MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Fantombüntetés, inkorrekt jegyvizsgálók

2011. január 19. - Ashi Valkoinen

Tisztelt Megint Állunk Vazze! Véletlenül találtam meg ezt a honlapot, ahol arra biztatnak, hogy ha van valami mávval kapcsolatos élménye valakinek, akkor írja meg nyugodtan.

A történet: 2009 október 2.-án utaztam vasúton hazafelé, Budapestről Monorra. A fenti napon a vasúti ellenőrök igazoltattak, és a bérlet mellé kérték a személyigazolványomat is, a keresgélés közben vettem észre, hogy nincs nálam, csak a jogosítványom és a diákigazolványom, mivel akkor egyetemre jártam. Az ellenőrök nagyon megalázó módon bántak velem, nem valami "barátságos" hangnemben beszéltek velem, kiabáltak, majdnem megvertek, igyekeztek megalázni, végül leszállítottak a vonatról, és Monoron kihívták a rendőrséget, akik a jogosítvány száma alapján igazolták, hogy valóban én vagyok a bérleten szereplő egyén. Az ellenőr már a vonaton megmondta, ha nem fizetek neki helyben 6000 forintot, akkor fizetek majd húszat. És lám neki lett igaza.. Állítólag egyszer már kaptam egy pénzügyi bírságot, amit valamiért nem kaptam meg. Így emiatt a magasabb pénzösszeg.
Írtam egy fellebezést a t. MÁV zrt-nek, melyben leírtam, hogy 2003 óta bérletem van, amit a munkáltatóm igazolni is tud, mivel közalkalmazott vagyok, s a munkáltatóm hozzájárul a bérlet költségeihez, továbbá a mai napig rendelkezem bérlettel. meg azt is, hogy nem kaptam meg az első bírságot. De ez nem érdekelte őket, írták fizetnem kell, mert bíróság útján behajtják a fent nevezett összeget.
Nem tudom, hogy létezik-e valamilyen Szervezett, aki segíteni tudna nekem, mert teljesen embertelennek tartom. Még a vonaton megkérdeztem az ellenőröket, hogy be lehetne mutatni másnap a személyigazolványomat valahol, de ők kategorikusan kijelentették, hogy nem. Most meg az elutasító levélben meg azt írta a kedves hölgyike, hogy miért nem tettem meg, hisz 15 napon belüli felmutatás esetén, csak 1000 forintot kell fizetni. Nem semmi, mondtam magamnak, hisz van mikor napjában négyszer is vagyok vasútállomáson, így ez könnyen ment volna. De hát az ellenőrök mást állítottak...

 Belátom én, hogy vannak szabályok, amiket be kell tartani. Kérdem én, az ellenőrnek nem hiteles és utasbarátnak kéne lenni. Így is elég nehéz az élet, nem kéne tovább nehezíteni...
Köszönöm, hogy elolvasták!

Tisztelettel: B.K.


 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr1002594667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

terensz szpenszer 2011.01.19. 08:40:40

A jogsival is igazolhatod magad, fényképes irat az is, nem?

etuska · http://napietus.blog.hu/ 2011.01.19. 09:03:58

személyazonosság igazolására alkalmas iratok: érvényes személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél. bármelyiket egyenként is elfogadja a személyazonosság igazolására a rendőr is. a jogsi, mint személyazonosságot igazoló okmány érvényességi ideje a fénykép felőli oldalon van feltüntetve, a hátoldalon van, hogy kategóriánként melyik mikor jár el (nem azonos a 2 dátum).

ha nem volt lejárva, az ellenőröknek nem volt igaza. amikor a rendőrök kiértek, nekik kellett volna mondani, hogy nem fogadták el a jogsit, és ezt belevenni a jegyzőkönyvbe. persze utólag könnyen okos az ember.

valamokka 2011.01.19. 11:32:26

De miért nem mutattad meg a jogsidat? Az is alkalmas személyazonosság igazolására, mint a személyi...

Adani 2011.01.19. 11:36:06

Sőt ha nem értesz egyet a büntetés tényével alá sem szabad írni a büntetésről szóló papírt. És igen jogsival igazolhatod magad. Sőt ott volt a diák is, össze is hasonlíthatta volna.

horvathd 2011.01.19. 11:54:15

Ha jól értem, akkor a beküldő teljes árú bérlettel utazott, amire ha jól tudom a személyi igazolvány számát kell ráírni. Így az igazolvány nélkül nem tudja igazolni, hogy nem másé-e a bérlet.

vanek ur 2011.01.19. 12:30:30

A bérlet nem névre szól, a személyi azért kellett, mert annak a számát kell ráírni a bérletre, és azt is fel kell mutatni ellenőrzéskor. Ebben az esetben a jogosítvány/diákigazolvány/útlevél nem jó, mert nem a személyazonosságot kell igazolni.
Az ellenőrnek minden esetben határozottan, de udvariasan kell fellépnie. Az már régen rossz, ha bárki is fenyegetőnek érzi a fellépésüket.
Mi lett volna a jó megoldás? Helyben nem fizetnék, viszont feliratnám az összes adatot (az én adataimat, és a bérlet adatait), majd ezeket + a személyimet bemutatnám az ügyfélszolgálaton azzal, hogy csak a személyi nem volt nálam, de attól még azt a bérletet jogosan használtam, ezért kérem, hogy csak az utólagos bemutatás díját kelljen kifizetni.

Adani 2011.01.19. 15:01:53

@vanek ur:

Eleve a szőrözés teljesen felesleges teljes árú bérletnél. Akár átruházható is lehetne, hiszen semmiféle kár nem érné a MÁV-ot ezzel. Egyszerre úgyis csak egy ember használhatja.

etuska · http://napietus.blog.hu/ 2011.01.19. 15:11:27

@Adani: az is hülyeség, hogy a köztisztviselői évente valahány utazásra jogosító kedvezmény nem ruházható át legalább családtagra. én pl. sosem tudom kihasználni, így kárba vész, viszont a testvérem használná.

Aurum08 2011.01.19. 16:08:24

Most én vagyok a hülye, vagy tényleg nincsen 20ezres pótdíj-tétel a MÁV-nál? Egyszer olvastam ugyanitt arról, hogy egy túlbuzgó ellenőr a bérlet jogosulatlan használata miatt napi egy teljesárú retúrjegy árával fejelte meg a büntit... Azt hiszem az is BP-Monor (vagy Albertirsa?) viszonylat volt, őszintén nem lennék meglepve ha ugyanaz az ellenőr lett volna a két ludas...

Nem tudom felfogni, hogy a MÁV miért nem tud annyira rugalmas lenni, hogy azoknak az igazolványoknak a számát is elfogadják amiket a rendőr is. A törvény szerint egy igazolásra alkalmas irat kell. Jogsi, útlevél vagy személyi. Diák állítólag nem jó, ez is magas miért nem (Pedig még lakcím is vagyon rajta... :) )

Legközelebbi esetnél nem írunk alá semmit, ha nem értünk egyet valamivel.

charlie 2011.01.19. 16:34:09

@Tyky8: elfogadta volna, ha a bérletre eleve a jogsi számát írja rá. vagy az útlevélét. itt az volt a gond, hogy a szem.ig. számát írta rá, az viszont nem volt nála. ekkor jogos, hogy büntetés (bár a hangnem az természetesen nem), mivel az ellenőr honnét tudja, hogy a bérleten szereplő szem.ig. szám tulaja az, aki használja.

Ugye a másik megoldás, ami a BKV-nál van, ott van saját fényképes cucc, így ahhoz nem kell külön fényképes igazolvány.

pbence 2011.01.19. 17:11:40

@Tyky8:

Túlbuzgó ellenőr: nem egyedi! Múltkor Érd alsó-Budapest viszonylaton hallottam hasonló problémát, a srácnak - állítása szerint - mindössze a száma nem volt ráírva a bérletre, és 54 (igen, ötvennégy) ezer forintra büntették! És erősen kétlem, hogy 3 esetben is ugyanarról az ellenőrről van szó.
Itt írtam róla részletesen, szabályzatokat átböngészve, majd vitázva, csak igazán ráérősöknek és elvetemülteknek:
megintallunkvazze.blog.hu/2011/01/05/penteki_menetrend_csutortoki_kedvezmeny/fullcommentlist/1#c12121183
A lényeg, hogy az én értelmezésemben nincs olyan lehetőség, hogy minden napra büntetést + teljes árú jegyet számolnak fel. Egyszerűen ez lehetetlen, nem lehet olyan "rosszul" viselkedni.
A 20000 forint (meg hasonló légből kapott összegek) említése nagyon-nagyon felháborít, utálom az ilyeneket, akik számokkal kezdenek el dobálózni, nem is ismerve az érvényben lévő szabályzatokat és díjszabási tételeket. Pár lábbal rúgnám ki a cégtől ezeket az ellenőröket, függetlenül attól, hogy mit tett az utas. Ne gondolja már magát istennek.

És maga a helyzet érdekes. Nem volt ott az az igazolvány, aminek a száma nem volt ráírva. Oké, ez igaz, és akkor mi van? Utasleadásit kellett volna írni, és tájékoztatni az utast, hogy van lehetősége az utólagos bemutatásra. Az ellenőr nem ezt tette, sőt, ezzel kapcsolatban egy eldöntendő kérdésre direkt valótlanul válaszolt, és leszállította az utast.
Plusz ott az a tény, hogy még a rendőr is igazolta, hogy stimmel a szám. Ezek után már puszta kötekedés a büntetés és a baszogatás.
Az én szememben egy ilyen féreg ellenőr már másodszor lenne kirúgva, személy szerint el is verném, de az sajnos nem korrekt jogilag.

Erre még rájön az, hogy egy olyan tartozás is előkerült, amiről az utast nem tájékoztatták. Ugyan, minek azt? Szarunk szolgáltatni, mindenbe belekötünk az utason, és persze szigorúan vesszük a befizetési határidőket, közben nyilván a vonatok korlátlan időt késhetnek, arra felelősséget nem vállalunk. MÁV-START Zrt.

@charlie:

Azt még inkább otthon hagyja az ember (elvileg személyazonosítót amúgy is viszek magammal), semmi értelme nincs, 100%-ban pofátlanság, hogy még fizetni is kell érte. Rég meg kellett volna szüntetni azt is.

charlie 2011.01.19. 21:05:39

@pbence: várjál, a rendőr nem azt igazolta, hogy stimmel a szám, hanem, hogy a jogsi alapján tényleg ő az a személy! A rendőr ennyiből nem fogja tudni a szem.ig. számot!

valahol olvastam, hogy teljesárú bkv bérletnél akár szem.ig-et is lehetne használni (mert csak annyi van kikötve, hogy fényképes, stb cucc, nincs konkrétan leírva, hogy bkv-s szarság)

pbence 2011.01.19. 21:12:00

@charlie:

"akik a jogosítvány száma alapján igazolták, hogy valóban én vagyok a bérleten szereplő egyén."
Kicsit érdekes a "bérleten szereplő egyén", de szerintem arra utal, hogy a számot is igazolták. És ha belegondolok, akkor a rendőr tudja ellenőrizni, hiszen a nyilvántartásban biztosan benne van mindkét adat, és elvileg le tudja kérni őket, és akkor párosítva van a két szám.

A BKV bérletet nem tudom, én hallottam már olyat, hogy szarakodtak, hogy nincs hozzá kiváltva az igazolvány.

vanek ur 2011.01.19. 21:15:50

@Adani: "Akár átruházható is lehetne, hiszen semmiféle kár nem érné a MÁV-ot ezzel. Egyszerre úgyis csak egy ember használhatja."

Tegyük fel, van egy bérletem, amivel hétköznapokon munkába járok. Hétvégén viszont eszem ágában sincs vonatra ülni. Ellenben az asszony hétvégén bemenne vásárolgatni a plázába. Ha a bérlet az én nevemre szól, akkor az asszonynak értelemszerűen jegyet kell vennie. Ha viszont a bérlet felmutatóra szól, egyszerűen odaadhatom az asszonynak, és utazik vele. Ez az a bevételkiesés, amit a felmutatóra szóló bérlet jelent.

A felmutatóra szóló bérletek közül azok, amikkel meghatározott időtartam alatt korlátlan számban vehetsz igénybe szolgáltatást mindig drágábbak a névre szólóaknál. Miért? Mert a felmutatóra szóló bérlettel többen, és így vélhetően többször veszik igénybe a szolgáltatást, mint a névre szólóval.

Adani 2011.01.19. 22:00:39

@vanek ur:

De hét egyszerre úgyis csak egy ember használhatja.

Szét kéne nézni kicsit nyugatabbra Svájcban és Németországba pl. nem névre szóló a bérlet. Átruházható, a lényeg, h legyen. Hétvégén nem használom addig használja más, ki van fizetve.

charlie 2011.01.19. 22:18:23

@pbence: meg kéne kérdezni valami rendőrt, hogy úgy helyszínről ilyet tudnak e.

vanek ur 2011.01.19. 22:41:00

@Adani: "De hét egyszerre úgyis csak egy ember használhatja. "

Te nem érted, mert nem az a lényeg hogy egyszerre hányan használhatják. Az időtartam alatt korlátlan használatot biztosító bérletek árazásánál a fő szempont, hogy hányszor fogják használni azt a bérletet, vagyis hányszor veszik vele igénybe a szolgáltatást).

Van egy fitneszterem. Van bérlet, ami 1 hónapig érvényes, ez alatt annyiszor gyúrsz, ahányszor csak bírsz. A tulajdonos rájön, hogy egy átlagos vendége 2 naponta jön, így a névre szóló havi bérlet árát úgy lövi be, hogy 13 alkalmi belépő árával legyen egyenlő. Így adott egy kis kedvezményt, te meg akár mindennap lemehetsz gyúrni, ha bírod. De valószínűbb, hogy havi kb. 16-18 alkalommal fogsz odamenni.
Ha ugyanez a bérlet felmutatóra szól, odaadhatod bárkinek, amikor te nem mész le, vagyis akár 30 alkalommal is használhatják 1 hónapban (de ha ez a kártya egy munkahelyen az alkalmazottak között pörög, akkor 1 nap akár többen is használhatják). Ha a tulajdonos ugyanannyiért adja a felmutatóra szóló bérletet, mint a névre szólót, akkor ugyanannyi bevétel mellett jobban használódnak a gépei, ráadásul kevesebb szabad hely marad a többi fizető vendég számára. Mindezt úgy, hogy a felmutatóra szóló bérlettel is csak 1 ember van bent egyszerre. Az üzleti logika szerint a felmutatóra szóló bérletet az egyszeri belépő árának legalább 25-szöröséért kell árulnia.

Tehát amikor bármelyik más ország bérletével példálózol, mögé kell nézni a konstrukciónak, és meg kell nézni minden paramétert. Pl. Magyarországon az állam közvetlenül nem támogatja a bérletet, így a MÁV azt mondja, hogy havonta 20-21 menettérti használatot meg kell fizetni, az azon túli használat a kedvezmény. Lehet, hogy máshol csak 10-12 menettérti út árába kerül a bérlet, de az állam támogatja és fizeti bérletenként további 8-10 menettérti utat. Ha meg átruházható, akkor lehet hogy a teljes ár (az utas és az állam által fizetett rész együtt) akár 25-30 menettérti út ára is lehet.

charlie 2011.01.20. 09:21:15

Mellesleg ha nagyon akar, most is lehet venni látra szóló öszvonalas bérletet. Jah, hát kérem azt viszont akkor ki kell fizetni...

Adani 2011.01.20. 09:25:41

@vanek ur:

Kondibérletek általában nem névre szólnak, én ugyan nem szoktam kondizni teremben, úgy vagyok vele, h súlyokat emelgethetek otthon is ingyen futni és sétálni is elmehet az ember anélkül,h fizetne érte.

Viszont uszodabérletem volt már, mert úszni azért szoktam néha, az jó dolog. Azok meg sosem voltak névre szólók, régebben simán adtak egy kartonpapírt rajta 20 letéphető számmal, mindig letéptek egyet, ha többen mentünk többet téptek le. Nem volt névre szóló és a kutya se nézte soha ki használja. Ma már mágneskártya formátum ,amit lehúznak. De úgy tudom a kondibérletek sem névre szólnak, még középiskolás voltam mikor egyik haver egyszer odaadta az övét, h menjek el próbáljam ki milyen a konditerem.

A MÁV bérlet meg eleve 20-22 menettérti út árával azonos, ha nem dolgozol minden nap akkor jobb is ha nem bérletet veszel, hanem mindig jegyet.

vanek ur 2011.01.20. 11:09:44

@Adani: "Viszont uszodabérletem volt már, mert úszni azért szoktam néha, az jó dolog. Azok meg sosem voltak névre szólók, régebben simán adtak egy kartonpapírt rajta 20 letéphető számmal, mindig letéptek egyet, ha többen mentünk többet téptek le."
Mert ez a bérlet _alkalomra_ szól. Tök mindegy, kinél van, mert 1 bérlettel csak annyiszor veheted igénybe a szolgáltatást, ahány alkalomra szól. (Félreértés ne essék: tudom, hogy a konditermekben is alkalomra szóló bérletek vannak, viszont az időalapú bérlet esetében jól példázza a névre/felmutatóra szóló bérletek közötti különbséget.)
A vasúti bérlet konstrukciója az, hogy adott időtartam alatt korlátlan számban igénybe veheted a szolgáltatást. Hasonló konstrukciónál meg kell találni azt az optimális árszintet, ami nagyjából a tipikus számú használatot fedezi, ugyanakkor magasabb annál, hogy mindenkinek megérje jegy helyett bérletet venni. A cél a bevételtömeg maximalizálása a lehető legjobb kihasználtság mellett. A tipikus számú használatot pedig befolyásolja, hogy a bérlet névre szól vagy felmutatóra.

pbence 2011.01.20. 14:54:25

@vanek ur: Igen, és igazból pont itt jön a képbe, hogy a bérlet 20-szoros ára talán kissé drága ahhoz képest, hogy névre szóló.
Ha én lennék a MÁV-START, ~15-szörös áron adnám ezeket a bérleteket, persze a felmutatót meg valamivel drágábban, mondjuk ~25-szörös* áron, de úgy gondolom, ez az "arany középút" a START (meg persze a minisztérium) részéről nem a legjobb megoldás.

*Ehhez képest ha azt nézem, hogy a START Klub Prémium Kártya éves ára csak 375000 forint (ami felmutatóra szóló, és korlátlan érvényességű), az szerintem egy nagyon előnyös konstrukció. Csak ha esetleg valakinek rövidebb időre vagy távra kellene ilyen bérlet, esetleg megérné a sima 25-szörös árú dolog.

lurkó 2011.01.20. 15:08:03

@pbence: A Start- klub bonusz pedig 250.000 Ft Szintén felmutatóra szól és szintén korlátlan felármentes másodosztályra. Ilyennel egyre többször találkozok vonatokon.

pbence 2011.01.20. 15:15:10

@lurkó: Az nem névre szól? Mintha arckép is lenne rajta, de most nem tudom pontosan.

lurkó 2011.01.20. 15:26:36

Most nem tudom hogy történt-e utasleadási lap kitöltése ugyanis annak a hátoldalán megtalálható a szükséges tájékoztató az utólagos bemutatásról. Azért szerintem be kellene fáradni egy ügyfélszolgálati helyre és megpróbálni amit csak lehet.

lurkó 2011.01.20. 15:27:42

@pbence: De igen névre szól! Igazad van az igazolványos bérlet helyett jó!

charlie 2011.01.20. 15:43:16

@lurkó: csak a Prémium látra szóló!

Amúgy tényleg nem drágák, havi 20e vasútra költött pénznél már megéri. És idéntől elvileg erre is lehet bérlettámogatást kérni.

Adani 2011.01.20. 16:29:52

Aki nem minden nap dolgozik egy hónapban annak elvileg a bérletnél sokkal jobban megéri a Start Klub kártya + mindig menettérti jegy. Pláne ha a munkahely el tudja számolni költségként a jegyet és 86%-ot térít.

Nem is tudtam,h van felmutatós 50%-os kártya is én csak a Start Klub-ról hallottam, ami fényképes és 50%-os. Meg persze a Prémium ,amivel az érvényességi időn belül korlátlanul utazhatsz teljesen ingyen akármerre akármilyen vonaton. Persze ez nem átlagembernek való, bár ha tényleg csak 375 ezer akkor ennek is lement az ára volt ez 600 ezer ft is nemrég. Ahhoz,h ez megérje egy átlagembernek nagyon sokszor kell vonatra ülnie. Még a napi bejárás se biztos,h elég teljes árú jeggyel. Egy cégnek viszont lehet jó, ha az alkalmazottai sokat járnak vonattal, vesz egyet és akit elzavar az ország tulsó végébe tárgyalni annak a kezébe nyomja,h nesze útiköltség. De sztem nem sok ilyen cég van ,aki céges autó helyett vonattal küldi az alkalmazottait.

Bár régen ugye a Horthy rendszerben csak Horthy-nak volt szolgálati autója a többi képviselő kapott egy MÁV és egy Beszkárt bérletet és utazhatott ha akart. Ezt ma is be lehetne vezetni. Nincs benzinpénzt meg autó közpénzből, lófaszt, Start klub prémium kártyát kap aztán hajrá mehet ahová csak akar. Sógor-koma-rokonnak is odaadhatja ha azt akarja.

charlie 2011.01.20. 16:44:42

@Adani: a 86%-os támogatás az a hazautazási támogatás, az havi négyszer és max 10 (vagy 15?) ezer Ft értékben vehető igénybe.

Nincs felmutatós 50%-os kártya.

Miért ne lenne átlagembernek való? Nekem is van VIP kártyám (a névre szóló ugye), bőven megérte az árát. (saját pénzből, munkáltató nem támogatott semmit). Egybe sok pénz, de havi szinten nem olyan drága. Ha havonta 4-5-ször mész Ic-vel 2-300 km-re, már megéri a kártya.

lurkó 2011.01.20. 18:22:01

Start klub = 50% kedvezmény Mint egy diák igazolvány. (34.900 Ft)
Start klub bonusz = másod osztályu arcképes igazolvány (250.000 Ft)
Start klub VIP = első osztályu arcképes+ IC felszálló kártya (280.000 Ft)
Start klub prémium = az használja aki kapja és ugyanarra jó mint a VIP (375.000 Ft)

És a prémium kivételével szombatonként egy utitárs is kap 50% kedvezményt.

pbence 2011.01.21. 04:49:04

@charlie: @lurkó:

Igen, talán a START legjobb ötlete, amit az elmúlt években bevezetett. Nagyon jó kis kártyák ezek, ugyan nekem még sosem volt egyikből sem, de biztos vagyok benne, hogy egyszer még lesz.

És tényleg nagyon kedvező az ára, ha most arra gondolok, hogy a sima Budapest Bérlet is 100 ezer körül van. Csak azért az egész országot bejárhatom.

charlie 2011.01.21. 09:25:06

@pbence: Amit én ebből a start-osból (legalábbis a bónusz, vip vonalon) hiányolnék, az az időszaki jellegű (nyári havi, negyedéves). Mert lehet, hogy ennyiért valaki egész évre nem venné (mert nincs rá szüksége), de pl. nyárra, egy havit 25e-ért megvenne.

fővizsgáló 2011.01.21. 11:09:11

Elnézést, hogy csak most szólok a témához, de sok szolim volt mostanság...
Tehát az utas bérletére ráírta a szem.ig.számot.Ezt elvileg minden alkalommal ellenőrizni kellene, hogy az használja-e. A rendőr igazoltatáskor azt ellenőrzi, nem körözik-e az illetőt. Azzal nem foglalkozik, hogy ahhoz a jogsihoz az a személyi ig.szám tartozik-e? A panaszos utas meglátásom szerint vagy egy túlbuzgó repülőbrigáddal, vagy a naosztalgia nyugdíjas kommandójával futott össze. Én a múltkorában bevontam egy bérletet, a sztori a következő volt: fiatalok átadták egymásnak a bérletet.Jogtalan használat miatt a felmutatónak 2x8ezer, a tulajnak, miután megértette a szitu, és együtt működött,adatait rendelkezésre bocsájtotta, szintén egy utasleadási(8ezer ellenében visszakapja a bérletét). Itt csaltak.Fenti esetben nem.Eljárás: utólagos bemutatás, amire fel kellett volna hívni a figyelmet.Vagy jegynélküli utas felállás, és utólagos bemutatás.....De utólag könnyebb okosnak lenni.
A kedves utasnak javaslom, keresse meg a kollegákat,mert könnyen behajtásra kerülhet sor.A PTK szerint 5 év az elévülés, de ha átvette a felszólítást(ajánlott levél esetén bizonyított), ezzel megszakad az elévülés. Tehát keresse fel az illetékest, kérjen mérséklést, ha végképp nem adnak, részletfizetést...

Adani 2011.01.21. 13:18:13

@fővizsgáló:

Az átadás hogy ment? Egyszerre utaztak és adogatták át? Elég hülyék voltak. Ennél még a régi viccben lévő módszer is jobb, h ketten egy jegy majd Wc-be bezárkóznak kopogásra kinyújtják a jegyet.

Akkor mi lenen vajon ha épp szőrözne azzal, h most mire böntessen meg mert nincs a szám ráírva akkor simán visszavenném, h ez esetben nincs semmi.

Egyik havert egyszer a BKV ellenőrök szúrták ki átragasztott érvényességi idejű bérlettel. Mutatja tenné el, ellenőr:
-Mutassa már meg, hadd nézzem meg kicsit jobban.
-Akkor inkább nincs
pótdíjcsekket átvette, bérletet kölcsönkért kitöltötte, Akácosba bemutatta épp 505-os engedmény volt erre 1500 ft-ból megúszta.

Bármi is a bünti simán jobban jár ha inkább nem adja oda, kezeljék úgy mintha nem is volna, majd utólag bemutatja és 1000 ft.

Egyszer még régen mikor nem kaptunk időben matricát őszi szünetvégén mikor mentem vissza a koleszba az utolsó átszállásnál Cegléd-Kecsó között a kaller kiszúrta,h hoppá van, a többi nem tette, pedig az már a harmadik átszállás volt. Mondtam, h szünet előtt még nem kaptuk meg a matricát, nem tudom mikor érkeznek meg. De hát a mi sulink nem szólt, pedig kellett volna nekik. Na mondom fasza, de erről nem tehetek, h nem tudják mit kell csinálni ilyenkor. végül abba maradtunk, h nem azt írja a lapra,h érvénytelen a diák hanem ,h nem volt, így 8 napon belül bemutatva 1000 ft csak a bünti. Természetesen a héten a matrica megérkezett megkaptam be a pénztárba bemutattam kifizettem, a pénztáros okosan közölte,h de hát miért nem vettél teljes jegyet ha nem volt matricád? Akkor még 67.5% volt a kedvezmény és még a büntivel együtt is megérte. Akkor még olcsó volt a vonat kb. 500 ft-ból kijött egy Békés vagy Békéscsaba-Kecskemét. 2-300 ft-ból simán leugorhattam Szegedre is bulizni, aztán jött a többszörös áremelés és már ha lehetőség van rá és vagyunk legalább ketten akkor kocsival megyünk mindenhová (3 diákjegy árából pl. lazán megtettük a távot autóval és még maradt is benya hétköznap is erre-arra elmászkálni).

fővizsgáló 2011.01.21. 13:56:56

@Adani
"Az átadás hogy ment? Egyszerre utaztak és adogatták át? Elég hülyék voltak"

Nem...Engem néztek annak.Felszálltak, és iszkolni kezdtek hátra, de nem jött be, 1 kivételével. Ez a lógós visszafordult, és visszasietett a haverjaihoz, és az egyikük bérletét sajátjaként mutatta fel.Nem számított rá, hogy
-kérek személyit
-a haverjaitól újra elkérem a bérleteket

Adani 2011.01.21. 16:16:05

@fővizsgáló:

Hülyék :)

Fejlettebb agyi szinttel rendelkezők ezt úgy szokták ,h szétülnek és a jegyek száma nem klappol pl .5 embernek van kettő. Szétszóródnak a vonaton más vagon más kocsik, egyiket kezeli a kaller azt adja tovább a havernak, a odaér a kaller akkor azt mondja nemrég ült át és már kezelte, meg is tudja mutatni. Ha kevesen vannak a vonaton tuti bukta. Ha a kaller megint végigmegy akkor is. A rövidebb távra jegyvétel is akkor lehet bukó ha kevesen vannak és emlékszik a kaller, h már lejárt a jegye.

Haverok mondták, h Volánbuszon csinálták azt egyszer,h libasorban álltak egy bérlettel, bérlet felmutat havernak derékmagasságban átad ő is elmutatja majd ő is átadja. De sztem ezt kiszúrta a sofőr elvégre gyanús csak szart rá, mert neki aztán mindegy.

fővizsgáló 2011.01.21. 21:53:11

@Adani: nálam nem könnyű csalni.....a volánnál meg állítólag a sofőr is kap csekket, ha nem klappol minden

Adani 2011.01.22. 12:52:38

@fővizsgáló:

Sztem már nem, volt erre példa, hallottam mi olyasmit, h egy Vác-Bp járaton megbüntették a sofőröket a bliccelők miatt. Egy nappal később meg persze minden bérletet tüzetesen ellenőriztek így több órás késések voltak. Ezután már nem volt retorzió, nem is lehet ugyebár, mert vagy órákat késik a busz ha miden jegyet vagy bérletet alaposa megvizsgál a sofőr vagy csak egy pillanatra látja, de az kevés arra, h kiszúrjon minden rossz bérletet.

zsolteeeeeeee 2011.01.25. 16:11:48

Az a helyzet hogy ezekkel a főellenőrnek nevezett kollégákkal valamit tisztázni kellene. Az rendben van hogy tüzetes mindent ellenőriznek, mert egyrészt próbálják kiszűrni a hamis utazási kedvezményre jogosító okmányokat. másrészt próbálják ellenőrizni a jegyvizsgálókat, de és itt a van a hangsúly, ez nem arra jogosítja fel a tisztelt urakat és hölgyeket hogy az minden létező apróságba olyan hangnemben kössenek bele, mint ha egy utolsó senki lenne az utas. Ha a kedves de sokszor kedvtelen utas nem lenn, akkor mehet kapálni és ott majd megmutathatná ki az úr.
Ha talál szabályszegésre utaló nyomot akkor magyarázza el kulturáltan hogy mi az amit észlelt, s ez milyen szankcióval jár, Nem hiszem hogy ő is jó néven veszi, ha az ő irataiba a rendőr úgy köt bele hogy fenyegeti, meg ezt azt mondd neki. S megint jön a csemege amire sok kommentelő ugrani fog: vajon a sokszor 5-10 fős bandába verődött kisebbségik vagy esetleg focidrukkerek (hogy ne legyek antiszemét) közé is odamennek és erélyesen fellépnek vagy ott már annyira nem is fontos a hivatástudat meg a büntetésekért kiszabott jutalék?

zsolteeeeeeee 2011.01.25. 16:14:38

@zsolteeeeeeee: utas nem lenne.
akkor mehetne..
meg ezt azt mond neki.

Elnézést kérek a helyesírási hibákért, kicsit nehezen látok.

pbence 2011.01.26. 01:57:51

@zsolteeeeeeee:

Igen, ezzel teljesen egyetértek.

Leírtam már egyszer én is, hogy ha bármi szabálytalanság is van, akkor a büntetés meg van határozva az üzletszabályzatban, de én azt ott még nem olvastam, hogy ez a pénzbírság mellett az ellenőr inzultáló kioktatása lenne.

És további probléma, hogy még a teljesen szabályosan utazókhoz is úgy állnak hozzá, hogy "ebbe most belekötök". És ha nem tud, akkor kvázi szomorú, ezért akkor is rendkívül flegma és lekezelő.

Ez tényleg csak ezekkel a "főellenőrökkel" fordul elő, a sima jegyvizsgálók vagy fővizsgálók többnyire kulturáltan viselkednek, de ezek az univerzális arcok többnyire pont nem.

A kisebbségi(/focidrukker)-kérdés engem is nagyon érdekelne. Sajnos még nem volt alkalmam látni, hogy találkoztak volna ilyenekkel, és felléptek volna velük szemben, így csak reménykedni tudok, hogy velük is legalább olyan szigorúak.

pbence 2011.01.26. 02:06:58

@pbence:

Ráadásul hagyján, hogy inzultáló kioktatás, de ebben a konkrét esetben többször is félretájékoztatták az utast, hamis tényekre alapozva leszállították és megalázták, ami meg a legjobb, hogy szokás szerint elkezdtek röpködni a számok, amik csak az ellenőr fejében léteznek, de fenyegetőzésnek jól hangzanak.

Ha ilyen férgek az én (nem létező) cégemnél dolgoznának már kétszeresen repültek volna. A START-nál viszont ez a trend, talán még prémiumot is kap ezért.

Na nem baj, a tanulság szerintem az, hogy nem szabad befogott szájjal tűrni, hanem igenis be kell jelenteni az ügyfélszolgálaton az ilyeneket, hátha lesz belőle egyszer kirúgás is.

zsolteeeeeeee 2011.01.26. 03:37:02

Komolyan már foglalkoztam azzal a gondolattal, hogy ha lehetne mellékállásban dolgozni elmennék "főellenőrnek". Megmutatnám hogy lehet kulturáltan is végezni ezt a munkát, ami azért valljuk be nem a leghálásabb munkakörök egyike, de mindenki szabad akaratából ment oda dolgozni tudtommal. Ha nem bírja idegekkel ne csinálja.

DePassant 2011.01.27. 02:57:20

lenne egy off kérdésem:

személyzetváltáskor mi az előírás arra vonatkozólag, hogy az újonnan felszállt jv köteles-e a már kezelt jegyeket újra gondosan ellenőrizni (pl érvényesség, kedvezményre jogosító ig., stb), vagy elég, hogy ránéz, kezelve van, ok?
(háttérsztori: KöKi-n rohanás a vonathoz, nincs idő már a dátum nélküli jegyet lepecsételtetni, jv: jófej, kezeli, közli, hogy ez 2ezer forintba kerülne, Szolnokon szem.váltás új jv nagyon gondosan ellenőriz mindent, persze látja, hogy nincs keletbélyegző, kérdezi mi a helyzet, ok, hol van a 2000es utasleadási, mondom nincs, azzal érvel, hogy ellenőrzésnél őt tolják le, próbálok érvelni, hogy de a kollégája kezelte, stb. happy end, mert nagy nehezen elenged.) Égtem mint az olajos rongy, mert mindig rendben szokott lenni a jegyem. Tanulság: életemben először nem pecsételtettem le, nem tudtam mennyire "harapnak" erre, most megtanultam, hogy legközelebb inkább megyek a következő vonattal...
Szóval tényleg ilyen nagy szigor kell szem. váltásnál?

Adani 2011.01.27. 08:19:26

@DePassant:

Sztem csak annyi gond ez, amennyit csinálnak maguknak. Hiszen hivatkozhat arra a váltás,h ő nem is látta azt a jegyet, és igen megnézik és azt fogják látni, h nem ő kezelte.

Antal Z. 2011.01.27. 10:48:29

@DePassant: Nincs 2000-es utasleadási lap. 2600 Ft helyszíni fizetésű pótdíj van, az a szabályos ilyen esetben vagy 8000 Ft utasleadási lapon, ha nincs 2600 Ft-od. Az utasleadási lapot, ha 3 munkanapon belül befizeted, akkor a 8000 Ft-ot 2600 Ft-ra mérséklik. Személyzetváltás után is ugyanaz az eljárás mint első jegyvizsgálatkor.

Antal Z. 2011.01.27. 10:49:39

@Adani: Te meg jobb lenne, ha befejeznéd a "jobbnál" "jobb" ötleteidet. Foglalkozz inkább a saját munkáddal, ahhoz talán értesz.

lurkó 2011.01.27. 15:25:12

@DePassant: Igen! Szó szerint le van irva hogy személyzetváltáskor köteles teljes jegyvizsgálatot tartani.
süti beállítások módosítása