párkányi állomás ráadásul kint van a prérin, azt a belinkelt menetrendet pedig nem merném ráhordó szolgáltatásnak (meg úgy általában semmilyen szolgáltatásnak) nevezni, gondolom nem is utaznak rajta sokan a vasútig, max a párkányi Aldiba. Ha lehetne Esztergom-Budapest bérletet venni Vácon át, úgy, hogy minden órában megy a zónázó, és a párkányi állomáson minden vonathoz csatlakozik a busz, akkor fogadni mernék, hogy lenne kihasználtsága. (Bár a km alapú díjszabás miatt jóval drágább lenne, az bezavarhat)

Az itf.hu-t nem kell bemutatnod, van szerencsém személyesen ismerni a készítőit, vasúti területen dolgoznak (nem mind a MÁV-nál), és ha rajtuk múlik lesz ebből a vasútból valami. A Vác-Szob zónázó rendszer például az ő ötletük volt, és sikerült átverni a vezérkaron, bevezették, az utasszámok pedig őket igazolták.

pbence 2011.07.25. 23:06:06

@lyken:
A lajosmizsei vonalra is hasonló tervek vannak évek óta, el is küldik nekem rendszeresen, hogy két vágány, meg villamosítás, meg ami szem szájnak ingere... Eszükbe nem jutna, hogy esetleg valamit rosszul csinálnak.
Egyik nap valami hülye Pestimrén megint átment a piroson autóval, és találkozott a vonattal. Leállt a forgalom, jöttek a pótlóbuszok. Egész jól ment minden, aztán ahogy visszaállt a forgalom, rosszabb lett, mint előtte volt. Bárki jobban csinálta volna meg a vonatirányítást, mint a vasutasok, de hát mind lepődök meg.
És persze, ilyenkor a pálya tehet mindenről, nem ám az oda nem való emberek.

ZBR 2011.07.25. 23:10:31

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Teljes a harmónia és egyetértés közöttünk, úgy látom. Annyiban kiegészítenélek, hogy szerintem a km-különbséget a két útirány között vígan megfizetnék szerencsétlen Kom-Esztergom északi lakosai az értelmes bejutás érdekében. Sőt, lehet, hogy még a kereskedelmi alapú (tehát nem államilag támogatott) buszos ráhordást is megfizetnék. Tudtommal Egomban gondok vannak a helyi járatokkal amúgyis... :S

Kormányosékat személyesen nem ismerem (vagy inkább ők nem ismernek engem :D), de a munkásságukat ismerem, épp ezért linkeltem az itf.hu-t is, miután a szobi irányban valóban komoly sikereket értek el a zónázóval.

gyöngyöm10 2011.07.25. 23:29:33

@ZBR: Ha már ennyire odavagy a vasuttal, mi van az 1-es fővonallal? Ott folyamatosan felújítás van, mert annyi pénzt lenyúlnak, hogy egyszer nem tudják becsületesen megcsinálni. Elég sokat utazom azon a vonalon, felháborító, hogy szinte egy nap nem telik el késés nélkül. Mivel volt belátásom a régi forgalmisták munkájába, már rég rájöttem, hogy a mostaniak alkalmatlanak a munkájuk ellátására. Már vonatot se kell nekik meneszteni, már semmit nem akarnak csinálni. Nemrég volt egy áramkimaradás Győrben, két óra múlva indult meg a forgalom. Hát ez régen nem volt. Hazajöttünk Velencéből úgy, hogy Nagykanizsáig egy perc késése nem volt a vonatnak. Onnan Budapestig 50 perc késést szedett össze. Szóval ez a vasút egy nagy szar, meg az emberek is, akik ott dolgoznak a forgalomnál, meg persze akik a kényelmes székekben ülnek.

@kukac@ 2011.07.26. 00:26:13

@ZBR: ha van oka az 5 perces késésnek, egy szavam sincs. Például egyvágányú pályán ha egyéb okok miatt úgy alakul, hogy a kereszt öt perc késéssel jár, lenyelhető, nem a világ vége. De amikor se közel, se távol nincs semmi (vagy a hülye utas, esetünkben én, vak) akkor igencsak elkezd bennem felfelé menni a pumpa. Főleg miután a hátam mögött van jópár száz késésmentes kilométer. Én pedig már csak azért is kiemelném, hogy nagy-nagy baj, hogy a MÁV-nál általánosan elfogadott, hogy 5 perc késés az nem késés. Hát dehogynem!!! Főleg úgy, hogy sok átszállásra ennyi, vagy akár kevesebb idő van számolva... Arról nem is beszélve, amikor az említett hozzáállás jegyében a menesztő kényelmesen sétál oda az amúgy is késésben lévő vonathoz, és mielőtt menesztené a vonatot, beszélget pár mondatot a jegyvizsgálóval (nem a képzelet műve, többször is fültanúja voltam már ilyennek) Ezekért bizony csak egy elvakult MÁV-os okolja a pályát, az időjárást, a hülye utast, a faágakat, a globalizációt, stb.

Adani 2011.07.26. 08:09:39

@pbence:

A lajosi vonal felújítása tervbe van sőt azt hallom már hordják oda a tárnoki vonalból a bontott anyagot az átépítéshez. Két vágány meg villamosítás most úgy tudom nincs tervbe, de pl. ha Inárcson megcsinálják ,h lehessen keresztezni alapból 20 percet húzhatnak a menetidőn. Már csak azért is rendbekapják a pletykák szerint, mert a kecskeméti Merci gyár ragaszkodik hozzá, h legyen egy alternatív útvonal a teherforgalomnak.

Adani 2011.07.26. 08:19:43

Az esztergomit is újítják amúgy, kérdés mikor lesz kész. Itt ráadásul most úgy tűnik ,h a vasút lesz a nyerő, mert a vasútvonalra már kész és elfogadott felújítási terv van (asszem egy helyen megy még a huzavona, mert az önkormi nem akarja az alagutat így lehet,h szintbeni marad az átjáró, de ez csak pletyka), a 10-es útra meg még semi EU-s pénzt se siekrült szerezni ott is úgy tudom, h a sötétzöldek kavartak be. Villamosítás csak nagyon távlati terv még, de ha sikerül gatyába rázni 100-as tempóra és megépül bizonyos állomásközök között a második vágány, akkor szintén sokat lehet húzni a menetidőn. Már az sokat segít ha mindenféle felújítás nélkül az állomásközök csökkennek pár km második vágány megépültével, egyszerűen azért, mert kevesebbet vagy semmit se kell várni a keresztre.

Ami még jó lenne ha Esztergom-kertváros és Esztergom között épülne második vágány, elsősorban Suzuki gyár teherforgalma szokott itt gondot okozni. Pontosan nem tudom miért, nem jártam még ott ,de valami olyasmi lehet, h Esztergom felé van bekötve az iparvágány, így 2x is lefogja a hosszú tehervonat a szűk keresztmetszetet.

Pretoryan 2011.07.26. 09:16:28

Ismét kitaláltam a spanyol viaszt. MÁV parasztoknak (értsd felső vezetők), szolgálati lakást fizetni a munka szerződésük végéig Esztergomban, DE:
- Szolgálati autot elvenni
- Minden reggel pontban 8-kor meg kell jelenni a munkahelyen
- Az utazást jeggyel igazolni

Ha nem ér be 8-ra akkor, első esetben sárga lap, második esetben már ne is menjen be, max a lakáskulcsot leadni.

Grati a postért, szerintem megérte a vulgarizmus is!

Adani 2011.07.26. 10:32:04

@Pretoryan:

Ezt még pártolnám is. MÁV felsővezetőknek szolgálati autó ne járjon, persze ha akar vehet sajátot és járhat vele, de költségtérítés nincsen ill. csak vonatra, kaphat ingyen vonatbérletet ha kéri.

ZBR 2011.07.26. 12:10:54

@gyöngyöm10:
Nagyon szép összevisszaságban írsz.
Folyamatos felújítás az egyesen? Hmm. Hát nem nagyon, de mindegy. Valóban volt pályafelújítás, peronépítés, bizbertelepítés (Győr, Komárom), aluljáróépítés (Győr) az elmúlt években. De nekem ebből nem az jön le, hogy lenyúlják a lóvét, hanem épp ellenkezőleg, az, hogy folyamatosan fejlesztenek.

Vannak olyan dolgok, amik adnak a mentrendszerűségnek szép nagy pofonokat. A tatabányai térségben magam is szenvedtem már kábellopás miatti késéstől. Úgy tudom elég gyakori esemény. Aztán ezen a szerencsétlen egyes vonalon kísérleteznek az ETCS-sel is, ami bizony ratyi. Mozdonyvezető, aki napi szinten használja, mondta, hogy többet állnak azzal mint mennek... Az általad emlegetett áramkimaradás sem a forgalmista hibája, de kifejezetten nevetséges, ahogy puffogva odaírtad ezt a forgalmisták után.

Velencén és Nagykanizsán csak ámulok és bámulok. Egyrészt nem értem ,hogy mi köze az egyes vonalhoz, másrészt azt sem értem, hogy Velencéből minek mentél le Kanizsára, hogy visszajöhess Pestig. :D

Félre ne érts, nem azt mondom, hogy nincs olyan, hogy forgalmi szolgálattevő hibájából megkéső vonat. De a forgalmista egy icipici csavar csak ebben a gépezetben. Forgalmisták hibája max. 5-10 perces késéseket okozhat, és igazából szélsőséges esetben (KÖFI egyvágányon) tud egyetlen ember ennél több késést adni...

Adani 2011.07.26. 12:33:35

Szolnok-Szajol között is csak részlegesen sikerült felújítani, hiszen ott nagy forgalom van. Egy ilyen 10km-es szakaszt hallottam, h Angliában egy hétvége alatt pofoztak ki teljesen, gyakorlatilag új pálya építéssel, mindent cserélve. Persze közben minden vonat kizárva.

Kábellopás sokszor van a színes fémtolvajok aktívak, és sokan akkor is MÁV-ot szidják ,pedig arról nem tehetnek. Mondtam is már,h mondja csak be a hangos ilyenkor,h a késés kábellopás miatt van akkor legalább azért nem a MÁV-ot szidják ,amiről nem tehet, épp elég dolog van, amiért jogosan lehet szidni, nem hiányzik mellé még az igazságtalan is. Az utóbbi időben ahogy a vasútfan és vasutas ismerősök mondják az öngyilkosok száma is nagyobb a szokottnál. Lassan már többen ugranak a vonat mint ahányan felszállnak rá, és ez se a MÁV hibája.

Erről mit tudtok? Többen is mondták, h a megszokottnál jóval több öngyilkost fognak a vonatok.

gond-olkodó 2011.07.26. 12:56:14

@Khian: Az én általam javasolt nyilatkozat szövege a következő:

Én, ............... felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy egy ócska kis szarjancsi vagyok, mert névtelenül mocskolódok az internetes blogokon.
Egyetemi éveim alatt, - amelyeket a váci fegyházban töltöttem - üvöltve vertem a narkós kis faszomat, így hát szerény képességeim nem jogosítanak fel arra, hogy bárki figyelembe vegye a véleményemet.

2011.07.26. 13:05:15

Amikor anyázós levelet kellett írnom, a mélyen tisztelettudó, de annál határozottabb levélre jött érdemi reakció, így itt is azt javasolnám.
Viszont azzal egyetértek, hogy engem, mint fizető utast nem érdekelnek a kifogások, csak az, hogy eljussak a célomig, lehetőleg kulturáltan, időben.
Persze tartom magam annyira inteligensnek, hogy lássam, nem a kalauz, a jegypénztáros, a forgalmista vagy épp akárki "alja" munkát végző dolgozó tehet a problémáról, így nem is csesztetném őket (maximum kedvesen kérdezek)
Egy

dr. orter 2011.07.26. 13:25:50

azt mikor fogja megérteni az egyszeri magyar, hogy ha kiköltözik piliscsabára, ahonnan csak ezen a jól ismert állapotú vasútvonalon, vagy a hasonló 10-es úton tud ingázni, akkor min csodálkozik? azt hitte, majd olyan lesz, mint a belvárosban lakni? ez olyan, mint aki autót vesz a belvárosban, majd megállás nélkül panaszkodik a parkolás miatt.
tetszett volna gondolkodni. habár panaszkodni könnyebb.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.07.26. 14:51:13

@Adani: Azért a 10 km egy hétvége alatt is erős túlzás. :) A Szentgotthárd-Szombathely vonal felújításán voltunk kint, ott egy alépítmény megerősítő géplánc dolgozott. Zúzottkő fel, földmunka teteje fel, hozott anyag bedolgozva, zúzottkő rostálva vissza, sín vissza, aláverve. Erre a gépre mondta a switelkys mérnök, hogy átlagban olyan napi 700 métert haladnak, ha nincs semmi akadály picit többet, ha ki kell fűzni a gépet pl egy híd miatt, akkor kevesebbet. Gondolom a síncserélő gép is kb így tud haladni. Perzse azon a vonalon könnyebb volt megoldani a buszos pótlást, mint az egyik legnagyobb forgalmú budapesti elővárosi vonalon.

solv 2011.07.26. 15:06:43

:D Én ha nem is stílusában (bár rettenő vicces) de egyetértek a szerzővel.:D
Kár, hogy túl nagy aranytojást tojó tyúk ez ... egy a változás csak akkor mehet végbe ha azt rájuk kényszerítenék...

Ahtram 2011.07.26. 16:15:54

@ZBR: "Kiköltöztünk ugye a zöldbe, madárcsicsergés meg minden, aztán jött a meglepi, hogy be is kéne jutni."
Ezzel a megjegyzéssel csak egy bajom van, de az eléggé: valaki beleszületik a zöldbe, kezitcsókolom! Csak van úgy, hogy ott már elfogyott a munka, éhenhalni meg nem kéne, és betendálunk a város felé. Elég nagy ehhez azért az ország. És ugye Budapest nem New York, hogy a közel 10 millió ember csak úgy ott lakjon.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.07.26. 17:07:32

@Adani:
Azt a tíz km-es szakaszt a National geographicen láttad. Enyhe túlzás szerintem, a néző úgysem tudja ellenőrizni...
A világszínvonalú átépítő gépláncok 2 km-t legyűrnek 12 óra alatt, de ez már megfeszített tempó, és megfelelő logisztikával: Minden időben a helyén legyen.
10 km-t 2 vágányon semmi nem épít át 1 hétvége alatt.

Kábellopás bemondása: Jó ötlet, csak visszájára sül el. Amikor volt annó az emlékezetes kővel-vonatdobálás, a sajtó is hírt adott róla. Utána kimutathatóan megnőtt a vonatdobálások száma: Ugyanis még annak a suttyparasztnak is felhívták a figyelmét a vonatdobálásra, akinek amúgy eszébe sem jutott volna.

Itt sajnos ugyanez lenne: Harsogák hogy kábellopás, 1-2 embernek felcsillanna a szeme: Jééé van kábel a vasúton. jééé lehet lopni. Jéé, ez jó buli...
Amúgy meg volt szerencsém átélni,. gázolás miatt álltunk, gépi hangos harsogta 2 percenként hogy a vonatunk BALESET MIATT fog késéssel továbbindulni. Akkor is a máv volt a hibás. Egyszeri utasnak mindegy mit mondasz be, nem is figyel rá :( Nem mondom, sokszor sajnos hiányos a tájékoztatás de amikor van és korrekt, akkor sem figyel rá a többség.

Adani 2011.07.26. 17:17:08

@Kimérős szaloncukor (Lédig):

Akkor úgy kell bemondani ,h a suttyóparaszt is értse. Gázolás miatt késnek, vagy esetleg elnézést kérünk ,de egy hülye barom a vonat elé ugrott és meg kell várni ameddig összekanalazzák.

Vonaton pl. azt mondta egy kaller, ha gázoltak azért nem meri bemondani, mert sokan fellelkesülnek és rohannának megnézni hány darabra vágta. De hát szerintem meg menjen, aki akar akit elütött annak már úgyis mindegy, aki meg gyenge gyomrú és megnézi azzal mi történhet azonkívül ,h megmutatja mi volt az ebéd aznap?

@Ahtram:

Ez is igaz, én se jöttem volna fel soha vidékről, ha nem muszáj. Nem jó az se, h minden Bp-n van, hivatal, minisztérium stb. bármit el akarsz intézni fel kell jönni. Ráadsául okosan vagy 5 autópálya forgalmát is beterelték még anno a belvárosba, csoda,h úgy néz ki ahogy?
De hányan vannak, akik kiköltöznek az agglomerációba mondván itt a belvárosban nem lehet élni, mert szmog, bűz, kutyaszar (és mindez igaz is) kiköltözik azán naponta bejön kocsival termelve a bűzt, de mivel ő már nem ott lakik ugye.
.

fchris82 2011.07.26. 19:01:21

@Venuspro90: Szerintem olvasd újra. A vezetőségnek címzett mindent, a kalauztól is szinte elnézést kért, amiért rajta csattant a tömeg jogos haragja.

pbence 2011.07.27. 10:27:21

@gond-olkodó:
Megfogtad a lényeget! Tényleg, ez a kommented aranyat ér itt. Ha már érdemlegesen nem tudsz hozzászólni, akkor dobj be egy ilyet!

@orter:
Ja jó, ha szar a szolgáltatás, akkor fogd be a pofád, mert mégis mit képzelsz, hogy Piliscsabán élsz. Nyilván megfelelő szolgáltatás csak a budapesti proliknak jár, csak ők panaszkodhatnak, a többiek törődjenek bele, hogy ez van.
A parkolási hasonlatod hülyeség, mert a parkolás egy adottság, és teljesen nyilvánvaló, hogy Budapest nem bír el ennyi autóst. Az már egyáltalán nem ilyen kézenfekvő, miért ilyen szar a szolgáltatás a vasúton.

ttatra 2011.07.27. 10:33:43

háát, nem tudom. néhol eredeti, poénos, az tény. sokszor viszont a túláradó közhelyek és a vulgáris kifejezések sokaságától nehézkesen és ellenszenvvel lehet csak olvasni. szerintem egyáltalán nem éri el az elvileg kívánt hatást, maximum felbujtó lehet: az elégedetlen utasok homályos elméjére gyakorol hatást, bár abból sem a megfelelőt... én egyáltalán nem lennék olyan büszke egy ilyen irományra, h még közszemlére is tegyem - az INTERNETEN!
részemről sokkal értelmesebbnek tartanám egy olyan irányú igény megfogalmazását, hogy a mindennapi közemberek, akik a MÁV szolgáltatásait veszik igénybe, s némiképp ki vannak szolgáltatva a társaságnak, ingyenesen, vagy jelképes összegért részt vehessenek egy bemutatón, ahol megismerhetik az egész munkafolyamatot. betekintést nyerhetnek olyan alapvető, néha érthetetlen és fölösleges dolgok miértjeibe, amiken rendszerint felháborodnak. például abba, hogy miért a szellemvonat élvez elsőbbséget. valószínűleg mindennek van oka.

lócitrongy 2011.07.27. 10:52:08

@@kukac@: Höhh...azért Romániát hozni pozitív példának elég meredek...én viszonylag gyakran vonatozom ott belföldi vonatokkal (értsd: eszelősen leamortizált, büdös, belülr nem koszos, hanem gyurmás, már 30 éve is korszerűtlennek számító, eredeti színezését rozsdalevelekben vedlő, imbolygó és lassú, bár többség elektromos ócskavasakkal), mondjuk úgy 5-6-szor egy évben. Nem tudom, te honnan szedted ebben az ellenkező, csillagosötösre kalibrált véleményed, de csak egy pl: Bukarest-Sinaia: kb 120 km, uszkve 2,5-3 óra vonattal. És Sinaia egy elég frekventált üdülőváros a hegyekben. És ez még nem a Kárpátok túloldala, monnyuk a nemzetközi vonalaktól eleső Iasi, ahova Bukarestből az út el szokott tartani 10-12 órákat. Röhögnek is a románok, hogy gyorsabb Washingtonba eljutni, mint az országuk másik szegletébe.

dr. orter 2011.07.27. 11:01:21

@pbence: látom, nem értetted meg.
nem kötelező piliscsabára költözni, de aki megteszi, az már előtte pontosan tudja, hogy ez a helyzet.
tehát pofont kérni, majd picsogni a pofon miatt az röhejes.
érted már?

Adani 2011.07.27. 11:03:59

@lócitrongy:

Nálunk is vannak ilyenek, Békéscsaba-Pécs 5-6 óra út a legjobb esetben. Ahogy a mondás tartja így fent lehet tartani a nagy ország látszatát. :)

karosszékely 2011.07.27. 11:11:24

@Adani: De sem Békéscsaba, sem Pécs nem főváros, Bukarest meg igen.

pbence 2011.07.27. 11:19:43

@orter:
Attól még a jogod megmarad a panaszkodásra.
Egyébként meg nem tudom, honnan kéne tudnom, hogy napi rendszerességgel késnek a vonatok, és hogy csak úgy préselik beléjük az embereket.
De ha szerinted ez nyilvánvaló, amikor ránézek a menetrendre, akkor bocs.
De még akkor is felemelheted a hangod, hogy azért változtatni kellene, és nincs teljesen rendben minden. Elég sokat fizet az ember a havibérletért, tőlünk nyugatabbra sem kérnek el ezért többet.
Amúgy pedig ez a "nem kötelező" dolog is érdekes, ha valaki kintre születik (ami ugye nem választás kérdése), akkor szerinted dögöljön is ott meg, mert hát nem budapesti.

gyöngyöm10 2011.07.27. 11:35:53

@Ahtram: Mit vársz tőle. Lesír róla, hogy valami buzi mávos, aki nagyon okosnak hiszi magát. Valószínű azért tart itt a MÁV, mert ilyenek dolgoznak ott.

dr. orter 2011.07.27. 11:49:16

@pbence: hehehe, te ha költözöl körül se nézel, hogy hova mész?

másrészt ugyebár abba a régióba a mostani lakosok 70-80%-a nem született, hanem költözött. pont ettől ilyenek az állapotok, hogy az infrastruktúra nem erre lett kiépítve.

a 10-es út bővítése vagy az esztergomi vasútvonal második sínpárjának a lerakása pont ezért nem lehetséges.

azt viszont készséggel elismerem, hogy sokkal jobb érzés nyafogni mint gondolkodni.

gyöngyöm10 2011.07.27. 11:57:58

@ZBR: Lehet, hogy össze-vissza írok, de az a lényegen nem változtat.
Igen, folyamatos felújítás. Csak Budapest-Biatorbágy viszonylatban nézzél már utána, hogy hányszor volt az elmúlt időben. Ja, és persze ha nem nyúlnák le a pénzt, akkor végre egyszer megtudnák csinálni úgy, hogy legalább két évig ne kelljen hozzányúlni.

A tatabányai térségben sem lopnak naponta kábelt, úgyhogy ez sem nyert. Nem tudom hallottad e már azt a szót, hogy dízelmozdony, amivel régebben áramkimaradás esetén megoldották két állomás között a vonatközlekedést. Ha még ez a forgalmász bűne, akkor te aztán tényleg tudsz, mert talán ilyen esetben neki kéne intézkedni. Persze tudom, hogy ott van a menetirányító, de mint régebben, talán most is lehet nemet mondani neki, főleg akkor, ha három dízelmozdony-mozdonyvezetőstől ott áll az állomáson.

Lehet, hogy a Venezia EN Nagykanizsa felé jön?

hiénaf1 2011.07.27. 13:28:32

2 dolgot szeretnék elmondani.

1, Én is ezen a vonalon utazom, és az esetek 95%-ban teljesen korrektül leközlekednek a vonatok. A MÁV nincs jelenleg abban a helyzetben, hogy ezt a szakaszt modernizálja, de tervbe van véve, minden illetékes tudja és szeretné, ha itt kétvágányú, villamosított közlekedés lenne. Maguk a Desiro-k is szarok, nemrég olyanon utaztam, ahol a motoroknak csak a fele ment. Erről nem a vezetőség és a dolgozók tehetnek, egyelőre erre van büdzsé. Ennyi

2, Tavaly a Róma-Bp járattal utaztam volna haza repülőn, de a hajtómű meghibásodása miatt visszafordultunk és kényszerleszállást hajtottunk végre. 10 órát késtem miatta. Kinek a kurva anyját kéne emiatt szidnom? Vagy nem szidom és megértem, hogy ilyen az élet, mert ez a közlekedési forma egy sok tényezős játék és benne van a pakliban, hogy valami nem klappol? Ilyenkor azonnal a biztonság élvez prioritást, sajnos ez van (szerencsére).

Ráadás: Igaza van a levélírónak abban, hogy a szervezés (forgalmi szempontból, logisztikai szempontból) jobban is le lehetett volna vezényelni ezt a vonatot. Lehet, de mivel nem én, ön, mi vagyunk ott, eddig ez csak megmarad "lehet"-nek. Az egész vasutat fejleszteni kéne, mert egy nagyon jó dolog, de ehhez irgalmatlan pénz kell. És ha minden pénz és fejlesztés megvan, még akkor is lesznek késések. Ebbe bele kell törődni.
Mondom, én az Esztergomi vonalon utazok napi szinten és 95%-ban semmi gond nincs vele. Néha csak egy kocsi jön és néha lassan. De nem direkt, hanem a lehetőségek miatt.

Klarpack 2011.07.27. 15:50:58

Lassan az az érzésem teljesen mindegy a vonal a távolság ha nem az IC a laptopodat nyomkodod. Akkor a vonat késik mert meleg van, mert hideg van, mert esik az eső, mert nem esik az eső!!!!!! Arról nem beszélve, hogy az új utasszállító vagonokat megveszik sok-sok pénzért de a légkondi benne van ez első két honnapban (ezért nincs vagy alig van nyitható ablak) aztán hirtelen sokat fogyaszt és kiszerelik, ekkor ez emberek szó szerint elájulnak a melegtől a 30-40 perces késések és várakoztatások révén! Hozzáteszem nem kell klíma, nem kell nagyon szép nagy ablak legyen levegő és 40KM megtétele ne egy dupla vágányos 120-s pályán ne 1óra 30perc legyen (30 perc autóval, nesztek nektek zöldek) 20000 forintért!

Kandurbandi 2011.07.27. 22:48:57

A máv egy fostenger.
szar vagonok,szar utakon.

Budafoki 2011.07.27. 23:10:53

Az eset háttere, oka kiderül a levélből.

- Egykocsis vonat indult a Nyugati pu.-ról, pedig jóval több utas várta. = Valószínűleg valami történt (pl. baleset) a hosszabb szerelvénnyel, ezért más lehetőség híján, a leggyorsabb megoldásként ezt tudták elindítani. Jobb, mintha nem indult volna semmi.

- Késve állt be a peron mellé, ezért késve is indult. = Alátámasztja, hogy ez egy tartalékszerelvény volt. Időbe telt, míg odaért, nem állhat készenlétben a Nyugati pu. peronja mellett. Tárolóhelyről jött, vagy másik vonatból sorozták ki. Elindulás előtt el kellett végezni a biztonsági ellenőrzéseket (fékpróba, ilyesmik).

- Óbudán várt kb. 15 percet a szemből érkező vonatra. = Mivel Pilisvörösvár Óbudától 16 percnyire van, előfordulhatott, hogy a szemből érkező vonat már elindult az egyvágányú szakaszon. (A kb. 15 perc várakozás lehetett csak 10 is.) Lehet, hogy a már eleve késő vonat várakoztatása hosszú távon kedvezőbb volt a pontosságra: a szerelvénye végez aznapra, a késése nem okoz további késéseket más vonatoknál, míg a szemből jövő vonat késése további késéseket generált volna. Ezt az oldalát nem ismerjük, de egy vonat további késleltetése lehet, hogy a rendszer szempontjából kedvezőbb megoldást ad, még ha az azon utazóknak ez a legkedvezőtlenebb.

- Pilisvörösváron még 2 kocsit hozzákapcsoltak a késő vonathoz. = Ez volt az a szerelvény, aminek a Nyugatiból eredetileg indulnia kellett volna, de valamiért nem érkezett meg oda (Pilisvörösvár délután nem végállomás). Lehet, hogy balesete volt, nem tudjuk. Viszont a szerelvényre legközelebb Esztergomban volt szükség, ezért el kellett oda juttatni. Lehet, hogy hamar kellett, még egy késő esti vonathoz. Az egyvágányú pályán nem könnyű "időablakot" találni ahhoz, hogy üresen menjen, lehet, hogy ezért kellett összekapcsolni a két vonatot. Az is lehet, hogy a Nyugatiból egy kocsival elindult vonat zsúfoltságán enyhíteni szándékoztak, ezt nem tudhatjuk.

Persze ha a vasút az események okáról tájékoztatást ad (hosszú szerelvény hiányának oka, óbudai félreállítás oka, pilisvörösvári összecsatolás oka), könnyebben viselte volna el az utas a kellemetlenséget.

Kis belegondolással pedig kikerekedik a történet számunkra, és mindenre meg lehet találni önállóan a racionális indokot. Egyáltalán nem biztos, hogy rosszindulatból történtek így az események, hanem a kényszerítő körülmények miatt (szerelvény kiesett a forgalomból, csak egy kocsi szabadítható fel, időbe telik az elindítása, egyvágányú pálya sűrű követéssel, további vonatok minél kisebb késése).

SoulMiner 2011.07.28. 01:16:07

Ez a Nándor elég szűktűrésű emberke lehet. Amit az idei balatoni biciklitúra alatt tapasztaltam a MÁV-ból, az ennél mérföldekkel szánalmasabb és lesújtóbb volt, szóval én inkább biciklivel és gyalog közlekedek, minthogy mégegyszer ezeknek a pudvás falloszimádó tróger geciládáknak fizessek bármiért is. Még az is lehet, hogy menetidőben jobban teljesítenék...

ZBR 2011.07.28. 12:41:10

@Ahtram:
"Ezzel a megjegyzéssel csak egy bajom van, de az eléggé: valaki beleszületik a zöldbe, kezitcsókolom! Csak van úgy, hogy ott már elfogyott a munka, éhenhalni meg nem kéne, és betendálunk a város felé. Elég nagy ehhez azért az ország. És ugye Budapest nem New York, hogy a közel 10 millió ember csak úgy ott lakjon"

Ezzel csak egy bajom van, de az eléggé. Úgy döntünk, hogy betendálunk a városba. Ez szépen hangzik. De ültem én már a 2012-esen a nyugatiból, tömve reggel. Na miért? Mert a Pázmáneum az oda van kitelepítve, a madárcsicsergésbe. Ugye. Aztán ne akard azt se bemesélni, hogy az öszes falu a térségben mindigis ugyanekkora volt, ugyanennyien lakták. Kérlek szépen, ha csak annyi ember járna be, mint 10-12 éve, kényelmes lityi-lötyi üzemmódban elműködgetne ott a vasút. Csakhogy nem így van!

Azt pedig már csak mellékesen teszem hozzá, hogy ha nincs munkalhetőség azon a helyen, ahol születtél, akkor mégis mit vársz ettől az országtól és a vasútjától?

És igen, végső soron, lehet, hogy a beköltözést is meg kéne fontolni. Nem azt mondom, hogy néptelenedjen el az agglomeráció (mert nem fog), hanem azt, hogy akinek ÚGY JÓ, az költözzön be! VANNAK eladó lakások Budapesten, még akkor is, ha nem 5 millió emberre.

@gyöngyöm10:
Persze, mert te pályaépítő mérnök vagy, mindent tudsz. Jó, hogy nem azt írod, hogy láttad a munkásokat zacskóban hazacipelni a síncsavarokat.

"A tatabányai térségben sem lopnak naponta kábelt, úgyhogy ez sem nyert."
Te okoska, nem azt írtam, hogy mindennapos, csak, hogy GYAKORI. A dombetetőn szokott állni egy fehér Astra, abból szoktak a vasútőrök vigyázni a kábelre. Amíg ott vannak, addig talán nem lopják el...

"Persze tudom, hogy ott van a menetirányító, de mint régebben, talán most is lehet nemet mondani neki, főleg akkor, ha három dízelmozdony-mozdonyvezetőstől ott áll az állomáson."
Meg ahogy azt nyuszika elképzeli. Minden állomáson állnak a céltalanul pöfögő dízelmozdonyok várva, hogy mikor lesz áramkimaradás. Az ilyen dolgok, hogy menetvonal-igénylés, meg esetleg megrendelés attól a vasútvállalattól, akié a mozdony, meg hasonlók, azok szinte nem is léteznek. Egyedül az az idióta gyufafejű áll ott, mint fasz a lakodalomban, minden az ő hibája. Na, ezt hívják úgy, hogy "buzi utas". Aki így gondolkodik.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.28. 15:43:04

@Budafoki:

"Pilisvörösvár Óbudától 16 percnyire van, előfordulhatott, hogy a szemből érkező vonat már elindult az egyvágányú szakaszon. "

Óbuda és Plisvörösvár között van Solymár.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.28. 15:47:52

@ZBR:

"És igen, végső soron, lehet, hogy a beköltözést is meg kéne fontolni. "

- és hova teszem a kocsimat pesten? Mnden utcában szüntetik meg a parkolókat.

- Ha a Bp tábla másik oldalán lakom, akkor már nem kell beköltöznöm, holott esetleg messzebb lakom a Metrótól, mint egy borosjenei?

- undorító ez a szemlélet, az aggloba kiköltözöttek és az oda születtek közötti ellentét szítása.
RENDSZERben kell gondolkozni.

ZBR 2011.07.28. 17:25:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

- Az autózás nem alapjog egyrészt, másrészt le is lehet mondani a gépkocsiról, pláne, hogy optimálisabb helyre költözöl. Harmadrészt erőteljes túlzásokban élsz, belvárosi átlag Hummer-userként én már csak tudom. Na jó, nem kell irigykedni, csak kombi, nem Hummer. De a lényeg, hogy van hely, meg tud állni. Kintebb pedig aztán pláne, a saját kocsibeálló, mélygarázs Bp-n sem ismeretlen fogalom, azt pedig a jóistenke sem fogja megszüntetni, mert a magántulajdont az alkotmány védi. (Nem utolsó sorban rengeteg pénzt lehet a kocsi feladásával megtakarítani.)

- Nem értem hogy a Bp. tábla túloldala és Pilisborosjenő és a metró hogyan jön össze. Akkor kell beköltözni, ha neked AZ ÚGY JÓ, vagy legalább JOBB, mint a mostani helyed, bejutási lehetőséged, és nem győzöd kivárni amíg felújítják, etc..

"undorító ez a szemlélet, az aggloba kiköltözöttek és az oda születtek közötti ellentét szítása.
RENDSZERben kell gondolkozni."
- Világosan látszik, hogy bizony az agglomeráció igen sok közlekedési probléma okozója, de a megoldásban nem hajlandóak sem anyagilag, sem legalább a szavak szintjén résztvenni. Miután az állampolgárokat nem érdekli a dolog, úgy állnak, hozzá, hogy "oldják meg, nem érdekel", mint kedves Nándor is. Ezután a közigazgatás, politika is így gondolja. Legjobb példa erre a hozzáállásra a székesfehérvári buszsávhuszár polgi. Szerintem ez undorító. És ez okozza a rendszerszemlélet hiányát. Ha belátnák, hogy ők is részesei, okozói Bp. gondjainak és tenni is akarnának a megoldásért, vagy a helyzet javításáért, legalább valami hatékonynak látszó városrégiós irányítása lenne már Bp-nek. De nincs.

SLACÓ 2011.07.28. 21:34:16

bár nem nevetséges, jót röhögtem...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.28. 21:41:02

@ZBR:

"- Nem értem hogy a Bp. tábla túloldala és Pilisborosjenő és a metró hogyan jön össze."
- Pilisborosjenő-Árpád híd 15 km.
- Rákoskert Örs Vezér tér szintén 15 km.
Az egyik Bp-n van, a másik a második falu.

" Akkor kell beköltözni, ha neked AZ ÚGY JÓ, vagy legalább JOBB, mint a mostani helyed, bejutási lehetőséged, és nem győzöd kivárni amíg felújítják, etc.."
- Egy útfelújítás elmaradása miatt költözködni......
- Az a baj, hogy nem épültek utak. Még Gazdagréthez sem, pedig az nem az agglomerációsok okozta probléma.Egy kb hónappal ezelőtti hsz-emet tudnám copypastelni most ide, nem teszem.
Mindig, amikor azt mondod, hogy költözzöne be az agglomerek, jusson eszedbe, hogy az a rengeteg ember, aki Budaörsre jár dolgozni, miért nem költözik oda? aki oda jár vásárolni?
Beköltözünk, és utána a feleségem ingázik kifele, mert ő esetleg helyben dolgozik?

Hogy elsajátítsd a helyes gondolkozást, ajánlom a Traffic Giant nevű játékot. Bár sok közlekedési cég vezetőjére is ráférne. A közlekedés egy piac, ha szar a szolgáltatás, kocsiba ülök. Miért ülök kocsiba mégis?- ezt kéne vizsgálni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.28. 21:42:08

@ZBR: Abban, hogy nem csak Bp gondja, egyetértünk.

Budakeszi legnagyobb gondja például Páty, Telki és Budajenő.

birs55 2011.07.28. 22:08:12

A felháborodást megértem, az írás viszont szar. Inkább a modorosblogba illene.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.29. 13:02:08

Na, most ezt a csúcs sebességet az újpesti vasúti híd felújítása UTÁN képesek hozni. Előtte 5 (!!!) km/h sebességkorlátozás volt érvényben a fent említett, Dunából a háború után kiemelt és ideiglenesre összeeszkábált "hídon". Rendszeresen halálfélelmem volt rajta...

Gratulálok.

bonobonohu · http://bono.hu 2011.07.29. 17:08:44

@Adani: nem, addig nem kaphat ingyen bérletet, míg adóforintokat is pumpálni kell ebbe a sz*rkupacba.

sorica123 (törölt) 2011.07.29. 23:38:00

@Khian: ezen az alapon - és anyázás nélkül?
Csak a levélre mondtam, hogy abszolút meg tudtam érteni, főleg, hogy valós problémák is voltak benne - például, hogy a MÁV így betartat meg úgy szigorú, de azért amikor 'nem akarják' megcsinálni a sínt vaegy évig Nyíregy felé (és ezért araszolunk gyökkettővel rendszeresen egy bizonyos szakaszon), meg háromnegyed órát áll benne a Keletiben a vonat, mire megindul, akkor hát izé, szívestürelmüket. Bosszantó, na.
Ez így ennyi, ettől a levéltől nem kell világmegváltást várni, csak azért jó a szöveg, mert meg van fogalmazva, nem hebegés, viszont a tartalmát bárki írhatta volna, és nem a semmin hisztizik. Aztán, hogy ez mennyire működik vagy hogy egyáltalán eljut e a célig, más kérdés. Panaszlevélnek béna, mert nem diplomatikus, egyszerűen támadható a 'bunkó' stílus miatt (ami viszont őszinte és számunkra érthető, hogy miért ilyen).

Budafoki 2011.07.30. 11:07:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Igazad van, Solymár is állomás. Csak kérdezem, hogy azt tudjuk, hogy Solymár akkor alkalmas volt-e vonatok találkozására.

A 15 perces óbudai várakozáshoz: a bizonytalan idejű várakozás időtartamát az ember 2-3-szorosnak érzi a ténylegesnél. Személyes tapasztalat: 8 perc után egy utastárs 20 percet emlegetett telefonon, ez pont 2,5-szeres szorzó. Lehet, hogy csak 5-6 percet állt a vonat Óbudán - a feszült hangulatban, a zsúfolt vonaton nyilván többnek tűnt -, de akkor már nem volt lehetőség Solymárig továbbmenni.

Eddig csak az utas oldaláról ismerjük a történetet, az pedig tele van szubjektív elemekkel, bár az események lényegi rekonstruálására alkalmasak, ha az ember kicsit belegondol.

Atkusz 2011.07.30. 14:48:39

Azoknak írom akik szerint az otthoni vasúti jegyek nem kerülnek sokba, a szolgáltatás színvonalát tekintve. Nem otthon élek, de gyakran járok haza, és ilyenkor szoktam vonatozni is. Pl. Franciaországba nem sokkal (kb 10%) kerül többe a vasút ugyanolyan távolságra, viszont a szolgáltatás színvonala fényévekre van. Otthon sajnos simán megcsinálják, hogy télen -5 fokban Veszprémbe menő vonaton nem volt fűtés közel 9000 forintos retúrjeggyel. Ez teny a felsővezetők szarrá lopják magukat. Akik pedig tényleg dolgoznak azoknelőt le a kalappal, hogy ekkora trágyahalomból működő dolgot kihoznak.

pbence 2011.07.31. 02:24:02

@Budafoki:
De honnan tudod, hogy ez a 15 perces adat csak megérzés alapján született? Szerintem az emberek többségének van órája, és nem fog betippelt adatokkal panaszlevelet írni. Az más, hogy a Marika néni hazatelefonál a vonatról, és minél többet próbál túlozni.
Amúgy már maga a megérzés szorzó sem általános. Magamból kiindulva én mindig alábecsülöm a késést, és az órámra nézve döbbenek rá, hogy milyen pozitívan álltam hozzá.

pbence 2011.07.31. 02:29:41

@atkusz:
Ráadásul amennyire tudom, a bérletek még olcsóbbak, mert tőlünk nyugatabbra meghálálják a hűséget, itt meg a bérlet annyi, hogy előre kifizetheted a 20 oda-vissza utazásodat, és még örülnöd is kéne.

Sárbogárd 2011.08.03. 00:47:56

Tényleg jól cseng a szöveg, akár még igényesnek is nevezhető...
De azért fél óra késésből nem csinálnék ekkora hisztit... Szoktam én is Csaba felé járni: Esztergom felől érkező szerelvény érkezik be jóval előbb, s az megy vissza. Ebben az esetben valószínűleg műszaki hiba, baleset stb. miatt kellett egy tartalék Desirót beállítani; örülni kell hogy egyáltalán indítottak vonatot. Pilisvörösváron szerintem a következő, menetrend szerint fél órával később induló vonatot csatolták rá a késett vonatra, mert utolérte. Így legalább azok az utasok nem írkálnak panaszt. Az Óbudai hosszabb állást is erre lehet visszavezetni: a szembejövő vonat késleltetése késést okozott volna a következő Esztergom felé menő vonatnak. Egyvágányú pályán minden összefügg mindennel, sajnos, de ezt az utasok egy része úgysem érti meg... Nem igaz a levélben, hogy a MÁV-on kívül nincs más választás. Sűrűn járnak volánbuszok is Piliscsabára (az esztergomi buszok is új járművek, légkondisak stb.), vajon miért nem azokkal jár mindenki?

Egy tanakodó 2011.08.13. 21:43:48

Szerintem szar volt és még csak nem is vicces vagy jópofa.

Csupán annyi a véleményem, hogy kíváncsi lennék, hogy ez a bizonyos Nándor mennyire végez extra professzionális munkát a saját szakmájában. De kétlem, hogy így lenne, különben lenne pénze kocsira és nem kellene vonatoznia.

De persze másokban a szálkát magunkban meg a deszkát se...

pbence 2011.08.14. 10:46:46

@Egy tanakodó:
A MÁV-START egy szolgáltató cég, szóval szerintem tök mindegy, hogy a panaszkodó hogy végzi a munkáját, ha fizetett a szolgáltatásért.
Meg ez is ilyen vasutas hozzáállás, hogy "miért nem megy mással, minket hagyjon békén". Hát jó, csak nem ez a megoldás.

aha, persze 2011.10.02. 11:31:08

@Khian: Ezzel a stílussal nem saját magát minősíti (micsoda hülyeség ez, évek óta ezt nyomják, akik nem tudnak másba belekötni), hanem a címzettek szellemi színvonalát.

aha, persze 2011.10.02. 11:33:19

Stílushuszár nagymegmondók! A tartalomról van szó, nem a stílusról. Ha a stílus a legfontosabb számotokra, egyetek szart aranytálcáról.

maxwell murder 2011.10.09. 23:53:15

@Egy tanakodó: ha vki "extra professzionális" (ez mi a faszom?) munkát végez, az nem járhat vonattal vagy tömegközlekedéssel? ha nem vetted volna észre, Magyarországon elég sok embernek nincs kocsija, akik becsületes, kemény munkát végeznek. Ráadásul nem biztos, hogy dolgozik, lehet, hogy tanuló, te majom. Nekünk meg vicces, ennyi:)

Poptaritop 2011.10.11. 08:45:36

@Venuspro90: Az a baj, hogy a nyűgödet pont leszarom. Van egy szolgáltatás amiért fizettem és lószart se kapok érte. A többi csak magyarázkodás. Én is írtam már rengeteg panasz levelet és kizárólag ostoba magyarázkodást kaptam válaszul. Bizton állíthatom, hogy a felelősök még mindig ott dolgoznak és lapátolják ki a pénzt. Pedig ilyen esetben pl egy civil kontroll bizottságnak meg kellene keresni majd a tökénél fogva kéne fellógatni a felelősöket. Végezetül pedig... ismered azt a mondást hogy: nincs az a hópehely ami felelősnek érezné magát a hóviharért? Na erről van szó.

Poptaritop 2011.10.11. 10:37:42

@SoulMiner: Az nem lehet, hanem biztos. Alsógöd-Budapest vonalon 20 percet verek a vonatra bicajjal. Ha menetrend szerint közlekedne akkor ugyanannyi.

Laller731 2011.12.12. 10:54:29

Tisztelt blog olvasók !!

Mind valamikori MÁV dolgozó kicsit jobban belelátva a dolgokba elmondanám önöknek hol is van a gond.

A céget
darabjaira szaggató igen tisztelt kormányok (kivétel nélkül az összes) a jövedelmező üzletágakat (személyszálírás, áruszállítás,gépészet......) kiszervezték a MÁV hatásköréből.Így ahogyan Nándor írta valóban nincs pénz a pályahálózat korszerűsítésére.
Ettől függetlenül talán (bár ez is hatalmas probléma ) nem is ez a legnagyobb gond. A legszomorúbb az hogy a menetrendeket íróasztal mellett olyanok készítik akik vagy soha vagy évente 1x ülnek vonatra . Le sem szarják ,hogy mi is lenne az utazóközönség igény.20 ledolgozott MÁV év után (és ezt nem mind elbocsátott dolgozó, és nem is a bosszú mondatja velem,hisz én mondtam fel a cégnek) állíthatom hogy bárki az országba jobb menetrendet szerkesztene aki már életében ült vonaton , mind azok akik le sem szarják az utasok igényeit.
Aztán van még elég sok olyan amibe a kívülállók sajnos nem látnak bele . Mert ugye senki nem tudja hogy a MÁV-Zrt már nem ugyanaz a MÁV ami volt akkor mikor jómagam is a céghez kerültem. a vezetőség 90% vonatot csak max terepasztalon látott kiskorában amikor az édes anyjuk megvette nekik karácsonyra az ajándékot. Itt említeném meg ,(és ha valaki tud nekem magyarázatot adni azt szívesen veszem) miért is van az ,hogy az irodisták és a melósok aránya 60-40% ????
Szidják a melósokat holott lassan minden munkakörben dolgozó ember 3-4 ember munkakörét végzi el ( ami nem túlzás hiszen 2 hónapja még én is ezt tettem ) mégis bármi van (késés,baleset,károkozás) a melóson csattan az ostor. Persze ha leépítés van nem a titkárnő titkárnőének a titkárnője megy hanem majd a forgalmista ,bakter kocsirendező és vizsgáló tolatásvezető munkakörből leépítenek.Itt jegyzem ismét meg felvilágosítva a nagyérdeműt hogy minden alkalommal mikor vonatra száll valaki, az életével játszik a kocsik,a vasúti pálya állapota miatt.
Sajnos ez is csak annak tudható be ,hogy hozzá nem értő,képmutató és emberséget nem ismerő vezetők ülnek ott ahol valódi vasutast kívánna meg a pozíció.
De sorolhatnám még akár reggeltől estig a problémákat.
Szomorú ,hogy 20 éve annyit fejlődött a cég ,hogy a menetidők majd minden állomáson megduplázódtak vagy legalább az 1/3 nőttek. Ugye itt jön ismét a kérdés : Nem kellene a fejlődéssel gyorsulnia a közlekedésnek??
Szomorú hogy az ország bármely településéről személygépkocsival,busszal de lassan már kerékpárral és ami a legszomorúbb gyalog is rövidebb idő alatt el lehet érni fővárosunkat.

Tisztelettel:

Aki benne élt ebben a szarban majd 20 évig. !!!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.12.12. 11:11:08

@Laller731:

"miért is van az ,hogy az irodisták és a melósok aránya 60-40% ????"

Azt, hogy miért nem tudom, de amióta az Északiban ipari tauló voltam, azóta javult az arány. Akkoriban még 70-30% volt.

Laller731 2011.12.12. 13:55:18

Hát elég szomorú h nem jött még el az idő arra ,hogy ez az arány le mennyen 5%-ra . Persze a menetrend és a MÁV.Zrt állapota attól sem javulna a fent említett dolgok hiány miatt .

2012.03.29. 16:16:51

Megszűnt a több évtizede fennálló munkahelyem. Kénytelen voltam valami jövedelemforrást keresni. Ekkor találtam rá a KMD holding által kínált lehetőségre, amelyet szívesen ajánlok mindenkinek a következő honlapon:

kmdholding.com/hub3p3a

GoreX · http://gorexweb.hu 2012.05.29. 19:07:27

Ismerős, az a vonal egy hulladék:
A sztori:
2011 nyár, 40 fok, légkondi nem hatékony, ezért még vizet is osztanak, Pestről késéssel induló desiro 30 percet várt az üres ellenvonatra, de utána is további késéseket szedett össze kb 90-120 perc késéssel érkezett Esztergomba.
Ajtóhiba, lefulladás, túlmelegedés amit el lehet képzelni...

Mondanom se kell visszafelé volánnal jöttünk, olcsóbb is és megbízható is és még kényelmes is....

Mala Suerte 2012.05.30. 06:24:25

1. Pont most fogják felújítani az egész vonalat, sínpárostul, állomásostul.

2. Soha nem értettem ezt a hisztit. Akinek ennyire elege van a MÁV-ból, az utazzon a (mellesleg ezerszer hányadékabb) Volánnal. Megérdemli. (Ugyanúgy van Bp.-Esztergom járat, szinte ugyanazokkal a megállókkal.)

3. Mindettől eltekintve szerintem egyáltalán nem poénos ez az írás, úgyhogy meglepő, hogy FB-n ennyien megosztották.

Adani 2012.05.30. 08:02:00

@matthe07:

A stílus megint más téma, de igaza van, az a vonal nagyon zsúfolt, és emiatt zavarézékeny is, nem csoda ha rendszeresek a késések és a tömeg. Ez a vonal vicinálisként épült, ennek megfelelő a nyomvonal és a felépítmény is, rázúdult egy meglehetősen nagy elővárosi forgalom, nem csoda ha nem bírja.

Viszont ha nem is egyik napról a másikra, de azért próbálják javítani, az Északi összekötőt már pl. felújították, így 30 helyett 80-al roboghat át rajta a vonat. És igen idén kezdik Pilisvörösvár-Esztergom között, ha jól emlékszem a felújítást, felépítménycsere, állomások rendbetéttele, P+R parkolók, duplavágány, új keresztezési lehetőségek és ilyesmik vannak az étlapon, így kevésbé lesz zavarérzékeny, hiszen nem borul minden pár perc késés miatt, a vonatok elkerülhetik egymást több helyen, ahol meg lesz két vágány ott ugye két állomás között is találkozhatnak.

Snake 2012.05.30. 10:35:50

@Adani: Június 16-tól indul a felső szakaszon (Vörösvártól felfelé) a kb. 10 hónapos vágányzár.
Ennek keretében a következők készülnek el (I/A ütem):
-Teljes pályafelújítás
-1300 méter hosszú kitérő a Terranovánál
-Piliscsabáig új biztber
-A villamosítás előkészítése (a tartóoszlopok kerülnek felállításra)
-P+R parkolók és B+R tárolók kiépítése
-sk+55 dm-es peronok kiépítése
-Pilisvörösváron, Piliscsabán és Dorogon autóbuszforduló építése

Adani 2012.05.30. 10:52:06

@Snake:

Ez igen, eddig úgy tudtam, még nem döntötték el legyen-e villamosítás. Egyébként indokolt lenne, mert ugye elég intenzív személyforgalom van rajta, sőt a teherforgalom sem csekély, a Suzuki gyár pl. elég sokat generál.

Óbuda-Solymár között csiripelik a verebek ,hogy kétvágányú lesz a pálya és részben új nyomvonal. Szó van még sok szintbeni kereszteződés kiváltásáról is alul és felüljáróval, a P+R és B+R parkolók meg alap dolgok, azt minden felújításnál beleteszik ez nem is nagy tétel sok helyen hiszen csak egy betonplacc kell hozzá meg biciklitároló.
Az új bizt. ber is a vonal kapacitását növelheti, remélhetőleg valami térközös rendszert is odaraknak, az állomástávolságú után ez nagy előrelépés lenne.

Miss Mansfield 2012.05.30. 15:52:16

Ne elsőáldozzunk már! Mindenki szeretne életében legalább egy ilyen levelet írni a MÁV-nak, a BKV-nak, a Wizzairnek, a Volánnak, a teszkónak, az ósannak, a cébéának, a spárnak, meg isten tudja még kinek. :)

2012.05.30. 17:17:02

poszt toló + @tzuiko: megalájk!

csak az érzi át a finom humort, aki már volt ilyen spanyolcsizmában :D

a kedvencem a 9kor bezötyögő 1x desiro, és a 3x desiro mennyiségű csőcsidőn kívüli utas :DDDDD

hazefelé Újpest dettó 3-5 közt heringjárat hazafelé...

Még jó, h lezárták és csak vöri-ig jár, lehet buszozni...De jobb ha Solymár utániak inkább teleportálnak Pestre, mert a 10es úgyis járhatatlan 6-9ig :D

Snake 2012.05.30. 19:26:56

@Adani: Az I/B ütemben Aquinqum felső - Pilisvörösvár közt valóban kiépül a második vágány és a pályasebességet is emelik 100 km/h-ra, valamint itt is új biztbert valamint P+R és B+R parkolókat kap majd a vonal.

A Rákosrendező-Újpest második vágány ( 80 km/h-s pályasebességgel), a villamosítás, a Bécsi úti felüljáró, a Piliscsaba-Esztergom biztberfejlesztés, Esztergom állomás felújítása, a Suzuki-rendező kiépítése és az új esztergomi buszállomás kialakítása pedig a 2. ütemben szerepel.

Adani 2012.05.30. 21:27:46

@Snake:

Köszi az infókat, Esztergom-Kertváros-Esztergom szakaszon lesz duplavágány? Évekkel ezelőtt már láttam elemzést róla ,hogy az nagyon szűk keresztmetszet a Suzukis tehervonatok miatt is, és akkor az volt benne, hogy ott minél előbb kéne egy második vágány, akár PPP-ben is mielőbb meg kéne építeni.

blacha 2012.05.30. 22:00:44

meg kell egyezni a szlotákokkal és a párkány-budapest vonalat üzemeltetni. nem találnánk fel ezzel a meleg vizet... a csehek is bérelnek egy szakaszt a polákoktól. sírt is nem rég a szájuk, hogy egy vagon pénzt fizetnek és a lengyelek elhanyagolják azt a pályaszakaszt.

Adani 2012.05.30. 22:05:46

@blacha:

Ha a MÁV belemenne. a Regiotrans pl. átvette volna a Körösnagyharsány-Vésztó vonalat is csak azt kérték ,hogy oldják meg közösen, hogy az a pár km hiányzó vágány le legyen fektetve, de a MÁV nemet mondott. Kb. 2 km vágány hiányzik, a töltés is végig megvan.

mig 2012.05.30. 22:54:44

Engem az zavar, hogy mennyire kuzd a kormany, kulonbozo szervezetek es kozben rengeteg penzt koltenek + joparan eleg jol megelnek belole, szoval hogy kevesebb auto legyen, kozben pedig a tomegkozlekedes egyre rosszabb. 30 km-re lakom a Bp-tol ahol dolgozom, de amikor megtehettem elso dolgom volt, hogy autot szerezzek es azzal jarjak melozni, pedig vasuti csomopont a varos ahol elek, kb orankent 3-4 vonat megy a fovarosba... De amig vonatos voltam 3-4 hetente a 40 perces mentido 1.5 ora volt, evente 2x-3x 3 ora (10-20 perces kesesekrol nem beszelek, az kozel mindennapos). Lenne az az eset amikor letennem az autot, de ahogy latom az nem a kovetkezo 20 evben lesz.

Artie 2012.05.31. 09:54:09

Tavasz: nem pontosak a vonatok, csak mert. Nyár: nem pontosak a vonatok, mert a melegben kitágulnak a sínek. Ősz: nem pontosak a vonatok, mert a falevelektől csúszós a sín. Tél: nem pontosak a vonatok, mert behavazott-befagyott a váltó.

Csak azt nem értem, hogy Ausztriában, Svájcban, Németországban miért nincsenek falevelek és hó??

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.05.31. 10:20:15

Csak azt nem értem, hogy aki ennyire utálja a vasutat miért nem jár busszal? Ja, hogy az is lassú? Az autó is lassú mert ennyi a 10-es út áteresztőképessége?

Legközelebb tessék olyanra szavazni, aki nem arra költ 200 milliárdot, hogy a 120-as pályából 160-ast csinál, hanem mondjuk 5 db 40-es vonalból 80-ast. Meg nem arra tartja a közlekedési hatóságot hogy a saját dolgozóitól kezdve az összes utast megszopassa az idióta szabályaival, ami után bírságot szed, hanem arra, hogy végre hozza szinkronba a 100 éves utasítást a mai vasúttal az igényekkel...

Húgyból senki nem fog gulyást főzni! Vagyis meg lehet próbálni... és ez lesz az amin utaztok.

tocibacsi 2012.05.31. 13:16:43

@Artie: kollégám (63) a fél centis "hótorlaszokkal" kapcsolatos agonizálások idején mindig elmeséli, hogy Szibériában, ha csak 2 méter volt a hó, még járt a vonat...

maxwell murder 2012.06.06. 01:46:08

@matthe07: hát mer neked szar a humorérzéked. egyébként, amikor ezt a levelet megírta szó sem volt még felújításról. A Volán meg kurvára Árpád-hídhoz visz be és nem a Nyugatiba, okoska. Kb. Üröm után mrá teljesen mások a megállók. na szevasz.

Korvett5 2013.04.10. 12:48:05

@Nagymoli: Ha mostanában indulnál Sátoraljaújhely felé, megtapasztalnád hogy mi az utaskurázsi.Szerencs és Újhely között egyszer leszállsz -buszra szállsz, zötyögsz Bodrogkisfaludig alsó úton,leszállsz, vársz, majd újra vonatra szállsz. (ha sok az utas egy busz áll be, ha nem férsz rá vársz míg jön egy másik, de akkorra elment a vonat, még többet vársz.) Csak figyelmeztetőnek írtam,ha netán most indulnál útnak.

becseit 2013.08.15. 20:32:35

@matthe07: Bocs, de ha például a te gyereked hazamegy 4 egyessel a suliból, akkor ideges lennél. De ha azt mondja, hogy a szomszéd gyerek hatot kapott, akkor minden rendben van? Mert valami ilyesmiről szól a 2. pontod.

leo4634 2013.11.02. 00:06:17

Retenetes jót nevettem az igaz, hogy nem vulgáris, de ha kihagyta volna a ronda szavakat leirásokat ennyien nem szóltak volna hozzá,eltudom képzelni a felháborodását pedig én budapesti lakos vagyok itt is kataszrofális a közlekedés nem kis pénzekért, én sem az egyszerű dolgozókat hibáztatatom érte, hanem a vezető urakat, akik eltapsolják a pézt, amiből fővárosunk és vidékikeinkre normális emberi módon tudnánk közlekedni lásd: 4-es metró. 7-éve építik, közben milliárdokba kerül a kitalálók hülyesége.A MÁV dolgozó világosan leirta hol a hiba, és akire ez igazán tartozna azok talán nem is olvassák ezeket sorokat. Csak az a baj, hogy mi egyszerű emberek nap mint nap szenvedünk.Ehhez pedig nincs joguk.Tök mindegy ki hova költözik, hol lakik, ahol emberek élnek oda közlekedési eszközök kellenek. Pl. kis településeken miért nincs kis busz ami gazdaságosabb lenne a kevés embernek is fontos a közlekedés az autó tartás idősek, fiatalok nem dolgozók betegek stb. elérhetetlen.Ha már valaki ilyen levelet ír,gondolom elege van.Ezekről nem kéne hallgatni talán összefogással többre lehetne menni A MÁV-nak a BKV-nak soha nem volt pénze semmire pedig drágán utazunk a koszos undoritó büdös jármüveiken. A fél életünket az utazással töltjük el, lehet, hogy az EU nem is tud ezekről a dolgokról hogy nekünk mit mondanak az dolog.
süti beállítások módosítása