MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Happy end

2011. június 25. - Vittore.

Bencével még a régi Vazzés e-mail címen leveleztem, mert az archívban találtam egy érdekes levelet tőle. Decemberben jött a levél, melyben Bence leírta a már akkor 7 hónapja húzódott ügyét, s melyre én még májusban rákérdeztem. Az ügy dióhéjban: a vasutas sztrájk miatt Bence bérlete 3 nappal tovább érvényes maradt, a kalauz azonban nem hitte el ezt és büntetést adott. Bence azonban nem adta meg magát és levelezésbe fogott a MÁV-Start Zrt.-vel.

Nos azóta kiderült az ügy megoldása is, a MÁV 9 hónap után elengedte a büntetést, a teljes levelezést most adom közre. Ami ebből is látszik: ne adjuk meg magunkat a bürokratáknak, ha igazunk van, járjunk utána! Íme a levelezés:

2010.12.02.:

Helló!

Mostanában elég sok a gondom van a MÁV-START-tal...

Nemrég kaptam egy ajánlott levelet a MÁV-START Pénzügyi Szervezettől. Egy több mint 9 hónapos (!) tartozásomról írnak benne, amiről már rég azt hittem, hogy törölték, mivel jogtalan volt. Akkor történt az eset, amikor a Budapest-Bérletek 3 nappal hosszabbítva voltak a BKV sztrájk miatt, de erről a jegyvizsgáló nem volt megfelelően tájékoztatva.

Akkor 6125 Ft volt a teljes összeg, mostanra 16555 Ft-ot akarnak tőlem. Mondanom sem kell, elég ideges lettem, amikor ezt megláttam, ezért írtam is nekik egy e-mailt, benne pár fájlt csatolva.

Azokat ide is csatolom, meg az egész felszólító levelet is.

Üdv:
Bence


Tisztelt MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat, Pénzügyi Szervezet!

A tegnapi napon (2010. december 1-én) kaptam kézhez a Gy.70-001-250577/2010 iktatószámú, "fizetési felszólítás" tárgyú postai levelüket. Jelzem Önöknek, hogy a benne szereplő 2010. február 18-i 6125 Ft-os utánfizetés megállapításával továbbra sem értek egyet, így sem azt, sem a 9000 Ft-os késedelmi díjat, sem az 1000 Ft-os kezelési költséget, sem a 430 Ft-os postaköltséget nem vagyok hajlandó megfizetni. Ugyan nem vagyok köteles, de az alábbiakban szeretném részletezni, miért.

Mint ismeretes, a 2010. január 12. és 17. között lezajló BKV sztrájk miatt bizonyos Budapest-Bérletek 3 nappal tovább voltak érvényesek, a BKSZ megléte miatt egységesen a BKV Zrt, a Volánbusz Zrt., és a MÁV-START Zrt. járatain is. Ezek azok a havibérletek voltak, melyek legalább egy sztrájknapot magában foglaltak a rajtuk lévő érvényesség utolsó napjához képest, vagy érvényességük kezdőnapja január 18-a és január 22-e közötti időpontra esett (a 18-át és a 22-ét is beleértve).

Az én havibérletem ("Havi Budapest-Bérlet tanulóknak", BKV pénztárban vásárolt, sorszám: 174926) eredetileg 2010. január 17. és február 16. között volt érvényes, vagyis egy sztrájknapot magában foglalt az érvényessége, így az előbb leírtak és a hivatkozott oldalak alapján február 16. helyet 3 nappal tovább, február 19-ig volt érvényes.
[A bérlet másolatát csatoltam jelen levelemhez. (berlet.jpg)]

A 2010. február 18-án a 2816 számú vonaton szolgálatot teljesítő 26013475 törzsszámú jegyvizsgáló ezzel a ténnyel nem volt tisztában, és nekem sem hitt. Úgy vette, mintha bérletem utolsó érvényességi napja február 16. lett volna, nem pedig február 19., így menetjegy nélkül utazónak tekintett, és kiállította a 001-050577 számú utasleadási lapot, melyre a Kőbánya-Kispest - Pestszentimre viszonylatért 125 Ft menetdíjat, valamint ezen felül 6000 Ft pótdíjat, összesen 6125 Ft-ot jegyzett fel. Továbbá - külön kérésemre - az alábbi szöveget is ráírta:

"174926 sz. Tanuló bérlet érv: 10.01.17 - 2010.02.16."

Adataimat megadtam, majd a lapot a "nem értek egyet" szöveg aláhúzása után aláírtam.
[Az lap másolatát csatoltam jelen levelemhez. (utasleadasi.jpg)]

Mivel biztos voltam benne, hogy a vonaton nekem volt igazam, továbbá bíztam abban, hogy Önök erre vizsgálatuk során maguktól is rá fognak jönni, hiszen minden szükséges adattal rendelkeztek, az üggyel a későbbiekben nem foglalkoztam.

Továbbra is úgy gondolom, hogy az Önök feladata lett volna az eset kivizsgálása, és erre külön nem kellett volna felszólítanom Önöket, mivel a helyzet egyértelmű volt, miután a "nem értek egyet" szöveget húztam alá. Önök ezt nem tették meg, legalábbis az eredménye nem látszik, és postai levéllel zaklatnak engem.
 

Különösen felháborító, hogy levelüket csak 2010. november 16-án keltezték, majd november 30-án adták postára, így több mint 9 hónap után szembesültem vele, hogy Önök szerint továbbra is tartozásom van, amit ráadásul a keltetéstől számítva 30 napon belül kellene befizetnem, csakhogy a keltezés és a postára adás között is 14 nap telt el. (Annyira nem lep meg ez a dolog, a vonataik is hasonlóan járnak az országban, de azért mégis elég nagy pofátlanságról van szó.)

Összességében nem is értem, mit csinálnak a Pénzügyi Szervezetnél, de úgy tűnik, érdemi munkáról szó sincs.

Tájékoztatom Önöket, hogy amennyiben olyan postai levelet kapok Önöktől, melyben nem a feltételezett tartozásom eltörléséről tájékoztatnak, hanem esetleg továbbra is követelésük van felém, vagy további adatokat kérnek be, arra válaszolni nem fogok, és természetesen fizetni sem, továbbá zaklatásért feljelentést teszek Önök ellen, mivel minden kétséget kizáróan nekem van igazam, és minden szükséges adatot megadtam.

Már így is többet tettem, mint amire köteles lettem volna, azonban úgy gondoltam, ezzel megkönnyítem a helyzetet, illetve jelzem a gondom a hiányosságaikkal kapcsolatban.

[Illetve felhívnám figyelmüket, hogy levelük megszólítás utáni második bekezdésében nyelvhelyességi hiba van. Helyesen: "összesen 16555 Ft-ot" (ki kell tenni a tárgyragot, ott sem maradhat el). Kérem, erre figyeljenek oda egy ilyen jellegű hivatalos levélben, mert elég szánalmassá teszi Önöket még ez is.]

Tisztelettel:
* Bence


2011.05.28.:
 
Kedves Bence!

Érdeklődnék, hogy van -e valami fejlemény, mert szeretném kitenni a frissített leveled egy posztban!

Üdv,
Vittore, az új szerkesztő

 
 
2011.05.30.:
 
Szia!

Az ügy végül sikerrel zárult, pár hónappal később egy elnézést kérő levélben tájékoztattak, hogy törölték a büntetést. Azért nem írtam, mert nem került ki anno a blogra, bár nem is értettem miért, szerintem ez egy elég érdekes ügy volt.

Itt a levél (március 2-án érkezett):

"Tisztelt Utasunk!
 
Köszönettel vettük megkeresését és szíves elnézését kérjük a késedelmes válaszadás miatt.
 
A csatolt dokumentumok alapján, megállapítottuk, hogy a 001/0250577-es számú utánfizetési jegyzőkönyvben megállapított, illetve a kapcsolódó fizetési felszólításon szereplő 16 555 Ft összeg megfizetésétől eltekintünk, mivel a BKV rendelkezéséhez csatlakozott a MÁV-START Zrt. is

A fentiek értelmében követelésünknek jogalapja nincs, ezért azt töröltük.
 
A kellemetlenségekért ezúton kérjük szíves elnézését és tájékoztatjuk, hogy Önnek további teendője, illetve Társaságunkkal szemben a fenti üggyel kapcsolatosan tartozása nincs.
 
Az Ön által hiányolt válaszleveleinket rövidesen megküldjük. Az adminisztratív okok miatti késedelmes ügyintézésért elnézését kérjük és számítunk megértésére. Kérjük, hogy amennyiben birtokában vannak utazásaival kapcsolatos menetjegyek, vagy bérletek, szíveskedjen eljuttatni azok jól olvasható másolatát e-mail címünkre, egy esetleges kompenzáció lehetőségének elbírálása céljából, az eddig megélt kellemetlenségek feledtetése érdekében."

Üdv:
Bence

 

Na akkor egy kis újdonság, a blog olvasóinak. Új partnerünk ajánlataiból személyesen kiválogattam azokat a linkeket, melyek nem hitellel, gyorskölcsönnel, porszívóügynökséggel foglalkoznak, hanem mondjuk kedvezménykuponokkal, lakástakarék-pénztárral és más nem ügynöki dolgokkal. Ha téged érdekelnek ezek az ingyenes dolgok, akkor itt megtalálható a rendszeresen frissített lista. A lista alatt a kommentekben lehet véleményezni, esetleg új kedvezményt ajánlani.

  

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr763012180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lyken 2011.06.26. 11:23:55

Már csóváltam a fejem a végére, amikor ideértem akkor meg pláne: "Az adminisztratív okok miatti késedelmes ügyintézésért elnézését kérjük és számítunk megértésére."

Ugye az utas idegeskedik, mert 15000 ft azért pénz bármely háztartásban. Mindezt, mert két ember nem megfelelően végezte a munkáját. Kellemes meglepetés volt a levél lezárása. Lehet, hogy végre változik valamit és ember lesz az utasbólismét?

pbence 2011.07.02. 02:44:15

Amúgy Vittore, ez így nem teljesen igaz, hogy 9 hónap után elengedték a büntetést.... 9 hónap után csak szóltak róla! Valójában több mint 1 év után kaptam csak meg az "ítéletet", miszerint "ártatlan" vagyok. Persze nem mondom, hogy ez a lényeg, csak megjegyeztem :)

@lyken:
Nekem az igazi dilemmám az, mennyibe kerülhetett ez a kis sztori a vasútnak. Mert szerintem nem két fillér volt. És ha azt vesszük, mennyi ilyen eset történhet...

Amúgy a levél lezárása engem is meglepett - habár azóta az időm nem engedte, hogy akár egy sort is írjak a MÁV-START-nak, így hát nem kaptam még kompenzációt sem.

Viszont azért ebben a nagyvonalú ajánlatban közrejátszik az, hogy kb. 3 évig havi szinten leveleztem a vasúttal, mert probléma akadt bőven.
Már volt, hogy az ügyfélszolgálatos - aki rendszeresen válaszolt nekem - telefonon felhívott, hogy bizonyos dolgokat szóban mondjon el! Tehát nekem már egy szavam sem lehet az ügyfélszolgálat munkájára, viszont azt vettem észre, az ügyfélszolgálattal az a baj, hogy nincs elég hatáskörük. Kb. semmit nem tehetnek, még egy-egy vizsgálatot is nehezen tudnak lefuttatni. Ez eléggé elkeserítő.
süti beállítások módosítása