Máté még az júliusban írta a levelét, ebbe azt mesélte el, hogy az év legmelegebbnek mondott hétvégéjén vonatozott, s köszönhetően részben a Balaton Soundnak, a Flirt vonat teljesen tömve volt.
Ez még az egyik dolog, emellett a fő hiba az volt, hogy ötven fokos hőségben izzadtak a jegyet megvásárló utasok. Máté feltételezi, hogy valószínűleg így spórolnak a MÁV-nál, hogy alacsonyabbra veszik a klímát, ami akár igaz is lehetne, mert az autók is kevesebbet fogyasztanak, ha nem megy a klíma.
Felmerül ekkor még egy kérdés: vajon kinek spórol a klíma-hiányával a MÁV? Vagy ez nem spórolás, szimplán csak nincs rendszeresen karban tartva az új szerelvény és nem látja el így a célját (a kényelmes utaztatást)?
Íme a levél:
(És még egy fontos dolog: már egy ideje fut a Goldenblog 2011 versenye, amelyen blogunk, az Új MÁV Blog is indult. Megkérünk minden minket olvasót, hogy adjon ránk egy szavazatot és kérje meg erre az ismerőseit is a Facebook-on! Itt a link a szavazásra, mi a Hírblogok között vagyunk megtalálhatóak: Goldenblog 2011)
Sziasztok!
A vasárnappal kapcsolatban írnék én is Nektek. Én Szabadisóstóról utaztam Pestre a 19.08-as Siófok-expresszel. Az, hogy negyed órát késett különösebben nem ért váratlanul, mint ahogy az sem, hogy nemhogy ülőhely, de állóhely se nagyon volt a FLIRT-ön. Éreztem én, hogy az év legmelegebb hétvégéjén - ami ráadásul egybe esett a Sounddal - nem lesz egy egyszerű menet a hazaút, dehát nem volt kedvem napközben vonatozni.
Azt mondjuk nem nagyon értem, hogy a MÁV ilyenkor miért nem tud mentesítőjáratot indítani, vagy plusz kocsikat szolgálatba állítani, mert fenti körülményekről jó előre lehetett tudni. Azt, hogy egész Nyugat-Magyarországon nincs egy éppen használatban nem lévő vasúti kocsi, sajnálom, de nem igazán hiszem.
Lényeg a lényeg, ha a vonaton - minden túlzás nélkül - ötven fok nem volt, akkor pingvinekkel utaztam. Hozzáteszem egyébként, hogy utoljára ilyen vonattal kb. pont egy éve mentem, akkor a Budapest-Komárom vonalon: szintén elviselhetetlen hőség, szintén légkondi nélkül. Hajlamos vagyok feltételezni, hogy nem olyan biztos, hogy nem lehetett volna a klímát nagyobb (vagy egyáltalán bármilyen) teljesítményre késztetni, azonban valószínűleg így próbálnak spórolni a MÁV-nál. Az utasnak meg mindegy. Ha már fent van a vonaton, úgyis kifizette az utazás árát.
További jó vonatozást mindenkinek! :)
Üdv,
Máté
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!
Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket! |