Még augusztusban a tóvároskerti megállónál kiesett egy ötvenéves nő a gyorsvonatból, s hiába vitték mentőhelikopterrel kórházba, másnap belehalt a sérüléseibe.
A MÁV Zrt. vizsgálatot indított, s kiderült, a vonat nyitott ajtóval közlekedett, s a tragédia oka műszaki meghibásodás és emberi mulasztás volt. A MÁV megvizsgálja, hogy milyen források vannak a központi ajtózárás, illetve a visszajelzés kiterjesztésére.
A kemma.hu oldalon megjelent eredeti cikk kommentjei között a balesetkor a hozzászólók azt írták, hogy az úgynevezett halberstadti kocsik közlekedtek akkor, amely típust a GySEV automatikusan záródó ajtókkal szereltette át, míg a MÁV nem.
Műszaki meghibásodás és emberi mulasztás okozta annak az utasnak a halálát, aki augusztus 8-án kiesett a vonatajtón Tatabánya és Tata állomás között - ismertette a MÁV Zrt. szerdán az MTI-vel a baleset vizsgálati eredményét, hozzátéve: a vasúttársaság felülvizsgálja és újraoktatja dolgozóinak az utasok biztonságát érintő karbantartási rendszert.
A MÁV közleményében azt írta: vizsgálóbizottságuk megállapította, hogy a vonat nyitott ajtóval indult el és közlekedett, ezért a tragédia a jármű műszaki meghibásodása és emberi mulasztás együttes következményeként történhetett meg.
A vasúttársaság közölte: a történtek ismeretében felülvizsgálják az utasok biztonságát érintő karbantartási rendszert, és megkezdték a már felülvizsgált karbantartási technológia ismételt oktatását, abban még az idén minden érintett részt vesz.
Az azonnali intézkedések mellett azt is vizsgálják, hogy a rendelkezésre álló forrásokból milyen megoldás van a mozdonyoknál és a személykocsiknál a központi ajtózárás, valamint a visszajelzés kiterjesztésére - írta közleményében a MÁV Zrt.
A MÁV Csoport részvétét fejezte ki a tragédia miatt.
Forrás: MTI