Kedves Raáb Donát!
Egy mai élményemet szeretném leírni a MÁV-val kapcsolatban, illetve az utastájékoztatásról és a gerincességről.
Történt ma reggel (2011.03.11.), hogy a 7.25-kor Vecsésen lévő, egyébként Albertirsáról érkező vonatra 7.30. körül röpke 25 perces késést jeleztek (hurráh, legalább bemondták). Ezzel még nem is lenne baj, mert hozzászoktunk. De azért az egy csöppet érdekes volt, hogy ezután nagyjából 2 perccel a (nem tudom, hogy mennyire pontosan közlekedő) zónázó vonat nagy vidáman átdübörgött Vecsés állomáson. Egyetlen kérdésem lenne: belehalna valaki a MÁV-nál, vagy csak kevesebb pénzt kapnának, ha szóltak volna a szerelvény személyzetének, hogy legyenek szívesek az utasokat felvenni (nem azt mondom, hogy az egész Monor-Kőbánya-Kispest szakaszon (a többi részen már amúgy is megáll a zónázó), de legalább ott, ahol tudták, hogy "kimarad" a személyvonat (pl. Vecsés). Nyilván az ember nem azért megy ki a 7.25-ös vonathoz, mert ráér 8 óra fele elindulni az úticéljához.
De legalább, mikor délután előadtam egy másik vonat kalauzának a szitut (csak a zónázós észrevétel lemaradt, mert kiment a fejemből), akkor hajlandó volt elnézést kérni.
Kíváncsi lennék, hogy ilyen helyzetekre mi lehet a konkrét előírás (mert arra már volt példa, hogy nem mentek a monori személyek és a zónázók álltak meg mindenhol), és hogy vajon a MÁV mit tudna csinálni. Ezért írtam ezt meg Neked, hátha így jutunk előre a kérdésben.
Üdv:
Egy, még mindig a MÁV mellett kitartó utas