Az alábbi problémákkal fordulok Önökhöz.
2011. 05. 13-án a Budapest-Déli pályaudvar felől Sárbogárdon keresztül Bajára közlekedő 838-as számú Gemenc Intercity vonat 3 csatolt Siemens Desiro motorvonatából a középre soroltban már Budapest-Kelenföld és Sárbogárd között elromlott a vákuumöblítéses mosdó, ezáltal előidézve az általam csak "leves"-nek becézett jelenséget. Ezen jelenség az eldugult mosdó, valamint a csészében egyre halmozódó, jobb esetben csak vizeletből álló és így lebegő szárazanyagot nem tartalmazó folyadékból áll. Mint az Önök előtt sem ismeretlen, ez a vonat Sárbogárdig nem áll meg, így lehetetlenné téve a kocsik közötti átjárást. Ezzel kellemetlen, sőt kényelmetlen helyzetbe hozza a MÁV Zrt. az utasait, ugyanis két dolog lehetséges: az egyik az, hogy az utas engedve a természet szorító hívásának a wc helyett a kézmosó tálba kénytelen üríteni. A másik, és ez a rosszabbik, az, ha az utas figyelmen kívül hagyva a szocializált viselkedésre vonatkozó alapvető szabályokat arra a helyre ürít, ahol éppen tartózkodik, ezzel megsértve a MÁV Zrt. Személyszállítási Üzletszabályzatát. Ilyen esetben Önök mit javasolnak, melyik viselkedési forma követendő? Kérem mindenképpen válaszoljanak a kérdésre.
2011. 05. 15-én a fent említett probléma megismétlődött, a Bajáról Budapest-Déli pályaudvarra közlekedő 1833-as számú Sugovica Intercity vonat 2 csatolt Siemens Desiro motorvonatából a menetirány szerinti másodikban elromlott a vákuumöblítéses mosdó. A probléma ("levesesedés") ugyanaz volt. A problémára felvetett két megoldás közül jelen esetben is várnám az Önök által megfelelőnek ítélt megnevezését!
Ezzel a vonattal azonban nem csak ez volt a probléma. Baja állomáson a vonat úgy állt be, hogy a menetirány szerinti 2. kocsi utolsó ajtaja a peronról lelógott, de a mozdonyvezető a pótlépcsőt nem engedte ki. Ha a típus megengedi, akkor ebben az esetben ki kellett volna engednie a pótlépcsőt.
Általánosságban megjegyezném, hogy elővárosi vonatokat távolsági, sőt Intercity járatokon üzemeltetni nem egészen javasolt. Egyrészt az előbb említett 1 motorkocsi-1 mosdó problémát súlyosbítja a motorkocsik közötti átjárhatóság korlátozott volta. Másrészt nyilvánvalóan az ülések szerkezete, ergonómiája, elrendezése sem megfelelő a 3-3,5 órás utakhoz. Javaslatként jegyezném meg, hogy a 3 vagy 2 csatolt Desiro motorvonat utasteljesítményét figyelembe véve, meg kellene fontolni sima IC kocsik (max. 3 db szükséges) mozdonnyal történő továbbítását is. Indokaim: a Sárbogárd és Bátaszék közötti lassúmenet miatt a vonatot ki tudná szolgálni egy M41 sorozatszámú mozdony is. A Budapest-Sárbogárd viszonylaton V43-as sorozatú villanymozdony közlekedtethetné a vonatot. Sárbogárd állomáson megoldható lenne a gépcsere, mint ahogyan erre volt már példa az elmúlt években. A menetrendben nem okozna fennakadást, hiszen a fentebb említett Intercity vonatok nemcsak az egyvágányú közlekedés miatt szükséges vonatkeresztezések idejében álltak az állomásokon.
Végül szeretném javasolni, hogy a fent említett problémák (mosdó rendszeres hibája, motorvonatok közötti átjárás megvalósíthatatlansága, ülések nem megfelelő kényelme, stb.) miatt a Desiro motorvonatokkal adott szolgáltatásra töröljék el a pótjegy árusítását és az ülőhelyek biztosítása érdekében vezessék be az ingyenes helyregisztrációs jegyet.
Mielőbbi válaszukat várva tisztelettel:
* Norbert
U.i.: amennyiben nem tudnak a törvényben meghatározott 15 napon belül válaszolni, úgy kérem, hogy tudassák velem válaszuk pontos időpontját!"