MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ő nem pecsételheti le

2011. május 23. - Vittore.

Zoli levelével már megint teljesen egyetértek, anno nekem is herótom volt attól, hogy mindig az volt a baj, hogy itt nem tudták lepecsételni azt, ott nem tudták visszafizetni ezt - ráadásul mindig valami homályos, számomra érthetetlen okok miatt. A legjobb az volt, amikor Budapestről Szombathelyre utazva épp hogy elértem a szentgotthárdi csatlakozást, s bár az IC késett, Szentgotthárdon arra hivatkoztak, hogy Szombathelyen kellett volna visszakérnem a helyjegy árát. Hát persze, anyátok..

De íme Zoli levele (ugye nem felejti el senki sem, hogy várjuk a leveleket, melyet itt nagyon sokan elolvashatnak?):

Tisztelt MÁV/ Illetékesek!

 

Igazán utasbarát ez a tetü MÁV, már tényleg jobb ha inkább autóval megy az ember.

 

Barátnőmmel  2 db menettérti jegyet vásároltam a  Bp - Szombathely - Bp útvonalra, Veszprém útirány felé.


Utazásunk elején gondoltam hogy lehet mégsem kéne menettérti jegyet vennem, mert 0 azaz NULLA Ft kedvezményt ad rá a MÁV ellenben ki vagyunk nekik szolgáltatva, de gondolván, hogy a sorban állástól megkíméljem magunkat megveszem menettértire.

 

El is mentünk Szombathelyre, majd az élet úgy hozta, hogy Sopronban meglátogatjuk az egyik rokonukat, és onnan utaznánk haza.   Este kimegyünk az állomásra, jönnének hazafelé Budapestre,  -  gondolván hogy  km-ben úgyis RÖVIDEBB Sopronból az út Pestre mint a jegyen szereplő Szombathelyi viszonylat, de le van sz..rva, majd szólunk a pénztárnál hogy pecsételjék már át a jegyet, hogy Szombathelyi indulás helyett Sopronból történik visszaindulás.

 

Igenám, de a kockafejű idióta szocialista vasúttársaságnál olyan hogy rugalmas menetjegy ügyintézés NINCS!!

 

Közlik hogy ezt a jegyet Szombathelyen lehetne / kellett volna visszacseréltetni, mert innen Sopronból már nem tudnak mit kezdeni vele. (Biztos mindenki erre fog gondolni, hogy még rohangáljon ki az állomásra mert máshol nem tudják átírni a vonatjegyet)  

 

Majd közölték, hogy vagy veszünk 2 teljesárú jegyet Pestig és azzal utazunk fel, vagy fogjuk magunkat és visszamegyünk Szombathelyre és úgy jövünk fel Pestre  (este valószínű marha kellemes körbevonatozni a fél országot, lehet vonat sem megy már aznap éjjel Szombathelyről Pestre és további kiadásokba verni minket a bürokratikus vasutas hülyeségeik miatt)

 

Naívan megkérdeztem, hogy esetleg Pesten a jegy megváltásának helyén nem lehetne-e visszaváltani, ha megmutatjuk a Sopronban váltott jegyet, meg valami állomásfőnöki igazolást, hogy ezen az útirányon jöttünk vissza?   


Természetesen NEM!  


Semmilyen igazolás, pecsét, Istenf@sza nincs a MÁVNÁL amivel ezt le tudnák igazolni, csak akkor jó a jegy ha visszautazunk Szombathelyre.   Gratulálok MÁV, csupa logika, pozitív hozzáállás az utasokhoz!

 

Namármost, számomra teljesen érthetetlen, hogy ha megvan az embernek egy ~250km-re a menettérti jegye (amit voltak olyan okosok és az érvényességi idejét 30 napról 14 re csökkentették, de hogy ennek is mi értelme van az utasok szívatásán kívül nem értem) akkor mi  büdös francért nem mindegy ezeknek a MÁV-os férgeknek hogy én most Szombathelyről utazom-e visszafelé Pestre vagy Sopronból?

 

Annyira életszerűtlen  a mai világban,  hogy úgy adódnak a dolgok hogy Szombathely helyett egy másik városból kell hazautaznom, és ezt ott a helyszínen Sopronban nem lehet lerendezni?  


Simán rá lehetne ütni egy bélyegezőt Sopronban, hogy a visszaút ettől és ettől az állomástól érvényes!

 

Igazán kultúrált európai vasúttársaság, jobb helyeken az ilyet robbantják/sóval beszántják, mi meg még pumpáljuk bele évenként a 100 milliárdokat!  Gondolom mondanom sem kell hogy legközelebb a vasúti jegy árából inkább klímás autóval fogunk utazni, inkább nem sörözök útközben és nem olvasok újságot, de ezentúl hallani nem akarok arról hogy VASÚT!

 

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!

* * * * *

A 100 Facebook-fan összejött! De vajon mikor lesz meg a Facebook-csoportunk 200. kedvelője? Ha tetszik a blogunk, lájkolj minket itt oldalt, vagy keress fel minket a Facebookon!

*****

Szeretnéd itt látni hirdetésedet akár 1 Ft-ért? Nézz el ide a részletekért!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr362925473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.05.23. 10:48:19

Ha tényleg rövidebb akkor szarni kell rá, ki van fizetve és kész. Egyébként hivatalosan akkor is ha leszállsz útközben valahol kell igazolást kérni az utazás megszakításról. Gyakorlatilag egyszer jártam így. Kecskemétről mentem Békéscsabára, megvettem a jegyet addig, de Szolnokon leszálltam és csak másnap mentem tovább, érvényes volt, a kallertől kérdeztem is, h kell ilyenkor vmit csinálni ,hát elvileg kéne útmegszakítást, de felesleges. másnap tényleg nem kérdeztek semmit.

MrFF 2011.05.23. 11:59:37

Tudtommal már vagy két éve megszűnt a távolságra szóló menetjegy. Most viszonlyati jegyeket ad ki a MÁV - megnevezik a kiinduló és a célállomást.

Ráadásul Sopron és Győr között nem a MÁV vonalán gurulunk, hanem a GYSEV-én. Mióta az eszemet tudom, másik jegy kell erre a szakaszra. Nem vonják össze a kilométereket.

Csak "érdekesség" - a MÁV által, a késésért kiadott utalványt a GYSEV pénztárak nem váltják be.

Janicsár 2011.05.23. 12:10:39

ez a GYSEV rövidítése?
"kockafejű idióta szocialista vasúttársaságnál"

Mivel nem egy cég, szerintem rossz helyen reklamálsz...

Ahoj- 2011.05.23. 12:20:18

@Janicsár: Tökmindegy, ha Sopronba meg tudod venni a Déliből a jegyet akkor nehogymár egy ilyen jegyátírás probléma lenne. De akkor úgy is vehetnéd hogy nem csak a GYSEV de ha te pl Szombathely helyett mondjuk Keszthelyről utaznál vissza a 30-as vonalon akkor is megb...sz a kaller mert nem jó a jegyed, hiába van kifizetve a visszautad hosszabb távon, másik vasútvonalon!

Keszthelyen meg felszállás előtt hiába reklamálsz szarnak rád, mert Ők ott már nem tudnak mit pecsételni, menj vissza Szombathelyre és pecsételtesd le ott! Vicc ez az egész menettérti mizéria hány ember szív a hülye kockafejű rugalmatlan MÁV miatt!

vanek ur 2011.05.23. 15:53:46

Régen volt az a szép világ, hogy az ember vett egy adott távolságra jegyet, és a kiinduló állomástól bárhova mehetett vele. Aztán kiderült, hogy a MÁV nem tudja megmondani, merre is utaznának az emberek. Ezért kitalálták, hogy a jegyet a konkrét utazáshoz adják ki.
Tehát most már azt is rögzítik, honnan hova utazol. Ha változtatsz rajta, akkor a statisztika meg a valóság eltér - valamelyiket igazítani kell a másikhoz. Vagyis: vagy arra utazol, amerre a jegyed szól, vagy másik jegyet kell váltani (amit meg nem utazol le, vissza kell váltani).

A visszaváltásnak vannak szabályai (mikor lehet, mit lehet), ennek nem árt utánanézni. Ebben az esetben külön nehezítés a fentebb már megénekelt apróság, hogy Sopronban nem MÁV van, hanem GYSEV. Az, hogy a két vasút ki tud egymás vonalára jegyet adni, még nem jelenti azt, hogy a másik által kiadott jegyet neki kellene visszaváltania. Viszont igazolást ki lehetett volna adni, hogy a jegyet nem használták fel, ezért a másik vasút azt minden további vizsgálat nélkül visszaválthatja bárhol bármikor.

Rugalmasság: bezzegnyugaton is adott viszonylatra szól a jegy, másfele nem lehet utazni. A módosításhoz pedig ők is hasonló rugalmassággal állnak.

"amit voltak olyan okosok és az érvényességi idejét 30 napról 14 re csökkentették, de hogy ennek is mi értelme van az utasok szívatásán kívül nem értem" - ismét csak a bezzegnyugattal jönnék: a legtöbb jegy 1 napra érvényes, retúrjegynál a visszaút dátumát is meg kell mondani, de nem ritka, hogy a jegy konkrét vonatra szól. Ami ennél hosszabb időre érvényes, azt bérletnek hívják, és annyiba is kerül.

Adani 2011.05.23. 16:01:10

@vanek ur:

Sztem a csökkentés annak szól ,h biztos sokan trükköznek elővárosban azzal, h ha rövid úton jönnek akkor retúrjegyet vesz mondván bújkál a kaller elől ha mégse sikerül akkor sincs baj, vagyis bérletként használja a retúrt és ameddig nem kezelik le mindkét irányban addig használja. És bizony volt már olyan ,h Budapesttől-Békéscsabáig nem jött a kaller jegyet kezelni. Szolnok-Bp között is el tudom képzelni ,h egyesek megúszhatják.

mildi 2011.05.23. 16:30:01

@Adani: tudok jobbat. kedvezményes jegyek. ugye a 100km feletti mtti jegyekkel bármikor! megkezdhető az utazás érvénytartamon belül. vagyis veszek pl. 4db 90%-os, nyugdíjas retúrt pécs-pest viszonylatban mai dátummal, majd némi bonbonért megkérem a pt-ost, h csak egy 90%-os mtti jegyet pecsételjen bele a szelvénybe (=4 karikát). a régi szabály szerint 1 hónapon belül bármikor elhasználhattam őket...sőt, ha nem használtam el az összes jegyet, még vissza is téríttethettem.
a dolog most is megjátszható, bármilyen pecsételős cuccal (közalk), de az idő rövidülésével talán kevésbé játszható ki.

jótanács: a máv-nál viszonylati jegyek vannak. ha nem tudod, hogy merre mész vissza, akkor ne vegyél retúrjegyet! még máv-on belül is nehézkes megoldani, nem hogy kombinált utazásban. nem lehet átíratni, átpecsételni. a jegyet kiegészíteni vagy érvényteleníteni kell, és másikat kiadni helyette. míg egy sima jegyet kiadni egy-két perc.

Ahoj- 2011.05.23. 17:35:34

@mildi: Most meg simán elkéred egy olyan nyuggertől a nyugdíjas jegyét aki tuti nem utazik sehova aztán veszel egy jegyet magadnak és ugyanaznap egyet meg neki, (amit majd te utazol le) így is dupla annyi kedvezményed van mintha csak magadnak vetted volna meg a jegyet a légyeg hogy egy napon legyen kiadva mindkét jegy.

De ha meg nem akarsz szórakozni ezzel akkor elmész busszal, adsz a sofőrnek egy 50%-al többet és nem pecsétel. Mindenki jól jár, a k**g állam meg megérdemli.

Ez a hülye statisztika meg egy vicc, ki a fene nézi, a regisztrációs jegy sem kötelező, ehelyett szivatják a népet ezekkel. Nem lenne gond vele ha rugalmasan kicserélnék ilyen esetben a jegyet.

vanek ur 2011.05.23. 19:06:32

@Ahoj-: "Ez a hülye statisztika meg egy vicc, ki a fene nézi"
Normális helyeken igencsak nézik, és még döntéseket is ez alapján hoznak. Az egyetlen hiteles és megbízható adat arról, hogy melyik vonalon hányan utaznak a jegyeladásból derül ki. (Persze lehet számlálókat is küldeni a vonatokra, de abba az eredménybe bármelyik oldalról bele lehet kötni.) A viszonylati jegykiadással a MÁV is megtette az első lépést afelé, hogy ne hasraütéses alapon kelljen dönteni.

A regisztrációs jegy is pontosabbá teszi a statisztikát, plusz tételesen kimutatható az, hogy mennyibe is kerül ez a nagy ingyenutaztatás. Idén kiderült: kb. 2-3-szor annyiba, mint amennyit az állam eddig fizetett...

"a regisztrációs jegy sem kötelező"
A regisztrációs jegy kötelező, csak nem büntetnek a meg nem létéért (de megtehetnék, mert szabály van rá, csak a minisztérium előírta, hogy nem kell alkalmazni).

Csak hogy mennyire rugalmas a MÁV: az annyira dicsért Nyugaton legfeljebb az utazás előtt módosítják a jegyet, ha megkezdted az utazást, már nem (sőt, vissza sem adják a le nem utazott részre járó pénzt). Vannak bizonyos ésszerű megkötések (pl. nem válthatsz vissza egy Budapestre szóló jegyet Budapesten), de sokkal több lehetőséged van, mint külföldön.

Adani 2011.05.23. 21:33:44

@vanek ur:

Mondjuk egyszer mikor retúrjegyet vettem Mezőberényre Bp-ről és nem használtam fel visszaútra, mert felhoztak kocsival, rábíztam faterra, h a mezőberényi állomáson próbálja meg visszaváltani lesz,ami lesz. Egy szó nélkül visszaváltották levontak némi kezelési költséget meg kellett tenni egy nyilatkozatot ,h lemond a visszaútról.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.23. 21:58:46

1 - Attól, hogy posztolónak igaza van,még alpári, útszéli a stílusa.

2 - 2 retúr 15560 Ft, Bp-Szombathely-Bp 462 km, 10 literes benzinfogyasztással is 17560 Ft, viszont 8 literes, ne adj isten 6 literes diesellel csak 9840.

3 - Sajnálom, hogy a MÁV mind árban, mind szolgáltatásban ennyire versenyképtelen.

DePassant 2011.05.24. 01:35:09

Az nem működött volna, hogy Sopronban kér egy igazolást útlemondásról, majd Bp-n visszaváltja a jegyet? Ja és vesz egy másik jegyet Sopron-Bp-re. Egyébként meg a levélíró nyugodtan trágárkodjon csak a klímás autójában legközelebb, ilyen idegbeteg utasokból már van pont elég a vonatokon.
Ahogy Hofi mondta: a bunkóknál miért nincs létszámstop? :)

lyken 2011.05.24. 08:57:40

"de hogy ennek is mi értelme van az utasok szívatásán kívül nem értem"
A MÁV vezetés tisztába jött, hogy miután lerombolták a céget, lezüllesztették a személyzetet és nem költöttek a technológiára, állagmegőrzésre, csak egy lehetősége van. Csökkenti a saját felelősségét, kötelezettségeit.

"jobb helyeken az ilyet robbantják/sóval beszántják"
Nem, máshol is megy ez így. De sehol nem szántják be sóval meg hasonlók.

"mi meg még pumpáljuk bele évenként a 100 milliárdokat!"
Na igen. Ideális megoldás az lenne, ha a vezetőknek bűntetőjogi felelőssége lenne. Elvileg van is, valóságban úgy teszik tönkre a céget ahogy akarják, amíg megvannak a pártkapcsolatok jobbra-balra.

"legközelebb a vasúti jegy árából inkább klímás autóval fogunk utazni, inkább nem sörözök útközben és nem olvasok újságot, de ezentúl hallani nem akarok arról hogy VASÚT!"
Kapaszkodj. Sok mai vasutas pontosan ezt javasolja, ha _bármi_ nemtetszik neked a vasúton. "Ha nem tetszik ne használd, járj kocsival". Végülis igazuk van, ők a rendszert alulról megváltoztatni nem fogják tudni. Hangyadolgozóként inkább mondaqnak egy olyan dolgot ami hitük szerint megállja a helyét.

lyken 2011.05.24. 09:06:29

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "2 - 2 retúr 15560 Ft, Bp-Szombathely-Bp 462 km, 10 literes benzinfogyasztással is 17560 Ft, viszont 8 literes, ne adj isten 6 literes diesellel csak 9840."
Pont a gazdaságossági kérdések miatt autópárti vagyok általában. Viszont.Soha senki nem számol amortizációt, csak üzemanyagfogyasztást. Szerintem ez helytelen, mivel rossz megtérülési mutatót ad. Kocsitól, kortól, használattól, KGFB-től, telephelytől függően ennek a kilométerenkénti díja magyar szgk-k esetében általában 40-90 Ft közé esik(ez már tartalmazza az üzemanyagot is km-re lebontva). Érdemes mindig kiszámolni, hogy saját kocsi mennyit megy egy évben és lebontani km-re a költségeket, hogy lássuk mennyit is fizetünk a valóságban. Csak üzemanyagköltséggel számolni hibás nézőpont/hozzáállás.

banpepe 2011.05.24. 10:10:18

Ez a visszafizetés dolog valóban gusztustalan, ahogy a bevezetőbe van írva. Nem 1szer volt, h Tatabánya-Budapest között a jv-t nem lehetett látni. Bemegyek Délibe/Keletibe, mondom visszaváltanám, mert b@szott dolgozni a kollega, ekkor közlik, menjek le Tbányára, majd ott visszakapom. Mondom azért fizessek ki két utat még? Sajnos ez van. Elmehetne a melegebbre aki ezt kitalálta. Az ne az én bajom legyen, hogy a jv Tatabánya-Budapest szakaszon nem képes végigérni az 1 kocsis vonaton. Legközelebb felszállok jegy nélkül, ha jön veszek, ha nem, akkor így jártak.

Adani 2011.05.24. 10:17:06

@lyken:

Legalábbis ha nincs kocsid, de épp azon gondolkozol ,h veszel és azzal jársz tömegközlekedés helyett. Akkor bizony be kell kalkulálnod, h meg kell venned, meg ugye biztosítás, szervíz stb. De ha már a kocsi megvan és használod is, csak azon gondolkodsz egy útnál, h vajon ha az ország másik végébe kell átutaznom, vonattal menjek vagy inkább kocsival? Akkor ugye csak a benyát kell számolni a biztosítás, telejsítmény adó, amortizáció stb. az fix költségek.

Nem néztem még utána sehol, de ha nincs kocsid ki tudja talán még úgy is jobban megéri ha bérelsz egyet pláne ha nem egyedül mész. Egy autókölcsönzőtől bérelsz egy autót ha mondjuk egy hétvégére akarsz lemenni jó messzire mondjuk vagytok ketten már lehet jobban megéri mint a vonat. Egyedül sztem nem éri meg, mert a vonatjegy kb. annyi mint a benzin. Városon belül már kiszámoltam ,h ameddig havi 20-30 ezernél többet nem taxizol el addig nem éri meg autót venni. Van olyan taxitársaság Bp-n is, ahol akár 150 ft/km áron megúszod pláne ha van VIP kártyád, amit pár utazás után kapsz.

lyken 2011.05.24. 10:30:11

@Adani: "Akkor ugye csak a benyát kell számolni a biztosítás, telejsítmény adó, amortizáció stb. az fix költségek."
Ez nézőpont kérdése. Ha úgy veszed, hogy egyszer kifizetted és akkor az nem pénz, akkor igen. Ha viszont hiánygazdálkodás helyett megtérüléssel számolsz és pénzügyileg tudatos vagy, akkor számolsz vele. Ha nem így teszel, akkor becsapod magad. Aki pedig becsapja magát pénzügyileg a saját zsebéből is pénzt húz ki, majd 50 évesen rájön, hogy még minid dolgozó és még mindig az állami nyugdíj mag a TB az egyetlen esélye a tisztes öregkorra.

Kocsibérlés: Már 6-8 ezerért elég jó kocsikat kapsz, hétvégére pedig 3 napot kapsz 2.2-2.5 napos árért korlátlan kilométerrel, teljeskörű biztosítással. A probléma ezzel az, hogy baleset esetén van egy 100.000 ft-os önrész amit az fedez aki sofőrként be van jegyezve. :)
Ha nagyon tudatosan vezetsz, egy balesetnek alacsony az esélye és már 2 embertől lehet, hogy jobban megéri. (Annyi csomagot viszel amennyit vonaton nem tudnál, akár 4 ember is elfér kényelmesen, sokkal flexibilisebb a közlekedésed az érkezés helyén, stb.)

karosszékely 2011.05.24. 10:39:43

@Adani: Danika, már megint a bemagolt leckét mondod. Az amortizációt igenis bele kell számolni egy útba, mert ha kicsit gondolkodsz, akkor rájössz, hogy nem ugyanannyi, hogy ha mész egy kocsival egy nap mondjuk 500 km-t, vagy csak áll az autó a garázsban. A biztosítás meg az adó lehet fix, de az 500 km-es út alatt "gyorsabban kopik" az autó, mint a garázsban, annak meg bizony költsége van.

Adani 2011.05.24. 10:47:57

@lyken:

Az is lehet amúgy megoldás ha sok csomaggal mész, h taxizol a pályaudvarra majd a célállomáson is, mert nyilván nem a vasútállomás a úticél. Akkor a csomag se gond annyira. Volt olyan amúgy régen családi nyaralásnál is ,h kocsival mentünk, de szinte sose használtuk nyaralás alatt. Az üdülő parkolójában leparkoltuk aztán max. a szomszéd városba mentünk át egyszer. Pláne mikor Montenegróba mentünk, tiszta horror fél napot autóban ülni, mire odavezetsz, ott már semmi kedv ismét autóba ülni, már akkor gondolkodtunk rajta,h nem lenen jobb vonattal jönni. Pár évvel később már fapadossal mentünk autóval Ferihegyre ott egy őrzött parkolóba a kocsit egy hétig letettük és passz.

Adani 2011.05.24. 11:28:18

@karosszékely:

Ez igaz, de a biztosítás az fix költség. Nyilván a szervíz is többe kerül ha többet használod nagyobb eséllyel romlik el mintha csak áll a garázsban. De ha nem használod a kocsit csak áll akkor minek van?

Súlyadó,biztosítás, ezek fix költségek. Ha már megvan ezzel kár számolni. A benya a legnagyobb változó, a szervíz,amortizáció és hasonló költségek meg nehezen forintosíthatók egy útra.

lyken 2011.05.24. 12:56:43

@karosszékely: "Danika..."
Légyszi küld újra, mert a többi nem fért át a monitoron az arcodtól.

@Adani: MInden eset más és más. Mindenesetre régen volt, hogy kibéreltünk egy nagy kocsit egy hétre és azzal mentünk síelni. Olcsóbb mint több emberre a tömegközlekedés, vagy mint a két kocsi. A 462 km-es példád egyébként kocsibérléssel számszerűen: vannak hétvégi 19990-es árcsomagok. Ilyen kocsik 7 liter körül fogyasztanak. 370-es benzinnel és 500 km-t feltételezve ez 35*370=12950. 4 embernek már simán lehet, hogy megéri. Kettőnek még nem annyira. Viszont feltétlen érdemes hozzávenni a flexibilitást, amit a tömegközlekedéstől nem kapsz meg.

Adani 2011.05.24. 13:10:25

@lyken:

Elképzelhető, de ha ennyien összejövünk mindig akadt valaki ,akinek vagy van kocsija vagy tud szerezni (pl. mint én kikönyörgi a szülőktől a családi szekeret:). Akkor meg ugye összedobjuk a pénzt benzinre és passz alapon megy. Mondjuk váratlan kiadások lehetnek pl. egy defektnél egy gumit meg kell venni, de ez amúgy is vis. major eset.

lyken 2011.05.24. 13:27:57

@Adani: Nem kötözködésképpen, de a defektek 90%-a 1500-3000 ft közt a gumisnál javítható 10 perc alatt. Ha oldala sérül és tényleg cserélni kell, akkor meg párban _kell_ cserélni(vagy hátratenni és a hátsót előrehozni). De legalábbis úgy egészséges.

Adani 2011.05.24. 13:37:55

@lyken:

Szerencsére még nem volt részem defektben. Azt megtanultuk elméletlen mikor a KRESZ-t tanultam,h mit kell tenni defekt esetén a káromkodáson kívül, de még élesben szerencsére nem kellett használni ezt a tudást.

záporjózsi 2011.05.24. 13:39:38

@Adani: Elővárosban +3 nap a menettérti.

Adani 2011.05.24. 13:52:39

Akkor is kihúzhatja 3 napig, utána meg ha pofátlanságból doktorált és elkerülte mindig a kallert visszaváltja a pénztárnál.

Régesrég volt olyan, mikor 30 napig volt érvényes egy retúrjegy, akkor Kecskeméti meg Szegedi kollégisták bevett trükkje volt pláne ha átszállással utaztak, h minden etapra vettek egy retúrjegyet és kerülgették a kallert.

záporjózsi 2011.05.24. 14:19:50

@Adani: Értem én, hogy jó sport a kallerkerülés, pláne jól jön a megspórolt pénz a hétvégi bulin, de valahogy nekem nem jutottak ilyenek eszembe. Igaz, együltő helyemben képes voltam nagyobb távolságon értelmesen eltölteni az időmet. Laptoppal meg pláne egyszerű, meg olvasnivalóval is a hagyományos módon.

Adani 2011.05.24. 15:25:53

@záporjózsi:

a 90-es évek elején még nem laptop meg mobil így ezzel szórakoztak sokan. Ráadásul akkor nem is volt senki rászorulva csak sportból csinálták ,mert akkor még olcsó volt a vonat, pláne diákjeggyel.

Másik régi és elavult módszer mikor többen vesznek egy jegyet és bebújnak a Wc-be, kaller kopog kinyújtják a jegyet.

záporjózsi 2011.05.24. 15:29:59

@Adani: Olvasnivaló azért laptop nélkül is akad. :) Az is igaz, hogy akkor nem nyomott a vonatjegy annyit a bulizási keretben, mint most.

ZBR 2011.05.24. 17:15:45

Most nem azért... De lementek Szombathelyre. Ott miért nem váltották vissza a jegyet, amikor megtudták, hogy Sopronba mennek?

@banpepe:
"Az ne az én bajom legyen, hogy a jv Tatabánya-Budapest szakaszon nem képes végigérni az 1 kocsis vonaton. Legközelebb felszállok jegy nélkül, ha jön veszek, ha nem, akkor így jártak."

Ha levágnak a vonatról, nem kell meglepődni. A kallernak az a dolga, hogy ellenőrizze a jegyeket, de ha hozzád ilyen-olyan ok miatt nem jut el, te akkor is utaztál, igénybe vettél és meg is kaptál egy szolgáltatást. Egy pofátlan tahó vagy, hogy van képed odasunnyogni és visszaváltatni a jegyet.

banpepe 2011.05.24. 18:00:52

Egy pofátlan tahó vagy, hogy van képed odasunnyogni és visszaváltatni a jegyet.

Akkor miért is van ez a lehetőség? Ne haragudj, de amikor az 1 kocsis szerelvényen nem tudott végig menni, mert a vezetővel beszélgetett, az nem engem, hanem őt minősíti. Az sehol nincs leírva, hogy ha visszaváltom amiatt, emrt nem dolgozott az alkalmazottjuk, akkor nem engedélyezett a visszaváltás. Miért is vágnának le? Teljes árut bármikor vehetek a vonaton. Az ilyen olyan ok az meg annyi, hogy b@szik dolgozni.

Adani 2011.05.24. 18:10:00

@banpepe:

Volt mikor Békéscsaba-Budapest között (két és fél óra) nem jött a kaller a 3 kocsis vonaton. A vonaton vett IC pótjegyet így megúsztuk. Voltak, akik mikor szálltam le mögöttem mondták ,h nem jött a kaller minek vettünk jegyet. De hát attól még ,h nem kezelték a vonatot igénybe vették jegyet meg nem azért kell (vagy kéne) venni, mert a kaller jön és megnézi, hanem ,mert ki kell fizetni az utazás árát. Ráadásul ha csak a sebességet nézzük akkor a 120-as a jobbak közé tartozik. A helyrekalapált részen 120-as a tempó csak a felső rész egy szakaszán szar a pálya, de összességében két és fél óra alatt 200 km jó eredmény. Ennyi idő alatt kocsival se érsz fel.

tompysoft 2011.05.24. 18:48:04

És persze a kockafejű gyökér hőbörgő utas teljes mértékben tisztában van azzal, hogy két különböző vasúttársaságról beszél...
tipikus okos hülyéskedik - hülye okoskodik hozzáállás.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.24. 19:45:25

@lyken:

Jogos.

Csak a magaméról tudok nyilatkozni.

Biztosítás: 55 Ft/nap
Adó 70 Ft/nap
Fogyasztás 5,5 - 6,2 litergázolaj/100 km
Szervízköltség (tapasztalati érték): 8 Ft/km, de ez már a felső plafon. Ebben olajcsere-összes kopó alkatrész benne van.

Kifejezetten ÉCS-t nem számolok, mivel kocsim mindenképpen lenne, akkor is, ha éppen vonattal mennék.

Nekem egyébként 15 ezer alatt valamivel kijön, felső-középkategótriás kocsival.

záporjózsi 2011.05.24. 20:30:11

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ha vasútnál az ÉCS-t nem számolnák, olyan számviteli + lenne, hogy nem győznék eltüntetni. A parajosban álló Szergejt meg nem lehet selejtezni, mert nem írták még le róla a 10 évvel ezelőtti fővizsgát...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.24. 20:46:02

Az összehasonlításom felhasználói szempontból készült.

záporjózsi 2011.05.24. 21:09:02

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Szívesen látnám ugyanezen felhasználói szempontokat a MÁV finanszírozásában. Sajnos ilyen szerencsém nincs...

banpepe 2011.05.24. 21:30:42

@Adani: 2,5 óra alatt 200 km kocsival megoldható, és nem is kell száguldozni. Oké, hogy nem jött, én igénybevettem a szolgáltatást, aláírom. Ezzel semmi bajom nincs, és nem is volt. Elvitt a-ból b-be. De. Miért nem végzi el a munkáját a jv? Miért inkább bent a vezető mellett van, és beszélget, nevetgél vele. Szeretek elöl ülni, a vezetőnél. Kihallatszottak a hangok, ott nevetgéltek. Neki nem az lenne a dolga, hogy lekezeli a jegyeket? Szerintem az. Legalább te normálisan szóltál hozzám, nem úgy, mint zbr. Ezt köszönöm neked:)

záporjózsi 2011.05.24. 21:46:37

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Szét kellene választani a pálya (úgyis ott van) finanszírozását a személyszállítástól. A pályadíj igen jelentős pénzeket visz el a Start zsebéből, konkrétan a személyszállításon keresztül finanszíroznak minden hullát és hulladékot (na meg a hullarablókat...
Te a kocsit tisztességesen karbantartod, mert megadod, ami jár. Az állam nem adja meg a vasútnak azt, ami jár, viszont az utasnak sem biztosítja azt a színvonalat, ami a pénzéből kijönne. Persze az is igaz, hogy az utas a teljes jegyben is a költségekhez képest túl keveset fizet. De annak a nagy része pályaköltség, a gördülőköltség nagyon alacsony.

ZBR 2011.05.24. 23:41:42

@banpepe:
"Az sehol nincs leírva, hogy ha visszaváltom amiatt, emrt nem dolgozott az alkalmazottjuk, akkor nem engedélyezett a visszaváltás."
Nincs. Csak meg van adva, hogy hol lehet visszaváltani. De neked ez nem tetszik, ezért puffogsz.

"Teljes árut bármikor vehetek a vonaton."
Majd meg fogsz lepődni. Mert ugyan lehet, csak pótdíjat is kell mellé olykor fizetni...

"Az ilyen olyan ok az meg annyi, hogy b@szik dolgozni."
Bizonyára gyakori vendég vagy a vonatokon, ezért el sem tudsz más okot képzelni. Köszönjük.

Ahoj- 2011.05.25. 10:42:52

@tompysoft: Hahó, előbb le lett írva hogyha nem is két különböző társaságról lenne szó akkor sem tudnád visszaváltani / módosítani a jegyet mondjuk Keszthelyen, ha onnan utaznál vissza. OLVASNI TUDSZ?

Hameg váratlanul valahova menned kell aznap akkor ne az legyen már az első amire gondolsz hogy a hülye vonatjegyeddel még rohangálj ki az állomásra átcseréltetni másik útirányra. Miért nem tehetem én ezt meg indulás előtt? Igaza van a postolónak, a Q..a anyját a MÁVnak, ennyi pénzből minden magyar már kaphatna egy autót, nem is lenne szükség erre a sz..rra

gcsabi 2011.05.25. 17:51:48

@záporjózsi:
Szét is van választva a finanszírozás. Kapálódzik is a START, mer az elmúlt évekkel szemben le is van számlázva az a szolgáltatás is amit eddig nem fizetett ki. A START megrendelője az állam , neki kellene a jegybevétel és a bekerülési költség különbözetét kifizetnie. A jegyárakat is az állam állapítja meg, ahogyan a kedvezményeket és a jogosultságokat is /kivéve az üzletpolitikai kedvezményeket/. A pályavasúti bevételek az árufuvarozási bevételeken kívül, így nagyrészt az államtól származnak, a fenntartása is állami feladat. Nem állami forrást csak a teherfuvarozási szolgáltatásokból lehetne növelni. Amíg az nem megy addig nem igazán mérvadó, hogy a START-n keresztül, vagy direkt finanszíroz. Legfeljebb a MÁV jobban betudja hajtani a START-os költségeket, mert tételes számlái vannak a szolgáltatásokról, mint a meglehetősen bizonytalan tulajdonosi finanszírozást! Az meg egy másik történet, hogy az áruszállítások miért is csökkentek erre a szintre, és ezért miért nem folyik be több bevétel a nem állami forrásokból. Meg az is, hogy ha hagynak elavulni és elhasználódni egy rendszert-a PV-t és a Trakciót- akkor annak a fenntartása és az üzemeltetése bizony többe kerül.

záporjózsi 2011.05.26. 08:25:58

@gcsabi: Azért nincs szétválasztva a finanszírozás, mert ha a pályát akarja az állam finanszírozni, akkor finanszírozza azt és ne a START-on keresztül csöpögtesse a pénzt. Persze úgy nem lehetne ilyen magasan tartani az árakat vagy alacsonyan a szolgáltatási színvonal egyes elemeit. Viszont a pályát ki kellene fizetni rendesen, ami megint csak túl átlátható lenne, így nem érdeke senkinek.
süti beállítások módosítása