MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kedvezményes jegyvásárlás

2011. június 18. - Vittore.

László a levelében arról mesél, hogy a Budapest-Esztergom vonalon rendszeres az a jelenet, amikor egy csoport hangosan óbégatva letámadja a kalauzt, mire ő próbálván szabadulni tőlük, pár megállós jegyet ad nekik. Ezután persze vége a nyugodt utazásnak, jön a zene hangos hallgatása, a dadajkodás, stb.

A kérdés, hogy mit lehet ilyenkor tenni? A kalauz nyilván egyedül nem tehet semmit. Külsős ellenőrök? Az oké, de minden nap, minden vonaton legyenek ők is jelen? Szerintetek mi a megoldás?

Tisztelt MÁV!

Egy olyan problémával, találom magam évről évre, napról napra szembe az Önök járatain, amit már nem bírok szó nélkül hagyni, mert sért engem, sérti az utastársaimat, és a jó ízlés határain túlmenően szerintem minden normális embert. Én kifejezetten egy vonalról beszélnék most amin rendszeresen járok, (de az eset nem hiszem, hogy egyedi lenne bár erről nyilatkozni nem tudok) ez pedig az Esztergom – Budapest járat.

Van egy olyan népi társas csoportosulás az Önök járatain, akik rendszeresen jegy nélkül, vagy pedig a normális jegyárat „lealkudva” jutnak el a célállomásukig. Minden féle szociális problémát emlegetve esnek a kalauznak, hogy szegények, nincs mit enniük stb. és hangos óbégatás közepette több megállón keresztül ezt a játékot játsszák a kalauzzal aki rendszerint nem mer, mert nem tud a helyzettel mit kezdve pár megállós jegyet kitöltve igyekszik ezen a csoportosuláson túl lenni.

Előre bocsátom, nem a kalauzt hibáztatom, Ő is ember és nyilván egészségesen szeretne hazaérkezni munkája letelte után, így nap mint nap ez a színjáték zajlik több tucat utas előtt. De ez a probléma első fele.

A nyugodt utazást hangos zenehallgatással és az egyébként nagyon kellemes vonatrész illemhelyeinek rendszeres használhatatlanná tételével tetézik meg mindezt. Bevallom Engem ez a helyzet nagyon zavar.

A kérdéseim a következők lennének, Önök szerint normális dolog az, hogy bizonyos csoportok az utazási díjszabás csökkentésével rendszeresen visszaélve utastársaikat zavaró módon viselkedésükkel kirívóan utaznak a járataikon?

Lehet-e Önök szerint ezért egy embert a kalauzt felelőssé tenni, hisz az Ő feladata a jegykezelésen túl nem hiszem, hogy a biztonsági Őr szerepét is át kellene vállalnia?

Önök tudtak-e erről a problémáról, és ha nem milyen eszközökkel próbálnak ezeken a helyzeteken úrrá lenni?

Előre is köszönöm a tájékoztatásukat.

Tisztelettel utastársuk: * László

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!


 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr322994480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagymoli 2011.06.18. 11:08:35

Németjuhászoktól félnek az óbégatósok. :-D Esztergom Komárom közt hamar leszálltak a kutya láttán. A jegyvizsgálóval nem nagyon foglalkoztak.

Adani 2011.06.18. 13:56:38

Na igen, bizonyos kisebbségek (természetesen az eszkimókra gondolok ki másrá?) "csoportos kedvezménnyel" ingyen utazhatnak.

VJV Man 2011.06.18. 21:44:28

A dolog egyszerű. Fel sem kell engedni a vonatra. Erre van lehetőség. Meg áll a vonat, és addig nem indul, míg az adott utazni vágyó meg nem fizeti a menetdíjat. Én ezt alkalmazom. Hangosan beszólok a többi utasnak, hogy a vonat addig áll, míg ez a pár utas nem rendezi a rendezni valót.
Pár fenyegetés után leszállnak. Üvöltenek, mocskolódnak, a vonat pedig szépen kigurul az állomásról és szépen csendesen megy tovább az élet.

DePassant 2011.06.18. 23:46:08

@VJV Man: aztán egy szép napon valóra váltják a fenyegetéseiket, megvárnak munkából hazafele menet, agyba-főbe vernek úgy, hogy 3 hétig a kórházban fekszel. A "hiteles" sajtó pedig majd "dulakodásról" számol be. Amikor felépültél, akkor pedig fegyelmivel várnak a munkahelyeden, mert milyen dolog az, hogy nem engedted fel szegényeket.
És bárki, aki úgy gondolja, hogy ez így nincsen rendjén azonnal "rasszista-fasiszta-náci-gárdista"-nak van bélyegezve.
Magyarország, 2011
(nem személyesen neked szól, ez amolyan általános forgatókönyv)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.06.19. 20:44:58

@VJV Man: Ezzel csak az a baj, hogy elobb vagy utobb jol megvernek es meg nekik fog feljebb allni, hogy rasszista, naci, homofod, antiszemita vagy.

Wakka 2011.06.20. 08:51:51

@VJV Man: Valóban nagyon ügyes vagy.Egy olyan probléma megoldását hárítod át a fizető utasokra,amelyet neked kellene kezelned,és még a vonatot is megkéslelteted.

ZBR 2011.06.20. 22:43:17

@Wakka:
Én meg azt hiszem, hogy ez nem VJV Man által kezelendő probléma, hanem a kedves rendőrök dolga.

Decens Vizualista (törölt) 2011.06.21. 02:31:24

Nem is olyan rossz módszer ez, ne ekézzük a kalauzurat. Az alkalmazott módszer a - véleményem szerinte- a helyes megoldás útjára fekteti a szituációt. Mire gondolok? Természetesen arra, hogy az emberi utasok között alakul egy rögtönzött csoport, mely kiszedi a kabinból ezeket a férgeket és tisztességesen lerugdossa a szerelvényről mindet.
Jöhetnek az erőszak csak erőszakot szül és többi blabla. Mondjatok jobbat, tűrjetek, tűrjetek, míg megfojtják az országot.
Nem veszélytelen munkakör, tény. Viszont nekiesni sem fognak, mert a többi utas személyében egész szép kis hátországot kreál magának így a jegykezelő és ezt a férgek is tudják.

sapka 2011.06.22. 10:35:58

nem hiszem, hogy itt VJV Man-nak kéne esni. legalább tesz valamit. én rendszeresen az 1-es vonalon utazok. régebben rendszeresen előfordult az, hogy a bicskei menekülttáborban lakók nem akartak jegyet venni és ezt megpróbálták hasonló módszerekkel elérni, illetve bár előtte szépen beszéltek angolul/magyarul, amint megjelent a kalauz, eljátszották, hogy ők csak ungabungául értenek.
a sok okoskodótól kérdem, kifejezetten Wakkától, hogy te/ti mit tennél/tennétek? mert ha szerinted az a probléma áthárítása, ha bevonja a probléma megoldásába a tömeget, akkor az mi, ha ingyen hagyja őket utazni? az is pont a probléma áthárítása, mert majd én fizetem ki az utazása árát, meg a többi utas. és akkor nem csak fizető utas vagyok, hanem mások helyett is fizető utas.

Wakka 2011.06.23. 09:36:19

@sapka:
Adott egy vagy több menetjeggyel nem rendelkező utas,és egy kalauz.Nem ismerem a MÁV belső szabályzatát,de kizártnak tartom,hogy ne tartalmazna ilyen esetre alkalmazandó utasítást.
Ellenérdekű felek vitájába ilyen esetben én nem szólok bele,de te tedd bátran.

VJV Man 2011.06.23. 13:44:57

@Wakka:
Nem hárítom át, csak egyszerűen nincs sok lehetőségem. Ha nem érzem magam biztonságban a vonaton, akkor nem vagyok köteles tovább vinni.

A rendőrség meg semmit sem ér.
Ha rendőrt hívok az esetek 90%-ban nem ér ki időben (már mikor felveszik a telefont). Az "utas" meg röhög és elsétál.
Volt olyan, hogy a rendőr fent volt a vonaton, jeleztem a problémát, ő meg azt tanácsolta, hogy bújjak el, mert nem kell a balhé...

Szerencsére az utasok nem nyavalyognak amiatt ha ilyen okból csúszik a vonat pár percet hanem megköszönik, hogy kiállok és nem hagyok senkit ingyen utazgatni.

VJV Man 2011.06.23. 13:47:32

@Wakka: "Ellenérdekű felek vitájába ilyen esetben én nem szólok bele,de te tedd bátran."

Itt nem ellenérdekű felek vannak. Van egy szolgáltatás amiért fizetni kell. Nincs mérlegelési lehetőség, és nem kötelező a szolgáltatás igénybevétele.

Senkinek sem "kell" bele szólni, de van olyan akinek az igazság érzete kicsit nagyobb a tiédénél. Ezzel nem megbántani akarlak, félre ne érts.

E123456 2011.06.23. 16:30:34

Én ezt nem tapasztaltam, pedig a vonalon dolgozom. Megkérhetlek, pontosítd, hogy melyik vonatokon szokott ez megtörténi és mely napokon. Köszönöm

sapka 2011.06.24. 12:05:36

Wakka: az a baj, hogy jól látható és szerintem minden kötekedésed ellenére te is elismered, hogy ebben az esetben bármilyen szolgálati utasítással, iránymutatással bárki kitörölheti a fenekét.
mellesleg ebben a vitában te is az egyik fél vagy, mert ha ők nem fizetnek, akkor rád kell, hogy hárítsa a máv a plusz költségeket, bevételkiesést,
nem azt mondtam, hogy felállok és lerúgdosom őket a vonatról, pusztán azt, hogy mondj ennél jobbat, ha már fintorogtál és kritizáltál. de nem tudsz.

belekotyogok 2011.06.24. 14:51:44

@Wakka: bizonyára tartalmaz utasításokat, mely szerint verbális úton kell megoldani a problémát.
vagy hívhatja a rendőrséget. (idő, sok idő, ha egyáltalán kijönnek). Esetleg megpróbálhatja lerugdosni őket, nos, ez sem nyerő ötlet.

ha van jobb ötleted, akkor szépen kérünk (gondolom beszélhetek mindenki nevében), osszad meg velünk is, hátha utasként is hasznát venném.

Wakka 2011.06.25. 12:24:46

@VJV Man:
Nem tudom,melyik vonalon dolgozol,de a 100a-n utazók a kora délutáni csúcsban nem hálálkodnának neked,hogy visszatartod a vonatot ilyen esetben.Az a pár perc csúszás pedig sokszor a duplájára nő,ráadásul átszállás esetén az IC nem vár.Az igazságérzetem pedig hidd el,a helyén van,ha téged vagy bármely kollégádat atrocitás,fenyegetés érné,azonnal mellétek állnék.
@sapka:
Tudod,hogy mi a bevételkiesés?Az,amikor az éveken át bérletet vagy menetjegyet vásárló utas megunja a sorozatos késéseket,az elágazó állomáson a csatlakozó vonat lekésését,és ezért autóra vagy buszra vált.A MÁV számára ez a bevételkiesés,nem pedg az az utas,akinek esze ágában nincs jegyet venni,és a legrosszabb,ami történhet vele az,hogy a következő állomáson le kell szállnia.
Alternatív megoldásként a posztban közölt levélben szereplő kalauz ténykedése.
@belekotyogok:
Tegnap bőven volt időm (70 percet álltunk)beszélgetni erről egy kalauzzal,ő úgy kezeli az ilyen eseteket,hogy a következő állomáson felszólítja leszállásra az utast,ha nem száll le,akkor az azt követő állomásra rendőrt kér telefonon.Ha ott nem várja rendőr,akkor neki nincs több tennivalója.
PS. A vonat nem vár.

Adani 2011.06.26. 10:39:20

@Wakka:

Néha csak fellépés kérdése a dolog, a Kallerblogon is sok írás van erről. És valóban volt a GHÉV-en olyan kaller, aki egy falka c igányt is letett a vonatról úgy, h egyedül volt és le is szálltak végül. Fellépés kérdése az egész.

VJV Man 2011.06.26. 22:41:46

@Wakka: Szia!
Nem azt írtam, hogy nincs rendben az igazságérzeted. Bocs, ha félre érthető voltam..

A rendőr meg az esetek nagy részében nem jön ki. Nem jó ha rá hagyja, mert akkor onnantól kezdve híre megy.
Én értem, hogy rossz megkésetni a vonatot. (nem a 100a-n járok) Viszont hidd el, hogy ezt csak kétszer kell megcsinálni és onnantól többet azok már nem is próbálkoznak nálad.
Egy idő után elég ha kiintek az épp beálló vonat ablakából és elsétálnak a peronról...

sapka 2011.06.28. 15:16:10

Wakka, igazad van. részben.
viszont akkor kevesebb utast szállít, kevesebb bevétellel. de ha 20 utas van, és csak 15 vesz jegyet, akkor is 20 után keletkezik költsége. amit a fizető 15-ön fognak idővel behajtani.

gerakos 2011.07.21. 23:04:00

Ezekkel emberien nem lehet beszélni, egyszerűen nem értenek a szép szóból. A rendőrséget meg nem is említeném mert szerintem nagyobb terhet jelentenek az ország számára mint a kisebbségek.
süti beállítások módosítása