MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ez így kevés lesz

2011. július 13. - Vittore.

Reggel a Keleti-pályaudvaron jártam, s leérve az aluljáróba az a kép fogadott, hogy a kordonok között hosszú sor kígyózik. 07:06-kor 4 db pénztár működött, míg kb. 80 ember állt sorba.

Nem értem, miért nem lehet több pénztárt kinyitni? Ha meg hirtelen megnövekedett a tömeg, amit a képek alapján vegyes társaság miatt kétlek, akkor nincs sehol egy plusz Mari néni, aki beültethető még egy pénztárba?

A továbbra kattintva megtekinthetőek a képek, kattintásra nagyobbak lesznek:

 

 

 

 

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



A jobb felső sarokba kikerült az idei Goldenblog verseny ajánlója. Ha tetszett a bejegyzés, kérlek, nevezd az Új MÁV Blogot a Goldenblog idei versenyére!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr973063109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lyken 2011.07.13. 15:11:36

Az a második kép nagyon üt.

Tapogatott Kukorica 2011.07.13. 16:23:25

Nem akarok demagóg lenni, de elektronikus jegyrendszerrel még kettő pénztár is bőven elég lenne arra a néhány turistára. A többi meg haladhatna az interneten feltöltött jegyével át a kapukon a peronok felé (már kivettem a kezem a biliből).

janikahhh (törölt) 2011.07.13. 16:24:26

A pénztárhoz hozzátartozik az előtte álló sor. Hogy nézne má ki, ha csak egy-két ember lézengene a pénztárak előtt? Még azt hinné valaki, hogy kevés a krumpli, izé az utas... Így meg lehet mutogatni, hogy még mindig a vonít a legnépszerűbb, hisz' mennyien tolonganak már a jegyért :D

Belpo 2011.07.13. 16:29:19

Miért nem vesz fel embereket a MÁV? Akár részmunkaidőre. Van egy rahedli munkanélküli.

qwertzu 2011.07.13. 16:42:57

@Tapogatott Kukorica: Nem lóg a bilibe. Lehet neten jegyet venni, odamész az automatához, beütöd a kapott kódot, és kidobja a jegyet.
Ha az elvirán lekérsz egy menetrendet minden járat mellett ott van a jegyvásárlás link.

Lacusru 2011.07.13. 17:12:01

@qwertzu: Ja és mindez évek óta működik!
Mondjuk annyival egyszerűsíthetnék a dolgot, hogy a kód helyett SMS-t kapsz, és az abban lévő kódot kellene csak a kalauznak bemutatni, ő a PDA-ba beírva pedig rögtön látná, honnan hová utazol. Ennyi.
Ezzel csak az a baj, hogy akarva sem lehetne még egy milliárdot sem rákölteni a fejlesztésre.

DE! Van ötletem, melyre 5milliárdot számláznék a MÁV-nak :-)

sncf 2011.07.13. 17:17:26

@qwertzu: És akkor az automatánál lehet sorba állni, ahol ki kell nyomtatni a jegyet. Ha esetleg (a panaszos levelekből ítélve elég sokszor), mégsem működik az automata, akkor a vonaton újra kifizeted a jegyet és a büntetést, majd ha bebizonyosodik, hogy tényleg nem működött az automata, akkor visszakapod a vonaton fizetett összeget.

balakaa 2011.07.13. 17:20:36

Érdekes, automata előtt egyszer nem álltam 3 percnél tovább. Tudni kéne használni a dolgainkat. A késés miatti hőbörgések egy része is semmis lenne, ha a kedves júzer az ájfónján vagy a tök tudja milyén nem a faszkönyvön nézegetné magát, hanem a H-Start honlapján vagy istenneadja az emigen nézné utazás előtt a vonatát, hogy vajon késik-e.

VJV Man 2011.07.13. 17:46:07

sncf: Természetesen fél információkat terjesztesz.
Ha az internetes jegyed nem tudtad felvenni, akkor utasleadási lap. Ha kiderül, hogy tényleg volt, jegyed, akkor ennyi. Ha nem, akkor pedig jön a pótdíj.

Adani 2011.07.13. 18:17:05

@balakaa:

Én is inkább netne eszem épp ezért. De volt már cifrább is december 23-án kettő nyitva lévő pénztár, szintén ekkora sor. Csúcsidőben igen is legyen több pénztár nyitva, vagy legalább a jegykiadó automatákból lehessen több helyre jegyet venni, alap volna, h legalább megyeszékhelyekre meg nagyobb csomópontokra lehessen. Milyen az már, h egy csomó Tápióra lehet venni, sőt még puszta közepén lévő megállókra is (Tápiószentmárton) az automatából ,de pl. Békéscsabára, ami megyeszékhely és csomópont is nem.

belekotyogok 2011.07.13. 18:22:52

@balakaa: pont azért nem kellett várnod még, mert relatíve kevesen használják.

Fanyuvo 2011.07.13. 18:37:22

A netes jegyvasarlasnal soha nem lesz sor, mert nem ott utod be hova akarsz menni, csak a kodot amit kaptal es mar nyomtatja is. Maximum ha 10 mp-et szoktam a gep elott allni. Ezert fura nekem is a fent lathato kepek. Nem tudnak errol a lehetosegrol, vagy felnek a technikatol?
Sejtesem szerint utobbirol lehet szo.
Mind1, en mindig neten veszem a jegyemet.

Celtic 2011.07.13. 19:04:38

@Fanyuvo: En is mar evek ota. Elore ki van fizetve, nem hall felre a penztaros, nem keresgeli az aprot, szoval tenyleg nehany masodperc.

Anyam rosszul jart: nem mukodott az autoamata. Mondta a kalauznak, irt egy papirt, anyam bemutatta a vegallomason es ennyi (hitte O). Fel ev mulva jott a papir a Foigazgatosagrol, hogy ugyanmar fizesse be a jegyet meg a kesedelmi kamatot. Visszairt, elkuldte a visszaigazolo levelet is. Par honap es Debrecenbol (!) irtak (anyam a pecsi vonalon lakik es Budapestre utazott...), hoyg elnezest kernek. Ra ket hetre megint a foigazgatosag, hogy megbuntetik :) Na, mar egy eve semmi hir, de eszetlen, mennyire toketlen a vasut.

Egyebkent ez a sor semmi a Postahopz kepest (mert a postas keptelen felhozni az ajanlott levelet). Mikor vegigallod a 40 embert, akkor kiderul, hoyg nem talaljak a leveledet...Megkered, hoyg jo, akkor csutortok helyett penteken hozza a kollega, akkor otthon leszel. Hat azt nem lehet, csak csutortokon tudja....Ugyhoyg azota sem tudom, hoyg biralta el az APEH a kervenyemet...

VLADISZLAV 2011.07.13. 19:21:55

Aki reggeltől estig a neten lóg, annak biztos nehéz elképzelni, hogy k..va sok embernek nincs internetje. Most van az Index címlapján, hogy Magyarországon 800.000 ember nem tudja fizetni a hitelét, ezeknél pld. biztos nics internet, HBO-s kábel Tv otthon. (Legalábbis gondolom). A lakosság 10%a. A jegypénztárat azért találták fel, hogy ott vegyék meg az emberek a jegyüket és azért van több egymás mellett, hogyha sokan vannak, akkor gyorsabban tudják kiszolgálni az utazókat. Amire a fenti példa szerint b..zik a MÁV.

thelizardking 2011.07.13. 19:27:07

Korabban a Budapest-Gyor vonalon vonatoztam sokat es kifejezetten meg vagyok elegedve MAV-val, pedig meg csak vasutas sem vagyok. Az uj piros vonatok szinte mindig masodpercre pontosan jonnek, tisztak, legkondisak, stb. A kalauzok kedvesek, udvariasak es segitokeszek. Akarcsak a penztarosok. A sorbanallas pl. neten vasarolt jeggyel ki lehet vedeni a sorallast.

Fanyuvo 2011.07.13. 19:29:36

@VLADISZLAV:
A netes kiadó gépek mellett általában van 2-3 db olyan aminel te tudod beütni, hogy hova akarsz menni és ott is tudsz fizetni. Azokat se nagyon használják.

stopp 2011.07.13. 19:55:53

@thelizardking: csak nehogy egyszer más vonalon is kelljen utaznod. :) A Győr-Budapest vonal az kábé olyan a többihez képest, mintha úgy min. 800-1000 km-re odébb lenne - nyugatabbra.
Szinte óránként megy IC vagy RailJet, nagyjából másfél óra a menetidő - és TARTJÁK. (oké, ez azért az RJ-re fokozottabban igaz, de az IC-k is egész jók ebben általában.) Kényelmes, tiszta, hihetetlen.
Ilyen extrák, hogy az első oszályon német nyelvű újságok közül (napi, heti aktuális!) válogathatsz, meg már az ilyen nincs is kategória.
Kb. kétheti szinten utazom évek óta ezen a vonalon, na egyszer viszont BP-ről Veszprémbe kellett mennem, azt hittem sírva fakadok, el sem tudtam képzelni, hogy ilyen még van. Fűtés nincs, mocsok és bűz viszont durván. És valahogy azon a vonalon nem is 140-160-nal hasított a vonat, úgy emlékszem...
Szóval akinek a Győr-Bp. vonalon való utazás adatott meg rendszeresen, tegye össze a két kis kezét.
Én is ezt teszem.
És persze neten veszem a jegyem. :)

kvadrillio 2011.07.13. 20:16:45

Négy és fél óra a Balatontól

A fentieket bizonyítja egy szerkesztőségünkbe érkezett olvasói levél is, melynek írója a légkondícionálás és a szervezetlenség teljes hiányáról számolt be. "Vasárnap 16 óra 10 perckor indult a fővárosba tartó vonat Balatonfüredről és kezdeti örömre adott okot, hogy egy új, piros vonatról volt szó. A lelkesedés azonban hamar alábbhagyott, a szerelvény ugyanis összesen 2 kocsiból állt, a benti hőmérséklet pedig meghaladta a 35 fokot. A helyzet minden megállóval rosszabb lett: az utasok gyarapodtak, az állóhelyek fogytak, a hőmérséklet nőtt, az ablakot pedig a klíma miatt nem lehetett nyitni."
DEGER20110703038...ki is a MÁV-Start Zrt vezetője ?...csináljon is már valamit a havi sokmilliós fizetéséért !-

kvadrillio 2011.07.13. 20:17:36

elájultak az utasok......

thelizardking 2011.07.13. 20:31:09

Utaztam mar mas vonalakon is, tudom mik vannak. Csak annyit akartam uzenni, hogy oromteli, hogy valahol valoban minosegi szolgaltatast nyujt a MAV. Remelhetoleg a tobbi vonalon is el fognak indulni a fejlesztesek. Sajnos sok penzbe kerulnek es korabban mar szetloptak a MAV-ot, igy nem konnyu.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.13. 20:41:57

Tárnokról Bensheimig a jegyvásárláshoz fel kell utaznom Bp-re.

Visszafele Bensheim állomáson meg tudom venni Tárnokig.

recommented 2011.07.13. 20:47:05

Off.

@VLADISZLAV:
"Most van az Index címlapján, hogy Magyarországon 800.000 ember nem tudja fizetni a hitelét, ezeknél pld. biztos nics internet, HBO-s kábel Tv otthon."

Légy erős, ezeknek az embereknek a nagy részénél internet is, kábel tv is van, csak éppen többet szerettek volna, mint amannyit megengedhettek volna maguknak.
Én is vehettem volna fel jó sok hitelt, lehetne kétszer ekkora lakásom, drága tévém, drága autóm, bármim. És akkor én is verhetném a nyálamat, hogy nem tudom visszafizetni a hitelt.

Van egy nagyon okos mondás: addig nyújtózkodj, ameddig a takarod ér. Aki ezt nem képes megérteni, azt nem tudom sajnálni.

vanek ur 2011.07.13. 23:32:27

A Keletiben és a Déliben bevezettek egy nagyon jó módszert, amit egyébként sok helyen használnak a világon: 1 sor van, és az éppen megüresedő ablakhoz megy a sor elején álló. Ugyanannyi idő alatt több embert lehet kiszolgálni, mintha azonos számú ablaknál minden ablakhoz külön sor lenne. A másik oldalról nézve kevesebbet kellett így várni, mintha ehhez a 4 ablakhoz 4 külön sor lett volna.
"Hátránya" a rendszernek, hogy igen látványosan jelzi, ha kevés ablak van nyitva.
A Keletiben csak annyi változott, hogy 1 sor van. A munkaszervezés maradt a régi.

TRAVEU 2011.07.14. 07:46:38

AZ ÉREM 3 OLDALA:

-ELŐZŐ ESTE 20:30h-KOR 1-2 EMBERES "SOR" VAN. OKOS EMBER ELŐVÉTBEN VAGY INTERNETEN VESZI A JEGYET (LÉTEZIK A 60 NAPOS ELŐVÉT ÉS AZ INTERNETES VÁSÁRLÁS LEHETŐSÉGE IS ADOTT AZ EMBEREK TÖBBSÉGÉNEK).

-LEHETNE TÖBB EMBERT FELVENNI, DE A TÖBBLET BÉRKÖLTSÉG MIATT MÉG DRÁGÁBB LENNE A JEGY, AZ MEG SOKKAL ROSSZABB LENNE, MINT PÁR PERC PLUSZ SORBAN ÁLLÁS.

-A VASUTAS IS EMBER, NYÁRON VESZI KI A SZABADSÁGOT.

Adani 2011.07.14. 08:02:31

@Fanyuvo:

Azok egyrészt csak aprópénzt fogadnak el, van amelyik elvileg tud papírpénzt is, de csak ha épp olyanja van, ha előtte élére vasaltad egy mikrométernyi gyűrődés sincs benne talán. Másrészt nem lehet bárhová jegyet venni csak az előre betáplált állomásokra, írtam már, h pl. Békéscsabára se, de pl. Farmosra meg Tápiószentmártonra igen, pedig azért Szolnok vagy Békéscsaba picivel nagyobb. Azt meg kevesen tudják, h pótdíjmentesen egészíti ki a vonaton a kaller.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Megvan az a régi vicc, h Mezőkovácsházán nem tudja Osak BP-ig kiadni a jegyet pénztáros csak Bp-ig ott meg csak Moszkváig stb. ? Az osakai pénztáros meg simán visszakérdez, h Mezőkovácsháza vagy Mezőkovácsháza-felső legyen?

@vanek ur:

Jól működne a rendszer, nem is a rendszerrel van baj mindenképp gyorsítja a dolgot, csak kéne hozzá megfelelő nyitvtartó pénztár. Sőt lehetne még fokozni úgy,h ügyfélhívós rendszer szerint megy és az úgymond bonyolultabb eseteket külön sorba terelnék ill. külön pénztárhoz. Pl. Aki sok jegyet vesz, egy részét üdülési csekkre más részét kártyával a többit készpénzzel, és úgy kell különböző helyekről összevakarnia, és még számlát is kér de nem ám mindegyikről egyszerre, hanem vagy 3 féle számlát. Ilyenen még egy vérprofi pénztáros is megizzad mire sikerül lerendeznie, hát még egy kezdő vagy csak szimplán ügyetlen.

kisQtya 2011.07.14. 08:40:59

@balakaa: A késés miatti hőbörgések egy része is semmis lenne, ha a kedves júzer az ájfónján vagy a tök tudja milyén nem a faszkönyvön nézegetné magát, hanem a H-Start honlapján vagy istenneadja az emigen nézné utazás előtt a vonatát, hogy vajon késik-e.

:DDDDDDDDDDD

Hát ez volt a nap vicce! Fetrengve röhögök!
Ha a H-Starton megnézem, akkor nem késik?

kisQtya 2011.07.14. 08:45:13

@TRAVEU: Sőt! Okos ember - mint én - nem utazik vasúttal és BKV-val. S még autóm sincs.

záporjózsi 2011.07.14. 08:46:02

"nincs sehol egy plusz Mari néni, aki beültethető még egy pénztárba?"
Természetesen van. Mennyivel emelhetjük meg ezért a jegyárakat?

@Fanyuvo: A gáz az, hogy is. Félni persze félnek, de inkább van az, hogy nem is tud róla, mert a MÁV-ról ezt nem feltételezi.

@Adani: Az automatákat a budapesti elővárosi forgalomra optimalizálták. Lehet kritizálni a döntést, de legalább van automata.

@qwertzu: A netes jegy nem elektronikus jegyrendszer. De már fejlődés.

záporjózsi 2011.07.14. 08:47:18

@kisQtya: Akkor később is kimehetsz a peronra. Ha elég közel laksz. Ha van akkor is csatlakozó busz. Ha nem vonatról vonatra szállsz át. Ha-ha-ha...

balakaa 2011.07.14. 08:51:54

@kisQtya: Ha elolvastad még egyszer azt, amit írtam, szólj.

Nem megy? Segítek akkor:

www.mav-start.hu/

Jobb oldalon az aktuális hírek. Ha itt az általad használni kívánt vonalon van valami, (felvez szakadás ezen és ezen a vonalon, baleset stb) akkor itt írva lesz hogy MI az oka, illetve hogy jelentős késésekre kell számítani.

Ha már ez nagyon megy (mmint az olvasás), akkor tovább is léphetünk. Bepötyögöd a menetrend keresőbe a viszonylatodat. Enter. S lám, kihozta az adott viszonylaton közlekedő vonatok listáját. Namost ha elég bátrak vagyunk, akár le is nyithatjuk az adott vonat információit egy laza bal gombbal. Itt pedig már percre pontosan kiírja nekünk a gép, hogy "a pillanatnyi késés X perc". Ha pedig tudom, hogy késik a vonatom 20 percet, akkor ráérek 20 perccel később is kimenni az állomásra.

Lehetett anno poénkodni azon, hogy minek a mozdonyba GPS. HÁT ezért.

Emig-et pedig inkább nem kezdem el magyarázni.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.07.14. 09:30:07

Nem kötelező 2 perccel indulás előtt venni a jegyet. Akár 30 nappal előtte megveheted bármelyik állomáson.

lyken 2011.07.14. 09:41:16

@TRAVEU: "LEHETNE TÖBB EMBERT FELVENNI, DE A TÖBBLET BÉRKÖLTSÉG MIATT MÉG DRÁGÁBB LENNE A JEGY, AZ MEG SOKKAL ROSSZABB LENNE, MINT PÁR PERC PLUSZ SORBAN ÁLLÁS."
Tudtommal a jegy ára államilag szabályozott.
Tudtommal 100 pénztáros(teoretikusan, mondjuk ennyivel egészíteném ki országszerte) bértömege 250 millió ft egy évre, bruttóval, járulékokkal, mindennel. Elhanyagolható tétel, ráadásul vissza is hozná az ártát idővel, mivel ha az utas kevesebbet van szopatva akkor visszatér a vonatra.

"A VASUTAS IS EMBER, NYÁRON VESZI KI A SZABADSÁGOT."
Tiszta sor. Télen meg azért van ott ugyanez a sor, mert síelni ment? Tudtommal egyébként nyáron tömegesen áramlanak az emberek nyaralni. A jelenség a MÁV-nál is ismert. Mostmár úgy kb 90 éve, mióta az első statisztikákat elkezdték eltárolni. Lehetséges, hogy a mostani vezetőket esetleg nem érdekli, hogyan működik a vasút, mert ők mindenképpen kapnak fizetést?

@Adani: "Aki sok jegyet vesz..."
Régen rendszeresen vettem 60 menettérti jegyet egyszerre. Nehogy azt hidd, hogy beüti, hogy mit kérek és betáplálja neki, hogy 60-szor adja ki. Nem, manuálisan bever mindent 60-szor(a technika csúcsa). Hogy biztosra menjek, mindig papírra nyomtattam, hogy pontosan mit kérek, honnan-hova, stb. Erre egyszer kiad nekem 64 jegyet, fordított indulóállomással. Így már jártam egyszer, szénné akart pótdíjjazni egy kaller, aminek egy rövid verbális csörte lett a vége, aminek a végén szénné égve távozott. Szóval ismét elolvasta a pípírról és kinyomtatta ismét mind.

És persze mindent kézzel töltenek ki. Ha visszaváltasz jegyet, ha megszakítasz utazást, ha számlát kérsz, stb.

lyken 2011.07.14. 09:48:56

@záporjózsi: HA mondjuk 250 milliárd a MÁV éves költségvetése, akkor 100 pénztáros alkalmazása országszerte, a terhelt pénztárakba kb 250 millió ft. Ez pontosan 1%-al emeli meg a költségvetést. Szerintem, ha nem kell várakozni a pénztáraknál, akkor mindenki nagy örömmel belemegy az 1%-os jegyáremelésbe.

lyken 2011.07.14. 09:55:27

@balakaa: Ez a kijelzés hol működik, hol nem. Nekem zónázón 20 perc késésnél néha 2-3 percet írt. Volt itt olyan kommentelőtárs aki a pályán vesztegelt 40 perce, közben a neten ki volt írva, hogy 5 perc késéssel már beért. A végállomásra. De természetesen az utas a hülye, hogy nem megy fel és nem nézi meg. A csilivili sokmillkából fejlesztett csodát, ami odaver a paraszt utasoknak. Akik f*szkönyvet olvasnak.(Ugyebár mindenki magából indul ki.)

Adani 2011.07.14. 10:59:09

@balakaa:

Kezdetnek jó ha nem a végállomáson szállsz fel. De pl. ha Keletiből indul a vonat sokra megyek vele, elvégre nem tudja írni. De ha már késve indul akkor köztes állomásoknál már hasznos, mert jelzi, h késni fog. Iemig meg mobilról még nem működik, a mobilnet nem erre való, de az hasznos, h az Elvira írja a késést sőt már azt is ,h melyik vágányról indul, legalább valami támpont még ha nem is mindig pontos. A keletiben ugye pláne ha borul a bili rendszeresen megvan, h 10 perccel az indulás előtt se írják honnan indul, vonat a bejáraton aztán belökik oda, ahová épp sikerül, mert az a vágány szabad és akkor onnan indul. aki meg a megszoktot helyen várja az részt vehet a MÁV Fitnesz edzésen lehet rohanni a másik vágányhoz csomagokkal, akár akadályversenyen is a síneken át, ami ugyan tilos, de hát körbemenve sokszor el se érnéd ha azzal kezdik ,h 5 perc múlva indul.

@lyken:

Üdülési csekkes se jobb. Először szabad szemmel hesszeli a csekket majd elővesz egy Révai nagylexikonnal vetekedő méretekkel megáldott kinyomtatott összetűzött paksamétát, kikeresi sorszám alapján a csekket majd kiadja a jegyet. Bár talán kétszer már láttam olyat,h gépbe ütötte a sorszámot és a gép mondta meg neki ,h a csekk OK. A másik jó még mikor a kártyával szerencsétlenkedik, ezért szoktak a bankkártyát kézben szorongatókra úgy nézni int a véres húsra, pedig a kártyás fizetés nem lassabb a készpénzesnél, vagyis hát nem kéne annak lennie, ha nem úgy tekintene rá a pénztáros mint valaki ördögtől való eszközre, amit csak azért találták ki, h őt idegesítse, mert azt már nem képes ésszel felfogni ,h hogyan működik, mert bonyolult egy dolog.

Fanyuvo 2011.07.14. 12:02:38

@Adani: Értem, ezt nem tudtam, mert még sose használtam.

lyken 2011.07.14. 12:51:38

@Adani: Én mindig kártyával vettem és nekem nem volt lassabb. Csak hát startklubos voltam. Volt olyan is, hogy kiadott 14 menettértit jó kezdőállomással, de startklub nélkül, teljes áron. Aztán kiadott 14 startklubosat, de fordított kezdőállomással. Aztán sikerült kiadnia jól. Ez volt az a sztori, ami után nem bíztam abban, hogy szóban megérti és kinyomtatva adtam oda a cetlit amin rajta volt a kiinduló és a célállomás, hogy menettérti és hogy 64 db jegyet kérek dátum nélkül. Persze így is volt még kétszer móka. A kártyás fizetés a végén mindig a felüdülés volt, hogy végre eltűnök a bánatba.

@Fanyuvo: Én se tudtam róla. Talán nem ártana fölé egy 2 m2-es tájékoztató, ami felhívja az előnyeire a figyelmet.

záporjózsi 2011.07.14. 13:39:45

@lyken: Azért ezt még számold át egy kicsit. :) Persze abban sem vagyok biztos, hogy 2,5 millából egy évben egy pénztáros kijön. A 100 pedig jó esetben 33-at ér, azaz mondjuk 12 állomást tudsz felszerelni 3-3 (=9-9, de ebből átlagosan egyszerre csak 3-3 lehet bevethető) többlet pénztárossal. Ezzel szemben mekkora bevételnövekedést érhetsz el? Lesz naponta közel 700.000 Ft-tal nagyobb bevétel?

Adani 2011.07.14. 13:49:22

@záporjózsi:

Ha nincs több pénztáros hát nincs, de akkor kéne több jegykiadó gép és odatenni a pénztár mellé, h lássák itt is lehet jegyet venni és mellé odaírni, h pótdíjmenetesen egészíti ki a jegyet a kaller a vonaton ha nem tud odáig venni, ameddig megy. Az se lenne szerintem megoldhatatlan, h több helyre tudjon jegyet adni az automata.

A Kioszkok számát növelték mióta van netes jegyvásárlás? Kellett volna, az lenne a cél, h minél több állomáson lehessen neten jegyet venni.

@lyken:

A kedvencem az a gödöllői pénztáros volt egyszer, akinek csak a negyedik nekifutásra sikerült kiadnia egy 33%-os jegyet Mezőberénybe Hatvan-Szolnokon keresztül. Adott ki Keleti felé Vámosgyörk felé, volt 50%-os 100%-os, végül csak sikerült megszülni a helyeset, közben majdnem a vonatot is lekéstem, de hát kaland az élet. :)

lyken 2011.07.14. 14:27:33

@záporjózsi: "Azért ezt még számold át egy kicsit. :) Persze abban sem vagyok biztos, hogy 2,5 millából egy évben egy pénztáros kijön."
Ez most komoly? Egy MÁV pénztáros nem jön ki havi brutto 208 ezerből? Mennyit keresnek akkor? Mindig azért sírnak, hogy nem megy senki dolgozni, kevés a fizetés.

"A 100 pedig jó esetben 33-at ér..."
Ezt kifejtenéd, hogy miért? Nem értem.

"Lesz naponta közel 700.000 Ft-tal nagyobb bevétel?"
Ez arról szól, hogy az utasigények ki legyenek elégítve. 2009-ben és 2010-ben is megemelték a jegyárakat, hogy kevésbé nőjön az adósságállomány. Mivel most kaptak adósság ellen állami dotációt, az említett emelés által termelt bevételt simán lehetne erre is fordítani.
De így hirtelen azt mondanám, hogy a mindenféle kedvezmények eltörléséből is kijönne egy ekkora összeg.
Mindenesetre, ha átgondolod, hogy mennyi pénzt b*sznak ki az ablakon, nem hiszem el, hogy 100 állás teremtése negyedmilliárdért olyan fájdalmas lenne. A dolgozók munkahelye létezik, arra sem kell kiadni. Szóval marha nagy járulékos költségek sem lennének.

De ezen felül azt is lehetne, hogy papírpénzt meg kártyát is elfogadó automatákat helyeznének a pénztár mellé marha nagy magyarázó és figyelemfelkeltő plakátokkal. Bekamerázva, csak nappalra kinyitva, rendszeres karbantartással. Álom, édes álom...

@Adani: Épp azon törtem a fejem, hogy Brüsszelben mennyiszer vettem jegyet. De egyszer nem értettek félre semmit, pedig volt, hogy én voltam a hülye.

záporjózsi 2011.07.14. 14:28:49

@Adani: A pótdíjmentessel vigyázz, mert erősen visszaélésre adhat okot. A kallerek sem szentek. ;) Igenis a kioszkok egy része maradhat "rapid" (elővárosi egygombos), mellé meg be lehet tenni a tacskós, full Elvirácskás teljes hálózati kioszkot ÁFA-s számla képességgel meg amennyire lehet, más csilivilikkel.

Adani 2011.07.14. 14:34:05

@záporjózsi:

Nemtudom, de itt a blogon is mondták ,h ezt így lehet. Tesóm járt úgy még tavaly, h km hosszú volt a sor, az automatából meg nem tudott Békéscsabára jegyet venni, amit én se értettem akkor, mert sose használtam a jegykiadó gépet, később megnéztem és tényleg. Akkor ezt ide is leírtam meg más fórumra is és ott mondták,h no problem vedd meg ameddig tudod aztán majd a kallernek szólj és ad kiegészítőt rá a vonaton. Nem így van?

Tapogatott Kukorica 2011.07.14. 14:46:07

@qwertzu: nem jegy-összegyűjtögetésről beszéltem, hanem elektronikus jegyről. Feltöltöd interneten a chipkártyát és azzal mész át a kapukon. Még automata se kell, nemhogy pénztár :)
Azaz 1-2 pénztár, hogy akinek nincs kártyája (tipikusan turisták vagy egyszeri utasok), az is utazhasson. Kevésbé forgalmas helyekre meg automatákat.

AndOr 2011.07.14. 14:46:08

@lyken: Csak a pontosság kedvéért: 0,1 %-kal. Ami 1000 Ft-os jegynél 1 Ft.

záporjózsi 2011.07.14. 15:38:44

@Adani: Nem az a lényeg, hogy szabad-e, hanem ha tömegessé válik, az gond. Pl. a készpénzkezelés miatt is...

Adani 2011.07.14. 17:32:30

@záporjózsi:

Van rá megoldás, ameddig nincs több automata ameddig nem lehet több helyre jegyet venni, ameddig nincs több helyen kioszk ,ahol átvehető a neten vett jegy addig nincs más megoldás mint ez. Tessék megoldani ,h lehessen jegyet venni gépből több helyre, vagy legalább csomópontokra és megyeszékhelyekre, nem csak Pest megyéből áll az ország.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.07.14. 18:23:57

@lyken:
"hogy 60-szor adja ki. Nem, manuálisan bever mindent 60-szor(a technika csúcsa). "

El kell hogy szomorítsalak: Egyetlen gépi jegykiadó berendezésnél sem kellett újra beírnia az adatokat, elég volt 60x püfölni a nyomtatás gombot. Persze ezen is vitatkozhatunk jó-e így? Nem, természetesen nem. De szerencsére ritka a 60 jegyet egyben igénylő emberke. Aki meg van, az űrjegyen kapja meg a kérését.

lyken 2011.07.14. 18:56:53

@AndOr: Shame on me, igazad van.

@Kimérős szaloncukor (Lédig): Nem szomorítasz el. Az én szempontomból másképp nézett ki. Egyébként valóban forradalmi, hogy "csak" a print gombot kell verdesni. Nem mondom hol, képes volt kiadni a mágnescsíkos vonatjegyet úgy, hogy beírta a gépbe, hogy 10-et fizettem. Persze nem is úgy nézett ki a jegykiadó, mint egy ST:TOS vezérlőpult 1970-ből.

// Nem személyeskedésképpen, de a másik postnál kiderült már, hogy mi volt a másik amit összemostam a kétszerelvényezésnél? Hajt az őszinte tudásvágy...

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.07.14. 19:32:28

Huha, most így hirtelen nem emlékszem...
Valakinek ígértem a monori fordulók átnézését, ez megtörtént, viszont tegnap a kommentet nem találtam. A hiba bennem lehetett...