MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Biciklivel a MÁV-on

2011. július 07. - Vittore.

Pretoryan egy részletes elemzést küldött arról, hogy mely vonat típusokon milyen a kerékpár szállítás., illetve leírja, milyen nehéz a kerékpárok le- és feladogatása a különféle állomásokon.

Bár a levél kicsit hosszú, érdemes elolvasni, mert a kerékpárosok okulhatnak belőle, a nem kerékpáros kollégák meg láthatják, milyen is a helyzet - kit illik szidni és kit nem illik szidni egy-egy kerékpáros konfliktus miatt.

Íme a levél (írjátok meg ti is a véleményeteket, mert megint kezdenek ritkulni a levelek a postaládánkban!):

Szia Vittore!

A felszólítás hatására vettem erőt magamon, és írok hosszút, és relatív dörgedelmeset. Azért relatív, mert néhány éve kezdtem el bringázni Bpesten, és akkor még szomorúbb volt a sorsunk mint ma, enyhe javulás érzékelhető, de ez annyira enyhe mint a 40 fokos lázas betegnek a 38.5. 

Miért is bringázom? Mert bringázni jó, és költséghatékony. A két MÁV-os bérlettel megspórolok nagyjából havi 6000 HUF-ot, aminek mondjuk a felét költöm vissza a bringára éves átlagban, de ha belegondolok akkor még így is megmarad 36000 forintom 12 hónap alatt. Ezenkívül elég stresszes munkakörben dolgozom, nagyon kellemes érzés egy végigdolgozott nap után kitekerni magamból a feszültséget. Mindemellett észrevettem hogy Budapest bármelyik pontját könnyedén elérem bringával, sokszor az átszállások miatt gyorsabban mintha BKV-val mennék (és a dugók miatt autoval). Ennyit erről nem akarom ragozni, de azt sem szeretném ha a kommentekben úgy kezdenék a kollégák, hogy járjak BKV-val. Nem teszem, mert nem hatékony.

Budapest - Dunakeszi - Göd - Vác vonalon járok, ezt még fontosnak tartom hozzátenni, a többi járatot nem ismerem.

Vonat típusok amikről beszélek, azoknak akik nem ismerik, a szövegben inkább rövidítéseket használok:

 
 


Egy utolsó megjegyzés; az "utasok" nálam azokat jelzik akik drótszamár nélkül használják a vonatot. Nyilván én is az vagyok, csak így egyszerűbb a dolog, kéretik nem pejoratívan kezelni, nem bántásból írom, hanem mert így kényelmes.

Mi is az alapvető probléma? Az hogy a MÁV nincs felkészülve a bringákra. Simán nem tudják mit kezdjenek velük. A legdurvább élményem az volt mikor egy BDV-re 17 (!!) bicikli szállt fel. (Vác felé péntek kora délután történt) Összeszámolni a kalauz számolta össze, akinek tele volt a hócipője, hogy finoman fogalmazzak. Mi is a probléma ezzel:

Bicikli szállítás szempontjából a BDV a lehető legrosszabb konstrukció:

1. Vagy a tolóajtóhoz teszed fel a biciklit egy laza 1,5 méteres lépéssel már fel is tudsz lépni az alapvetően lezárt ajtóhoz, amihez a kalauzt oda kell rendelni hogy kinyissa, illetve a leszállást is nehezíti. Elég nyílvánvaló hogy ez a metódus csak végállomástól - végállomásig lehetséges, és még akkor is necces, az egyik sorstárs mesélte, hogy "kezdőként" egyszer fennragadt Vácon, majd 15 percre, mert a kaller eltűnt, és senki nem nyitotta ki neki az ajtót.

2. A másik lehetőség az hogy a vezérlőkocsiban próbálsz szerencsét, amivel szintén van némi probléma:
 - Ha a BDV a vezérlőkocsival előre érkezik a Nyugatiba akkor a bicikli szállító / babakocsi beálló (gyk. ez a kettő ugyanott helyezkedik el) lévő 12 ülés a vonat beérkezésétől számított 30. másodpercben félig tele van, gyakran a vezérlő kocsi egyéb részeiben lévő rengeteg szabad ülés ellenére a lehajtható padra is ülnek az utasok. 
 - ebben a kocsiban ha 2 babakocsi felszáll (ez amúgy elég sűrű) akkor biciklit elhelyezni nem lehet, simán nem fér el. (amúgy az utasok kultúráltságának mércéje, hogy van úgy hogy nem állnak fel, nem adják át a babakocsinak a helyet. Én a bringát is leszedem a fogasról ha kell, és kimegyek a peronra, és több sorstárs is így szokott tenni.)
 - volt már olyan szóváltásom, hogy szedjem le a bringát a fogasról, mert oda akarnak ülni a padra, a vonaton található szabad helyek ellenére.
 - 3 - 4 fogas van amire bringát fel lehet akasztani, viszont ebből maximum 2 használható, a többi az ülések fölé lóg vagy épp közel van az ablakhoz, max gyerek méretűt lehetne felpakolni, de azt általában be se hozzák. A maximum amit láttam bent a 4 volt, nem kicsit volt veszélyes utazni mellettük alattuk, ugyanis a BDV-ken nincs az alsó keréknek hely, így fékezésnél indulásnál gyakorlatilag szabadon lengenek, ha nem ér le a földig a kerék, ha zöttyen a kocsi akkor ki tud esni a kampóból, illetve a folyosó felé lengenek, ami szintén veszélyes.

3. lehetőség, ami ugye nem szabályos, hogy a kocsik peronján foglalsz helyet. Itt nehéz felszállni a korlát miatt, ezenkívül valamilyen irányban biztos elzárod az utat, a kalauzok sem szokták jó néven venni. A peronnak van még egy árnyoldala: levegőtlen. Szó szerint ha a gyorsítottal akarok menni és a peronra kell felszálnom (mert ugye van úgy hogy BMx vagonokat egymás után pakolnak és az elejére mozdonyt szerelnek) akkor légszomjjal várom dunakeszi gyártelepet, mert a szó legszorosabb értelmében szédülök a melegtől és a levegőtlenségtől. (az ajtó kinyitását az utasok nem prefelálják annyira)

4. a lehajtható pad. Nos ez is tipikus MÁV találmány. Ha az ülés le van hajtva akkor megpróbálom felhajtani, de ez az esetek 70%-ban lehetetlen, mert nem mozog az ülés, nincs kitámasztó a falon, vagy a kar beragadt és nem lehet bekattintani. Ha fel van hajtva az ülés akkor sem lehet sokszor lehajtani, így az utasok nem tudnak rá leülni. Felhajtott ülés előtt ülni nem kis bátorságra vall, a bringák 30-40cm-re kilengenek a mozgástól.

5. az ajtó befele nyílik, és sokszor nincs ütköző a földön, így ha az ajtót kivágják akkor az pont nekimegy a bringák vázának.

Kanyarodjunk a következő tipus felé a BDt-hez. Be kell valljam ha csak tehetem inkább megyek személlyel, vagy várok egy 30 percet, hogy ezt a vonatot válasszam a BDV-vel szemben. Azt kell mondjam, hogy én ezzel a vonattal érzem hogy a MÁV kicsit törődik velünk biciklisekkel és amúgy a babakocsival közlekedőkkel is. Apróbb kellemetlenségek azonban adódnak;

A BDt-nek is két fajtája van. A régebbi fajta az aminek a vezérlő kocsiján egyszemélyes ajtó van, nagyon keskeny folyosóval. Na erre felszállni horror biciklivel, a tolóajtót eddig egyszer sikerült kinyittatnom, nem kevés anyázást kaptam a kalauztól. Egyébként ezen a vonaton a kampók 90%-ban nem működnek, csak egymás mellé lehet állítani őket. Itt amúgy esély nincs leülni, az utasok a 4 szűkös helyet semmi perc alatt elfoglalják. (nem tom miért ennyire vonzó a bringás / babakocsis része a vonatnak, mindenesetre az utasok láthatóan kedvelik).

Az újabb BDt maga az utazás jó lehet. Azért lehet, mert az utasok előnyben részesítik ott is a bringaszállítót, amúgy ezt nem nagyon értem. Az még hagyján hogy leülnek arra az öt lehajtható székre, mert miért ne tennék, főleg csúcsidőben. Azt már kevésbé tudom tolerálni, hogy a bringatárolóra tesznek kabátokat csomagokat esetleg ráülnek (amivel jól tönkre is teszik), vagy a kampóra ugyanezt (természetesen ráülés nélkül), és sajnos szólás nélkül ritkábban veszik le. Amit egyáltalán nem szeretek, ha az utasoktól nem jutok be a kampós részig. Aki még nemutazott ilyen vonaton annak elmondom hogy úgy van kialakítva hogy egy dupla ajtón való felszállás után megnagyobbított ajtón bemegyünk itt van elvileg a babakocsis / mozgássérült részleg, majd jön egy nagyobb WC amit a mozgássérülteknek alakítottak ki, ami nagyon korrekt lenne ha utaznának, és amúgy nagyon meg is értem, mert mondjuk egy BDV-re képtelenek lennének felszállni. A WC-vel az a baj, hogy automatikus az ajtaja, és gyakran rossz úgyhogy menetirány függetlenül az egész fülke bír olyan hugyszagú és / vagy máv által használt fertőtlenítő szagú lenni, hogy belekönnyezek mikor felszállok. Ez utóbbi elég sűrűn átjön a csukott ajtón is. Namost a WC elötti folyosó elég szűk, 1 bringa fér el rajta, így ha tömeg van akkor könnyen kiszorulunk a bringaakasztós részből ami mindez után jön, mert az utasok a folyosón ácsorognak, így növelve a tumultust, és a helyhiányt. Mégegyszer megemlítem, szerintem az utasoknak is annyi joguk van "normálisan" utazni ebben a vagonrészben mint egy bringásnak, és legtöbbször nincs is baj ezzel. Az igazán bicskanyitogató az az mikor a babakocsi / mozgássérült helyet foglalják el és nem adják át. 

Flirt:

No ezt a vonatot imádom! Egyenelőre. Nem tudom hogy mikor (ha egyáltalán) fogják ezt rendszeresen használni főműsor időben a BP - Vác vonalon, de hétvégénként gyakran találkozom vele, illetve nem is olyan gyakran sajnos. Mikor a gyerekekkel szeretnénk vonatozni akkor az esetek 90%-ban BDV jön hétvégén, dehát ilyen a mi szerencsénk.

Bringás szempontból két dologban ideális:
1. alacsony padló nem kell métereket emelgetnem
2. könnyen letámasztható.

Sajnos a mindennapi használatban lehetnek problémák:
1. nincs semmi ahova le tudom támasztani a bringát, induláskor fékezéskor mindig mozog a gép
2. itt is a wc mellett kaptunk helyet a folyosó szűk, ha ott a bringa nincs túlzott átjárás
3. ami a többi vonaton is. Az utasok elfoglalják  a bringa / babakocsi szállító  helyet, pedig az ikonok ki vannak téve, volt olyan hogy szombat reggel 07:14-es flirttel mentem be, és a kalauzon kívül csak 1 ember üldögélt a kocsiban. Természetesen a lehajtható bringaüléseken középen, hogy se előtte se mellette nem fért el a gép.

El sem merem képzelni milyen lehet ez főműsor időben, elférni vszinü nem lehet majd, de talán az utasok is belátják hogy jobb ha a dolgok a helyükön vannak, mintha mégnagyobb káoszt okoznának.

Végül és nem utolsó sorban a peronok, az állomásokon. A legtöbb peronnal nincs gondom, azonban főleg az utóbbi 3-4 hónapban gyakran járok Rákospalota - Újpestről (ezentúl RÚ), és Vácott is sűrűn megfordulok. A RÚ-i pályaudvarról sokkal ékesszólóbban beszélt az egyik öregúr akit sikeresen felhúztunk a vonatra, a következő szavakkal fejezte ki háláját;
"Kis lépés ez egy fiatalembernek, de nagy ugrás ez a nyugdíjasnak!"

Legalább 20 ha nem 30cm különbség van a többihez képest. Nemhogy bringával, de sokszor gyalog is nehéz felszállni a csaknem 1m-en kezdődő lépcsőre. Amúgy a RÚ-i pu.-n (hűdeszép mondat) van egy remek felüljáró amit szökő évente egyszer szoktak használni a karbantartásra felküldött MÁV dolgozók. Az egyik pillér a peronra van felépítve. Ergo a peron 70%-t elfoglalja, láttam olyat hogy a pillérek előtt volt ajtó. Se le se felszálni nem lehet ilyen körülmények között, nagyon csodálom hogy még nem lett komolyabb baj, (már azon kívül hogy a teljesen lezáratlan pályaudvaron néhány kölök rendszeresen azt csinálja, hogy lemaradnak a leszállásról, és a lassan guruló kocsiból a manuális nyitókar meghúzásával szabadulnak, majd a vonat előtt nagy ívben elhúzva eltűnnek a bozótosban, ezzel mintegy 5 perc késést generálva) vagy én nem tudok róla.

Vácon sem kecsegtetőbb a peron. Legalább 1 nadrágom hasadt el mikor megpróbáltam a BDt-re felszállni biciklivel. Ezzel szemben nincs pillér a peronon (ha lenne mondjátok nyugodtan, én nem láttam, mert az esetek döntő többségében hátul szállok fel).

Mivel lehetne jobbá tenni az életünket? Oh sokmindennel, amivel nem csak nekünk hanem az utasoknak is jót tennének, nem is vázolnám ezeket, mert mindhez irdatlan mennyiségű pénz kéne. Ami viszont minimális befektetést igényel, és valóban sokat tehetnének az utazás biztonságának a javítására, amit már pedzegettem kommentben;

Jó lenne ha bemondanák az állomáson a hangosba hogy a bringa / babakocsi / mozgássérült szállító kocsi a szerelvény elején vagy hátulján van. Ehhez 1 telefont kéne megereszteni az állomásokra. Hasznos lenne, mert:

1. az állomáson bringázni nem szabad, de néha rákényszerülök, hogy szabályosan tudjak utazni, és ne várjon rám az egész vonat.
2. a babakocsival utazóknak és a mozgássérülteknek is könnyebb lenne, nekik annyi lehetőségük sincs korrigálni a "rossz" helyet mint egy bringásnak. 
Ennyi. Nem drága, és nagyban növelné az utazás biztonságát. 

Ha még eszembe jut valami akkor úgyis beírom a kommentekbe.

Üdv.
Pretoryan

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr193046307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

záporjózsi 2011.07.07. 08:50:42

Egész jó összefoglaló, sok sikert a tekeréshez!

"Legalább 20 ha nem 30cm különbség van a többihez képest. Nemhogy bringával, de sokszor gyalog is nehéz felszállni a csaknem 1m-en kezdődő lépcsőre."
Ezeket úgyis nemsokára át fogják építeni (Vácot közepesen, RU-t pocsékul). A méreteket pedig inkább ne erőltesd. :)

victoriginal 2011.07.07. 11:04:12

a megspórolt pénzen vegyél még egy biciklit, és akkor nem kell vonaton szállítani, hanem mindig vár valamelyik az egyik állomáson! ;-)

Aurum08 2011.07.07. 11:10:13

@záporjózsi: Átépítik, átépítik... Lehet, hogy a tervek készen állnak, de valami miatt mégiscsak nem kezdték még el...
Verőce és Vác között az egyik vágány lezárva lassan 4 hónapja. De vágányzári hirdetmény kint van, hogy pályafelújítás miatt módosul a menetrend, de hogy én egy embert se láttam a síneknél...

Nem tudod, hogy mikor méltóztatnak elkezdni? Egyáltalán csak a két állomás épül át, és Rákosrendezőt teszik arrébb, vagy lesz más is a kettő közt?
Vác és Rákospalota közt meglepően jó a pálya (nincs lassújel, zónázó 120-szal száguld)

A vonal ráadást TEN-T korridor, ott követelmény a 160as tempó, nem?
(Javíts, ha tévedek.)

myronman 2011.07.07. 11:14:58

Nagyon szép összefoglaló és mint vonatos-bringás sajnos egyet kell értenem minden szavaddal :(

Én is nagyon örülnék annak ha előre lehetne azt is tudni hogy az elejére vagy a végére menjek a vonatnak a BDT-nél... ebből az szokott lenni hogy középre megyek és nagyon sasolok hogy milyen mozdony jön elöl... működik de lehetne szebb megoldás is...

CavanyuSukor 2011.07.07. 11:56:42

Jó kis összefoglaló, én is ugyanezen a vonalon járok, hasonlóak a tapasztalataim! A BDt-knél én is hülyét kapok mindig, amikor tele van utasokkal a bringás rész, bringa meg nincs egyiknél sem. Ezt néha úgy szoktam megoldani, hogy átmegyek másik kocsiba, a wc-knél elég nagy a peron, simán elfér ott két bringa is, csak hát ugye általában nem túl kellemesek a szagok, az ablakot meg csak harmadáig lehet lehúzni..
Arra is rájöhetne már a MÁV, hogy a legtöbb ember vagy legelől, vagy leghátul száll fel, megesett már, hogy hátra fel se fértem, mentem a következő ajtóhoz, ott meg elzavart a kalauz, hogy bringával csak elől vagy hátul szabad, mondanom se kell, hogy előre se fértem fel, így aztán mégiscsak maradt a köztes ajtók valamelyike.
Az is jó lenne, ha a nem működő ajtókat nem egy narancssárga matricával oldanák meg, hanem például nem indítanának el ilyen kocsikkal vonatokat. Bdt-nél volt olyan, hogy Nyugatiban szépen felszállt 5-6 bringás a vonat végére, aztán valahol Újpestnél derült ki, hogy a bal oldalon nem működik az ajtó (megoldották "Nem működik" matricával), úgyhogy lehetett végigtolni a bringákat a fél vagonon az ülések közti szűk folyosón, hogy le bírjunk szállni.
Egyébként a Flirt-nél a bringás részben a lehajtható ülések közt el vannak rejtve kis biztonsági övek, amikkel nagyon jól oda lehet rögzíteni a vázat, és nem kóborol a bringa fékezésnél!

Mkiki 2011.07.07. 12:51:46

"Az is jó lenne, ha a nem működő ajtókat nem egy narancssárga matricával oldanák meg, hanem például nem indítanának el ilyen kocsikkal vonatokat."

Azért gondold meg, hogy mit kívánsz, ha kitologatnák a nem működő ajtós kocsikat, akkor nagy valószínűséggel minden vonat késéssel indulna, másrészt azért, mert egy ajtó nem működik még nem kellene kisorozni (nem hiszem, hogy a mávnál garmadával állnának a vasúti kocsik, hogy pótolják a kisorozottakat).

Törzsgyökeres szentesi 2011.07.07. 12:58:26

@Tyky8:

"Verőce és Vác között az egyik vágány lezárva lassan 4 hónapja. De vágányzári hirdetmény kint van, hogy pályafelújítás miatt módosul a menetrend, de hogy én egy embert se láttam a síneknél..."

Meg van csúszva annak a vágánynak a töltése, nincs pénz rendberakni /nem is tudják, hogy mit csináljanak ott a pályával/, így hónapok óta egyvágányozás zajlik a vonalon.

záporjózsi 2011.07.07. 13:26:15

@Tyky8: Ütemterv szerint haladnak, majd ha kész lesznek a kiviteli tervek, kiírják. Na az nem is lesz olyan nagyon sokára. Nézegesd a NIF kiírásait, ott fog megjelenni.

@Khian: Annyira nem, hogy folyamatos a kocsihiány. Emellett a forduló lehet olyan is, hogy nincs idő kisorozni, ha nem akarja megkésetni.

Lun_Istar · http://lunistar.uw.hu 2011.07.07. 20:30:37

Vácról Balassagyarmatin bringa?

mondjuk már átalakítottak párat a cikk óta:
megintallunkvazze.blog.hu/2009/07/16/penteki_kerekparos_kaland

Ha sikerül kipróbálnod, akkor azt is dobd az elemzésedhez kérlek...

Aurum08 2011.07.07. 22:34:53

A töltésgond eléggé köztudott. Amit nem értek, az annyi, hogy ha rendbe teszik a vonalat Lőportárdűlő (Ma: Rákosrendező) és Vác között akkor gondolnak-e arra az egy árva, rozsdásodó vágányra. Nem vicc, szinte olyan narancssárga, mint a Parlament 2/3-a.
A másik ami nem tiszta, hogy a vágányzári hirdetményben miért hazudják azt, hogy pályafelújítás, ha egyszer nem az?
Írtam levelet... De a START-nak, gondolom rossz helyre, majd vissza mondják, hogy továbbítják, ez már nem ide tartozik...

vumurt89 2011.07.08. 02:21:31

� sajnos k�telen vagyok a leg� FLIRT t�s�orvonatokat haszn�i mert fel� szinte csak az j� El� BDt 400-as �300-asok j�ak, bring�szempontb�g �f�a k��a FLIRThez k�st. Az ilyen modern t�unkci�erek kialak�sa a nyugat-eur� utaz� mor�oz van kialak�a, ahol az emberek nem b...nak �dni a hely� babakocsinak meg a mozg��ltnek �a bring�k. A flirten ilyen van �maximum cs���l gy�forgalm�aton tudom a bring�rendesen elhelyezni (am�zeretem az �, j�da lehet r�teni). Egy�� meg nagy felh�rod�van, s��nem egyszer tett�sz�hogy az am�zabad helyel b� rendelkez�naton mi� foglalok annyi lehajthat��... Am�a valaki k�szik akkor mindig szoktam mondani hogy �ez� sokat fizetek, ha valami nem tetszik neki panaszkodjon a kalauzn� � nekem lesz igazam (ezut��al�n elkotr�k). Am�okszor �em azt hogy annak ellen� hogy egy rak�p�be ker�em hogy a bic�ihessem (meg m�mell�agam is), rengeteg h��ban is r�es�z� a plusz k��rt...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.07.08. 09:50:42

Nekem az nem tetszik, hogy nem lehet tudni, hogy hol is van a biciklis vagon. Néha elöl, néha hátul. Lehet kavarni, hogy átérj, ha mégsem ott van, ahová várod. Ezt miért nem lehet megoldani? A motorvonat mindig legyen elöl (vagy hátul), vagy mittudomén...

Snake 2011.07.08. 11:47:40

@TrueY: Nem motorvonat, vezérlőkocsi. Nincs benne motor. ;-) Persze a lényegen nem változtat. Egyébként régen törekedtek arra, hogy mindig a vezérlőkocsi álljon Budapest felé, így a fejpályaudvarokon egy esetleges mozdonycseréhez nem kellett kihúzni az ingavonatot. Manapság főleg a posta-ingáknál (piros csíkos) ezt nem lehet kivitelezni, mivel ha mondjuk egy Budapest-Hatvan Hatvan-Szolnok Szolnok-Budapest fordulót kap, akkor már meg is fordul a szerelvény.

EzértBeregisztrálok 2011.07.08. 12:50:16

Ó hát nagyon idilli egy leírás! :-)
Tökéletesen elégedett lennék, ha ennyire jól működne a dolog, mint ahogy leírod. Csak gyorsan futottam át a szöveget... Mindennap bringával vonatozol? (Kicsit kétkedem ebben.)

Az úgy nevezett "utasok" a következők miatt választják a kerékpárszállítót:

1/ Dohányoznak... Azt képzelik, hogy ott szabad... Ezeken a modern vonatokon az üléses kocsikban már nem mernek bagózni, a peronokon a bátrabb bagós már megteszi, a kerékpárszállítóban pedig a leggyávább mocskos nikotinfüggő is rágyújt. Nem zavartatják magukat ha más utas vagy bringás van ott, kérdezés nélkül rágyújtanak. Ha szólni mersz nekik... Túl sok jóra nem vezet. Kalauznak sem szólhatsz, a kalauzok többsége is gyárkémény, nem fogja rendre inteni őket, vagy ha igen, akkor mire elment újra rágyújtanak a rohadékok. Ezt néha-néha el lehet viselni, de mindennap munkába járni úgy, hogy egy órát bagófüstben ülsz/állsz előtte, vagy naponta veszekedsz bagósokkal, nem egy álom. (Persze lehet mondani, hogy át lehet menni az ülős részre, míg a bicikli csüng a fogason. Na de gondolom más is tapasztalta már, hogy ha ott áll a bringája mellett, akkor is szeretnek primitívebb utasok más bringájának csengőjével, váltójával, stb, "játszani". Hát ha még magára hagyja a gazdája bringát. Szóval ez nem megoldás.)

2/ Ha sok az utas a vonaton és a kalauz épp középen van, akkor nagy az esélye, hogy nem ér el a vonat végeire jegyet ellenőrizni. A jegy nélkül utazók ezért szeretnek kerékpárszállítókban tornyosulni, mert könnyebben megússzák. Sőt nagy tömegben láttam már ott elbújó/kalauz elől meglógó utast.

3/ Iskolaidőszakban az ingázó középiskolások előszeretettel bandáznak a kerékpárszállítóban.

4/ A "zsebre fizető utasok" is preferálják ezt a helyet.
Sok ingázó jegy nélkül utazó ismeri a lefizethető kalauzokat. Sok ilyen kalauz van... Nem vesz jegyet az utas pénztárban, hanem pl 600 helyett 200-at ad a kalauznak és mindketten jól jártak. Ez a tranzakció is leggyakrabban a kerékpárszállítóban és a peronokon történik meg. Mindennapos...

5/ Még amit láttam, bár ez elég speciális. Ingázó család 3-4 pici gyerekkel... A legkisebbek tipikus bőgő utasok. A szülők azért mennek a kerékpárszállítóba, hogy ott talán kevesebb utast zavarnak. Ez teljesen korrekt, megértem, és elviselem. Ám látni, hogy ott mászkálnak azok a gyerekek a csüngő biciklik alatt... Nekem is esett már le fékezéskor a bringám BDV-n. Ha a bringával szemközt ülök, folyton azt figyelem, mikor kell elkapni. Nem tudom, ha egyszer így egy kölyök fejére esne, akkor mit éreznék, mindenesetre csak nem én lennék a hibás...

Na még ha jobban elgondolkodnék, lehet jutna eszembe több indok is...

Tömegnyomor esetén nem zavar, ha elfoglalják a kerékpárszállítót. Engem már az se zavar, ha nincs tömeg, de a bringám mellett nem tudok leülni. Végülis sportos vagyok, kibírok napi 1-2 órát állva is. Na de a dohányfüst az már mindennek a teteje! Jó lehet a Váci vonal, ha ott nincs ilyen probléma!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.07.08. 15:33:04

@Snake: Én kérek elnézést! :)
Akkor legalább az Elvirára tegyék ki, hogy melyik a vonat eleje! ;)

Pretoryan 2011.07.08. 17:26:06

@EzértBeregisztrálok: "Mindennap bringával vonatozol? (Kicsit kétkedem ebben.)"

- Nem! Ha szabin vagyok, és hétvégén ritkábban!

"1/ Dohányoznak..."
Ezzel a jelenséggel én nem találkoztam, csak Flirten, pénteken az utolsó vonatokon, de a szagból és a vigyorból ítélve nem dohány volt a cigiben...