A MÁV-val viszonylag megelégedett olvasónk küldte be az alábbi történetet, mely a goyrsbeküldővel érezett.
Olvasónk Bzmot (Studenka) vonatokkal jár haza, de a legutóbbi alkalommal azt látta, hogy a 3 kocsis szerelvény helyett csak 1 kocsi érkezett, amire természetesen nem fért fel mindenki.
Beküldőnk így összegzi a történteket: azt hiszi, hogy így kell elveszíteni megint néhány ügyfelet. Íme a beküldés:
Miért kell szívatni a még meglévő utasokat?
Szeged és Hódmezővásárhely között rendszeresen igénybe szoktam venni a MÁV szolgáltatásait. Azt nem mondom, hogy tökéletesen elégedett vagyok, de elfogadhatónak tartom az utazás ár/érték arányát. A busz lehet, hogy egy picit gyorsabb a két város között, de ott 100-ból 99 alkalommal napközben hering effektus van, azt meg nem bírom elviselni. Vasúton is van néha tömeg, de általában annyi vagon akad, hogy elviselhető a dolog.
Október 27-én a 17.20-kor induló vonattal szerettem volna a szegedi nagyállomásról elindulni. A munkámból kifolyólag általában 10 perccel az indulás előtt szoktam a peronra kiérni, de többnyire találok még ülőhelyet. Fogalmam sincs a vonatok típusairól, de most megnéztem: ezen a vonalon, ebben az időben általában Bzmot vonat szokott lenni, mégpedig 3 vagonnal!
Ahogy közelítettem, láttam, hogy viszonylag nagy tömeg 1 db (!) kocsi körül, a szegény kalauz meg magyarázkodik... Kb. 15-20 utas próbált még valahogy feljutni a kocsira, amely totálisan fullos volt. Minden négycentiméternyi helyen ültek és álltak, ráadásul ilyenkor érkezik a pesti intercity, ami még újabb 5-10 potenciális utast generált. Vagyis 25-30 utas tutira nem tudott felszállni a Békéscsaba felé tartó vonatra, tippem szerint legalább ugyanennyien száll(ná)nak fel rendszeresen Szeged-Rókuson is.
Nem tudom ki döntött arról és mi volt az oka, hogy a megszokott 3 kocsi helyett csak 1 volt. Főleg úgy, hogy nem is emlékszem rá, hogy ezen a vonalon, ebben az időpontban lézengenének az utasok.
Miért nem kérdeznek meg egy ilyen döntés előtt egy kalauzt, aki ezen a vonalon dolgozik? Vagy ha ennyire gáz a helyzet, hogy nem tudnak már 3 kocsit elindítani, akkor legyen mondjuk 2.
Azt már eddig is megszokhattuk, hogy a MÁV hihetetlen rugalmatlansággal dönt problémás esetekben, de ha rajtam múlna a döntés meghozóján vasalnám be az utasoknak okozott kárt...
Persze az utas mehetett volna később is, de egész délután óránként indul Csaba felé, Vásárhelyt is érintve vonat, kivéve 18.20-kor (ugyan akkor miért nem?). Így aki lemaradt az duplán bosszankodott, mert legközelebb 19.20-kor volt erre lehetősége. Azt hiszem erre mondják: így kell elveszíteni néhány újabb ügyfelet!