MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Elnyomtatott jegy

2011. január 27. - Ashi Valkoinen
Kedves Mindenki!
Végzős gimnazistaként az ember mindent megtesz, hogy felvegyék a hőn áhított egyetemre. Én is így teszek, minden szombaton feljárok Budapestre vonattal (6óra utazás minden szombaton...) hogy részt vegyek egy rajztanfolyamon. A fűtés nélküli reggeli vonatokat már kezdem megszokni, de a múlt szombati eset kicsit több volt mint elég. Reggel bementem 10:00-kor a Keleti pénztárába és elmondtam szépen és udvariasan a pénztáros hölgynek, hogy a 14:30-kor induló ABAÚJ IC-re kérnék Miskolcig helyjegyet. Gondoltam nem túl bonyolult kérés és mit sem sejtve eltettem a jegyet. Miután végeztem az egyetemen kiértem 14:10-re az állomásra. A 8. vágányon álló Abaúj IC-n 21-es kocsit kerestem...nem jött össze. Ekkor kénytelen voltam szembesülni azzal, hogy a 10:30kor induló BORSOD IC-re kaptam jegyet...csak nekem tűnnek más hangzásúnak az ABAÚJ és a BORSOD szavak?vagy a 10:30 és 14:30 között nem volt világos a különbség?...és közölték, hogy nem veszik vissza. Mivel holtfáradtan nem akartam este 21:00ra hazaérni, megvettem mégegyszer a helyjegyet.
Szeretném tudni, hogy tényleg volt törvényes alapja annak, hogy egy fel nem használt, hibásan kiadott jegyet nem térítenek vissza?

Üdvözlettel,
K.K.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr312616988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vanek ur 2011.01.27. 08:17:18

Hogy melyik vonattal akartál elutazni, konkrétan azzal, amelyikhez kiértél, vagy azzal, amelyikre a jegyed szól, az utólag már nehezen bizonyítható.
Sajnos amint a pénztáros a kezedbe nyomja a jegyet, meg kell nézni, melyik napra, melyik vonatra, honnan hova szól. Ha ott rögtön reklamálsz, szó nélkül (és ingyen) cserélik.
Ha későbbi vonathoz érsz ki, akkor a MÁV az üzletszabályzata alapján sem veszi visza a helyjegyet. (Végül is logikus: azt a helyet másnak esetleg el tudták volna adni, ha te időben szólsz, hogy mégsem utazol.) Viszont fordított esetben kezelési költség nélkül tudod másik vonatra átcserélni a jegyed.

Adani 2011.01.27. 08:47:09

Való igaz rögtön meg kell nézni, nekem is volt úgy kb. negyedik nekifutásra sikerült kiadniaa pénztárosnak az a bonyolult dolgot, h Gödöllő-mezőberény Hatvan felé és 33%. Egymás után jött mindenféle 50%-os Keleti felé majd 33%-os a Keleti felé később Hatvan felé 50% majd mikor már majdnem betűztem sikerült megszülni a jó jegyet. közben persze adjak még be pénzt visszajár ennyi meg ennyi.

De a legjobb neten venni kioszkból. Az csak nem téved. Egyébként sztem simán fel kellett volna szállni a vonatra ha meg jön a kaller és közli, h nem jó akkor meg kell neki mutatni rajta a dátumot vagyis, h már órák óta elment az a vonat, amire most nemrég kiadták és te nyilván nem arra kérted.

karosszékely 2011.01.27. 09:02:12

@Adani: Még a vonat indulása előtt adták ki a jegyet (10 órakor vette, a 10:30-asra szólt), úgyhogy ezt nem nagyon lehet kimagyarázni a vonaton.

Sajnos tényleg nem lehet ezzel mit csinálni, a jegyet váltás után mindig meg kell nézni, erre sosem szabad az időt sajnálni, mert sok múlhat rajta.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.01.27. 10:51:19

Pénztártól való távozás után.....

Azért megérne egy misét, hogy mikor ritkán vonatozok, akkor hogy kell néha kiabálni, hogy az üveg túlsó oldalán is értsék amit mondok.

Antal Z. 2011.01.27. 10:52:28

Alapvető tanulság: "Pénztártól való távozás után reklamációnak helye nincs." Ez olyan mintha a boltban zsemlét kérne, kiflit kapna és szó nélkül fizetve távozna a boltból, majd mikor nekiállna enni, jönne rá, hogy ez nem zsemle, hanem kifli, visszamenne a boltba, kiröhögnék. Tegyük hozzá: jogosan.

Antal Z. 2011.01.27. 10:54:58

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Amilyen hangosan tudnak az utasok beszélni az is megérne egy misét. Mert én mellettük állva a vonaton se hallom a hangjukat... köszönés alapvető hiánya (de ez mellékes, végülis minek), de amikor jegyet kér akkor is van rá példa, hogy többször rá kell kérdezni, mert olyan halkan motyogva szeretne közölni valamit, pedig ott az utas szája meg a fülem között max. 1 m a különbség.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.01.27. 11:01:41

jaja! A Mávot ezer dologért szidhatod, de ezt Magadnak köszönheted. Ő rontotta el, de TE nem nézted meg, mit adtak a kezedbe. MINDIG meg kell nézni. Hibázni bárki hibázhat, aki dolgozik, sajnos.

pbence 2011.01.27. 12:53:58

A pénztárosok egy része sajnos ilyen... Ha nem valami "egyszerű" dolgot kérsz, akkor máris jönnek a problémák. Ezért kell nagyon résen lenni, megnézni, mi van a jegyre ráírva. Én mindig ezt teszem, mert sosem lehet tudni.

@Antal Z.:
"Ez olyan mintha a boltban zsemlét kérne, kiflit kapna"
Tényleg olyan, csak egy boltban ritkábban fordul elő, hogy rosszat adnak, míg a MÁV-START-nál ez valamivel gyakoribb. (Épp ezért kell jól megnézni a jegyet, mikor az ember átveszi.)

Adani 2011.01.27. 15:11:51

@pbence:

Hajajj, volt olyan Keletis pénztáros, aki miután előadtam a nem épp egyszerű kérésemet, h retúrjegy átszállással és üdülési csekkel fizetve lazán közölte,h ő most bezár és menjek máshová, annak ellenére, h ugye a kijelzőn odahívott. Nembaj vissza a sor elejére és vártam még egy váltást.

Ennél már csak az a BKV-s volt jobb, aki ült a kuckójában és elmélyülten csinálta kb. a semmit. Várok türelmesen majd csak észrevesz 8péntek este volt már 20 körül kevesen voltak). Kb. 2 perc után meguntam és finoman megkopogtattam az üveget. Ekkor feleszmélt majd felnézett ekkor közöltem ,h szépjóestét ilyen és ilyen jegyet kérnék. Erre közli, h hová sietek ennyire,h nem tudok egy pillanatot se várni? Mondom tudok én akár kettőt is, hiszen 2 perce itt állok. De akkor se kell kopogni látom ha jön valaki és majd ha lesz időm foglalkozok vele. Mindezt flegma stílusban. Nincs vita végül is kiadta, amit kértem és mentem a dolgomra és mivel 20:30-ra volt a találka a haverral megbeszélve még így is bő 20 percem volt nem siettem semerre. Ha odamorog legalább annyit,h türelmet kérek nem kopogtam volna.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2011.01.27. 23:44:44

Végzős gimnazistaként lehetne annyi esze az embernek, hogy megnézi a jegyet.

Kopi3.14 2011.01.28. 01:12:57

@pbence: Nekem a pékségekről több rossz tapasztalatom van, illetve a boltokban rendszeres az x-szel több lett, maradhat történet is.

@Adani: ha lett volna időd, akkor miért nem leveleztél még egyet a céggel panaszkönyvi formában? Pénztárostól azonosítót kérve.

Adani 2011.01.28. 08:26:18

@Kopi3.14:

Végül is tényleg beírhattam volna a panaszkönyvbe, de mivel abszolút nem tudott felhúzni hanem inkább jót szórakoztam rajta és végül nem bosszankodtam hanem röhögtem az eset után nem láttam értelmét. Tök jó érzés mikor a bunkókat zavarba tudod hozni úgy,h nyugodtan és kedvesen válaszolsz nekik és nem veszed fel bármit is mond. Ha nem a várt módon reagálsz akkor lefagy, majd fogaskerék csikorgás, szervómotor zúgás, aztán nagy nehezen értelmezi a hallottakat.

sorica123 (törölt) 2011.01.28. 16:05:19

Ellenőrizni, ellenőrizni, ellenőrizni, mert nekem is adtak már ki 6:23 helyett 9:23ra jegyet Nyíregyre. Nekem se volt magától értetődő, hogy ellnőrizni kell, de miután Pestről Nyíregyre járok suliba és háromhetente járok haza, megtanultam, hogy célszerű. Jegyzemmeg még jó, hogy akkor helyben vettem, és azzal a huzattal rohantam is vissza, mihelyt észrevettem. De ha kevesebb időm van indulásig, akkor gázasabb lett volna a helyzet:/
Gyakran beigazolódik a sztereotípia, miszerint a bamba fokozása a postás, rendőr, vasutas...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.02.07. 16:56:33

A pénztárosnak nem mond semmit a vonat neve. A gépben vonatszám szerint van, azt meg könnyen félreüthette.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.02.07. 17:08:37

@Peti817172M: Hibás helyjegy esetén lehet azzal próbálkozni, hogy felszállsz a vonatra, és amikor jön a kalauz ellenőrizni, elmondod, mi a helyzet, és persze nem ellenkezel a pótdíj ellen. Ha szerencséd van, nem büntet meg a kalauz és nem vetet másik pótjegyet, ha nincs, akkor is csak 940 Ft.

pbence 2011.02.08. 18:26:18

Basszus, lassan fél hónapja nincs új poszt... Nincs elég levél, nincs elég idő? Vagy mi a gond? Mert hogy a MÁV-val - sajnos - továbbra is ugyanannyi probléma van...

banpepe 2011.02.23. 18:31:59

@pbence: Inkább 1 hónapja.

Megállt a blog? Vagy mi? Tök jó volt, hogy valaki életbe tartotta, de így semmi:(

pbence 2011.02.23. 19:03:23

@banpepe: Ja, most már 1 hónapja...

DePassant 2011.02.23. 21:04:21

nyilván minden utas happy :S
süti beállítások módosítása