MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Heringparty és országimázs

2011. július 29. - Vittore.

Zsolt a München-Bécs-Budapest Railjet járattal utazott és megdöbbenve látta, hogy a vonat annyira tele van, hogy a lépcsőn is ülnek az emberek.

Belföldre a járat csak pótjegyes, ami azt jelenti, hogy az elvileg extrább felszereltségű vonatra veszünk helyet úgy, hogy nincs pontos helyünk, mint az IC-knél. Az tényleg jó kérdés, hogy mivel nem számozott helyjegyet veszünk, akkor ez esetben a végtelenségig lehet kiadni a pótjegyeket?

Íme Zsolt levele:

Hello!
 
A tegnapi nap (2011. 07. 10) napján utaztam az egyik München - Wien - Budapest Railjet járattal (ami késett) amin felszállva megdöbbenve láttam, hogy a lépcsőn is utasok vannak illetve a vonat összes előterében utasok voltak.


Hogy egy nemzetközi vonaton milyen jó minőségi ugrás, hogy lépcsőn is lehet utazni azt nem tudom, de arról nem is beszélve, hogy az idetévedt külföldiek mit mondanak már megint a Magyarországon(ra) közelekedő vonatokról? Az is vilgos hogy belföldön csak pótjegy kell erre a vonatra, de mennyit adnak rá? Ha tehetné a máv a végtelenségig adná a jegyeket a járatra?


Visszatérve az utazáshoz... Megkerestem a jegyvizsgálót és megkérdeztem tőle, hogy valami igazolást lehet-e kiállítani arról, hogy elégtelen a szolgáltatási színvonal? A válasz egyértelműen nem volt. (Én eddig úgy tudtam, hogy a gép csak annyi jegyet ad ki amennyi hely van a vonaton)

Szóval egy kicsit felháborító, hogy egy nemzetközi járaton heringpartit csap a máv mindig. (hozzáteszem az ellenvonaton is lépcsőn utaztak az utasok)
 
Hajrá MÁV! Éljen a heringparti.
 
Köszi: Zsolt

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr413108661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.07.29. 07:55:07

Pótjegyet tényleg nem adnak a végtelenségig, szívtam is már miatta párszor,h bár volt még hely rajta (nemzetközi IC-k Románia felé), viszont a vonaton a kaller felárral bármennyit kiadhat, aki már fentvan azt mégse parancsolhatják le. Ha inkább a lépcsőn utazik, de utazik akkor ahhoz joga van.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.29. 09:28:25

A posztoló nem utazott a 80-as évek nyarán a Rákóczival a Tátrából hazafelé. Na az volt a zsúfolt vonat.

Mellesleg a posztoló ha belföldön szállt fel, akkor mi a jobb, Lépcsőn utazni vagy nem utazni?

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2011.07.29. 10:23:14

ez nekem is megvolt, Munchenben meg oke volt a szitu, de mar Salzburgban tokig volt minden - kerdes ilyenkor, hogyha van helyjegyed, es mas befoglalta, milyen jo kis fightot lehet nyomni, kalauz is alig fer el, rak-e rendet stb...

Shadwell 2011.07.29. 10:32:11

A jegyvizsgálónak az utas kérésére kötelessége jegyzőkönyvet felvenni bármijen problémáról, észrevételről! (indigóval két példányban) Még arról is ha jegyzőkönybe szeretnéd iratni, hogy jobban tetszene, ha a lila lenne a wc ülőke. Kötelessége felvenni a jegyzőkönyvet!

kisist.kmgei 2011.07.29. 10:32:49

Én rendszeresen utazom az említett vonattal és soha nem feledkezem meg a helyjegy váltásról. 1 db helybiztosítás 3EUR-ba (810HUF) kerül, a jegy árához képest elenyésző összeg és legalább a 6-7 órás úton kényelmesen lehet utazni.

Másrészt erre a vonatra nem csak a MÁV-Start ad el jegyeket, sőt, a jegyek többségét az ÖBB értékesíti, így ha a kedves posztoló kényelmetlenséget tapasztal inkább a sógoroknál kellene érdeklődni. Mint már említettem rendszeresen utazok ezen a vonaton, így tapasztalatból tudom, hogy a legtöbb utas München felé Bécsben száll fel. Ott pedig nem a MÁV-Startól veszik a jegyet. Illetve vissza felé Salzburgban szoktak sokan felszállni, de ők is általában csak Bécsig utaznak, ott mindig kiürül a vonat.

Valószínűleg sokan kiránduló jeggyel veszik igénybe a vonatot (a magyar retúr jegy), ez esetben pedig a rendelkezésre álló 4 napban bármelyik vonatot igénybe vehetik, így nem lehet előre kiszámolni, hogy melyik vonat mennyire lesz tele. A kiránduló jegy ugyanis nem helyjegy köteles.

Peace!

kisist.kmgei 2011.07.29. 10:35:05

@speed: előfordult ilyen eset, nem volt probléma, az utas simán átadta a helyet, persze dörmögött valamit az orra alatt, de "fightra" soha nem volt szükség

Fly_G_Fly 2011.07.29. 10:42:08

A posztolónak meg annyi esze van, mint egy heringnek! A RailJet-eket az ÖBB üzemelteti, a legtöbb jegyet is ök adják el. Miért kell mindjárt a MÁV-ot szídni????????????????
Egyébként Németországban is előfordul (főleg nyaranta), hogy az ICE-k dugig vannak és még a lépcsőn is ülnek!

Labancz 2011.07.29. 10:47:51

Kár, hogy írni tud a posztoló, de olvasni nem. Pedig elég öles betükkel van felfestve a RailJet oldalára: ÖBB. A MÁV-nek köze nincs a dologhoz, de azért jegyet (szerencsére!) lehet venni itthon is.
Legközelebb egy bokor - egy hurrá rendszerű személyvonattal kell utazni. Ott a színvonal pedig találkozik a posztolóéval.

laposhal · https://plakatfiu.com/hu 2011.07.29. 11:00:39

Tavasszal mentünk ezzel a járattal. Ugyanarra helyre 3 embernek volt érvényes foglalása. A kalauz szó szerint ezt mondta:aki előbb érkezik azé a hely. Kérdeztem tőle,hogy a 3 éves gyereket be rakhatom é a bőröndök közé, láthatóan tetszett neki az ötlet. Lehet,hogy már gondolkodik a MÁV a kalaptartóban hált a babám reklám kampány generálásán.
Abcúg MÁV.

vasgyuszi 2011.07.29. 11:12:05

Csak megerosíteni tudom az állapotokat, anyósom szokott ezen a viszonylaton utazni.

kisist.kmgei 2011.07.29. 11:14:54

@laposhal:
Az ülések fölött a kijelzőn - szinte - mindig látható, hogy az adott helyet mettől-meddig foglalták le. A kiírás a foglalási állomásról való elindulás után kb. negyed óra múlva tűnik el, vagy felváltja a következő foglalás (pl. valaki lefoglalja Münchentől Bécsig, más pedig Bécstől Budapestig). Ezeket az információkat indulás előtt töltik fel egy lista alapján. Elő fordulhat, hogy a foglalás mögötti informatikai rendszer hibázik és rosszul értelmezi a lefoglalt távolságot.

Peace!

Tapogatott Kukorica 2011.07.29. 11:16:45

"A tegnapi nap napján utaztam..."

B.zmeg, nem lehet így mondani: "Tegnap utaztam..."?!?!

vanek ur 2011.07.29. 11:18:54

@laposhal: A railjetre belföldre helyfoglalás nélküli pótjegy van, konkrét helyre szóló jegyet csak nemzetközi utazáshoz adnak. Ezt pedig a nemzetközi helyfoglaló rendszer adja ki, amit viszont nem a MÁV, hanem a német vasút üzemeltet.

vanek ur 2011.07.29. 11:25:58

@ poszt: a railjeten is van az a korlát, hogy belföldre nem adnak el több pótjegyet, mint ahány hely van a vonaton (sőt, kevesebbet, mert a nemzetközi kontingens helyeit eleve nem adják el).
A tömeg oka főleg az, hogy vasárnap délutáni vonatról van szó, ráadásul nyáron, azzal pedig sokan jönnek vissza Budapestre Bécsből. Emellett 1. a bécsi kirándulójegy bármelyik vonatra jó, így azt csak megtippelni lehet, hogy melyik vonatra hány ilyennel szállnak fel.
2. a MÁVot ismerve nem tartom kizártnak, hogy nincs összekötve a nemzetközi helyfoglalási rendszer a belföldivel, tehát ha Ausztriában eladták az összes helyet, a MÁV akkor is vígan adja ki a belföldi pótjegyeket...

1116001 2011.07.29. 11:38:06

Micsoda probléma. 3hete Köln-Frankfurt között ICE szerelvénnyel utaztam. Lépcsőn ülve, mert hering járat volt. Pedig az csatolt DB ICE3-as szerelvény volt. Túléltem.

Liliom08 2011.07.29. 12:07:42

Én is jártam ezzel a vonattal sokat... Nekem a kaller azt mondta egyszer, hogy állomásokra van lebontva a pótjegy kiadás. Tehát, ha Te a keletiben felszállsz, ott lehet még adnak ki pótjegyet, de kelenföldön már nem, pedig tök üres a vonat. Vissza ugyanez. Ha az állomás kiadhat még 10 pótjegyet, akkor ki fog adni, mert nem helyjegyes, hanem csak pótjegyes a vonat. Azaz, a helyjegyet nem is nézik, ha nem nemzetközi forgalomban veszed igénybe...
És igen tarthatatlan amikor 2 órán át állsz úgy, hogy még kapaszkodód sincs, leülni sem tudsz ( Mert én a belső közlekedőben állhattam... Felemelő érzés volt leszállni :( És igen szerintem ez a máv hibája is!!!)

kisist.kmgei 2011.07.29. 12:34:04

@Liliom08:
Ha zavar, hogy állnod kell, vegyél helyjegyet. 810HUF (3EUR)a vonal teljes hosszára, egységesen, távolságtól függetlenül. Nem olyan drága, hogy ne tudnál áldozni rá.

A helyjegyet külön is meg lehet venni, nem feltétel a menetjegy megléte. Egyszer hárman utaztunk volna Bp-től Salzburgig, megvettük a kirándulójegyet és vettünk 3db helyjegyet is. A társaság egyik tagja végül nem tudott jönni, a kiránduló jegyet vissza váltották, de a helyfoglalás maradt. 2 kiránduló jegyhez volt 3 helyünk. Sem a magyar, sem az osztrák kallernél nem okozott problémát...

Liliom08 2011.07.29. 12:43:22

@kisist.kmgei:

heti utazásnál nem hiszem h a menetjegy 30% feletti drágulása szerintem elég nagy áldozatot követel. Ha kiszámolod, akkor havi min 8x810=6480...
Szóval 1 utazásnál lehet megéri, de heti 2nél már nagyon nem. Sajnos annyira nem állok jól, hogy ezt csak úgy kidobjam.

kisist.kmgei 2011.07.29. 13:00:07

@Liliom08:
Jobban megéri, mint mérgelődni.

Másrészt a (nemzetközi) kiránduló jegyek nem helyjegy kötelesek, azokat a tulajdonos a rendelkezésére álló 4 napban bármelyik vonaton felhasználhatja. Ha vesznek ezer db ilyen jegyet, azt sem a máv, sem az öbb nem tudhatja előre, hogy milyen eloszlásban, mely vonatokon fogják felhasználni. De elképzelhető, hogy mind az ezer ember ugyanazon vonaton akar utazni. Ez pedig azt fogja okozni, hogy tömeg lesz.

A négy nap alatt pedig 24 vonat megy ki és jön vissza. Akkor tehát az lenne a megoldás, hogy a négynapos jegy időtartamában az összes vonatra beszámítják a jegyeket?

b.agoston 2011.07.29. 17:36:40

@kisist.kmgei: Belföldi utazáshoz nem vehetsz helyjegyet rj-re...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.07.29. 20:52:54

Nekem a RJ-n az a kedvencem, hogy előszeretettel leteretik koppig a légkondit, és van 20 fokban 18-19 a kocsikon.

názmin (törölt) 2011.07.29. 23:01:17

Nem értem belföldön miért kell valakinek a bizonytalan hely biztositású raijettel utazni amikor a hely biztositásos ic vonatok két óránként közlekednek és ráadásul olcsobb is a pótjegy rájuk!!!!!!!!!!!

laposhal · https://plakatfiu.com/hu 2011.07.30. 04:16:58

@kisist.kmgei:
Üdv Mi pesten vettük a jegyet bécsig oda-vissza hétfőtől-csütörtökig. Visszafele volt a gond. Bécsnél már két ember ült egymás nyakában. A gyerek miatt valamerre el. Azé a hely hej aki elébb van ott.Meg monták, Margit Nem Érted, Margit

átlátó 2011.07.30. 10:23:46

Itt most majdnem mindenkinek, majdnem teljesen igaza van... többen teljesen korrekt módon, higgadtan ismertették a helyzetet, külön tekintettel, az ÖBB és a MÁV közötti izéket is...megjegyzem tényleg rühellem amikor a felhasználó flesselésből, vagy egyéb homályos okból, a RailJetet felhasználja Kelenföld és Tatabánya között légköbméter telítésre...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.07.30. 20:41:51

@átlátó: Kellett Tatabányán is megállíttatni a RJ-et. Tök értelmetlen.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.07.31. 13:56:24

@Peti817172M:
Neked lehet értelmetlen gyakorlatilag viszont az osztrák adott időpontban kéri beléptetni a railjetet és adott időpontban kiléptetni.
Tehát a vonat menetrendjét nem mi diktáljuk, hanem az osztrák.
Az osztrák megmondja mikor kéri be és mikor ki, mi pedig úgy írunk rá belföldi menetrendet, hogy illeszkedjen a mi vonalon közlekedő tövvi vonatunkhoz, és a keletit is olyan időben használja a vonat amit kezelni tud.
A fentiek miatt lazítani kellett a menetrendjén mert a keletiben is adott időbe fért be, a vonal is adta magát a gyorsok miatt.
Ebbe a lazításba belefért a tatabányai megállás, mert különben meg nem 160-nal menne hanem 140-el hogy tartsa a lazább menetrendet. Akkor már álljon meg tatabányán is, és vegyen fel utast.

megmondomatutit 2011.07.31. 16:48:04

Szerintem pedig a MÁV a hibás, mert mire fel szed pótdíjat a belföldi utazáshoz, ha ehhez még a folyosón állás sem garantált? Ami pedig azért nem, mert a jobb állóhelyeket elfoglalják a kirándulójegyesek, akik viszont semmilyen pótdíjat nem fizetnek- ugyanerre a vonattipusra! Gyanítom a MÁV mohósága, hogy a rövidebb eljutási időért mindenképpen valamilyen felárat akar, nehogy már 80 perc alatt lehessen Győrből Budapestre érni pl. 2480 forintért! Ez csak annak jár, aki a MÁV szerelvényeit veszi igénybe, abból is a személy- és gyorsvonati kocsijait, és legalább 20-40 perccel hajlandó többet utazik rajta:((
süti beállítások módosítása