MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Bérletvisszaváltási mizéria

2011. június 03. - Vittore.

Imre fölöslegesen megvette a félhavi bérletét, de sebaj, gondolta majd jól visszaváltja. Hát persze, csak kifogott egy dolgozni nem akaró szöszit, akivel sehogy sem sikerült zöld ágra vergődni. Íme a történet:

Tisztelt Új Blog!

A történetem mondhatni szokásos, amiért mégis leírom, az a szokásosnál is látványosabb semmibe vétele az utasnak, és a szokásosnál is cinikusabb viselkedés.

 

Június 1-én reggel Kelenfölfön megvettem a félhavi bérletemet Kelenföld és Százhalombatta között, kártyával fizettem, számlát kértem. A vásárlás után tollal ráírtam az igazolványszámomat. Délután azonban (immár Százhalombattán) kiderült, hogy külföldre kell mennem néhány hétre, mégsem lesz szükségem a bérletre. Lesétáltam az állomásra, hogy visszaváltsam. A kis szöszi unottan a kezébe vette a bérletet és reflexből mondta, hogy ezt csak ott lehet visszaváltani, ahol vettem. Ez furcsa volt, de gondoltam, biztos valami újdonság. Visszasétáltam a munkahelyemre, írtam az ügyfélszolgálatnak. Ők (nagyon gyorsan, respect) azt válaszolták, hogy bármely pénztárban visszaváltható. Visszasétálok az állomásra (munkaidőben, nekem az nyilván ingyen van), mondom a szöszinek, mizu. Annyira lekezelően, amennyire csak lehet, azt mondja: elseje van, megkezdődött már az érvénytartam, nem válthatom vissza. Mondom, ez félhavi bérlet, ez csak 4-étől érvényes, tehát ma még oké vagyok. A következő mondata (ezt a töltényt nyilván direkt mostanra tartogatta): kártyával lett fizetve, nem váltja vissza készpénzre. Ekkor fogtam, és eltettem a zsebembe a kártyás fizetés bizonylatát. Maradt a bérlet és a számla, mondom, most már egyiken sem látszik, hogy kártyával lett fizetve, szeretném kérni a kezelési díjjal csökkentett pénzem. Ez az a pont, ahol már félretette az újságot maga elől, és megnézte alaposabban a bérletet. Aztán persze kaján vigyorral kötött bele a következő kínálkozó lehetőségbe: már ráírtam az igazolványom számát, innentől ő nem váltja vissza, menjek be a központi ügyfélszolgálatra a Délibe. Nagyjából itt lett elegem, kiosztottam a rosszindulatú, süket fejét, de udvariasan elköszöntem, ő már nem köszönt.

Kora este bementem az említett helyre a Déliben, azonnal és udvariasan orvosolták a problémámat.

Az a kisebb gond, hogy a szőkeség nincs tisztában a munkája legalapvetőbb szabályaival, de hogy tényleg udvarias fellépésre ennyire magam szintről tegyen a fizető utasra, ennyire ne akarjon dolgozni, és ennyire szándékosan tegyen keresztbe, ahol csak tud, nos, ez már sok. Nagyon sok. Mi, adófizetők tartjuk el őt, aki nem dolgozik, és velünk viselkedik így? Az a minimum, hogy panaszkönyvet fogok írni az esetről, de nem lenne ellenemre, ha valami komolyabb figyelmeztetést is kapna.

Imre voltam

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Kérlek töltsd ki egyperces kérdőívünket az olvasói levelekről! Szeretnénk még jobbá tenni az oldalt!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr302953461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.06.03. 09:28:42

Biztos rossz néven vette,h megzavartad a körömreszelésben vagy a délelőtti sziesztában. Jujj itt egy ügyfél úristen dolgozni kéne.

fővizsgáló 2011.06.03. 14:33:51

@Adani: nem ez a dolga??Kollegám, de ha ez így igaz, ahogy leírták, hmmm...szégyen

roadrunner 2011.06.03. 21:19:41

Imre egy fasz.
A szoszit baszni kell,nem beszelgetni vele.

Fehérszakál 2011.06.03. 21:59:59

Csak akkor váltják vissza ha van számla is hozzá?
Hol lehet a visszaváltás szabályait megtalálni a neten?

Jelfogó 2011.06.03. 22:31:04

@Fehérszakál: Nem. Viszont ha a bérlet úgy lett kiadva, hogy számlát kértek róla, akkor rábélyegzik, hogy "számla kiadva". Ilyen bélyegzővel ellátott bérletet adóügyi okokból csak akkor válthatsz vissza, ha a számlát is visszaadod.

Anti Anyag (törölt) 2011.06.03. 22:31:22

Már annak is örülj, hogy tudta mi az, hogy bérlet.

Nyilván ott fog megöregedni a MÁV-nál, azok valamiért nagyon szeretik az ilyen amatőröket alkalmazni. Főleg, ha még udvariatlan is.

Netuddki. 2011.06.03. 22:44:49

Vásárlók könyve? Csak, hogy tettél-e valamit azért, hogy legközelebb ne kerülj hasonló szituba. A "másokat" meg már meg sem merem említeni...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.03. 23:38:06

Megint egy olyan poszt, ahol ha az utas nem lett volna, akkor probléma sem lett volna. Az utasokon kívül van még a MÁV-nak ellensége?

proton1701 2011.06.04. 01:34:22

Zsír. Le kell szedni az arcát a picsának. Ki kell rúgatni....

kpityu2 2011.06.04. 05:30:21

Szóval, a Június 1-én du. a Kelenföldi pénztárban dolgozó hölgy szarul végzi a munkáját. Kéretik a körmére nézni. Hátha újra kell lakkozni...

foodlfg 2011.06.04. 09:12:04

Kamerát nyomtál volna a picsa arcába, akkor már lehet, hogy nem merte volna játszani a kiafasza gyereket.

"Véletlenül" fel lehetett volna tölteni a jutubra is...

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.06.04. 11:30:08

Az a helyzet, hogy a magyar emberek egy része, aki ügyféllel találkozik, szívből gyűlöli a munkáját, és minden megtesz hogy ne kelljen dolgoznia. Ez sajnos ilyen. Hogy mit lehet tenni ellene, azt nem tudom.

ikokoka 2011.06.04. 16:28:11

Tisztelet tudatlan barátaim.ha már valaki a bérletére rá írja a nevét,akkor azt már csak a ügyfélszolgálatnál lehet reklamálni,ott egyből vissza is adják a pénzt.szoktam ott ÉN is venni jegyet ahogy a fenti kis panaszos és akit említ,nagyon aranyos kedves,szimpatikus lány,nem bunkó.szerintem csak Te voltál értetlen és tájékozatlan,mit sok hozzád hasonló,aki csak mondja és mondja...

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.06.04. 16:46:13

@ahhaosd2:
VITTORE! Ezt a spammerkocsogot nem szeretnéd már kivágni innen? Nem igazán érdekel itt senkit a hülye gyakorikerdesek oldal koppintása...

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.06.04. 16:55:17

@ikokoka:
Erről csak az jut eszembe, amikor egy pesti pénztáros mesélte, hogy egy utas az utolsó utáni pillanatban ért oda, bevágta hozzá a Start 50%-os klubkártyáját, hogy adjon neki egy 50%-ost Szegedig. Odavágta a pénzt is neki, mint egy kutyának, persze ő ettől függetlenül is illedelmesen kiszolgálta. A kártyáját viszont ottfelejtette... A pénztáros csak később vette észre, a vonat már elment. Hívta a Szegedieket, hogy ha netán náluk keresni fogja az utas a kártyáját, akkor ottfelejtette a pénztárban, és próbálják meg felhívni a kalauzt, hogy ha találkoznak egy utassal aki nála vett jegyet adott időpontban a kártyája viszont nincs meg ne aggódjon.

Eltelt pár óra, jön a telefon, benne a start egy előljárója, miszerint hogy gondolja hogy elveszi az utas Start kártyáját, és nem ad neki helyjegyet, illetve nem adja vissza a kártyáját. Bekapcsolt a WTF üzem, kiderült, hogy a kedves utas miután észrevette, hogy a kártyáját ottfelejtette, és emiatt nem tudja igazolni az 50%-os jogosultságát ezzel a történettel állt elő, hogy a pénztáros elvette a kártyáját, és pótjegyet sem adott neki, ugyanis az IC részen sikerült leülnie...

Aztán volt, hogy itt megjelent egy post az ő állomásukról később említettem neki, mi volt a postban, azon is csak mosolygott, hogy nem is úgy történt, hogy le van írva...

Tehát ezek után én sokszor fenntartásokkal szoktam kezelni a panaszokat. Nem mondom, hogy mind alaptalan, de sokszor a sztorik fele sem igaz...

Vittore. 2011.06.04. 16:55:36

@Kimérős szaloncukor (Lédig): Hoppá fel sem tűnt. Moderálva + 1 hónap bann kiosztva. Köszi!

Adani 2011.06.05. 22:00:11

@Kimérős szaloncukor (Lédig):

Így próbáljon meg jót tenni bárki. Itt is volt olyan poszt mikor Harisra akartak jegyet venni, ami nincs egy perc se vonattal, és a pénztáros jóhiszeműen megsúgja nekik, h sztem ne vegyenek, úgyse nézik meg őket addig egy perc sincs az út. Egyébként mondta nekem is már kaller Bicere és Fényes között (1 km és kb. másfél perc), h ragaszkodsz hozzá, h kiadjam a jegyet? Mondtam ,h nem, mire betáplálja a gépébe és kinyomtatja oda is ért a vonat. Ráadásul pont a kallernél szálltam fel a vonatra, látta,h onnan jöttem.
süti beállítások módosítása