Géza levelében arról ír, hogy a legnagyobb melegben nekiálltak fűteni a vonatán. Anno úgy tudom, hogy a BKV egyes járatain is ment a fűtés nyáron, ugyanis így hűtötték talán magát a motort, vagy valami hasonló dolgok álltak a háttérben..
Íme a levél, aztán meglátjuk, hogy vasút-szakértőink mit szólnak majd hozzá:
Üdvözletem!
Vasárnap (július 10-én) este utaztam a 19:05-ös, Budapest-Keletiből Hatvanon át Somoskőújfaluig közlekedő vonaton. Indulás után döbbenten tapasztaltam, hogy a vonaton megy a fűtés. (Orosz motorvonat volt, mint amilyen a mellékelt képen látszik.) Odakint még mindig szinte forrt az aszfalt a pályaudvaron. Aznap 39,1 fokos csúcshőmérséklettel dőlt meg a melegrekord kis hazánkban: http://www.stop.hu/articles/
Megkérdeztem a kalauzt, hogy ezt ki lehetne-e kapcsolni. Nagy naivan azt hittem, hogy véletlenül van bekapcsolva, tévedésből. A kalauz viszont a hűtési rendszerre hivatkozott - nem emlékszem pontosan, és nem is vagyok egy műszaki zseni, de valahogy a hűtésre hivatkozott, hogy amiatt megy a fűtés az utastérben.
Egyrészt azt kérdezném, hogy tényleg ezért kellett-e fűteni, másrészt azt kérdezném, hogy ilyen vonatot miért üzemeltet a MÁV akkor, amikor országos hőségriadóval van tele a meteorológiától a híradóig mindenki?
Üdvözlettel:
* Géza
(a Fővárosi Blog szerzője)
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted! Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket! |