MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Általános helyzet

2011. augusztus 07. - Vittore.

Gyorsbeküldővel érkezett az alábbi levél, melyben a levélíró összefoglalja, hogy mi a baj a MÁV-val, azon belül is, az Ő Bécs-Budapest közötti szakaszán. Megemlíti a szokásos dolgokat: a késéseket, az utastájékoztatás hiányát, a rossz műszaki állapotokat.

Külön piros pont jár neki a Tesco-s, Intersparos észrevételért, én sem értettem évekig, hogy Tatabányát miért csak arról lehet felismerni, hogy egy baromi nagy Interspar felirat virít az állomás előtt.

Íme a levél:

Kedves Vittore,

immár 21. éve ingázom Bécs-Budapest között. Sok kedvezö változás történt ez alatt a hosszú idö alatt, a legfontosabbak ezek közül: felújitott, helyenként 160km/h sebességre alkalmas a pálya, fűtött váltók, új és egyre újabb kocsik, vonatok, mozdonyok. Túlnyomó többségük nem magyar gyártmány...

És most lássuk, mit tett mindezért a mi kedves MÁVunk?

Évekig a Taurus mozdony forgalomba állása után a vonatok rendszeresen bevészfékeztek a Hegyeshalom-Bp. szakaszon gyakran 5-ször, 6-szor, mert a mozdonyba beépített EVM120 MÁV szabványú biztosítóberendezés hibásan müködött.

Ugyancsak évekig a kedves - nagyrészben külföldi - utas nemigen tudta hol jár, ill. azt gondolhatta, hogy TESCO-ban (Komárom), vagy Interspar-ban (Tatabánya) van éppen, mert más kivilágított névtáblát nem láthatott.

Mindezek megkoronázásaképpen az utóbbi néhány hét eseményei:

Május 29-én az EN466 50 perc késéssel ér Hegyeshalomba, mert a biztosítóberendezés Kelenföld-Bicske térségében meghibásodott.

Jún. 5-én az EN466 2 óra késéssel ér Hegyeshalomba mozdony-meghibásodás, -csere miatt.

Jún. 19-én az RJ42-es 55 perces késéssel indul, mert a kiállított vonat nem tudott elindulni, mindezt pedig mintegy 15 perc elteltével sikerült bemondani a vonat utastájékoztatójának. Ezek után a késve elinduló vonaton sem elnézést nem kértek, sem semmilyen egyéb tájékoztatást nem adtak.

Rendszeresek a késések, úgy mondanám, hogy 10 vonatból 8 késve érkezik (itt a késést 10-15 perc felett értem) az idézett szakaszon a célállomásra iránytól függetlenül.

Kérdezem én, hogy akkor a menetrendet csak egy szórakoztató olvasmánynak, az IC pótjegyet pedig egy adójellegü köztehernek gondolta-e a MÁV?

Mindezeken felül még a ""vezetési stílusról"": a vonatok vagy gyorsítanak vagy fékeznek egész úton szinte, de nem csak az állomások miatt. Egyenletes haladásról nem hallottak még a tisztelt szakértő urak? Ez ugyanis a legenergiatakarékosabb és egyben legkellemesebb utazási mód is.

Ugyanezek a vonatok osztrák területen nem romlanak el, nem vészfékeznek be és nem is késnek rendszeresen 20-50 perceket valamint elég egyenletes tempóban haladnak.

Ja, és az állomásokat sem TESCO-nak, meg Intersparnak hívják ha besötétedik !

Üdv. minden kedves MÁV-rajongónak  !

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr803131203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagymoli 2011.08.07. 14:48:28

A TESCO-ig kérek két retúrt :-D

Törzsgyökeres szentesi 2011.08.07. 16:11:00

Azért van állandó fékezés és gyorsítás a vonalon, mert tele van a pálya lassújelekkel, amit a mozdonyvezetőnek figyelembe kell vennie.

Adani 2011.08.07. 18:19:44

A Bizt. ber meghibásodás mögött meg leég gyakran az áll ,h színes fémgyűjtők ellopják vagy ha az nem sikerül akkor is megrongálják a kábeleket.

menőmano 2011.08.07. 19:24:12

Úgy bizony, ellopják".
Nagy az Isten állatkertje, olyan is van, hogy a síneket rongálják meg.
:)

Metál -e a bimetál? 2011.08.08. 00:17:38

na majd jön a sok máv-os "szaki" és elküldi a posztírót a francba, azzal a felkiáltással, hogy az egész az irodisták bűne...

záporjózsi 2011.08.08. 08:36:14

"Egyenletes haladásról nem hallottak még a tisztelt szakértő urak? Ez ugyanis a legenergiatakarékosabb és egyben legkellemesebb utazási mód is."
Ez természetesen megoldható. Végig lehet menne a legalacsonyabb sebességet előíró lassújelnek megfelelően is.

"Évekig a Taurus mozdony forgalomba állása után a vonatok rendszeresen bevészfékeztek a Hegyeshalom-Bp. szakaszon gyakran 5-ször, 6-szor, mert a mozdonyba beépített EVM120 MÁV szabványú biztosítóberendezés hibásan müködött."
Érdekes, hogy ugyanezen berendezés a 100-as Gigantokon nem fékezett be. Természetesen mindenki a MÁV helyett a Siemensnek fog hinni, de esetleg jó lett volna, ha a Taurust megfelelően felkészítik a magyar pályára. Persze lehet arra hivatkozni, hogy azt már az ETCS-re tervezték, de ETCS Magyarországon nem üzemel, a világon is csak elvétve, az 1-es szintű ETCS pedig rosszabb, mint a magyar EVM. A 2-es szintű már pöpec, csak olyanunk meg nincs - és még jó ideig nem is lesz.

Metál -e a bimetál? 2011.08.08. 12:47:55

"Ez természetesen megoldható. Végig lehet menne a legalacsonyabb sebességet előíró lassújelnek megfelelően is."

jólvan, leülhetsz, egyes

pbence 2011.08.08. 13:55:56

@záporjózsi:
Pont ez a lassújeles dolog a probléma. Tehát nem ez a magyarázat a problémára, hanem ez maga a probléma.

Azt meg elhiszem, hogy nem a MÁV, hanem a Siemens a hibás, de akkor is valaki hibás a biztosítóberendezésért, és nem az utasok.

karosszékely 2011.08.08. 17:12:31

Ja, a RailJet Ausztriában sosem késik, persze.

záporjózsi 2011.08.09. 11:40:23

@pbence: Na azt polkorrekten nem lehet/szabad leírni, hogy azért ki a felelős...
A lassújelekről meg csak annyit, hogy a "160-as" pálya miért is épült meg úgy, hogy alapból jó pár 120-as van benne, erre pedig rájön a karban nem tartás miatti további rakás 60, 80. A dolog lényege az, hogy a vasút akkor is próbál minimális menetidővel közlekedni, ha ennyire nem tartja karban a pályát, ezért vannak a levélíró által ostorozott gyorsítások és fékezések. Ha lenne karbantartás, akkor nem kellene, de arról nem a személyszállító vasút tehet, hogy a pályavasút nem tud dolgozni...
@Metál -e a bimetál?: Mi kivetnivaló találsz. Nem kell fölöslegesen pazarolni az energiát meg borzolni a szegény levélíró idegeit...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.09. 21:54:27

A posztírónk jó a stílusa.

Kár, hogy mindennapos dolgokat írt.