MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Lehet -e spórolni a légkondival?

2011. augusztus 15. - Vittore.

Máté még az júliusban írta a levelét, ebbe azt mesélte el, hogy az év legmelegebbnek mondott hétvégéjén vonatozott, s köszönhetően részben a Balaton Soundnak, a Flirt vonat teljesen tömve volt.

Ez még az egyik dolog, emellett a fő hiba az volt, hogy ötven fokos hőségben izzadtak a jegyet megvásárló utasok. Máté feltételezi, hogy valószínűleg így spórolnak a MÁV-nál, hogy alacsonyabbra veszik a klímát, ami akár igaz is lehetne, mert az autók is kevesebbet fogyasztanak, ha nem megy a klíma.

Felmerül ekkor még egy kérdés: vajon kinek spórol a klíma-hiányával a MÁV? Vagy ez nem spórolás, szimplán csak nincs rendszeresen karban tartva az új szerelvény és nem látja el így a célját (a kényelmes utaztatást)?

Íme a levél:

(És még egy fontos dolog: már egy ideje fut a Goldenblog 2011 versenye, amelyen blogunk, az Új MÁV Blog is indult. Megkérünk minden minket olvasót, hogy adjon ránk egy szavazatot és kérje meg erre az ismerőseit is a Facebook-on! Itt a link a szavazásra, mi a Hírblogok között vagyunk megtalálhatóak: Goldenblog 2011)

Sziasztok!
 
A vasárnappal kapcsolatban írnék én is Nektek. Én Szabadisóstóról utaztam Pestre a 19.08-as Siófok-expresszel. Az, hogy negyed órát késett különösebben nem ért váratlanul, mint ahogy az sem, hogy nemhogy ülőhely, de állóhely se nagyon volt a FLIRT-ön. Éreztem én, hogy az év legmelegebb hétvégéjén - ami ráadásul egybe esett a Sounddal - nem lesz egy egyszerű menet a hazaút, dehát nem volt kedvem napközben vonatozni.



Azt mondjuk nem nagyon értem, hogy a MÁV ilyenkor miért nem tud mentesítőjáratot indítani, vagy plusz kocsikat szolgálatba állítani, mert fenti körülményekről jó előre lehetett tudni. Azt, hogy egész Nyugat-Magyarországon nincs egy éppen használatban nem lévő vasúti kocsi, sajnálom, de nem igazán hiszem.

Lényeg a lényeg, ha a vonaton - minden túlzás nélkül - ötven fok nem volt, akkor pingvinekkel utaztam. Hozzáteszem egyébként, hogy utoljára ilyen vonattal kb. pont egy éve mentem, akkor a Budapest-Komárom vonalon: szintén elviselhetetlen hőség, szintén légkondi nélkül. Hajlamos vagyok feltételezni, hogy nem olyan biztos, hogy nem lehetett volna a klímát nagyobb (vagy egyáltalán bármilyen) teljesítményre késztetni, azonban valószínűleg így próbálnak spórolni a MÁV-nál. Az utasnak meg mindegy. Ha már fent van a vonaton, úgyis kifizette az utazás árát.
 
További jó vonatozást mindenkinek! :)
 
Üdv,
Máté

 

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr13154230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kapitányság 2011.08.15. 10:11:08

A Siófok expressz nem Desirokból van kiállítva? :O
(Vagy lehet,h pont a Balaton Sound miatt Flirtet küldtek? :D)

Mozvez 2011.08.15. 10:33:33

A kérdésre a válasz: nem.
A Flirt specialitása, hogy ki sem lehet kapcsolni a klimát. A probléma oka: nagy tömeg+nagy tábla méretü ablakok = nincs az a klima ami visszahütse. Próbálkozik vele, de nem megy és nem a karbantartás hiánya miatt. .

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.15. 11:30:12

@Mozvez: Tehát megállapítható, hogy vagy a szerelvény volt túlzsúfolt, vagy a klíma van rosszul méretezve.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.08.15. 11:38:37

@Mozvez: A Siófok Expressz tripla Desiro, aminek a specialitása az, hogy a MÁV szarik a karbantartásra, tuti, hogy hibás volt a klíma. A Flirt-ök karbantartását a Stadler csinálja, nem is csoda a 95% körüli rendelkezésre állás... A Flirt klímáját eddig sosem éreztem kevésnek, nagy ablakok ide vagy oda, ott inkább az szokott lenni a gond, hogy bevadul a cucc, és hűtőszekrényeset játszik.

A spórolás pedig tök marhaság, a mozdonyvezetőket vagy a jegyvizsgálókat semmi nem motiválja arra, hogy a cégnek spóroljanak, az elégedetlen utas ráadásul őt találja meg a gondjaival, továbbá ő is a vonaton utazik, nyilván saját magával nem akar kitolni.

vanek ur 2011.08.15. 12:56:39

"Azt mondjuk nem nagyon értem, hogy a MÁV ilyenkor miért nem tud mentesítőjáratot indítani, vagy plusz kocsikat szolgálatba állítani"

A FLIRT-höz nem igazán lehet plusz kocsit rakni (max. még 1 egységet, de 3-nál többet nem köthetsz össze). A hagyományos vonatoknál ez nem gond. Kérdés, hogy hol vannak olyan kocsik, amiket erre lehet használni és mennyibe kerül ezeket belerakni azokba a vonatokba, amik a Sound idején hazamenési időben közlekednek. Hála a szétválasztásoknak, ez a költség a néhány 10000-től a néhány 100000 Ft-ig terjed. A mentesítő vonat pedig még ennél is drágább, akár milliós költség is lehet.

Ehhez kell hozzáadni a másik oldalt: vajon lesz-e annyi többletbevétel (fognak-e annyival többen utazni vonaton), hogy ez megérje. A válasz valószínűleg nem. Második kérdés tehát: ki fizeti meg a költségek és a bevétel közötti különbséget.

A Sziget idején sem (csak) azért jár egész éjjel a HÉV, mert igény lenne rá, hanem mert a Sziget kemény pénzeket fizet érte. A Sound szervezőinek is meg kellene rendelnie néhány különvonatot, mint ahogy a Volt fesztivál is megteszi.

Mozvez 2011.08.15. 14:16:51

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Mivel itt a T. posztoló Flirtet irt igy én is arra reagáltam:).

De mivel a fent emlitett Siófok Expressz vasárnaponként Budapest irányába 3 Desiro... igy igen a desiro klimája vagy rossz, vagy nem birja a gyürödést szintén (volt rá példa). És többet nem lehet hozzá csapni mivel 3-nál több nem vezérelhető.

A szigethez kapcsolodóan a 3(!) Holland különvonat a legjobb példa, ha akar valaki valamit eléri:).

newcy67 2011.08.15. 15:43:12

@vanek ur:

Lehet, hogy a (hol) Volt fesztiválra rendeltek különvonatot, de az biztos, hogy a Sopronból 5.57-kor startoló gyorsvonaton annyian voltak, mint egy kisebb menekültáradat, hiába turbózták fel a kocsik számát.

Késett is egy keveset, az útközben felszállóknak pedig csak állóhely jutott. Akkor a többséget legfeljebb a fűtés hiánya zavarhatta, mert igencsak csípős reggelre ébredtünk azon a vasárnapon.

Gyarló Hintaló 2011.08.15. 16:17:07

"Ha nem megy a légkondi, akkor kinek spórol ezzel a MÁV?"

Nekem spórol a MÁV, amikor nem is járok vonattal!!!!

bőrmók 2011.08.15. 17:07:24

Ezzel senkinek nem spórol, ez olyan begyöpösödött, parasztos, kádáros spórolás, aminek semmi értelme, csak elűzi az utasokat.
Ami magyar és állami, az halál.

Hithű ateista 2011.08.15. 17:18:52

@vanek ur: Lehet, hogy tévedek, de azt hiszem, e három fesztivál (meg még egy pár) szervezője egy és ugyanaz, a Sziget (...) Kft, vagy mi...
Habár a megrendelés hiányával egyetértek.
Igaz, mit mások máshol is mondani szokták, ez nem csak a szervezőknek jövedelmez, szóval nem csak nekik kell(ene) gondolni arra, hogy itt alighanem megugrik majd az utzólétszám egy pár napra..
Azt hiszem valami országimázs nevű halandzsaszóval szokták az ilyen jelképes dolgokat illetni.

Mondjuk a MÁV-nak is megvan a maga imidzse, hogy az pozitív vagy negatív, azt szerintem nem is szükséges jellemezni.

lyken 2011.08.15. 18:40:47

Vajon mikor ültetik fel egy ilyen légkondihibás szardíniásdobozra a nagyságos igazgató hölgyeket-urakat és vezető kollégháikat?

Mikor ültetik fel egy ilyen vonatra Szarvas Ferenc és Mosóczi László igazgató urakat?

Berényi Györgyi stratégiai igazgató asszony is csatlakozhatna. Megtanulná, hogyan alakítson ki légkondi meg utaskomfort stratégiát. Vagy menekülő startégiát, ha esetleg egy utas felismerné.

Nádasy Zoltán Balázs főosztályvezertő úr a belső ellenőrzés főtudora első kézből ellenőrizhetni a dolgozók szabályzatismeretét az utazás során.

Szarka László kommunikációs igazgató az út során kialakíthatná a kommunkiációs stratégiát arra a kérdésre, hogy miért is szvatják/izzasztják az utasokat.

Túrós András biztonsági igazgató úr útközben strigulázhatná, hogy hány ember távozik ugrálva a vonatról, mert az közben elindul alatta. Visszafelé IC-re is felülhetne, hogy felmérje a macskák által az utasokra jelentett LD-50-es kockázati tényezőjét.

Dr. Unger Kornélia vezető jogtanácsos asszony útközben felmérhetné, hogy ha a késések miatt kártérítési pert indítanának tömegesen az utasok, akkor mennyire igazuk lenne.

Zsoldos Marianna humánerőforrás igazgató élőben mérhetné fel, hogy alkalmazottai milyen további képzésekre szorulnak. Mondjuk minimális empátiával meg szabályzatbiflázással lehetne kezdeni.

Werle Zoltán társasági szolgáltatás igazgató úr meg... Ő otthon maradhatna. Őt majd akkor küldjék el, ha nyújtanak valami értékelhető szolgáltatást. Addig hagy hűsöljön az irodájában.

zozo6296 2011.08.15. 19:07:37

elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xsl2/vt?v=14924&d=11.08.21&language=1&ed=4E3BE9E6

www.vonatosszeallitas.hu/30vonal_nyar.html

Na ez nevetséges, miért jár Desiroval e vonat a felsővezeték alatt???

Ja, és már megint Desiro és már megint klíma. Csak a szokásos. 2003 óta.

Amúgy ha ilyen esetekben akarnánk ülőhelyet(na ez is megér egy misét...), akkor olyan vonatot kell nézni, ami az indulási helytől nem olyan messzi állomásról indult, jelen esetben Fonyódról. Bár nézem, adott napon az utolsó ilyen vonat személyvonat, és 11.39-kor indul Siófokról. A többi mind messziről jön.

Mozvez 2011.08.15. 21:48:52

@zozo6296: 1 apróbb oka van: Bp-Pszabolcs-Balatonaliga... útvonalon közlekedik Pszabolcstól nincs felsővezeték arrafelé egy darabon

zozo6296 2011.08.16. 00:00:47

@Mozvez: Csak a Bp-ről induló Siófok expressz megy Szabadbattyán - Pusztaszabolcs felé! Visszafele Fehérváron át megy. Bár azért köszönöm, hogy szóltál!
Szóval közben meg is értettem, hogy miért megy motorral :Đ
Amúgy Talent és FLIRT elé lehetne kapcsolni dízelt??

Snake 2011.08.16. 00:21:54

@zozo6296: "Amúgy Talent és FLIRT elé lehetne kapcsolni dízelt??" Lehet. Szigorú korlátozásokkal.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.08.16. 09:40:19

@zozo6296:
OFF
Már meg nem mondom, hogy hol, és melyik gyártóról olvastam jópár éve egy cikket, hogy ezzel próbálkoznak. De nem ám mozdonnyal, hanem másik motorvonattal, érdekes volt. :) A koncepció lényege az , hogy a madzag alatt a villamos motorvonattól kapja a vontatási és segédüzemi áramot a dízel, így egyáltalán nem kell járatni a motorját, mégis hajt. (Dízel-elektromos hajtással persze, a MÁV Desirok nem ilyenek) Ez olyan esetekben lehet hasznos, ha közvetlen kocsizás van, és az egyik ág dízeles, vagy az útvonal csak részben, egy nagyobb utaslépcsőig villamosított. Valami ilyesmi lehetne nálunk pl egy Bp-Dunaújváros(idáig 2-3 egység, ebből 1 dízel)-Paks(leakad a dízel és megy tovább). Persze a rendszer korlátozottan fordítva is üzemképes, ha pl felsővezeték szakadás van, a dízel egység mozdonyként vontatja/tolja a többit, ilyenkor azok nem hajtanak, de a vontatómotorokon kívül minden (fékvezérlés, ajtók, világítás, utastájékoztatás klíma/fűtés) ugyanúgy működik.
Ha nem lennék lusta most utánanéznék, hogy lett e belőle valami. :P Ti nem tudtok valami ilyesmi rendszerről?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.08.16. 12:25:54

@Mozvez: Szerintem csak akarat kérdése, hogy megtanítsák a Desirónak több kocsi vezérlését.

Mozvez 2011.08.18. 14:46:14

@Peti817172M: Peti ha kérhetném válasz a közlekedésmérnöki helyett valami mást... pl színjátszó vagy média szakot.
Sem a Stadler, sem Siemens NEM tud GYÁRILAG többet vezérelni. OFF Az általad kedvelt VULTRON utastájékoztató is a FLIRT-eken lett utastájékoztató mivel a többes vezérlést nem nagyon kellett a volvo buszokon kipróbálni:).ON

jack o'neill 2011.08.18. 21:06:52

Flirt és gyenge klíma egy mondatban? Ez új.
(Rá kell guglizni a Desiro és Flirt szavakra.)
Amúgy ha már Balaton. Elképzelhetetlen az, hgy a Déli-Fehérvár vonatokból (a 7:31-esen kívűl) mondjuk legalább még egy (de inkább kettő) délelőtt, majd egy (vagy kettő) szerelvény fehérvár után Siófokig, vagy akár Fonyódig menjen?
Határozottan jobb lenne egy rakás embernek.
1, Klíma; 2, Jobb gyorsulás > késés ledolgozása/csökkentése; 3 csomagokkal sokkal kényelmesebb, mint a Halbi-k.