Tisztelt Cím!
Az új menetrendben a 30-as vonal legnegatívabb változtatása az, amit a Venezia EuroNight vonattal műveltek. 2010.12.11-én (egy nappal a menetrendváltás előtt) az akkor még 240-es számmal közlekedő Venezia EuroNight vonat már nem vitt közvetlen kocsikat Gyékényesre, hanem a vonat végére rákapcsolták azt a három InterCity kocsit, ami a menetrendváltástól közvetlen kocsiként közlekedik Keszthelyre, illetve Keszthelyről. Ezért a Keleti pályaudvaron kisebb kavarodás történt: egyrészt a vonatot szerelvényét nem állították be időben, másrészt az utolsó három kocsi, amit rákapcsoltak, le volt zárva. Az egyik utas megkérdezte a kalauzt, hogy azok milyen kocsik és hová mennek. A kalauz szerint azok a kocsik Gyékényesig mentek - ehhez képest érdekes, hogy a vonat végére kapcsolták és le volt zárva. Itt szeretném megjegyezni, hogy az utolsó három kocsit le is kapcsolták Balatonszentgyörgyön. Az új menetrend óta a már 440, illetve 441-es vonatszámmal közlekedő Venezia EuroNight vonat már nem továbbít közvetlen kocsikat Gyékényesről, illetve Gyékényesre, ezért elsősorban a nagykanizsai utasok a korábbiakhoz képest hátrányba kerültek:
1.: a nagykanizsai utasok már csak a nemzetközi szakaszon utazhatnak, a külföldi utasokkal együtt
2.: a 2009-2010. évi menetrend egyik pozitívuma az volt, hogyha a 241-es Venezia nem jött be időben az országba, akkor a háromkocsis gyékényesi szakaszt önállóan küldték el a Keleti pályaudvarig, ezzel biztosítva a belföldi utasok kényelmes útját.
Nos, mivel a 2. pontban leírt lehetőség már nem él, ezért a már 441-es számmal közlekedő Venezia komolyabb késése esetén a nagykanizsai utasok hátrányba kerültek, amire azóta már volt is példa: nem olyan rég közel 100 perc késéssel érkezett a vonat Nagykanizsára, amellyel - mondanom sem kell - rendesen elvették az utazóközönség kedvét.
Tisztelettel: