DePassant régi kommentelőnk, így nyilván egyetértünk vele: a 7,5 óra alatt megtett 290 km-es utazása teljes tragédia. Mondjuk ezt azért, mert átérezzük, milyen 300 km-t vonatozni, s milyen lekésni egy IC-t egy sima személyvonat miatt.
Talán még annyit fűznénk hozzá a levélhez, hogy sajnos a régi vonatoknál könnyen felforrhat a hűtővíz, így ezért van az, hogy sokszor nincs klíma nyáron, vagy egyenesen fűtenek, hogy a hűtőfolyadék hőmérséklete csökkenjen.
Íme a levél:
Üdv Vittore!
Sokat utazom vasúton. Nem vagyok a "10 perc késésért hónapokig panaszkodó utas". De ami az elmúlt napokban/hónapban történt, úgy gondolom érdemes lehet egy bejegyzésre. Igyekszem rövid és tárgyilagos lenni (pontokba szedve, időrendben), de úgy is hosszú lesz :) Ha már egyszer leírom, ugyanezt elküldöm az ügyfélszolgálatnak is, így több adatot megadtam a beazonosíthatóság érdekében, ezeket, ha gondolod törölheted.
1.
2011. 08. 16. Békéscsaba-Szolnok IC 78: Ez a legkevésbé érdekes sztori, IC kocsik helyett sima személykocsik közlekedtek, igaz első osztályúak, de ez nem sokat javított a helyzeten, mert ezekben sem volt klíma. Amikor a jegyvizsgálótól megkérdeztem, azt válaszolta, hogy "örüljünk, hogy legalább ilyen van, a Sziget miatt nincs rendes IC kocsi".
Kérdeztem, hogy akkor most mire is fizettem 220 Ft pótjegyet, amire azt mondta, hogy a "központban tudnak róla, majd visszaadják a pótjegy árát". Amikor kértem, hogy adja meg az azonosító számát és telepállomását, hogy a későbbiekben ezen kijelentésére hivatkozni tudjak, ezt nemes egyszerűséggel megtagadta, hiába hivatkoztam az üzletszabályzat idevágó pontjára. A vonaton 2 jegyvizsgáló teljesített szolgálatot, egy férfi és egy nő, eredetileg a Hölggyel beszéltem, de később az Úr is megjelent, és ő is közölte, hogy márpedig nem adják meg a kért adatokat, mert azok nélkül is be tudják azonosítani őket...
Kérdésem: Miért nem lehet követni a SZÜSZ előírását az adatok megadására vonatkozóan?
Pótjegyre visszatérítési igény ma elküldve, várjuk a választ.
2.
Debrecen Menetjegyiroda, Szeged-Szabadka (Subotica) menetjegy vásárlása, a pénztáros hölgy kiszámolja, hogy egy útra 2,50 euro a jegy, én szólok, hogy az interneten, illetve Szegeden csak 2,40 euro, "esetleg el tetszett számolni". Jön a fellengzős válasz, hogy "ez annyi, ő jobban tudja, meg egyébként is kétszer átszámolta". Rendben, nem fogok vitatkozni, visszatérítési igény a 27Ft-ra elküldve, várjuk a választ. (Lehet szarrágásnak tűnik, nem a 27 Ft miatt küldtem el, hanem mert szerintem elfogadhatatlan, hogy különböző nemzetközi pénztárakban különböző áron árulják ugyanazt a menetjegyet.) Nemzetközi menetjegy sorszáma: 8*1, pecsétszám: 4*-*, vásárlás dátuma 2011. 09.08.
3.
2011. 09. 11. Szabadka-Debrecen (Kiskunhalas-Kiskunfélegyháza-Cegléd útirányon)
Ezt szétbontom:
3/I.: Szabadka-Kiskunhalas 342 Ivo Andric nemz. gyors : Kb. 30 perces késéssel érkeztünk meg Kiskunhalasra, így közel két órát kellett várnom a következő vonatra Kiskunfélegyháza felé. Tudom, ez nemzetközi vonat, kártérítés nem jár, meg egyébként is a határra minden késést rá lehet fogni, de ami igazán zavar, hogy az előző napon is több mint fél órát késett ugyanez a járat. Kérdésem: Nem lehetne a menetrendet felülvizsgálni és módosítani, ha rendszeresek az ilyen mértékű késések?
3/II.: Kiskunhalas jegypénztár: Mivel a program csúszott 2 órát, így már IC-vel szerettem volna megtenni a Cegléd-Debrecen távot, ezért pótjegyet szerettem volna venni. Ami megbonyolította a dolgot, hogy egy korábban üdülési csekkel váltott, dátum nélküli, fel nem használt menetjeggyel szerettem volna részben fedezni a pótjegy árát, a pénztáros megtagadta a jegy visszaváltását, mert "többen állnak maga mögött sorban jegyért, és le fogják késni a vonatukat". Sajnos nem tudok együtt érezni azokkal, akik ahelyett, hogy elővételben vagy az interneten megvennék a jegyüket, a vonat indulása előtt 3 perccel remegő kézzel állnak sorban jegyért. Továbbiakban feltételezem, hogy a szabályzat szerint a pénztárosnak sincs mérlegelési jogköre, tehát köteles lett volna engem kiszolgálni és a "népharagra" bízni a méltó??? büntetésem. Ugyanígy megtagadná az áfás számla kiállítását is, ha sokan állnak mögöttem? Mert az tovább tart...
Egyébként nem először váltok vissza menetjegyet, ha csak minimális munkakedve van a pénztárosnak, 1 perc alatt ki tudja tölteni azt a nyomtatványt.
3/III.: Kiskunhalas-Kiskunfélegyháza IR 786: Az orosz motorvonaton (Uzsgyi) a klíma nem ment, megkértem a jegyvizsgálót, hogy legyen szíves bekapcsolni, amire a következő választ kaptam: "örülünk, hogy menni tudunk ilyen melegben, ha bekapcsolom, felforr a hűtővíz". Nem vagyok egy műszaki zseni, de ez így eléggé nehezen hihető... Mondhatni az az érzésem, hogy már megint hülyének nézik az utast (de várom a szakértők észrevételeit, ha tévedek), ugye utaztam már ugyanilyen motorvonaton, ennél melegebb időben, működött a klíma, és mégsem forrt fel a hűtővíz...
Valamint a jegyvizsgáló erős testszagot árasztva (vajon a nem működő klímának köszönhetően?!), teljesen kigombolt és a mellkasán gondosan széthúzott galléros pólóban teljesített szolgálatot, így "képviselve" a MÁV-Start Zrt-t. Ez még 2011-ben is elfogadott/megengedhető?
3/IV.: Kiskunfélegyháza jegypénztár: A 3/II. pontban leírt problémával szembesítettem a pénztárost, aki megnézte a jegyet és azt mondta, hogy nem tudja visszaváltani. A "Miért?" kérdésemre a válasz: "mert ez egy Mohács-Pécs jegy, meg üdülési csekkel lett fizetve, meg állnak maga mögött a sorban (egy ember állt mögöttem és volt másik pénztár nyitva), meg egyébként sem tudom 6 perc alatt megcsinálni (ennyi időm volt a Kkfélegyháza-Cegléd vonat indulásáig)". Itt feladtam, és készpénzzel kifizettem a pótjegyet. Úgy gondolom ezek fényében, hogy szükséges lenne a pénztáros hölgynek a figyelmét felhívni a korrekt visszaváltási szabályokra/procedúrára, mert ez teljességgel elfogadhatatlan. A pénztáros által kiadott pótjegy adatai (ha ez segíti a beazonosítást): Kiskunfélegyháza 62512002, 2011. 09. 11. 18:26, CIV 00204513
3/V.: Kiskunfélegyháza-(Cegléd)-Debrecen: Köszönhetően annak, hogy a 753-1 Tiszavirág gyors 12 perces késéssel érkezett Ceglédre, a hosszas küzdelmek árán a IC 616-ra megváltott pótjegyemmel... nos igen, pont azt törölhettem ki, sőt még örülhettem, hogy a 6106-os sebesvonatot elértem, így végre eljutottam Debrecenbe. Mivel csatlakozásmulasztás miatt nem tudtam a pótjegyet felhasználni, így visszatérítési igény a mai napon elküldve, várjuk a választ.
3/VI.: Konklúzió: Talán ez csak egy nap volt, amikor semmi nem jött össze. Talán a telihold miatt. Nem tudom. Amit tudok, hogy 290km-t több, mint 7,5 óra alatt sikerült megtenni. És nem csak, hogy nem komfortosan utaztam, de még kellemetlenségek egész sorozatával volt tarkítva ez a "kaland".
Üdvözlettel: DePassant
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!
|