MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Gyerekkel utazni

2012. szeptember 05. - Vittore.

Tisztelt Blog!

Most írok először a panaszomról Önöknek.

2012.08.21én utaztam haza Balatonlelléről 2 fiammal Budapestre. Anyukám eljött segíteni,így utazott velünk ő is.
Felszálltunk és már gyanús volt az ajtó,ez megint IC kocsi gondoltam,de sebaj,rákérdezek.

A hozzászólás ide kattintva folytatódik: Gyerekkel utazni

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr284756775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Traktoros 2012.09.05. 14:09:55

... Ezért nem kell mindent elhinni, amit a tévében mondanak... Főleg úgy, hogy ha a szomszédasszony hallotta.

ZBR 2012.09.05. 14:55:21

Át kellett menni két kocsin? Babakocsival, bőrönddel? Csodálom, hogy túl tetszett élni!

anyabanya44 2012.09.05. 15:33:29

Tehát ha én Lelle után szállok fel érvényes jeggyel, állni fogok, mert szegény gyerekeknek két kocsit odébb kell menni? Vagy én megyek két kocsival arrébb a plusz pénzemért? Ezt hogy gondolta anyuka?

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.09.05. 15:45:16

Aztán olyankor visszaadják-e annak a hely és pótjegyét, aki megvette? Fel lenne-e háborodva a posztoló ha a színházban megvenné a legdrágább jegyet a tribünre, és miután megtelt a "proli" nézőtér, egy neveletlen elsős csoportot felküldenének a sima jegy áráért? Meg lett volna sértődve, ha Siófokon, miután esetleg elaludtak a gyerekek jön egy ember akinek a belső ülésre szól a helyjegye és felveteti onnan a gyereket, akinek ezután már nem lenne helye (vagy anyukának)?
A tévében hallotta... na az ilyen veszi fel a CHF hitelt meg a providentet második plazmatévére mert azt hallotta hogy az jó!
Kisgyereket meg IC első osztályra nem is engednék, én még olyat nem láttam hogy egy két-három órás utat egy kisgyerek ne üvöltött volna végig (jó tudom ez engem minősít).

Vittore házigazda úrtól kérdezném, hogy az ilyen posztot milyen céllal rakja ki?

István Gyuri 2012.09.05. 16:20:38

"Múltkor egy ismerős felvilágosított,hogy a TVben volt,hogy ha a vonaton nincs hely,van rajta IC kocsi,és valaki gyerekkel és sok cuccal utazik,akkor helyjegy megfizetése nélkül kötelessége a kalauznak megengedni,hogy ott leüljünk,vagy a legközelebbi helyre kísérni."
Az ismerősöm szomszédja hallott már olyasvalakiről, aki látott már vasutas és neki a tuti infója, hogy ingyen IC-jegyeket osztogatnak Leningrádon :DD

Akkor tessék a T. utasnak a saját ismerősére haragudni és nála reklamálni, hogy ilyen hülyeséggel megetette, mert nincs ilyen szabály. Sem nálunk, sem Ausztriában, sem máshol.

Ha legközelebb azt mondja az ismerőse, hogy ha egy szál törülközőben száll fel a vonatra, akkor kaviáros szendviccsel és hűtött pezsgővel fogja várni a személyi kalauza, akkor azért is a MÁV-ot kell szidni?

Hihetetlen, hogy milyen emberek vannak...
Természetesen itt is igaz, hogy "az utasnak mindig igaza van, de legalábbis udvariasan kell megmondani neki, ha mégse", tehát nem szabad a jegyvizsgálónak felhorkannia azon se, ha legközelebb a kaviáros szenyót és a pezsgőt fogja hiányolni, de ezen kívül nem is értem, hogy mit gondolt a T. utas, hogy a többi IC-utas (pláne, aki később, pl. Siófok száll fel), és akik előre gondoskodtak plusz pénzért a kényelmes utazásukról majd feláll és átadja a helyét nekik?!

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.09.05. 16:34:48

Mindenesetre ilyen poszt szerintem még nem volt ahol az összes komment a posztoló ellen szól... :)

Fekete bárány 2012.09.05. 16:50:49

"Felszálltunk és már gyanús volt az ajtó,ez megint IC kocsi gondoltam,"

Végülis... nehéz meegismerni egy IC kocsit, főleg a Balaton partján, ahol minden sima halberstadti kocsival közlekedő gyorsvonathoz 1 azaz egy darab van kapcsolva.

Kérdés: Lellére kocsival ment, vagy személyvonattal? Esetleg gyorssal, csak nem vette észre az IC kocsit?

"2 gyerek, babakocsi, 2 nagy bőrönd és táskákkal voltunk"
Kit érdekel? Többi embernek sikerült utazni?

"Én megköszöntem a kedvességét,hogy ilyen a MÁV"
Tipikusan -nem vasutasként- azt mondom: menjen mással! Jaaaa, hogy a Családi kedvezmény? Mert a Volánnál nincs. Értem.

"És aki egyedül utazik,hogy oldja meg?"
Voltam kollégista, szállítottam két megtömött utazótáskát is + táska hátamon. Megoldottam? Meg. Másnak is sikerült? Persze, a koleszosok ilyenek.

"Kérem panaszomat továbbítani a MÁV felé!"
Meg azt is, hogy mekkora lúzer a levél írója...

oregember nem venember (törölt) · http://receptekferfiaknak.blog.hu 2012.09.05. 17:09:41

@Fekete bárány: arrol nem is beszelve,hogy egyedul,ket babakocsival plusz ket nagy boronddel nekiindulni egy balaton-budapest tavolsagnak minimum mereszseg...ha anyuka megy segiteni,akkor is...
hogy is van a szabalyozas a szallithato poggyaszokrol???

amugy tenyleg vicc,hogy egyesek azt kepzelik,hogy mert babakocsival/banyatankkal/kisebb falunak elegendo cuccal kozlekednek akkor mar mindent lehet...

Fekete bárány 2012.09.05. 17:26:04

@oregember nem venember: még kiegészíteném, amikor a vonaton a -nehéz?- táskákat nem teszik fel a csomagtartóra, és szlalomozni kell közöttük... de maradjunk annyiban, hogy ez így van rendjén.

Egyébként is?
Miért ülhetne az IC kocsiban? Arra 380 forintért kellett váltani helyjegyet. Namrámost, ha én megváltottam a szóban forgó jegyet, akkor oda ne üljön senki. Nem azért, mert szívtelen vagyok és nem foglalkozom a gyermekek sorsával, csupán azért, mert JOGGAL várom el, hogy legyen helyem, és a -posztban szereplő- problémákat el tudjam kerülni. (2 vagonon keresztül menni, meg a többi ökörség.)

Többet ésszel, mint nagy pofával...

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.09.05. 18:04:48

Igen, tényleg ez van, tényleg el kell sétálni a szabad ülőhelyekig, akkor is, ha gyerekkel van az ember, akkor is ha egyedül. És tényleg nem lehet helyjegy nélkül IC kocsiba ülni.

Neon Fu 2012.09.05. 18:35:01

Drága lelkem, a legtöbb ember pontosan azért akar a drágább helyen utazni, hogy az ilyen követelőző, nagyszájú, agresszív, büdöslábú, hónaljszagú, modortalan nőket, illetve azok neveletlen, lármázó, fel-alá futkosó, ülésre cipőben felálló, szemben ülők térdét rugdosó porontyait elkerülje! Miért képzelik a nőt, hogy ha kinyomtak magukból egy lárvát, akkor onnantól övék a világ? Ingyen, persze.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.05. 18:59:51

A múltkor 3 kisgyerekkel, 2 kutyával és 1 aranyhörcsöggel szobát foglaltam le a neten egy panzióban. De mivel a panzió messze volt, a közelebbi ötcsillagos szállóba mentem be. A nagynéném szomszédjának a másodunokatestvére mondta, hogy az ötcsillagos szállodák kötelesek szobát bocsátani a cipekedők részére, s akiknál aranyhörcsög is van, azoknak az elnöki lakosztályt kötelesek kiadni panziós áron. Megdöbbenésemre a szállodából elhajtottak, mint a veszett kuvaszt, s kénytelen voltam cipekedni a 80 méterre lévő panzióig. Ez a múlt héten volt, de még most is remegek a döhtől. Nem tudom kihez fordulok, valószínűleg az ombucmanhoz és leperelem a szállodatulaj gatyáját, sőt még a büdös kölyke játékmackóját is elperelem!

Csipyke 2012.09.05. 19:01:34

Ez tényleg vicc, mellesleg akkor most a minden bokorban megálló vonet IC is egyben? Az is vicc...
De ilyenkor mi van: anyukám és az anyósom Zürichből mentek haza az esti vonattal, hálókocsiban. A férjem neten vette meg a jegyet, az egyszerűség kedvéért egyszerre a kettőt. Így viszont nem lehetett az egyiket Győrig, másikat Pestig venni, ezért Győrig vette mindkettőt. A jegyátvételkor azt mondták, hogy ehhez már nem lehet Pestig venni pluszban a jegyet, át kell majd másik vonatra szállni. Indulás előtt viszont mégis úgy gondoltuk, egyszerűbb lenne, ezért megpróbáltuk a netes jegyvásárlást az ominózus vonatra. Engedte, viszont a helyjegy nem volt aktív, azt nem lehetett választani, de gondoltuk, a rendszer biztos érti a dolgát, fizettünk, nyomtattunk. Győrig nem volt semmi gond, ott a kaller mondta anyunak, hogy majd át kell mennie a vonat elejábe, a hálókocsiban nem maradhat. Ok, átment, de ott ülőhely nem volt, állt Pestig, ám a kaller megvágta a helyjegy hiánya miatt, ÁLLVA!!! Ezt most akkor hogy???

kis59 2012.09.05. 19:10:38

@oregember nem venember: Erről vagyunk híresek, magyarok, az empátiánkról......Ausztriában a kalauz ugrott segíteni, plusz egy utas, pedig magasperon volt. De nálunk dögöljön meg a szomszéd tehene.....
MOST NAGYON SZÉGYELLEM, hogy magyar vagyok.

Pszt! 2012.09.05. 19:11:04

Mikor egy ilyen pitsával kerül szembe a kaller, meg tudom érteni az ingerültségét!

kis59 2012.09.05. 19:16:00

@ZBR: Jóember, számos kocsi nem fér el a (oldal)folyosón, össze kell csukni, már amelyiket lehet, innéttől kezdve. Ennyi holmihoz két ember kell legalább.

zoli_ 2012.09.05. 19:17:49

Miért van még mindig pótjegy ezen a nyomorult antiszolgáltatáson, amit vasútnak hívunk???

Miért kér a vasút olyan szolgáltatásért plusz pénzt, ami ma már természetesnek kellene lenni?

Helyette bontószökevény szakadék kocsikkal lepusztult vasútvonalakon egy jobb bringás sebességével húzzák negyven éves mozdonyok a negyven éves kocsikat.

Azért kellene fizetni, a vasútnak, hogy a mocskos, büdös öreg xar kocsikon utaznak az utasok.

kis59 2012.09.05. 19:22:45

@oregember nem venember: NINCS ilyen szabályozás, ugyanis a MÁV sunyi módon az úgynevezett paklikocsikat (poggyászárú kocsikat) felszámolta, ahová a nagyobb mennyiségű motyókat fel lehetett adni.

zoli_ 2012.09.05. 19:23:15

@Fekete bárány:

Nem lúzer, egyszerűen nem vasutas, és nem érti meg ezt a kicsavart hülye logikát. Miért kellene megismernem az IC kocsit? Azért, mert nem olyan büdös, mint a többi? Csak mert nem mocskos (nagyon)?

Át kellene gondolni ezt a pótjegy kategóriát, és kizárólag a helyfoglalásért fizetni....

oregember nem venember (törölt) · http://receptekferfiaknak.blog.hu 2012.09.05. 19:25:57

@kis59: elsirhatom magam???

ember,ize,kommentelo,gondolkozz mar realisan...el lehet indulni 2 babakocsival es 2 nagy boronddel???
persze,el,csak kb nulla a realitasa,hogy gond nelkul tudsz utazni...es az meg csak a kisebbik gond,hogy masok sem fognak toled bekeben,nyugalomban utazni,pedig ok is ugyanugy megvettek a jegyuket ergo joguk pont ugyanannyi van ra...
es ettol fuggetlenul se a ket babakocsi sem a borondok,se a magasperon,se a kalauz,se a te szegyenerzeted nem jogosit fel senkit arra,hogy olyan helyre uljon,ahova nem jogositja fel a jegye...
ez van...

oregember nem venember (törölt) · http://receptekferfiaknak.blog.hu 2012.09.05. 19:32:00

@kis59: fail,ugyanis ezen a vonalon minden belfoldin van poggyasz es kerekparszallitas a szezonban...
es mivel ez a vonat nagykanizsa/keszthely-butapest,tehat nem a zagrabi nemzetkozi,igy 100%,hogy volt rajta poggyasz es bringaszallito...
ha odamegy a mamaszaurusz es szol a bakternek,hogy feltenne a ket babakocsit majd mamival,a ket pocakmanoval es a borondokkel felszallna,akkor a kaller bizton segit...
de ugye nem ez tortent,hanem a nagy arcal haborgas,jogtalanul...

Wl 2012.09.05. 19:32:58

@kis59:
"Erről vagyunk híresek, magyarok, az empátiánkról......Ausztriában a kalauz ugrott segíteni, plusz egy utas, pedig magasperon volt. De nálunk dögöljön meg a szomszéd tehene.....
MOST NAGYON SZÉGYELLEM, hogy magyar vagyok. "

Hogy mit szégyellsz, és ezt milyen tapasztalatokból vonod le (család, baráti kör, ismerősök, stb) az a te dolgod.

Ausztriában ez úgy nézett volna ki, hogy ha a kalauz éppen ott van, akkor segít felszállni. A kocsiban udvariasan, de határozottan közli, hogy vagy itt marad de akkor ráfizet (feltéve ha lehet ilyet, a foglalási rendszerhez nem hinném, hogy a terminálján keresztül hozzáférhet), vagy átmegy a nem feláras kocsiba. Esetleg felajánlja neki, hogy segít átcuccolni.

Most abba ne menjünk bele, hogy Ausztriában nincs pótjegy az IC-n (ami nálunk elvileg plusz szolgáltatás, az ott teljesen alap). Helyjegy váltható, de nem kötelező. Ha viszont valaki nem hajlandó átadni a helyjegyes utasnak a helyet, akkor a kalauzok elég kemények tudnak lenni (jogosan).

zoli_ 2012.09.05. 20:18:04

@Wl:
Ausztriában nincs IC pótjegy... Ja és az összes vonat tiszta, és még a 40 éves kocsikon is csillog a wc, mert takarítják. Ez itt ismeretlen fogalom.

Hogy mit csinált az osztrák kaller? Elmondom:

Nem jó vonatra szálltam fel, Bruck A.D. Leitha helyett, Bruck-ba induló vonatra szálltam fel. Mikor odaért hozzám, kérdeztem, hogy jó felé megyek-e. Erre mondta, hogy nem, de azonnal odakisért a szolgálati fülkéhez, megnézte a menetrendet, hogy Wiener Neustadt-ból hogy jutok el a legegyszerűbben, de kiderült, hogy vissza Bécsbe a leggyorsabb. Persze amikor kérdeztem, hogy mennyit fizessek most, mondta, hogy semmit...

phoboss 2012.09.05. 20:29:00

"Kérem panaszomat továbbítani a MÁV felé!"

Ezen a "panaszon" max egy jót fognak röhögni. Tipikus hisztis anyuka...
Egyébként ahogyan már korábban is megjegyezték, ha valaki érvényes IC jeggyel Balatonlelle után száll fel, ne ülhessen le csak azért, mert a kisgyerekekkel utazók, akiknek nem is oda szól a jegyük, terpeszkednek az ő helyén mert nehogy már két kocsin át kelljen menniük?
Nem kell mindent készpénznek venni, amit az ismerős lát a TV-ben. Ha legközelebb az ismerős ismerőse azt mondja, hogy mostantól két kisgyerekkel ingyen lehet utazni, akkor is a MÁV-ot fogja szidni ha kiderül, hogy mégsem így van?
Én általában toleráns és megértő vagyok a kisgyerekesekkel, de ez a poszt már a "mindenki boruljon térdre előttem, mert gyerekkel vagyok"-féle mentalitás, ez már nevetséges. Azért reklamálni, mert nem ülhettek le csak úgy az IC kocsiban, meg két kocsin át kellett menni, áááááá......

VJVMan 2012.09.05. 20:36:45

@kis59: Én is szégyellem, hogy az vagy. Szerencsére a többség nem olyan mint te, akit szégyellni kell...

Van poggyász szolgáltatás. Olvass utána...

karosszékely 2012.09.05. 20:39:25

Mi van, mostanában csak Jenők levelei jelennek meg?

VT22 2012.09.05. 20:45:41

@zoli_:

Nem kell a hiszti.
TE adod ki a pénzt a jegyért nem a vasút tartja a fejedhez a pisztolyt hogy járj vele.

Felülsz rá?
Ha igen, akkor mégis megfelel neked a MÁV "nyomorult antiszolgáltatása", mert azt választod a többi lehetőség közül. Pótjeggyel vagy anélkül, a többi utasnak is megfelel, azért száll fel rá. Neked lehet hogy lehúzás, nekik lehet hogy nem az. Ha az lenne, ők sem lennének ott.

Ahogy te is járnál helyette busszal, kocsival, robogóval, taxival, kerékpárral, mittomén.

Ha már meghoztál egy kompromisszumos döntést (pl. vonattal megyünk mert lehet rajta sörözni) akkor utána nem kell hőbörögni a kompromisszum árnyoldalán, amikor tudod előre hogy mi várható.

Ahogy a sarki hamburgeresnek, úgy a mávnak is van ára meg színvonala. Ha nem tetszik, van másik.

zoli_ 2012.09.05. 21:04:01

@VT22: Te vasutas vagy?

Nem veszem igénybe a máv "szolgáltatásait", csak ha nagyon muszáj. Mert minősíthetetlen, mert folyton késik, büdös, és mocskos. Igen kifizetem a pénzt, ezért kapok valamit, ami nagyon messze van attól, amit normális szolgáltatásnak lehet nevezni.

zoli_ 2012.09.05. 21:05:21

@VT22: "Ha nem tetszik van másik."

Van másik vasúti szolgáltató? Ja csak én nem vettem észre?

oregember nem venember (törölt) · http://receptekferfiaknak.blog.hu 2012.09.05. 21:10:19

@zoli_: ha nem veszed igenybe a szolgaltatasokat,akkor honnan tudod,hogy kesik,budos es mocskos???
csak kerdezem...
:)))

kis59 2012.09.05. 21:15:04

@VJVMan: Valamit félre érthettél.... 3 éve pontosan ilyen szitu volt, akkor a kalauz UDVARIASAN közölte, hogy felszállhatnak oda, de ha jön valaki, akkor hurcolkodni kell. Ennyit az emberségről.
Én egy emberséges nemzethez szeretnék tartozni, nem bánom, ha az embertelenek, a másokat csak ekézni tudók kiközösítenek. Én Európához szeretnék tartozni, úgy is viselkedem...
A poggyász szolgáltatás elvileg van, gyakorlatilag csak némely vonaton

Adani 2012.09.05. 21:31:33

Nem semmi a poszter. Hallotta egy havertól ,hogy gyerekkel pótjegy nélkül utazhat ,aztán követeli a kallertől, holott ilyen nincsen ,de persze nem a a havert szidja ,hogy hülyítette, hanem a vasutat ,hogy miért nem kapta meg azt, ami nem is jár.

Ennyi ésszel szabadlábon, atyaég.

hipokrita 2012.09.05. 21:35:20

Ez azért elég rosszindulatú kifogás.
Sőt, inkább hőbörgés.
A kalauznál meg kiborult a bili, de némelyik ember viselkedése után ez nem meglepő. És igen, szerintem ne engedje fel a magasabb osztályú (és drágább) kocsira a nem oda szóló jeggyel utazókat. Ha egy kicsit tudnánk szabályok mentén közlekedni, akkor nem "a rendőr jó anyját", ha megbírságol gyorshajtásért, meg "menjen a kalauz a fenébe" ilyen esetekben.

Dr_utcai_arcos 2012.09.05. 21:37:03

@Fekete bárány: ""És aki egyedül utazik,hogy oldja meg?"
Voltam kollégista, szállítottam két megtömött utazótáskát is + táska hátamon. Megoldottam? Meg. Másnak is sikerült? Persze, a koleszosok ilyenek." Nebasz :)),ezt én írtam álnéven ???Nekem otthon 43 kiló lett a vége!

Adani 2012.09.05. 21:45:34

@Dr_utcai_arcos:

Alapszabály ,hogy csak annyi csomaggal utazni ,amennyit el is tudsz vinni. Meg nem rinyálni ha nem megy és nem adnak neked ingyen IC jegyet, mert az szerinted jár. Ha nem jár hát nem jár. Ha meg a fél házat viszed magaddal és nem tudod mozgatni segítséggel sem az hol a vasút hibája?

fda 2012.09.05. 21:50:17

OK a kalauz lehet hogy nem volt kedves.

De 2 gyerekkel, babakocsival, 2 bőrönddel és táskákkal nem volt annyi esze, hogy a nyaralás árát még párszáz forinttal megtoldva kényelmes, kulturált módon utazzon?

Ehelyett valami fókusz plusz színvonalú műsorban hallott mendemonda alapján készpénznek vette, hogy ő bizony ingyen fog az IC-n utazni. Ejha!

oregember nem venember (törölt) · http://receptekferfiaknak.blog.hu 2012.09.05. 21:51:41

@Dr_utcai_arcos: mondjuk azert van kulonbseg a huszoneves egyetemista ket taskaval es a mamaszaurusz ket csimotaval es csimotamobillal plusz borondokkel...

kis59 2012.09.05. 22:09:32

@oregember nem venember: Hümmm....Két babakocsiról szó sem volt, olyan anyukát még nem láttam, aki kettőt tolt volna egyszerre:)). Az egyik kocsis, a másik nyilván gyalog (ha kettő kocsis - mert látom, hogy nem értesz hozzá:))), akkor ikerkocsi.
Én körbejártam a fél országot: három gyerek, plusz babakocsi-GOND NÉLKÜL. Úgy érzem, hogy nem volt ránk különösebb panasz...(A kocsit el kellett majmolni a lakásmegoldás miatt
Túl van az egész tárgyalva.
Utaztam én (egyedül) osztrák kisgyerekek közt, azok se jobbak, az osztrákok mégsem ilyen idegbajosak, mint mi...

movhu 2012.09.05. 22:13:51

Tizensok vagy majd húsz éve lenyomtam néhány ilyen menetet a gyerekekkel, hóban-fagyban is, amikor a gyerek lába majd lefagyott a hideg peronon állva...
...aztán első dolgom volt, amikor összegyűlt a pénz, hogy egy akármilyen autót vegyek.
Azóta én vagy a családtagok egy évben 1-2 alkalommal kerülnek meg MÁV járművön és komolyan mondom, hogy 2/3 esetben szívás van. A késés és a túlzsúfoltság strandard, de előfordult már, hogy 50 km-re el kellett utaznom a feleségemért, mert este 10-kor megállt a vonat, és azt se mondták meg, hogy reggelig elindul-e vajon.
A MÁV-nál fel kellene végre számolni az 50-60 éves beidegződéseket. Olyan mint a Posta, csak azért nem halt még ki, mert előjogokat és állami támogatásokat birtokol.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.09.05. 22:15:27

@kis59: Én viszont úgy gondolom, hogy a JV ne más kontójára legyen emberséges. Az IC kocsi nem csak a helybiztosításról szól. Elvben a plusz kényelemért van komfort díj. Vajon hova lesz a plusz kényelem, ha a szükségesnél zsúfoltabb, zajosabb, stb. mert mindenkit "emberségből" oda engedünk, addig amíg már a klíma sem bír a helyzettel (többen vannak benn, a klíma dolga is nehezebben hűt).

Itt nem arról volt szó, hogy nincs ülőhely, és csak ott jut, engedje be a JV, ahol van mit mérlegelni azon, hogy a gyerekkel ne kelljen annyi időt végig állni.

Arról volt szó, hogy míg a vonat összeállításafenn van az interneten, lehet tudni hol az IC kocsi. Ráadásul az adott utas nem csak azzal volt tisztában, hogy van a vonaton IC kocsi, hanem a leírása alapján bele is futott már. Így sejtette, hogy itt bele fog futni.

Ezt felszálláskor is tudta, amikor a vonat beállt az állomásra elég feltűnő volt, melyik kocsi IC melyik nem, nem lett volna nehéz a szomszéd kocsiba felszállni.

De ő úgy döntött nem a sima személykocsi irányába megy, nem másról kérdezi a JVt, hanem kiköveteli magának ingyen az IC szolgáltatást. A JV pedig tudta, ha ilyennek enged, akkor az állásával játszik.

Ráadásul feltehetően az adott anyuka is sejthette, tudhatta, hogy ott még van hely a vonaton, így semmi olyan engedmény ami akkor lenne indokolt (de akkor sem jár!), ha nem lenne hely a vonaton nem jár. Aki ide jár, ide ír az nem először hallhat róla, hogy a JV-ket is ellenőrzik. Ergo Ő tudatosan játszana más állásával, mert neki így a kényelmes.

Na aki ezt akarja megmagyarázni a JVnek az ráfarag. Ennyi történt.

Mellesleg a teli vonat azért is más (ha nem is jár, de indokolt sok kedvezmény) mert ha félő, hogy valaki rosszul lesz ha végigállja az utat (gyerek, idős, beteg, stb) akkor nem jó, ha a vonat azért késik, mert mentőre vár...

Az, hogy az utas bár van hely, hisztiből ingyen az IC kocsiban akar utazni, pedig minden lehetősége megvolt, hogy máshol szálljon fel és sok más helyen volt még ülőhely nem ilyen szükséghelyzet.

2012.09.05. 22:20:14

a MÁV mindig ilyen volt, és mindig ilyen is marad. a kalauznak pedig az a dolga, hogy kedves és segítőkész legyen..

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.09.05. 22:23:20

@Adani: Tudtommal ingyen IC pótjegy gyakorlatilag csak a Start Klub VIP és a Start Klub Prémium kártyák birtokosainak jár. Olyanról pedig nem nagyon hallottam, hogy őket akarták volna így áthelyezni más kocsiba.

mivammáhe 2012.09.05. 22:24:49

@Fekete bárány: gyerekkel utaztál-e te nagyon h.ülye?
Az nem olyan mint a bőrönd, lerakom, oszt ott marad. Aztán persze essen ki a vonatból, egy kis.k.öcsöggel kevesebb mi??

kis59 2012.09.05. 22:25:29

Jó jó, végül is ez igaz....Viszont, ha fülkés a kocsi, akkor nem zavarhatnak sokat. Másrészt, az sem teljesen biztos, hogy a netnek megfelelő az öszeállítás (volt már rá példa)
Az biztos, hogy kicsit túl lett hisztizve a dolog.

anyabanya44 2012.09.05. 22:27:57

Én nem szégyellem, hogy magyar vagyok. Én azt szégyellem, hogy vannak ebben az országban olyan anyák akik azt gondolják, hogy mert gyerekük van, minden jár nekik. Én is felneveltem 3 gyereket, de soha nem használtam ki. Sehol!Pedig vinnem kellett őket magammal mindenhova, mert apa dolgozott. De eszembe nem jutott olyan szolgáltatást igénybe venni ami nem jár csak azért mert gyerekem van. Szégyellje magát ez az anyuka. Itt az ő hozzáállásával van a baj, nem a mienkkel.

mivammáhe 2012.09.05. 22:33:44

@anyabanya44: nem erről van szó! Szálljon fel gyorsan ahol éppen van aztán a k.öcsög k.aller igenis segítsen nekik olyan helyet szerezni, ahol ellehetnek. Nem fizetőset (hely jegyeset), hanem pl. p.öcs nyugdíjasokkal rakassa fel a harci gurulós b.öszmeségüket a csomagtartóra, egyből többen elférnek.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.09.05. 22:34:57

@mivammáhe: AKi egyedül utazik az nem gyerkkel utazik... Ergo az egyedül utazós kérdésre jó volt Fekete bárány válasza. A gyerek más kocsiban is éppen olyan jól tud ülni, itt arról van szó, hogy az anyuka nem akart máshova menni...

mivammáhe 2012.09.05. 22:37:02

@TheElf: akkor miért hasonlítja össze??
Egyébként az f.aszság, ha nem akar, de lásd az előbbit (2012.09.05. 22:33:44)

PPK™ 2012.09.05. 23:04:01

Kicsit túlméretezte a cuccokat a hárpia, és még neki áll feljebb. Legalább az ajtót becsuktad magad után, vagy a kaller ment végig a kocsikon, hogy becsukja utánatok?

názmin (törölt) 2012.09.05. 23:24:25

@Wl: Szerinted ez a kedves utas fizetett volna pluszban 2640 forintot,mert ugye annyival került volna többe az utazás!

názmin (törölt) 2012.09.05. 23:32:30

@kis59: Na látod pont az ilyen emberek miatt nem lehet oda felszállni,mert elmondják hogy a "jv azt mondta hogy felszállhatnak oda" és jön a fövizsgáló és már volt is egy állása ez miatt a mondat miatt!!!!

názmin (törölt) 2012.09.05. 23:39:44

@kis59: Szerintem jobb ha nem szólsz,a nyáron a Balaton déli partján NEM VOLT FÜLKÉS KOCSIKKAL KÖZLEKEDÖ IC KOCSIT TOVÁBBITÓ VONAT MIND HALLBERSTADTI KOCSIKBOL ÁLLT!!!

názmin (törölt) 2012.09.05. 23:44:34

@Xeor: Elméletileg távvezérelt ajtók voltak ezeken a vonatokon!

anyabanya44 2012.09.06. 06:33:11

@mivammáhe: Már ne haragudj, de miért szálljon fel gyorsan ott ahol van? Szálljon fel ott ahol van hely és nem fizetős. Hiszen volt hely.De jó, szálljon fel ott ahol van. Akkor meg tessék szépen hiszti nélkjül átmenni két kocsin helyet keresni. Ehhez miért kell a k.csög kaller? Az más kérdés, hogy a kaller lehetett volna udvarias. A K.csög nyuggerekkel kapcsolatban pedig: Az én anyám 68 éves k.csög nyugger.Szerinted, hogy teszi fel a csomagtartóba a banyatankot? Hisz pont azért húzza maga után, mert már nincs annyi ereje, hogy cipeljen.

Adani 2012.09.06. 07:56:14

@TheElf:

Aki kipengeti a 299 ezret a Start VIP kártyáért, az meg is érdemli sztem. Az ugye a leglegleg kártya, amivel mindent ingyen kapsz a vasúton, akárhová akármilyen vonattal mehetsz vele, akárhányszor.

kis59 2012.09.06. 09:19:40

@názmin: Figyu, én általánosságban beszéltem, nem szoktam a Balaton déli partján járni (illetve pont egy éve), más vonalakon viszont gyakrabban. Ott azért előfordul, mindenféle összeállítás. (A 70-esen is megjelentek időnként a Flirtek, de most megint eltűntek. Ugyanígy az egrin.), De ez off ide.

Fekete bárány 2012.09.06. 09:48:03

@mivammáhe: Nem utaztam gyerekkel. De aki két gyerekkel, babakocsival, bőröndökkel utazik azt nagyon tudom sajnálni. Főleg, hogy ennyi dologra kell egyszerre figyelni.
Egyébként igazad van. Én is nagy marha vagyok, mert nem vinném a babakocsis kölkömet hosszútávra, nagy melegben, sok izzadó/büdös ember közé, ahol levegő sincs, de szabad tér sem, ahol tud mászkálni. Valóban nagy marha vagyok. Inkább játszanék otthon a gyerekemmel, mintsem szegény pára unatkozó, nyűgös sírását hallgassam Lellétől Pestig. Véleményem szerint az ilyen vonatokon (mint , ami a posztban szerepel) uralkodó körülmények még nem valók kisgyermekeknek, pláne nem babakocsis csemetéknek.

István Gyuri 2012.09.06. 10:03:10

@Csipyke: "Így viszont nem lehetett az egyiket Győrig, másikat Pestig venni, ezért Győrig vette mindkettőt."
Ez nem igaz. Először kijelöl egy Pestig szóló jegyet, azt beleteszi a kosárba (mint bármilyen más netes vásárlásnál), aztán vesz egy Győrig szóló jegyet és ennyi.

"A jegyátvételkor azt mondták, hogy ehhez már nem lehet Pestig venni pluszban a jegyet, át kell majd másik vonatra szállni."
Helyesen mondták, mert nem lehet az (esetenként olcsóbb) belföldi jeggyel kombinálni a nemzetközi jegyet - ezért kellett volna egy másik vonatra átszállni. (Más kérdés, hogy a konkrét vonaton szerintem egységes díjszabás van, tehát nem is lett volna drágább Pestig venni, mint Győrig - csak külön-külön kellett volna a netes foglaláskor a kosárba tenni).

"Győrig nem volt semmi gond, ott a kaller mondta anyunak, hogy majd át kell mennie a vonat elejábe, a hálókocsiban nem maradhat."
Ez már hiba volt, mert nem maradhatott volna fent a vonaton a hatályos üzletszabályzat szerint.
(más kérdés, hogy ez a pont mennyire ellenőrizhető - de tény, hogy sokan kijátsszák, hogy csak Hegyesig, Győrig vesznek drágább nemzetközi jegyet, hogy aztán pl. belföldi kedvezményes jeggyel utazzanak tovább).

"Ok, átment, de ott ülőhely nem volt, állt Pestig, ám a kaller megvágta a helyjegy hiánya miatt, ÁLLVA!!! Ezt most akkor hogy??? "
Nem "megvágta", hanem szabályos pótdíjazta, mert nem volt pótjegye a vonatra (nem helyjegyköteles a vonat, csak pótjegyköteles!).
Már megint olyanért szidjátok a vasutasokat, amiben az utas nem tájékozódik eléggé, vagy éppen nem a megfelelő jeggyel rendelkezik és aztán még csodálkozik is...

@A-dani: "Aki kipengeti a 299 ezret a Start VIP kártyáért, az meg is érdemli sztem."
Akkor megérdemlem :) Még akkor is, ha "csak" 280 ezer/év az ára.

Fekete bárány 2012.09.06. 10:08:55

@názmin: Egyszer volt fülkés IC kocsi! Egész pontosan július 6-án. Megvan a helyjegyem is. Vonatszám: 857. Gyanítom, hogy akkor máskor is közlekedett. De lehet, hogy ez az egy csak kivételes alkalom volt.

Csipyke 2012.09.06. 10:20:22

@István Gyuri: Kösz a választ. Férjem elég jó ilyesmiben, csak látta volna, ha meg lehet külön venni... De akkor is, ha a netes rendszer ad jegyet pótjegy nélkül is, akkor fel kell tételeznem, helyesen jár el... Vagy akkor tényleg mondták volna meg neki, hogy várjon egy másik vonatot. Szóval fenntartom, hogy mi jóhiszeműen jártunk el. Nem volt sok a bünti, de a megaláztatás ugye. Ráadásul a vonat tele a Zürichben tevékenykedő kurvákkal... Ez persze nem a MÁV hibája.

István Gyuri 2012.09.06. 11:17:52

@Fekete bárány: "Egyszer volt fülkés IC kocsi!"
Nem is vitatta ezt senki.
Nem volt olyan vonat, ahol a nem-IC-kocsik klasszikus fülkések lettek volna.

István Gyuri 2012.09.06. 11:36:47

@Csipyke: "Férjem elég jó ilyesmiben, csak látta volna, ha meg lehet külön venni... "
Nyilván meg lehet, a legrosszabb esetben: vesz egy Zürich-Bp jegyet, kifizeti, kilép - aztán belép vesz egy Zürich-Győr jegyet, kifizeti, kilép (de a valóságban ennél is egyszerűbb).

" De akkor is, ha a netes rendszer ad jegyet pótjegy nélkül is, akkor fel kell tételeznem, helyesen jár el..."
El nem tudom képzelni, hogy jó helyre kattintott és az adott (Wiener Walzer EN) vonatot jelölte ki és ott vett jegyet. Természetesen bármely más vonathoz enged hely- és pótjegy nélküli vásárlást is, hiszen olyan is közlekedik.

"de a megaláztatás ugye."
Értem, de lásd fentebb is, ezt részben saját magatoknak is köszönhetitek. Természetesen ilyenkor (is) elvárnám, hogy a jegyvizsgáló ezt elmagyarázza, hogy mi miért van.

názmin (törölt) 2012.09.06. 12:36:14

@kis59: Akkor bocsi én meg hetente utaztam Siófokra ezért irtam hogy milyen kocsik voltak.

názmin (törölt) 2012.09.06. 12:42:59

@Fekete bárány: Valószinü nem jól fejeztem ki magam nem az IC kocsirol volt szó mert az minden vonaton 1 darab volt hanem a normál kocsikrol és azok voltak mindig halbik!!

názmin (törölt) 2012.09.06. 12:47:38

@István Gyuri: Kösz Gyuri hogy te is megerősitettél ebben,ezek szerint mégsem fejeztem ki magam annyira rosszul.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.09.06. 13:00:23

@názmin: Szerintem arra gondol, hogy az "IC kocsi volt fülkés", amire meglepő módon volt példa.

@mivammáhe: A postoló kérdezte meg, mi van, ha egyedül utazik. Semmi. Egyedül nincs gond. És mielőtt közlöd, hogy felesleges kekeckedés a szavakon lovagolni: Az utasok többsége, gerekkel, vagy anélkül de meg tudja oldani, hogy helyet keres magának. Miért kellene azzal az eggyel kivételezni, aki a problémáit elsősorban saját magának köszönheti.

Fekete bárány 2012.09.06. 13:12:02

@názmin: Bocsi. Én értettem félre a helyzetet. Valóban a gyorsokon -most is egyébként- Halberos kocsik voltak/vannak. Különben a Halberos első osztály (de van olyan másod is) az milyen? Mert, ahogy belépsz az utastérbe rögtön az ajtó mellett van kvázi egy fülke. (Igaz behúzható ajtó nincs.) Nem kötekedésképpen kérdezem, csak valaki homályosítson fel ez ügyben.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.09.06. 13:19:12

@názmin: A sima kocsi kapcsán is láttam régi gyors első osztályról expressz másodosztályra lefokozott kocsit egyik vonaton. Okkal.

Ami Budapest - Nagykanizsa (ugye Keszthelyi szakasszal) azt ugye Halbik adják, mert ennek megfelelő helyen állomásoznak. De ami az ország keleti feléből közvetlen vonatként jelenik meg, néha expresszként hirdetve azt, ha jól tudom, Ao (19-37), illetve Bko (20-37) kocsikkal állították ki. Az eredetileg első osztályúként kezelt Ao kocsikat is másodosztályúként használva. :)

Fülkés kocsit ICnek beosztva eredendően EC kocsikkal láttam, ami véleményem szerint a nyári melegben, a rendes klíma miatt jóval kényelmesebb mint az sima Ap, Bp osztályú IC kocsik. Ugye ami sok szempontból "még jobb lenne" az az Apee, Bpee... De olyan ugya sajnos nem jár a Balatonnál.

lyken 2012.09.06. 17:16:41

"Múltkor egy ismerős felvilágosított,hogy a TVben volt,hogy ha..."
O-M-G

Egyébként együttérzek a hölgyel. De ha gyerekkel utazok, akkor talán relevánsabb felhívnom a máv info vonalat vagy mi a szöszt és azt megkérdezni.

ZBR 2012.09.06. 21:14:27

@kis59:
Nem azt mondtam, hogy egyszerű. De azért nem is olyan katasztrófa, mint ahogy beállítja a posztoló.Főleg, hogy meg is volt a két ember.

názmin (törölt) 2012.09.06. 22:44:31

@TheElf: Teljesen igazad van a Sátoraljaújhelyi,Záhonyi vonatok fülkés kocsikkal is közlekedtek az Aranyhid expressz(Szeged-Fonyód)meg első osztályú(19-37) kocsikkal másodosztályra leminősitve közlekedett.

lyken 2012.09.06. 22:45:53

@ZBR: "De azért nem is olyan katasztrófa..."
De az.

"2 gyerek, babakocsi, 2 nagy bőrönd és táskák"
Mindegyik fog egy gyereket, meg legyen mondjuk 1-1 db sporttáska vagy hátizsák a "táskák". Egyik nyitja, tartja az ajtót, másik nyűglődik a babakocsival, ami jó esetben egy kézreálló esernyőbabakocsi. A két kofferrel mi lesz? Mert ha apuka lenne a haverjával, akkor lehetne poénosan hárítani, hogy majd a farkukra akasztják...

//Amúgy az utas dolga, hogyan intézi az utazását. Ennyi csomaggal plusz két kisgyerekkel őrültség utazni. Van ismerős aki gyerekkel utazik, de ésszel csinálja. 100+ literes túrahátizsákkal mennek bőrönd helyett.

názmin (törölt) 2012.09.06. 23:00:46

@Fekete bárány: Kocsi közepén van egy szám 21-55 ez minden normál halbi másodosztályú kocsin szerepel de most jön a lényeg utána van egy szám a 600-640 és a 950-957 pályaszámú kocsiknak a középsö része olyan mint a 31-55 számú hivatalosan elsö osztályú résszel rendelkezö kocsik.Remélem érthetöen irtam és fogsz ilyen kocsit látni.

Utazgatóó 2012.09.25. 21:52:59

Ez aztán nagy probléma...2 kocsin átmenni!Ez igen.
Biztosan megér egy panaszt.Nevetséges.
süti beállítások módosítása