MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Lőkösháza-Budapest

2011. november 16. - Vittore.

Bálint még ősz elején küldte ezt a levelet, melyben a Kürtős-Lőkösháza-Békéscsaba-Szolnok-Budapest-Keleti vonalra panaszkodik. Ez a vonal mindenki számára ismerős lehet onnan, hogy szinte nem is volt olyan alkalom, amikor az egyik budapesti pályaudvarra kilátogatva, ne emlegetnék a lőkösházi vonatok késését.

Bálint még több dolgot is felhoz a vonallal kapcsolatosan, így át is adjuk neki a szót. Íme:

Kedves Új Máv Blog!
 
Rendszeres, napi olvasója vagyok a blogotoknak és nagyon örülök hogy van egy ilyen oldal ahol mi is kitudjuk panaszkodni magunkat a MÁV által kapott sérelmek miatt. De most nem erről hanem a Kürtős-Lőkösháza-Békéscsaba-Szolnok-Budapest Keleti vasútvonalon folyó áldatlan állapotokról szeretnék írni:

Köztudott hogy a vasútvonal kezdő, magyar szakasza Lőkösháza. Itt általában 8 vonat jár be és lép ki az országból. Ezek a vonatok mind nemzetközi IC- k, melyek Marosvásárhelyről, Nagyszebenből, Bukarestből és más román városokból kötik össze Romániát Magyarországgal.

Köztudott hogy a vonatok 3/4- része IC, amelyek az országos átlagértéket meghaladó késéssel közlekednek, a mai, 2011.08.28.19:31- es elvira szerint a Nesebar nemz. gyorsvonat késése 208 (!!!!!!) perc, a TRAIANUS IC ma csak 7 percet késik a napi fél- 1 óra helyett.

 

 
A pályaállapotok finoman szólva is szarok, a vagonok Bo és A gyorsvonati kocsik, kb. a takarítás annyi hogy a tak. nő 2 végighúz egy lapátot és kész.
 
De a legjobban egy Gabriella nevű hölggyel megtörtént eset háborított fel, mikor a CFR- es ajtó a lányt odacsukta az már nálam is kiverte a biztosítékot. A MÁV megkeresésemre közölte hogy nem tiltják be a CFR kocsik Magyarországon való közlekedését.
 
A vonat kb. az engedélyezett 120/ ó helyett kb. 95- el megy, érdekes módon a 2 évvel ezelőtti menetrendben az út 2 és fél óra volt, ez ma ténylegesen 3 óra, pályarekonstrukció egyenlőre nem lesz.
 
A vonal végig kétvágányú, ám Mezőtúrig csak a bal, utána csak a jobb  vágány van áram alatt és bekötve nincs a biztosítóberendezésbe. És a Budapesti vonatok menetrendjének itt régen csak híre-hamva sincs a valósághoz.
 
Legjobban pedig az háborít fel hogy a nagyszámú gyorsvonati kocsi ellenére több esetben az emberek nem tudtak elférni a vonatban, egymás hegyén- hátán álltak, amiben nekem is volt részem, pedig jó fizikális állapotban vagyok, de 3 órát végigállni sok.
 
Néhány alkalommal pedig a pesti gyors szerelvényét 2 (!!!) kocsi alkotta, az emberek úgy álltak egymás mellett
mint sok-sok heringes doboz
 
Sajnos egyenlőre változás e téren nem várható a Magyar Államvasutak személyszállító leányvállalatát ismerve
 
Köszönöm hogy kipanaszkodhattam magam!

Bálint

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr883386755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.11.16. 11:26:53

Azért a helyzet annyira már nem súlyos.

A Romániából jövő vonatok sokszor késnek jó példa a Pannónia, az csodaszámba megy ha nem késik, múltkor mikor azzal jöttem csak 5 percet késett, ami nagyon jó, de erre már helyjegyet se adnak el annak ellenére, hogy IC rossz nyelvek szerint épp azért, mert 99%-ban úgyis vissza kéne adni.

Rendszeresen utazok a vonalon, Mezőberény-Budapest távon leggyakrabban. A pályafelújytás óta a helyzet nem drámai.

Egy kis páylabemutató ill. törióra:

Budapesttől Nagykátáig semmi komoly gond, kb. 100-as tempóval megy végig. A kritikus állapot innen keletkezik, Tápiószele,Farmos,Tápiógyörgye pl. kritikán aluli az állomási átmenő vágányon is csak cammog a vonat 30,40-60 km/h lassújelek több km hosszan. Újszász után 120 km/h mikor Szolnok felől estek neki a felújításnak eddig jutottak, Bp felől Nagykátáig, onnantól kifogyott a kezdeti lendület.

Szajoltól-Gyomáig pár éve gyakorlatilag a régi nyomvonal helyén egy teljesen új pálya épült. Gyakorlatilag mindent cseréltek, az alépítményt is. Itt a sebesség 160 km/h, ennyire lett építve, jelenleg 120 km/h a sebesség, egyrészt főleg Szilik járnak, amik ennyit tudnak másrészt, ameddig az EU-s ETCS-2 rendszer nem épül ki addig nem engedik. Itt az állomások és a megállók is felújítva, sok panasz nem lehet. Gyománál it is kifújt a kezdeti lendület, idén már folytatni kellett volna, de nem tették, talán jövőre indul a projekt.

A pályaállapot a felújítás előtt úgy nézett ki ,hogy Tiszatenyő és Csugar között egyvágányú pálya volt. A vonal egyébként anno Szajoltól-Csabáig egyvágányúként épült ki, Békéscsaba-Lőkösháza között kétvágányú volt (asszem Aradig), de végig széles töltéssel épült, mert már építéskor számoltak vele, hogy kétvágányúsítani kell. El is kezdték elég hamar Tenyőig, meg Mezőtúrtól Nagylaposig és Csugarig. Ha jól tudom Gyomáig akarták, de akkor elfogyott a pénz és Nagylaposig jutottak. Nagylapos és Gyoma között volt egy 8 km-es egyvágányú pályarész, de a felújítás óta már ez is duplavágányú nyíltvonali becsatlakozással a 127-es Vésztő-Gyoma vonalba.

Innen Muronyig kétvágányú a pálya, de Mezőberényig a bal vágány nagyon rossz állapotban van, 50,60 km/h lassújelekkel van kicsipkézve. Inkább a tehervonatok használják. Murony után Békéscsabáig megvan ugyan a két vágány, de csak a jobbot használják, a bal nincs bekötve a bizt. ber-be és az utolsó kb. két km-en nincs felsővezeték sem. Lőkösházáig egyvágányú a pálya Trianon után felszedték a második vágányt.

Adani 2011.11.16. 11:53:26

Ami még kimaradt. Nem igaz, hogy azért szedték fel a második vágányt, mert trianoni békeszerződés ezt kimondta. A háború után sok helyen megrongálódott a vasúti pálya, nem volt se pénz se sínanyag pótolni, a forgalom pedig a déli határok mentén lecsökkent, a kisantant államok határzárai miatt, így felszedték Békéscsaba-Lőkösháza között az egyik vágányt, meg a 150-es vonalnál is.

karosszékely 2011.11.16. 14:32:58

Rég olvastam ilyen túlzó, koncepciózus beküldést. Nem tudom, a kedves levélíró mennyit utazik itt, de a felújítás óta teljesen jól működik ez a vonal. A Budapestről induló vonatok nagyon sokszor pontosan érkeznek Békéscsabára (de olyan is gyakran előfordul, hogy hamarabb ér oda, mint ami a menetrendben van, azért 200 km-en ez nem rossz eredmény). A másik irányban már kicsit rosszabb a helyzet, de nem sokkal, ott is vannak pontos vagy hamarabb beérő vonatok, de ott már kicsit több a késés, amibe persze bejátszik az is, hogy a vonatok egy része Romániából érkezik, hosszabb utat kell megtennie, így nagyobb eséllyel szed össze késést. A felújítás előtt/közben valóban kegyetlen állapotok voltak itt (nem volt vonat 15-20 perc késés alatt), de most már alakul. Ha sikerülne felújítani a még hiányzó szakaszt is Budapest és Szolnok között, akkor még kevesebb gond lenne. Persze egy nemzetközi fővonaltól el is várná ezt az ember.

Adani 2011.11.16. 14:48:23

@karosszékely:

Való igaz, és a legtöbb késő nemzetközi IC meg gyors már eleve a határhoz késve érkezik, itthon nem sokkal többet szed össze. Murony és Békéscsaba kritikus pont még, ott sokszor parkoltatni kell a vonatokat ha csúszás van, de az ablakosnak azért előnye van, terhesek sűrűn várnak itt akár órákat is. A másik Mezőberény-Gyoma között van, Mezőberényben vagy Csárdán ha Szent IC van késében akkor a kevésbé fontosat kirakják a lassabb vágányra ott pár percet összeszed. Ha lesz felújítás Gyomától folytatódik az országhatárig, mindenhol duplavágány és vmax=160 km/h, de sokkal jobban lehetne faragni a menetidőn ha Nagykáta-Újszász között javítanák fel a pályát min. 100-ra. Békéscsaba állomás felújtása se jönne rosszul elég elavult egy valami. Az épület csodaszép ,de renoválni kéne, az állomás telegalambokkal bokáig ér a guanó, fedett peron és aluljáró se ártana mégis egy megyeszékhely és egyben vasúti csomópont. Pláne,h a felújításnál olyan kis forgalmú mini állomások és megállók mint pl. Tiszatenyő, Kétpó, Pusztapó, Csugar kaptak fedett, kivilágított peront, Tenyőn aluljáró is van.

Alensha 2011.11.16. 16:39:32

A Keleti hangosbemondója még mindig Lökősházaként mondja be, vagy már szólt nekik valaki? :)

Adani 2011.11.16. 17:25:08

Mi a baj Lőkösházával? Az a falu neve. Ha jól emlékszem régebben Veresegyház nevét mondták tévesen Veresegyházának.

Vittore. 2011.11.16. 17:29:46

@Alensha: Jaja, a bejegyzés megírása után nekem is mindenhol javítanom kellett, de előtte utánanéztem, mert a bemondó mindig Lökösházát mond, nem Lőkösházát. Legalább is én két rövid ö betűvel hallom.

Adani 2011.11.16. 18:59:14

@Vittore.:

Na látod nekem soha fel se tűnt, se a hangos se most, ahogy olvastam, úgy éljek Lőkösházát olvastam.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.11.16. 20:43:20

Az IC ajtós odacsukásra meg annyit, hogy ha annyi esze nem volt az utasnak, hogy megnyomja az ajtónyitó gombot, mikor rácsukódott, akkor ne panaszkodjon.

Adani 2011.11.17. 08:41:51

@Peti817172M:

A román IC kocsik tényleg ilyenek, én is tapasztaltam már. Ha úgy gondolja akkor magától csukódik az ajtaja és még pittyegés sincs.