MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Máshol is veszélyben lehet az utas?

2011. július 28. - Vittore.

A vasút bizony veszélyes üzem, mindig oda kell figyelnünk, mert egy-egy hiba könnyen végzetes lehet. TLF azonban olyan levelet küldött, melyben azt írja, hogy nem várták meg, míg lekászálódik a vonatról a csomagjaival, hanem elindították a járművet.

Van ilyenkor hibás? Ha van, akkor ki az? A kalauz, aki nem várta meg a leszállót? Az utas, aki nem tud gyorsabban lekászálódni? Esetleg a MÁV (az állam), mert még nem alacsony padlós minden járata?

Remélhetőleg szakértő hozzászólóink majd elmondják, mit is lehet tenni ez ellen (az úgy látszik gyakori) jelenség ellen. Íme a levél:

Üdvözlet!
 
A MÁV Lepsénynél is veszélyezteti az utasokat!
 
Vasárnap Budapestről jöttem haza két nagy bőrönddel, az utolsó kocsiban ültem. Beérkezett a vonat Lepsény állomásra, előttem leszállt pár gyerek, és mikor én 2 nagy bőrönddel kászálódtam le, elindult a vonat! Mozgó szerelvényről leugrani két nagy pakkal meg nem annyira vicces dolog...
 
És még én lettem lecseszve, hogy miért nem siettem. Kérdem annyi cuccal hogy?
 
És ez a lepsényi állomáson rendszeres történet, hogy miközben még szállnak le elindul. Majd amikor levágja valakinek a lábát a vonat, vagy egyéb baleset történik akkor meg majd megy a pampogás...
 
És erre több szemtanú is van ők mondták, hogy nem az én esetem az egyedüli.
 
Üdv.: TLF.

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr773106859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Törzsgyökeres szentesi 2011.07.28. 16:14:10

Szét kéne ott egy kicsit nézni, és a ott lévő vasutasokat oktatni, hogy mikor indulhat tovább a vonat.

Törzsgyökeres szentesi 2011.07.28. 16:14:48

A VBO-nak nem ártana egy kicsit a lepsényi vasutasok körmére nézniük.

Nagymoli 2011.07.28. 17:23:30

Ilyen esetben indokolt a vészfék használata! Use the Force, use the vészfék! :-D

mildi 2011.07.28. 19:32:42

nem ismerem az állomást...normálisan belátható a szerelvény? ki meneszt: kaller, szolgtevő?
ha ez rendszeres, ki kell figyelni, melyik kalauznál/fszt-nél/mozvez-nél fordul ez elő. és bepanaszolni.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.07.28. 20:00:38

az meg hagyjan mikor csomaggal de mikor gyerekekkel kell leugrani, vagy epp mar 2 gyerek fenn, de te meg a 3-al lent es inditjak a vonatot! Bekescsaba...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.07.28. 22:01:09

Mozdonyvezetőként mondom, hogy ezek nagyon durva sztorik. Mind Lepsény, mind Békéscsaba jól belátható, egyenes peronokkal rendelkezik, nem értem, hogy történhet meg ilyen amikor ráadásul HÁROM emberen múlik.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.07.28. 22:10:46

Hozzátéve azt, hogy ha az utas nem fél perccel a megállás után kezd el leszállni, nem rajta múlik. Mindenesetre semmi esetre ne ugráljon le senki ilyen esetben. Ha valaki fent marad és elindul a vonat, futás az első fülkébe és meghúzni a vészféket. Erre van kitalálva.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.07.28. 22:13:22

De a mv is pöcs, hogy nem néz bele a tükörbe indítás előtt. Sőt, sokszor látom úgy menni a vonatot, hogy be van hajtva a tükör.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.07.28. 23:10:33

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol: Békéscsabán 6 perc tartózkodás van (lenne, ha nem avval hoznák be a késést), tehát ha nem késik a vonat, akkor van idő kényelmesen felszállni.

Chapell 2011.07.28. 23:29:03

A jómúltkor a Miskolcról Pestre menő egyik IC-re akartam felszállni, de ez ilyen körIC. Megállt, elkezdett leszállni a félmillió ember. Közben 1 millió meg ott vár, hogy felszállhasson. Egyszer csak elindult a vonat miközben még a leszállók próbáltak lekászálódni, rájuk zárt automatikus ajtók, ilyesmi. 2-300 ember ott állt hoppon maradva, köztük én is :D

Joooe 2011.07.29. 06:22:44

Az az érdekes, hogy általában minél többen utaznak egy vonaton, annál többet késik, látszólag minden ok nélkül. Lehet hogy az ilyen lassan kászálódós emberek miatt? Szóval mint "másik utas" azt is elvárom a mávtól, hogy ne bátorítsa, támogassa a kászálódást.
Amúgy meg sántít a sztori mert 2 bőrönd nem sok cucc...
Fel kell készülni a leszállásra, főleg ha tudja az ember, hogy lassú lesz. Ha elindult a vonat bizonyára sípolt előtte aki menesztette, azt meg bizonyára azért tette, mert a leszállás nem volt folyamatos, úgy látszhatott nincsenek többen, és ez a látszat már a leszálló utas hibája, nem mehet oda minden ajtóhoz egyesével a kaller.
Ha meg már sípolt ne szálljunk le, vagy ne lepődjünk meg ha közben elindul...

(Más kérdés, hogy az utastársak is lehetnének jó fejek, ha látom hogy valaki nagy csomaggal bajlódik - főleg ha idős - természetes, hogy felajánlom hogy leveszem a csomagját és megvárom az ajtóban amíg lekászálódik, így a kaller is látja hogy van ott még valami.)

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.07.29. 08:31:43

bevezetnem a vonatokat, amire se fel, es leszallni sem lehet, csak kifizetni a menetjegyet. Praktikus lenne a MAVnak.

Adani 2011.07.29. 09:12:16

@VUVUZELLANÉNI:

De szép is lenne. Indulna Békéscsabáról és a Keletiig meg se állna. :) Én örülnék neki.

Egyébként én biztos nem ugrálnék le a vonatról, hanem a piros kapaszkodóhoz nyúlnék (vészfék).

mildi 2011.07.29. 09:35:47

@Joooe: a menetrendben asszem állomásonként egy perc van a fel- és leszállásra hagyva. minél hosszabb egy vonat útvonala, annál sanszosabb, hogy jelentés késéseket szed össze, főleg nyáron biciklik, csoportok, nyaralók bőrönddel, nagyik unokával, ilyesmi. erre egyszerűen nem elég a mr-ben hagyott idő. (utastömörtelenség :D)
megoldás? ha több időt hagynának. akkor legalább a papírhoz képest nem késne. :)
hogy némelyik utas csak akkor kezd el szedelőzködni, mikor már indítanák a vonatot, azért elég ritka.

T-5 2011.07.29. 09:37:46

@Nagymoli: Ez nem vicc, valóban ilyenkor kell a vészfék. Attól nagyon ideges lesz a mozdonyvezető, de a bosszúság az idióta kalauz miatt van, aki nem figyel oda - pedig azért van.

Szóval VÉSZFÉK!!!!!!!

savrola 2011.07.29. 09:53:00

@Joooe: Óóóó, eszemfaszom! Mindig jön egy túlokos észlény! Mi sántít, bmeg? Mi az, hogy két bőrönd nem sok csomag? Mennyi a sok? Ha minden végtagodra jut kettő? Készüljön fel előre a leszállásra? Mert olyan könnyű két bőrönddel a kézben a mozgó (esetlegesen váltókon áthaladó, utasokkal teli) vonaton egyensúlyozni, és akkor még kapaszkodni sem tud. Az ilyenektől megy fel az agy vizem! Ettől keménynek érzed magad, hogy valami f.szsággal megmutattad, hogy te igenis egyedi vagy, mert más a véleményed, mint a többségnek? Tényleg kár, hogy bezárták az OPNI-t...

Joooe 2011.07.29. 10:48:39

@savrola: szerintem tök értelmes dolog amit írtam és értelmesebb választ érdemel... igenis úgy gondolom (naponta vonatozok, évek óta, több vonalon, nem a semmiből okoskodok), hogy az állomás előtt odaállni az ajtóba,csomagok a kézbe, vagy a közelben letéve (főleg abban a kényelmes esetben ha kezenként csak 1 van) nem valami nagyokos észlénykedés, hanem minimum elvárás.

Fly_G_Fly 2011.07.29. 10:48:57

"Budapestről jöttem haza két nagy bőrönddel, az utolsó kocsiban ültem"

Ebben az esetben a forgalmi szolgálattevő, aki menesztette a vonatot, indításkor éppen az utolsó kocsinál állt. Így kellett volna látnia a még leszálló utast....amennyiben valóban időben felkészült a leszállásra az utas!?

Joooe 2011.07.29. 10:52:49

@mildi: érdekes mert több vonalon tapsztaltam (pl nyugati - veresgyház(vác) vagy nyugati-szob(váC)) hogy pont a nyári szünetben, mikor a diákok eltűnnek ezáltal kb felére csökken a forgalom, a korábban természetesnek mondható 20-30 perces késések (ez is megérne egy kis asztalcsapkodást hogy miért ez a természetes) úgy 5-10 percre szelídülnek, ami a máv esetében már-már zavarbaejtő pontosság...

Adani 2011.07.29. 10:54:46

@Joooe:

Így is van, pl. ha tele a vonat és Szolnokon kell leszállnunk akkor bizony már Szajolt elhagyva nyomulni kell az ajtók felé, utaztunk már úgy, h unkatesóm és a nagyi is jött Szolnokig velünk, és hát volt nálunk mindenféle csomag plusz egy gyerekülés, ami alig fért el a folyosón. Full tele vonat de elverekedtük magunkat az ajtóig, leszálltak és leadogattam utánuk a csomagot stb. Sikerült végül megoldani. Ha meg idő előtt indítják akkor meghúztam volna a vészféket gond nélkül, sokan félnek tőle, h jajj nem szabad megbüntetnek, de hát ilyenkor szerintem indokolt, ill. ráérek majd utólag magyarázkodni.

Nagymoli 2011.07.29. 11:07:38

@T-5: Nem is viccnek szántam, inkább a vezető legyen ideges, semmint valaki a vonat alá essen! Utóbbi sajna eléggé fájdalmas, és visszavonhatatlan "vicc" szokott lenni...

Joooe 2011.07.29. 11:18:36

@Adani: ilyen esetben tényleg indokolt a vészfék, hasonló esetben én is használnám, de szerencsére nem volt még rá szükség.

A vésznyitó a másik olyan dolog amit az emberek nem tudnak és nem mernek használni.
Számomra egyértelmű, hogy ha megállt a vonat az állomáson, a többi ajtó nyílik, ez meg nem, akkor azért van a vésznyitó, hogy kinyissuk vele az ajtót amikor a normál nyitási mechanizmus nem működik. Két idegesítő reakció a tipikus utastól:
1. Beijed hogy nem nyílik az ajtó és elkezd a mögötte állókon keresztül tolakodva másik kocsiba nyomulni
2. Kinyítja vésznyitóval, de nem csukja vissza, így a vonat nem indul addig amíg valamelyik máv alkalmazottnak vagy utasnak le nem esik hogy be kéne csukni (konkrétan rp-újpesten jártam már így, hogy szarták le, vagy 5 percig nem indult a vonat, kimentem becsukni a sípoló ajtót, és fél percen belül indultunk...)

savrola 2011.07.29. 11:25:54

@Joooe: Az háborít fel, hogy megkérdőjelezed, hogy az utasnak teher-e a két bőrönd, ráadásul úgy, hogy burkoltan hazugnak is nevezed! Mondok valami újdonságot: az egy bőrönd is teher tud lenni, az illető fizikai adottságaitól függően. Ráadásul a posztoló leírta, hogy rendszeresen b.sznak ki az utasokkal így. Nem hinném, hogy az utasok direktbe szívatják a mávot, és szándékosan veszélyeztetik saját testi épségüket azzal, hogy rendre lassan kászálódnak le. Trehány banda a máv, ezt nap, mint nap tapasztalom én is. Lehet jönni ilyen idealista, meg praktikus okoskodásokkal, hogy időben fel kell készülni a leszállásra, de ettől még nem szűnik meg az a probléma, hogy a máv sz.rba se veszi az utasokat (ugyanez a bkv-nál, leginkább a metrónál, hogy még a leszállókat sem várja meg, már zárná az ajtót).

savrola 2011.07.29. 11:28:53

@Joooe: Nem a leszálló utasnak kell visszacsuknia a vésznyitóval működtetett ajtót, hanem a fent lévőknek vagy leginkább a kalauznak kéne minden alkalommal ott felügyelni a leszállást és működtetni az ajtót.

Joooe 2011.07.29. 11:52:45

@savrola: Miért háborít ez fel? Szerintem két bőrönd igenis kezelhető teher, nem tesz cselekvésképtelenné. Az utasok sem direkt szívatják a mávot, csak leszarják a többi utast.

Joooe 2011.07.29. 11:56:20

@savrola: Hát ha már azt vesszük hogy mi a normális akkor minden ajtónak működnie kéne.
Ha meg nem működik akkor általában több nem működik egyszerre.
Ilyenkor szerintem az utolsó leszállótól elvárható, hogy visszafordítsa a vésznyitót, és az ajtót (ha az ilyen esetben magától is csukódna) megtartsa amíg leszáll. Legalábbis én így szoktam ha nem végállomáson szállok le... (Ez is vicces hogy milyen gyakori eset egy nem nyíló ajtó...)

lurkó 2011.07.29. 12:27:22

Szerintem jó lenne annyi együttmüködés az utasoktól is hogy az utolsó le/felszálló utas becsukja maga mögött az ajtót jelezve hogy ott már nem várható mozgás.

savrola 2011.07.29. 12:51:40

@Joooe: Az a baj, hogy alapvetően nem értesz egy problémát! A máv naponta több százezer ember életét keseríti meg a fas.zságaival. Nem törődnek sem a kényelmükkel, sem az érdekeikkel, sem a testi épségükkel. Akkor mégis hogyan várja el a máv, hogy az utas együttműködő legyen, akár a mávval, akár az utastársaival? Nem az utas volt előbb bunkó és nem törődöm, hanem a szolgáltatás minősége lett sz.r, ezért vált az utas ingerültté és immunissá a többi utastársára. De hogy értsd: a gyerek olyan felnőtté válik, amilyen ingerek érik a környezete, elsősorban a családja felől. Nem magától lesz udvariatlan, bunkó vagy udvarias és kedves. Egy bőrönddel is macerás vonaton közlekedni, nem hogy kettővel. Próbáld csak ki!

savrola 2011.07.29. 12:58:29

Ja, és nem ártana legalább egy használati utasítás a vésznyitók mellé, mert nem fogják a kisujjukból kiszopni, hogy hogyan kell használni, ha nincs ott valaki, aki tudja.

Joooe 2011.07.29. 14:28:03

@savrola: ez egy kétélű dolog, a máv is olyan szolgáltatást nyújt, amilyet az utasok megérdemelenek, szomorú elismerni de így van. Hiába adna máv jobb szolgáltatást, tisztább vonatokat, az utasok gyorsan a szokásos színvonalra hoznák azokat. A kiút ebből nagyon lassú lesz. Bár ott tartanánk már, hogy ha késnek a vonatok pár percet akkor a közlekedésért felelős miniszter érzi a nyomást, hogy le kell mondania... (Svájcban ugye volt ilyen?)
Összességében szerintem nem az utasok igazodtak a szolgáltatás minőségéhez, hanem fordítva (amiben jelentős részt játszott a máv múlt rendszer beli öröksége is) sajnos gyakran vonatozóként (keserű csalódottsággal) azt kell mondjam elég sok utas ezt a színvonalt érdemli maximum, ahol most a máv van... Nem lehet az országot úgy fejleszteni, hogy közben az emberek ugyanolyanok maradnak.

És a vésznyitók mellett azért nincs használati utasítás - feltételezem - mert a máv úgy gondolta, hogy ha nincs vész, akkor működni fog a rendes mechanizmus, ha meg vész van, nem kell visszacsukni... tök logikus lenne, csak hát sajnos hetente előfordul nem működő ajtó

Igazából az alapvető probléma abban van, hogy a máv jegy - most őszintén minden túlzás nélkül - elképesztően kibaszottul drága, néha még egyedül is olcsóbb A és B pont között kocsival utazni (még ha mindkét helyen van vasútállomás és nem számoljuk a helyi közlekedést akkor is) mint máv-val, ha pedig többen utaznak óriási megtakarítás elfelejteni az elvileg olcsó tömegközlekedést.

savrola 2011.07.29. 15:52:26

@Joooe: Na pont ez az, ami nem igaz! Érdekes módon az újabb, tisztább, jobban karbantartott, jól működő szerelvényeket sokkal kevésbé rongálják, grafitizik, mint a régi, elavult, berozsdásodott, beázó, alig működő vonatokat. És most nem is csak az Esztergom, Komárom vagy Érd felé közlekedő pár éve "csatasorba" állított vonatokra gondolok, hanem még a korábbi, kék alapon piros csíkos szerelvények is (sorry, de nem tudom ezeknek a típus neveit) minimálisnak mondható kárt szenvedtek.

Joooe 2011.07.29. 16:10:53

@savrola: annak ellenére, hogy fenntartom, hogy azoknak a vonatoknak a szétbarmolása amivel én is utazom NEM a máv hibája, azt kell modanom, ebben a kérdésben legnagyobb részt igazad van, mondhatnánk meggyőztél :) Tényleg emberi tulajdonság, hogy az eleve rossz állapotú könnyebben lesz célpontja a rongálásnak.

savrola 2011.07.29. 16:20:55

@Joooe: Örültem! Már megérte fölkelni és máris volt értelme a vitának, és, hogy fölhúztam magam! :)

Edömér 2011.07.29. 16:46:05

Sajnálom a posztolót, ez tényleg nagyon kellemetlen helyzet lehetett.

Viszont nem véletlenül van meghatározva az üzletszabályzatban a szállítható csomagok mérete és száma. Nagyon bosszantó ám az utastársaknak is, amikor embernyi méretű bőröndöket pakolnak a fülkeajtóba, lefoglalva jó pár ülőhelyet. Ezt vajon miért nem büntetik a kalauzok? Tudtommal ilyenkor a csomagra pótdíj számolható fel, de még soha nem tapasztaltam ilyet.

Adani 2011.07.30. 07:41:03

@savrola:

Az viszont szerintem alap lenne, h magunk után becsukjuk az ajtót, mégis hányszor látni nyitott ajtóval rohanó vonatot ott ,ahol nem automata ajtók vannak. A kallernek kéne amúgy mindig végigmennie és néznie az ajtókat, h becsukták-e, de ha mindig megtenne akkor garantált a késés. Legutóbb a pesti gyorson, amivel jöttem a kaller megtette sőt szólt is minden állomáson, h csukják be az ajtót, de volt olyan,h szarták le hiába kiabált előre, h csukja be valaki így leszállt és odasétált és ő maga csukta be, emiatt az amúgy rendes vonat (ritkaság, 5-10 perc késés átlagos, ez egy jobb vonal itt ritkán van több késés) is 10-12 perc késéssel ért a Keletibe.

Vagy nagyon sok bunkó/tahó/hülye stb. utas van, akinek a seggében van a keze, vagy az utasok 80%-a barlangban lakik, azért nem jut eszébe az ajtót becsukni. Rosszabb eset mikor csak behajtva úgy tűnik, h zárva van, aztán a menetszél kitépheti, jártam már úgy, h a folyosón kb. két méterre az ajtótól álltam és hirtelen kinyílt. Mi van ha épp ott állt volna valaki az ajtó előtt?

gerakos 2011.07.31. 21:55:46

Gondolom aki erre a blogra ír az (gyakran) utazik vonattal. Kicsit gondoljatok már bele hogy ti mit csináltok állandóan a peronon!!! Kikíséritek a rokonokat a vonathoz, felszálltok még összenyálazni őket és ti vagytok felháborodva ha elindul a vonat, vagy vonatindulás előtt 1 perccel leszálltok cigizni meg lézengeni és ha elindul a vonat persze hogy a MÁV a hibás... ezt csinálja az utasok 80%-a, látom nap mint nap, és igaza van annak a hozzászólónak aki azt állítja hogy nem készültél fel időben a leszállásra, biztos vagyok benne hogy ez történt.

balint114 2011.08.03. 00:03:46

Az egyik kommentelő komijára válaszolva Békéscsaba melletti településen, Gyulán lakok és rendszeresen kísértem a szüleimet Budapestre. Én is nem egyszer tapasztaltam azt (és tapasztalom a mai napig is) hogy a Budapesti IC- t vagy a gyorsvonatot, valamint az Ister EN- t és A Nesebar- t úgy menesztette a forgalmista úr hogy látta hogy éppen javában szálnak fel. Nem tudom hogy mikor érti már meg a máv hogy vonat addig nem meneszthető amíg az utasok le és felszálása be nem fejeződött. A h@@ agyú MÁV- os bandáknak egy ember lábának levágása kell hogy az utasítást betartsák????!!!!

balint114 2011.08.03. 00:05:37

@Adani: Sajnos a kalauz a ritka esetektől eltekintve nagyon ritkán ellenőrzi az ajtók becsukását... jobb szeretnek inkább az utasok pénzéből munkaidőben koketálni és a tilosba cigizni.
süti beállítások módosítása