Számos levél ül még a postaládánkban, melyben a hőségriadó alatt a nyílt pályán veszteglő kocsikban utazó utasok írtak. Mindegyik sorra fog kerülni.
Sok látogató azonban nem olvassa a kommenteket, hozzászólásokat, így most az utóbbi napok bejegyzései alól kiválogattam ide azon történeteket, melyeket a hozzászólók osztottak meg velünk.
Íme a gyűjtemény:
1.
Ma én is igy jártam és nem először hanem sokadszor a Balaton északi parti vonalon. Székesfehérvári átszállás után a vonat "bizonytalan ideig" nem indult el, a mai rekkenő hőségben ott dekkoltunk az állomáson és --úgy látszik az időjárás teszi hogy leáll a munka--más vonatok is így jártak. 1 órás késéssel indultunk el azért, mert a kocsikhoz "nem találtak megfelelő mozdonyt" --ennyit tudtam meg az ügyfélszolgálattól...A vonat nem volt légkondis, de hűtött üdítőt nem szolgáltak fel...
1 hónapja utaztunk utoljára és ugyanezen okból ugyanezen a vonalon 75 perces késést tapasztaltunk (akkor még nem volt hőségriadó)...Állítólag napi gyakorisággal késnek ott is a vonatok ekkorát. Ki a hibás? Biztos utána lehetne nézni ki vagy kik nem végzik megfelelően a munkájukat...És ezeknek a rendesen dolgozó emberek vannak kiszolgáltatva!
(balatoni utas)
2.
Tegnap én is utaztam volna, vidékre a szüleimhez, a zuglói megállóból indultam volna, 25 perc késés mondtak be, 45 percig vártam. Úgy döntöttem visszaváltom a jegyem és nem utazom. 20% levonással kaptam vissza a pénzem, vagyis kb 400 forintot fizettem azért, hogy 45 percig állhattam a melegben a megállóbán.
Ahhoz hogy visszakapjam név, lakhely személyigazolvány számot kért, a pénztáros hölgy aki már a köszönést is személyes sértésnek éli meg.
(kbz)
3.
Tegnap ezt én is kifogtam a Kökin. 13 17-es ceglédi vonat fél 3-kor jött. Nagyon ügyes voltam, 2-ig dolgoztam és elértem a negyed 2-es vonatot. :))
Csak azt mondaná meg végre valaki, hogy még meddig lesz szent tehén az IC. Egymás után engedték el az IC-ket és a gyorsvonatokat. Ha már úgyis késik 70 percet és ezért visszajár a helyjegy ára akár engedhetnék a sima vonatokat is.
Volt egy gázolás is a héten ezen a vonalon. OK, helyszínelés, rendőrség stb..., de megint az IC-k mentek előbb, a mi melós vonatunk meg álldogált.
(Kale-idoszkóp)
4.
Némi plusz info:
- Tegnap a Bp-Szolnok-Záhony vonalon a 12:28-as vonat 14 órakor indult, amivel sikerült is zavartalanul eljutni Törökszemtmiklósig, ahonnan továbbindulva kb. a semmi közepén nemes egyszerűséggel letört a villanyszedő.
Szegény kallert azért sajnáltam, mert a megállásunkkor telefonált, hogy ez a mai nap során a 300 perc késést is überelni fogja, amit eddig összeszedett...
Személy szerint Kabáig akartam menni, de amikor kiderült, hogy a mozdony, amit küldtek csak Püspökladányig megy, majd megint egy jó kör malmozás, inkább kértem a telefonos segítséget.
Időpontok : 12:28-kor kellett volna indulnia, 14:00-kor indult el valójában, kb. 16 órakor robbant le, és 18:54-re ért be Püspökladányba...
(Mihaja414)
5.
Tegnap, Debrecenben jártam a vasútállomáson, a kijelzőn szereplő 8 járatból 4 elé késés volt írva, a legtöbb 150 perc késés azt hiszem a Szolnok-Bp vonalon volt, majd később módosították 210 percre. Szerintem sikerült azt a pár megmaradt utast is a buszközlekedés vagy a saját autó beszerzése felé mozdítani.
(romeocavalli)
6.
Mi most ulunk szarvason a palyaudvaron, es a jelenlegi allas szerint egy oras kesessel indul pestre a vonat, es este tiz helyett fel egykor erunk haza.
Jegyarat vissza nem teritenek, mert nem IC, csak gyorsvonat, ami azert durva, mert kevesbe all a mav erdekeben a menetrend betartasa, hiszen nem kell ugyse visszacsengetniuk.
(tíz deka párizsi)
7.
azért a nyugati országrész is szív, 40 fokos melegben nem megy a légkondi, ablakok nem nyithatók ic-n (15:00kor szombathelyről induló IC, 56-os kocsi). kaller elmenekült, lincshangulat.
(Metál -e a bimetál?)
8.
Tegnap a menetrendtől eltérően az eredetileg 17:23-kor érkező pesti zónázó Monorról 17:53-kor indult tovább.
(csabivonat)
9.
Én 9-én Pestre akartam menni Martonból, mikor bementem az állomásra az előző ELŐTTI gyorsvonat állt "forgalmi okokból" az állomáson, aztán 10 perc után elment, és jött egy másik, amire nem lehetett felszállni, mert "forgalmi okokból" áll (azaz mert meg kell várnia, míg az előző elég messzire megy). Aztán fél óra késéssel megjött az én vonatom is, hohy utána fél órát álljon még Martonon. SZombaton visszafele jövet "csak" 20 percet késett a vonat, de ezt a legnagyobb melegben.
+bónusz poén, aminek semmi köze a MÁVhoz, de azért jólesett ott a 40 fokban: vettem egy üveg kólát a Déliben, mert már előre láttam, hogy nem fogom kibírni az utat, nos olyat kaptam, amit aztán nem bírtam kinyitni. (úgyhogy végig a vonaqt ablakában álltam, hogy legalább a huzat hűsítsen)
(SomyTomy)
10.
Üdv!
Tegnap mi Miskolcról jöttünk volna. 16 28-kor indul elméletileg, 16 15.re voltunk kint, nézem, sehol semmi kiírás, aztán egyszer csak hirtelen hopp, 130 perc késés!!! Eddig nem tudták, bakker? Másfél éves gyerekkel, mindegy vettünk a 17 28-as IC-re jegyet, oda csak első osztájra volt, plusz 2* 840 forint, nem is egymás mellé. Légkondi ment, de kívülről a 38 fokos levegőt szívta be, sokat nem ért. Viszont ez legalább időben beért.
Úgy látom, ma se jobb a hejzet, a 17 35-ös Sátoraljaújhelyi 108 perces késésben van...
(G46)
11.
Emberek!
Nem fogjátok elhinni!
Tegnap jöttem fel Pestre a máv (tudtommal) legmodernebb szerelvényén a Flirten. Tegnap, amikor hajnalban sem süllyedt a a hőmérő higanyszála húsz fok alá.
És ment a fűtés!
Na ezt magyarázza meg valaki... most komolyan...
(Terézágyú)
12.
Én is vasárnap utaztam a MÁV-val,a vonat majdnem egy órás késéssel indult, így háztól-házig 4 órás volt a Miskolc-Budapest út... Sajnos a vonaton kívül más alternatívát nem tudok, mert kutyával utazom, aki a buszt, autót nem igazán bírja.
Úgyhogy nekem majdnem minden utazásnál megy a szopás 1000-rel. :S:S
(ezanévmárfoglalt)
13.
Jáj...
A hetvege elbaltazott volt a mav reszerol nem kicsit. Mi is ICvel mentunk szolnokrol pestre... oda is vissza is masfel oras kesessel... mondjuk az ICken volt legkondi.
A nem legkondis vonatokon tuti szivas volt ezerrel.
Azon csodalkoztam, h nem osztottak vizet, mert ilyenkor szoktak... gondolom a hetvege miatt nem. Ugyanis ilyenkor sokkal tobbet kell fizetniuk a foglalkoztatottaknak.
Amugy meg a regi jarmupark miatt van ez az egesz. Lerobbannak a vonatok ha jon a meleg/hideg. A mozdonyvezeto is emberbol van raadasul ott aztan tenyleg meleg van... A kalauz szinten. Nem legiutaskisero es nem boltos, persze tudom neki is kellene egy kis (?) udvariassagot tanulnia, de 800 fokban o is ugyanugy szenved csak meg egyenruhaban is kell flangalnia...
A tajekoztatas meg... ugyan hagyjuk. A MAV direkt azt mondta, hogy a nyugati elott biztosito berendezeseket cserelnek, kozben meg ahogy lattam felkaptak a sineket...
Nevetseges.
De ahogy egy szemfules kommentelo is irta: a feldarabolasnak koszonhetoen sokkal tobb embernek kell engedelyezni, ha potlovonat inditasarol van szo. Lassabb a folyamat.
(Thorwald)
14.
Szombaton az esztergomi desiré is légkondi nélkül ment. Tényleg hogy adhatják ki forgalomba az ilyet?
(Sir Nyű)
15.
Mi is jól megszívtuk a Cegléd-Szolnok vonalon. Mikor megállt a zónázó mondtam is az ismerősömnek, hogy azonnal le a vonatról, mert itt fogunk megdögleni. Bent állt egy IC és átszálltunk rá, mint a zónázó utasainak legalább fele.
Nem érdekelt, hogy mit helyeztek kilátásba ezért. 30.000 Ft körül van a havi bérletem és az IC ugyanott állt meg, mint a zónázó. Nem értem hogy lehet ennyire rugalmatlan a máv. Változás pedig nem lesz, amíg csak elájul valaki. Majd ha meghal valaki a melegtől az egyik járaton, akkor talán.
Ez egy ilyen ország.
(mruniverzum)
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted! A jobb felső sarokba kikerült az idei Goldenblog verseny ajánlója. Ha tetszett a bejegyzés, kérlek, nevezd az Új MÁV Blogot a Goldenblog idei versenyére! |