Augusztus 20-a az egyik legnagyobb és leglátogatottabb ünnepünk, már ami a budapesti tűzijátékos részét érinti. Jómagam is a pesti rakparton álltam, s átéltem azt a tömegnyomort, amit két levélírónk is megírt nekünk. Én a tűzijáték vége után kb. háromnegyed órával mentem haza, a 7-es busz még ekkor is tömve volt.
A MÁV-nál sajnos úgy látszik augusztus 20-a csak egy sima napnak számít, s még véletlenül sem gondoltak bele abba, hogy a vidékiek ugyanilyen nagy számban szeretnének majd hazautazni. A Nyugati-pályaudvarra érkező Zoltán és Róbert azzal szembesült ugyanis, hogy egyetlen motorvonat vár rájuk, s arra kellene felférnie az összes utasnak.
A két különálló történet itt olvasható, mi azért a MÁV-Startnak is írunk egy levelet, hogy megérdeklődjük, ki volt ilyen előrelátó, hogy egy motorkocsival várta a tömeget.
Kedves Vittore!
Augusztus 20 Magyarország és a magyarság legnagyobb ünnepe! Gyönyörű napsütéses idő volt, meleg is volt, de minden szép és jó volt, leszámítva a hazautat.
Mikor a tűzijáték véget ért, el indultunk haza a budai alsó rakpartról a Nyugati pályaudvarra, hogy a 22:43-as személyvonatot elérjük el... jó sok időnk volt ráértünk sétálni is vagyis nem siettünk a pesti éjszakában.
Megérkezünk a pályaudvarra és a vonatunk a 15. vágányról indult. Mikor odaértünk először nagyon megörvendtem, mert szép új Flirt várt minket amik csak hétvégén járnak a 100a-n, de sajnos csak EGY darab motorvonat volt!
A peron amúgy is szűk a 15-16 vágányok között és tömegnyomor volt a peronon valamint a vonatokon is mivel a 16-os vágányon meg EGY db Desiró állt és indult Lajosmizsére...ez egyszerűen szörnyű!!! Hol volt a MÁV-nak az esze? Ilyenkor inkább megerősíteni kellett volna a vonatokat nem pedig betolni egy motorvonatot vagy mentesítő járatot küldeni.
Persze szidtam rendesen a MÁV-ot. Jó hát ezzel a vonattal már elmenni nem lehet, szóval úgy döntöttünk, hogy akkor már inkább elmegyünk a következő vonattal (23:43), ami a 8. vágány elejéről indult, na ez már árulkodott, hogy ez is egy Flirt motorvonat lesz.
A 8. vágánynál is álltunk vagy 15 percet mert annak az ajtaja nem nyílt ki (gondolom még nem volt feszültség alatt vagy valami ilyesmi). Mikor a gomb zölden világított gyorsan tódultak be az emberek a vonatba és pillanatok alatt megtelt a kis Flirt. Ez a vonat is tömve indult el Szolnokra.
Jó elhiszem a MÁV-nak hogy ezeket a vonatokat egyszerűbb üzemeltetni meg, hogy gazdaságosabbak, meg visszatáplál meg egyéb, de amikor egy ilyen nagy ünnepkor, mint az államalapítás ünnepe és annak a záró rendezvénye a tűzijátékra több ezer ember kilátogat és fizetnek a szolgáltatásért (ha csak 50%-ot is), akkor normálisan juttassa el A-ból B-be az "utazó közönséget".
Nekem mostanában különösebb bajom nem volt a MÁV-val, de ez a nap kiverte a biztosítékot. Remélem legközelebb azért egy kicsit odafigyelnek az ilyenekre is.
Üdvözlettel: Zoltán
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!
@ujmavblog követése a Twitteren Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket! |