Vas megyében kamion hajtott a Bzmot vonat elé, a vonat kisiklott, az utasok és a kamion vezetője könnyebben sérültek, a vonat vezetője súlyosan.
A másik hír, ami kijött, hogy pár napja, május 16-án Aszód és Tura között egy váltási hiba miatt egymással szemben haladt 120-szal egy-egy IC és gyorsvonat is. A két vonat végül is 1600 méterre állt meg egymástól, ami ha jól számolok, kevesebb mint fél percet jelentett még a találkozásukig. Íme a hírek:
Súlyos vonatbaleset Bögötnél: tizennégyen megsérültek (képgalériával)
Pénteken délután fél egy után motorvonat ütközött egy rekeszeket szállító teherautóval a 88-as főút porpáci lehajtója és Bögöt között. A balesetben tizennégyen megsérültek.
15.05
A legfrissebb hírek szerint 14-en sérültek, a BZ vezetőjére ráfolyt a forró hűtővíz, III. fokú égési sérülést szenvedett, mentőhelikopter vitte a szombathelyi Markusovszky kórházba. A "Piroskán" egyébként 18-an ültek, négyen sértetlenül szálltak ki a vonatból.
14.10
A rendőrségtől kapott információk szerint a vonatbalesetnek tíz könnyű és egy súlyos sérültje van. A MÁV Zrt. tájékoztatása szerint a személyvonatok utasait Porpác és Ölbő-Alsószeleste között vonatpótló autóbuszok szállítják, 30-60 perc késésre kell számítani. Az InterCity vonatok Celldömölk-Pápa-Győr vonalon, kerülő úton közlekednek.
13.45
Portálunk információi szerint legalább tízen megsérültek a vonatbalesetben. Ezekben a percekben szállt fel két mentőhelikopter, a sérülteket a szombathelyi Markusovszky kórházba szállítják.
A helyszínen tartózkodó munkatársunk, Bajdó Bettinának a teherautó vezetője elmondta, nem vette észre, hogy érkezik a BZ motorvonat. A Piroska kisiklott, a Mercedes teherautó pedig az árokba csapódott. A baleset fényjelzővel ellátott vasúti átjáróban történt, a berendezés működött.
13.04
Úgy tudjuk, hogy a Hegyeshalomból (11:01) -Szombathelyre (12:56) közlekedő "Piroska" motorvonattal ütközött egy Mercedes kamionnal.
A helyszínre a mentőkön kívül a sárvári tűzoltók is megérkeztek. A Budapest-Keleti pályaudvarról délelőtt 10.15-kor induló InterCity Ölbő-Alsószeleste állomáson vesztegel.
Képgaléria:
Forrás: Vasnépe.hu
**********
Két súlyos vonatbalesetet előztek meg szinte az utolsó pillanatokban a hét első felében – írta pénteki számában a Magyar Nemzet a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetére hivatkozva, amely azonnali vizsgálatokat követelt. Aszód és Tura között az InterCity egy másik vonattal szemben haladt, a két vonat 1600 méterre állt meg egymástól. A MÁV vizsgálatot indított. A sebesvonatot a váltók a vonat kihaladásakor nem a megfelelő vágányra vezették. A forgalomirányító a tévedését érzékelve felelősen és gyorsan járt el: azonnal értesítette a fő üzemirányítót, és így intézkedni lehetett a vonatok megállításáról. Ezzel sikerült megelőzni balesetet. A két vonat 1.630 méterre állt meg egymástól.
Május 16-án a Tura és Aszód közti fővonalon két vonat haladt egymással szemben a menetrend szerinti, legalább 120 kilométeres óránkénti sebességgel. A turai forgalmi szolgálattevő, miután észrevette sokaknak majdnem végzetes tévedését, a fő-menetirányítót tájékoztatta a helyzetről, aki még időben tudta értesíteni a mozdonyvezetőt - számolt be a lap. Mint írták, a szerelvények egymástól pár száz méterre álltak meg.
Két nappal később Újfehértón a Debrecen felé közlekedő Floyd magán-vasúttársaság által üzemeltetett tehervonat indult el felhatalmazás nélkül. A szerelvény meghaladta a vörös kijárati jelzőt, ezzel keresztezve a Debrecen felől bejáró gyorsvonat útját. A balesetet - a lap beszámolója szerint - csak a biztosítóberendezés akadályozta meg.
A lap szerint a MÁV-nál megerősítették a történteket. A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) bevonásával vizsgálat indult az esemény körülményeinek tisztázására, és a felelősség megállapítására, ezután történhet felelősségre vonás az ügyben - közölte a MÁV.
A társaság pénteken azt közölte: feltehetően emberi és műszaki hibák vezettek oda, hogy Tura állomásról egy sebesvonat helytelen vágányra "haladt ki" hétfőn este, és emiatt Aszód és Tura között az InterCity egy másik vonattal szemben közlekedett.
A sebesvonatot a váltók a vonat kihaladásakor nem a megfelelő vágányra vezették. A forgalomirányító a tévedését érzékelve felelősen és gyorsan járt el: azonnal értesítette a fő üzemirányítót, és így intézkedni lehetett a vonatok megállításáról. Ezzel sikerült megelőzni balesetet. A két vonat 1.630 méterre állt meg egymástól.
A MÁV hálózatán a több évtizedes berendezések mellett a legkorszerűbb elektronikus számítógépes biztosítóberendezések működnek, ezek azonban több okból romolhatnak el. Legtöbb esetben kábellopás, rongálás, külső behatások vezetnek ehhez, de előfordulhat az időjárással, vagy más egyéb okokkal összefüggő zárlat, áramellátási zavar következtében is. Amikor valamelyik berendezés meghibásodik, azt a szakemberek a lehető legrövidebb időn belül (ami általában néhány óra, de mindenképpen egy napon belül) helyreállítják.
A MÁV megjegyezni, hogy a forgalmi szabályok maradéktalan betartása mellett meghibásodás esetén sem következhet be baleset. A dolgozókat rendszeresen képzik és vizsgáztatják ezekből az ismeretekből - olvasható a közleményben. Hangsúlyozták azt is: a MÁV "professzionális üzemirányításának és az alkalmazott biztonsági előírásoknak" köszönhetően Európa egyik legbiztonságosabb vasúttársasága.
Forrás: MTI
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted! * * * * * Na vajon mikor lesz meg a Facebook-csoportunk 100. kedvelője? Ha tetszik a blogunk, lájkolj minket itt oldalt, vagy keress fel minket a Facebookon! |