A mai levélírónk két olyan esetről ír, amikor anyáznak az utasok a késés miatt, de mégsem a MÁV a hibás.
A második esetnél két vonatnyi munkás várja be a késő IC-t, amiről végül is az egyikre senki sem, míg a másik vonatra egy ember száll át.
Az első eset durvább, már-már a régi pártállami időket idézi: egy vonatát lekéső utas telefonálgatni kezd, mire fentről jön az utasítás, a vonat később várja meg az utast egy másik állomáson. Itt szintén egy vonatnyi ember vár a VIP személyre, aki a várt vonat beérkeztekor, mint az kiderül, már nincs is a vonaton.
De íme a részletek és a levél:
Tisztelt blog szerkesztő.
Érdekes dologra szeretném a figyelmét felhívni, ami mostanság a MÁV-nál egyre többször fordul elő, nem az Ő hibájuk miatt.
Üdvözlettel: ****
Nem mindig a vasút a hibás a vonatkésések miatt!
Van úgy, hogy a vonat késik.
Megesik az ilyen, igaz sajnos egyre gyakrabban mostanság. Ilyenkor szidják az utasok a vasutat, mert biztos a vasút a hibás. Pedig ha tudnák, hogy sokszor éppen pont a kedves utasok miatt késnek a vonatok.
Egy eset a közelmúltból:
2011. július 10. vasárnap 8806-os számú vonat, közlekedik Kaposvár – Fonyód – Tapolca – Celldömölk – Szombathely között.
A vonat rendes időben (19:18-kor) elindul Balatonszentgyörgyről. Indulás után egy ottmaradt „kedves” utas jelzi a forgalmi szolgálattevőnek, hogy Ő Győrbe akart utazni és ez volt az utolsó vonatja aznap, és lekéste, mert előbb elindították (utólag visszanézve a vonat nem indult előbb)!
Elkezdődik egy telefonálgatás, hogy mi is legyen, mert az utas veri a hepajt, hogy mindenképpen el akar utazni, miért nem várta meg a vonat?
A menetirányító mérlegeli a dolgot, majd dönt, a 8806-os vonat nem vár sehol, mivel több helyen csatlakozása van neki és vasárnap este lévén elég sok az átszálló utas minden irányba, nem lenne jó dolog minden csatlakozó vonatot megkésleltetni, majd elutazik a „vonatot lekéső” másnap.
A „kedves” utas elkezd telefonálgatni ide-oda, aminek a végeredménye, hogy Budapestről kiadják az utasítást, hogy a 8806-os Tapolcán várja meg az 50 perccel utána közlekedő személyt, mert az utas azzal fog menni és át fog szállni.
A 8806-os utasait Tapolcán a hangosbemondó tájékoztatja, hogy majd egy óra múlva fog a vonatjuk tovább indulni.
Részükről elkezdődik az érdeklődés, hogy miért?
A kalauz tájékoztatja őket az esetről, melyet az utasok nem éppen szívélyesen üdvözölnek, de kíváncsian várják, hogy ki lehet az a „nagy ember”, aki miatt egy utasokkal teli vonat egy órás várakozásra kényszerül.
Eltelik az egy óra, megérkezik a várva-várt vonat, és láss csodát, SENKI nem száll át.
Természetesen az utasok és a vasutasok is dühösek.
Ennek a kedves utasnak köszönhető, hogy a 8806-os és csatlakozó vonatai a rendes, átszálló utasok miatt (Ukkról Zalaegerszegre, Bobáról Veszprémbe, Celldömölkről Győrbe és az miatt Győrből Hegyeshalomba, Szombathelyről Körmendre) szintén egy órás késéssel kényszerültek közlekedni.
Kérdés: Ki a felelős?
Válasz: SENKI! A kedves utast elnyelte a föld, pedig megérdemelné kifizettetni vele a vonatok késése miatt keletkezett kárt!
Következő eset:
2011. július 15. péntek este, Győr.
A Kálmán Imre EN vonat késése miatt (állítólag átszállók vannak rajta) Győrben a 22:43-kor Pápára, illetve a 22:49-kor Bakonyszentlászlóra közlekedő személyvonatok (melyeken a délutános gyári műszak megfáradt munkásai mennének haza) előreláthatólag 50 perc késéssel fognak indulni.
Fura módon a Sopronba közlekedő vonat nem vár. Mint kiderült, a Gysevnek van szerződése egy taxitársasággal, hogy ilyen esetben az utasokat elszállítják. A MÁV-nál ez úgy működne, hogy az utas fizesse ki a taxi díját, aztán majd valamikor a MÁV megtéríti neki (vagy nem).
Eltelik az 50 perc, megérkezik a Kálmán Imre és érdekes módon a Bakonyszentlászlóra közlekedő vonatra SENKI, a Pápára közlekedőre EGY személy száll át.
Egy ember miatt várt két vonat, amiken a vasút még törzsutasai találhatók. Mint utólag kiderült, voltak többen átszállók, de inkább telefonon hívtak maguknak rokont-ismerőst kocsival, aki hazavitte őket.
Kérdés: Felelős (nem a vasút részéről!)?
Válasz: SENKI!
Tehát a „kedves utas” sokszor megérne egy jó pofánvágást mondjuk egy másik utastól, mert bizony sokszor miattuk késik a vonat, INDOKOLATLANUL!
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted! Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket! |