Két saját tervezésű IC kocsija prototípusának legyártására kapott engedélyt a MÁV-tól az egyik leányvállalata, melyek a tervek szerint 50 millió forinttal kevesebbe kerülnének a külföldi ellenlábasaiknál. Fontos előny még az is, hogy az alkatrészek 80%-át hazai beszállítók szolgáltatnák.
A MÁV az elkövetkező 10 évben 200 új IC kocsit kíván beszerezni, a szolnoki prototípusok 2013-ban állnak majd készen a MÁV-os tesztre, ha beválnak, megkezdődhet a sorozatgyártásuk:
Magyar gyártású és 50 milliót spórolhatunk vele
Két saját tervezésű intercity kocsi prototípusának gyártására kapott engedélyt a MÁV-tól a vasúttársaság egyik leányvállalata. A szerelvények megfelelnek az európai szabványnak, de a külföldi kocsiknál 50 millió forinttal olcsóbbak lennének. Az alkatrészek 80 százalékát hazai beszállítóktól szereznék be.
A gépsorok már készen állnak, év végétől a MÁV szolnoki járműjavító egyik csarnokában szerelik össze a két magyar tervezésű intercity kocsi prototípusát.
- Lehetőséget biztosít arra, hogy bebizonyítsuk, hogy képesek vagyunk új személykocsik gyártására, és Magyarországon mintegy másfél évtizedes szünet után újraindulhat az iparág - mondta a hírTV-nek Meggyes Tibor, termelésszervezés-vezető.
A vasúti járműgyártást 17 éve állították le, Szolnokon azóta csak karbantartási munkákat végeznek a külföldön gyártott szerelvényeken. A MÁV járműparkjának átlagéletkora meghaladja a 30 évet.
- Kétszáz IC-kocsit kíván a következő tíz évben a MÁV beszerezni, illetve felújítani, erre a munkára szeretnénk pályázni. Első lépésként két prototípust készítünk el, az engedélyt a MÁV Zrt. igazgatóságától már megkaptuk. Terveink szerint 2012 végére ezeket át fogjuk adni a MÁV-Start részére - jelentette ki Zaránd György, a MÁV-Gépészet Zrt. vezérigazgatója.
Az új IC-kocsi nemcsak gyors, de kényelmes, és a modern technikával is felszerelték.
- 200 kilométeres végsebességgel száguldhat a teljesen klimatizált szerelvény. A kocsi kiegészül a korábban nemigen alkalmazott vizuális utas tájékoztatóval is - mondta Farkas László járműfejlesztési vezető.
A prototípust a tervek szerint 2013 tavaszán teszteli a MÁV, ha a szigorú előírásoknak megfelel, megkezdődhet a sorozatgyártás is.
Forrás: hírTV
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!
Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket! |