Dani levelét olvasva elkap a nosztalgia, emlékszem, amikor még én vonatoztam csóró diákként egy fél évig Szombathely-Győr, majd utána évekig Szombathely-Budapest között. Nos, már akkor is probléma volt, hogy az IC-kre egyszerűen nem lehetett a vonat indulása előtt helyjegyet kapni. Annyira nem, hogy pl. a vasárnap esti Budapestre tartó, 18:00-ás IC-re általában már pénteken megvették az okosabbak a jegyet, a vasárnap talán még reggel esélyes volt, de az is csak max. az első osztályra.
Öröm látni, hogy a MÁV-nak még mindig nem kell a plusz pénz, ha egy IC-szerelvény fixen 3 kocsiból áll, akkor az 3 kocsiból áll hétfő este is, és karácsony előtti utolsó munkanapon is...
Sajnos nem vigasztal engem sem és gondolom a mostani kollégistákat sem, hogy esetleg nincs elég IC kocsi, hiszen én még anno 2001-ben jártam ugyanígy és azóta már eltelt pár év.
Íme Dani levele (amit még március 11-én küldött a régi címre, bocsi):
Tisztelt MÁV-Start ügyfélszolgálat!
Mai napon (2011.03.11) a Keleti pályaudvarról 14:10-kor induló Maris IC-vel (Vonatszám:377) utaztam haza Budapest-Mezőberény távon. A vonatra már másfél órával az indulás előtt mikor jegyet vásároltam se tudtam pótjegyet venni, mondván már elfogyott. Hosszú hétvége lesz, érthető ha többen utaznak ilyenkor Budapestről, de úgy látom a MÁV-nál ezt még nem sikerült megfigyelni, ugyanis a vonat most is csak három kocsiból állt, amelyből egy elsőosztályú, mikor ez egy átlagos pénteki napon is kevés. Volt szerencsém ugyanebben az időpontban tavaly december 23.-án is utazni ugyanezzel a vonattal akkor is csak három kocsival közlekedett és természetesen akkor is tömegnyomor volt rajta, ahogy most is. Legalább fél óráig állt a vonat a Keletiben indulás előtt, ennyi idő alatt pedig fel lehetett volna rá tenni mondjuk még két kocsit és akkor mindenki kényelmesen elfért volna.
Mindezeken felül még kénytelen voltam a vonaton 500ft-os pótdíjjal kiegészítve pótjegyet vennem. Miért is? Úgy tudtam az Intercity pótjegy az emelt színvonalú szolgáltatás miatt fizetendő. De egy szardíniásdobozra emlékeztető vonat, ahol leülni nem lehet, sőt megmozdulni is alig véleményem szerint nem emelt színvonalú szolgáltatás. A vonaton tartózkodó kalauzok egyike szerint mindig ennyi kocsival indul a vonat és rendszeresen vannak álló utasok is, nem csak hosszú hétvégék és ünnepek előtt, mikor józan ésszel is belátható, hogy az átlagosnál többen utaznak, hanem teljesen átlagos napokon is.
Kérem Önöket jelezzék az illetékesek felé a problémát és lehetőség szerint gondoskodjanak róla, hogy legalább ünnepek előtt mikor az átlagnál több utasra lehet számítani a vonat több kocsival közlekedjen.
Ezt a levelet másolatban a Megint Állunk Vazze blognak is elküldtem.
Tisztelettel:
Egy rendszeres vasúton utazó Budapest-Mezőberény(Békéscsaba) viszonylaton.
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted! |