László (ismét egy még régebbi levél) arról ír, hogy már többször találkozott olyan Desiro-val, melynek nem működött a WC-je. Az hogy nem működött, még hagyján, de mivel nem volt más, továbbra is azt kellett használni. A kalauz szerint megtelt a tartály, ezért nem folytle a cuccos. Az EU-előírások miatt a hagyományos, sínekre pottyantó megoldás már nem lehet új kocsikban, így itt, a magyar ugaron már megint azért szívunk, mert nálunk sohasem lehet rendeltetésszerűen karban tartani még egy WC-t sem.
De mielőtt tovább mérgelődnék, átadom a szót:
Kedves Donát! Kedves Blog!
Múlt héten olyannal szembesültem, amivel már többször, nevezetesen a Siemens Desiro motorvonat WC-je nem működött. Az hagyján, hogy víz nem volt, de még a vákuumos szippantó berendezés is elromlott. Vagyis minden összegyűlt a WC-kagylóban. Sajnos ez olyan vonat, ahol nem lehet vonaton belül átmenni a másik kocsiba, így kénytelen volt a sok utas a rossz WC-t használni. Szóvá tettem a jegyvizsgálónak, de természetesen ő sem tudott mit kezdeni a helyzettel, és hozzátette, hogy a baj az, hogy nem tisztították ki a tartályt és megtelt, ezért nem működik a szippantó.
Kérdésem, hogy ilyenkor az utas kérésére, lehet-e jegyzőkönyvet felvenni az esetről, hogy ilyen "hivatalos" papírral tegyek panaszt, és esetleg számíthatok-e ilyen esetben kártérítésre. Jogom van-e megtudni a felelősnek a nevét. Fizettem a szolgáltatásért, ők meg nem biztosították a megfelelő körülményeket, legalábbis nem jelezték előre, hogy a megadott kocsiban a WC működésképtelen.
A jegyvizsgáló közlése szerint EU-s szabvány, hogy "pottyantós" WC-vel már nem jöhet ki vonat a gyárból. Vajon az a látvány és élmény mennyire EU-s szabvány, ami egy ilyen WC-ben fogadja az utast? Sajnos ez már a sokadik ilyen esetem volt, pedig nem utazom túl gyakran ezzel a vonattal.
Üdv:
László
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted! |