László a levelében arról mesél, hogy a Budapest-Esztergom vonalon rendszeres az a jelenet, amikor egy csoport hangosan óbégatva letámadja a kalauzt, mire ő próbálván szabadulni tőlük, pár megállós jegyet ad nekik. Ezután persze vége a nyugodt utazásnak, jön a zene hangos hallgatása, a dadajkodás, stb.
A kérdés, hogy mit lehet ilyenkor tenni? A kalauz nyilván egyedül nem tehet semmit. Külsős ellenőrök? Az oké, de minden nap, minden vonaton legyenek ők is jelen? Szerintetek mi a megoldás?
Tisztelt MÁV!
Egy olyan problémával, találom magam évről évre, napról napra szembe az Önök járatain, amit már nem bírok szó nélkül hagyni, mert sért engem, sérti az utastársaimat, és a jó ízlés határain túlmenően szerintem minden normális embert. Én kifejezetten egy vonalról beszélnék most amin rendszeresen járok, (de az eset nem hiszem, hogy egyedi lenne bár erről nyilatkozni nem tudok) ez pedig az Esztergom – Budapest járat.
Van egy olyan népi társas csoportosulás az Önök járatain, akik rendszeresen jegy nélkül, vagy pedig a normális jegyárat „lealkudva” jutnak el a célállomásukig. Minden féle szociális problémát emlegetve esnek a kalauznak, hogy szegények, nincs mit enniük stb. és hangos óbégatás közepette több megállón keresztül ezt a játékot játsszák a kalauzzal aki rendszerint nem mer, mert nem tud a helyzettel mit kezdve pár megállós jegyet kitöltve igyekszik ezen a csoportosuláson túl lenni.
Előre bocsátom, nem a kalauzt hibáztatom, Ő is ember és nyilván egészségesen szeretne hazaérkezni munkája letelte után, így nap mint nap ez a színjáték zajlik több tucat utas előtt. De ez a probléma első fele.
A nyugodt utazást hangos zenehallgatással és az egyébként nagyon kellemes vonatrész illemhelyeinek rendszeres használhatatlanná tételével tetézik meg mindezt. Bevallom Engem ez a helyzet nagyon zavar.
A kérdéseim a következők lennének, Önök szerint normális dolog az, hogy bizonyos csoportok az utazási díjszabás csökkentésével rendszeresen visszaélve utastársaikat zavaró módon viselkedésükkel kirívóan utaznak a járataikon?
Lehet-e Önök szerint ezért egy embert a kalauzt felelőssé tenni, hisz az Ő feladata a jegykezelésen túl nem hiszem, hogy a biztonsági Őr szerepét is át kellene vállalnia?
Önök tudtak-e erről a problémáról, és ha nem milyen eszközökkel próbálnak ezeken a helyzeteken úrrá lenni?
Előre is köszönöm a tájékoztatásukat.
Tisztelettel utastársuk: * László
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted! |