Kedves Donát!
Ma nagyon felbosszantottak, írtam is egy levelet nekik ide: 'eszrevetel@mav-start.hu'
Vajon olvassák? Gondolom magasról tesznek rá.
Idemásolom, hátha Te tudsz olyan fórumot, ami nem csak általános ügyfélszoli (meg ha már ráment vagy fél órám a levélre és 2 az utazásra akkor legyen már vele valami:)
Tehát alább a levél.
Nekünk pedig jó utat....
Üdv: Emese
Tisztelt Ügyintéző!
A mai napon volt szerencsém az újszászi vonalon utazni, a vonat (7:40-kor szálltam fel rá Ecseren) Rákoshegy állomáson megállt (kb. 7:50 perckor). Többször bemondta a hangos, hogy 10-15 perc múlva tovább tudunk haladni. Hozzávetőlegesen 40 perc várakozás után hangzott el, hogy bizonytalan ideig nem indul el, kábellopás miatt.
Erről egyébként több hírforrás is beszámol:
Kitalálja, miért késnek a vonatok? Persze, hogy kábellopás az ok STOP!
Kábellopás miatt késnek a vonatok a hatvani és az ... HVG
Késnek a vonatok a hatvani és az újszászi vonalon Hírszerző
Késések a Budapest-Miskolc vonalon MNO
Kábellopás a hatvani és az újszászi vonalon blikk.hu
A hatvani, és az újszászi vonalon is késnek a... belfold.ma.hu
A hatvani, és az újszászi vonalon is késnek a... belfold.ma.hu
Állnak a vonatok Hír TV
Kábellopás miatt késnek a vonatok Népszava
Órákat is késhet a vonat Hatvan és Újszász felé Index
Órás késések a kábellopás miatt a hatvani és az... velvet.hu
Ismét kábellopás miatt késnek a vonatok Hír TV
Kábellopás miatt késnek a vonatok szoljon.hu
Késnek a vonatok a hatvani és az újszászi vonalon Origo
Kábellopás - Késnek a hatvani és az újszászi... fogyasztok.hu
Kábellopás miatt még többet késnek a vonatok FN
Jelentős késések a hatvani és az újszászi... NOL
Kábellopók okoznak gigakésést a Keletiben hirado.hu
Kábellopók okoznak hatalmas késést a Keletiben estihirlap.hu
Az Ön honlapjuk természetesen nem. Mivel a kábellopás hajnalban történt a következő kérdésim merültek fel.
Miért nem tájékoztatják az utasokat időben? Optimális esetben már az állomásokon, de legalább Rákoshegyen, mi értelme 10-15 perc kiesést jelezni, amikor ennél többről van szó.
Természetesen megértem, hogy ez Önöknek bevételkiesést jelenthetne, ezt úgy oldják meg inkább, hogy nem tájékoztatnak, illetve félretájékoztatnak semmibe véve az ezáltal okozott kárt.
Sajnálatos, hogy monopolhelyzetük miatt ezt megtehetik, és nincsenek arra rákényszerítve, hogy mint Szolgáltató definiálják magukat, az utasokat pedig Ügyfélnek tekintsék.
Ha több vasúttársaság is üzemelne, akkor ez nyilván megváltozhatna, több kis vasúttársaságot, esetleg privatizálást, de mindenképpen versenyhelyzetet és ebből kifolyólag hatékony munkavégzést kívánok Önöknek. (Jelzem, hogy amin lehetőségem lesz más társasággal utazni ezt fogom tenni, sok más utassal együtt.)
Azt már fel sem vetem, hogy a múltkori alkalommal nem volt nálam aprópénz (150 alkalomból egyszer), a jegypénztárban nem váltották fel a 10.000 Ft-ot, a kalauz sem –megjegyzem egy megállóra kell jegyet vennem- majd kilátásba helyezte, hogy vagy leszállít/megbüntet vagy „kérek” 155 Ft-ot valakitől. Utóbbi történt, kellemetlen volt.
A legközelebbi alkalommal konkrét dátummal és járatszámmal kérni fogom az illető vasutas felelősségre vonását, akár van értelme, akár nincs. (Feltételezem nincs.)
A mai napon a reggeli órákban a rákoshegyi állomás hangosbemondója pedig minősíthetetlen színvonalon tájékoztatta az utasokat, láthatóan maga sem tudta mit kell mondania, ezért inkább össze-vissza habogott. Nem tehet róla, teljesen átérzem a helyzetét, az ő nevében is kérem, hogy a hasonló kábellopási esetekre találjanak megoldást és 2011-ben az információáramlás zavartalanná tétele sem jelenthet komoly kihívást, használják az internetet és találják ki hogy ilyen esetekben mi a teendő.
Egyébként azok az emberek aki a Keletinél ellenőrzik a jegyeket (ordítva köszönnek mindenkinek aki nem köszön, vagy nem veszi elő a jegyét, bérletét; viszont üveges tekintettel néznek el a feje fölött annak, aki mindezt megteszi, roppant zavaró) tehát ez a teljesen felesleges emberek vigyázhatnának akár a kábelekre is, az jó PR lenne, ez így rossz. Sokan vannak és feltételezem nem ingyen ácsorognak ott.
Ha pedig mégis ellopják a kábelt, akkor amint ezt észreveszik, odaküldik felmérni a szakembereket, akik elkezdik a javítást. Ebben feltételezem nincs is hiba, jelenleg is így megy. Innen már nem állna semmiből felbecsültetni a kárt és a javításhoz szükséges időt, ezt pedig kommunikálni kellene. Tudom, hogy ez igen sok idő, azonban ha valahol, akkor a MÁV-nál biztosan van valaki, akinek ideje volna felhívni a jegypénztárosokat, hacsak nem használnak web alapú belső információs platformot.
Szeretném, ha ez a levél eljutna valakihez, aki legalább 5 percig kellemetlenül érzi magát miatta, de feltételezem, hogy nem fog, tehát teljesen feleslegesen szántam időt a MÁV-ra, ráadásul ezúttal önszántamból.
Üdvözlettel:
D.E.