MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Nem lehet nyomtatni az új menetrendet

2010. december 02. - Ashi Valkoinen

Az alábbi észrevételt elküldtem az Ügyfélszolgálatnak is, választ még
nem kaptam.

     Tisztelt  Ügyfélszolgálat!

Örömmel tapasztaltam, hogy a 2010-2011. évi vasúti menetrend felkerült
a Máv honlapjára. Ugyanakkor számomra érthetetlen, hogy miért egy NEM
nyomtatható (!!!) pdf fájlban kell közzétenni a menetrendet. Milyen
biztonsági okok indokolják azt, hogy az utas ne nyomtathassa ki a
menetrendet?

Üdvözlettel,
K.B.

A felmerült lehetséges válaszok:
- A MÁV monopolizálja a menetrend nyomtatási lehetőségét, hogy minél
többen vegyék meg a nyomtatott menetrendet.
- A MÁV tart attól, hogy az utas menet közben rá tud kérdezni a késés
okára (mert a kezében tartja a menetrendet).
- A pdf fájl készítőjének fogalma sincs a biztonsági beállítások
alkalmazásáról, így csak a tartalom módosíthatóságát akarta elkerülni,
de kipipált mindent az Acrobatban.

Ha van magyarázat, akkor örömmel fogadom, ha esetleg válaszol az
ügyfélszolgálat, azt továbbítom.

Ui: Kérem, hogy teljes nevemet a blogon ne tegyék közzé.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr182484660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hcpetrov 2010.12.02. 09:08:38

Megoldás: pdfpassword remover nevű program.

Ez leveszi a pdf fájlok sokféle védelmét. Pl. jelszó, nyomtatás tiltása.

Üdv

pbence 2010.12.02. 09:10:38

Teljesen igaza van a levélírónak. Az Üzletszabályzat sem nyomtatható, ha jól emlékszem, de az biztos, hogy nem másolható.

Szerintem egyébként az utolsó lehetőség a nyerő.

winston01 2010.12.02. 09:53:31

Jelöljük meg az egyes választ.

Gonoszfóka 2010.12.02. 09:55:23

Nem kell ide külön program.
www.pdfunlock.com/

Ide feltöltöd a pdf-et, és utána felajánlja, hogy töltsd le - csak immáron korlátozásoktól mentesen. Lehet másolni, nyomtatni, stb.

Amúgy tényleg kicseszés, hogy nem lehet nyomtatni. Mehet a sün annak, aki elbarmolta :-)

Terézágyú 2010.12.02. 10:03:19

Szerintem is a harmadik a jó. Minden hivatalban olyanok ülnek, akiknek foggggalmuk nincs a Word/doc/rtf lehetőségeiről se...

steelhand 2010.12.02. 10:18:44

azért a word és a doc nem éppen webes szabvány...

Terézágyú 2010.12.02. 10:26:23

@kőporosvazelin:
"azért a word és a doc nem éppen webes szabvány... "

Nem, szimplán példaként hoztam fel, hogy a hivatalokban üldögélők még a wordot, docot SEM használják megfelelőképpen - mert nem ismerik a lehetőségeit és a korlátait.

norbert79 2010.12.02. 10:27:55

Van egyszerűbb megoldás is mindenfajta jelszó-feltörő programok helyett, ha csak nyomtatni szeretnénk: GhostScript. Ez az eszköz jön a GhostScript futtatókörnyezettel, illetve a GSView alkalmazással megtekinthetőek EPS, PS, PDF fájlok is, illetve ezeket aztán exportálni lehet különböző egyéb formátumra.
Lépések: Fel kell telepíteni a GhostScript és GSView programokat, meg kell nyitni GSView-al a PDF fájlt, majd "Export" funkcióval ismét PDF-be kell kiexportálni. Bár másolni nem lehet majd belőle, nyomtatás probléma nélkül működni fog.

norbert79 2010.12.02. 10:31:04

Egyébként nagyon egyszerű az oka, miért nem akarta megengedni a MÁV, hogy ki lehessen nyomtatni: Más ne tudjon belőle pénzt beszedni.
Ilyen egyszerű.

záporjózsi 2010.12.02. 10:32:12

@Terézágyú: Valóban várhatóan a 3. lehetőség. Viszont az nem biztos, hogy aki csinálta, az nem ismeri ezt a lehetőséget, csak éppen a pdf generálásnál nem kattintott a megfelelő helyre. Inkább ellenőrzési probléma, de remélhetően ez a felszólamlás orvosolni fogja.

MagyarZizzi (törölt) 2010.12.02. 10:32:51

Szerintem is a harmadik lehetőség a legvalószínűbb. Örüljünk, hogy egyáltalán el tudták készíteni a menetrendet, és ki tudták rakni az internetre, már ez is nagy teljesítmény. Ha még a vonatok is úgy járnának, ahogy az meg van írva, határtalan lenne a boldogságom.

norbert79 2010.12.02. 10:41:42

Ne legyenek illúziótok gyerekek, egyszerű üzleti oka van. Aki megnézte, ez egy elég terjedelmes, 477 oldalas anyag, fedőborítóval, stb. Simán elhiszem, hogy ez a nyomtató-kész verzió, s bár vágási pontok nincsenek meg, kis utómunkával simán lehetne belőle vágó-készre állítani az anyagot, ergo kiadni.
Na ezt akarják elkerülni.

Terézágyú 2010.12.02. 10:49:43

@norbert79:
"kis utómunkával simán lehetne belőle vágó-készre állítani az anyagot, ergo kiadni.
Na ezt akarják elkerülni."

De éppen te magad mondtad, hogy egy kis munkával simán le lehet szedni róla a védelmet... :)
Ergo, ha valaki tényleg ki akarja adni, akkor simán megoldja a dolgot - aki viszont magáncélra akarja egy-egy részét nyomtatni, az viszont szív.

Ugyanakkor: szerinted tényleg volna üzlet egy 477 oldalas MÁV-menetrend kinyomtatásában és árusításában? :)

Nem beszélve arról, hogy mindenféle menetrend tulajdonképpen reklám: nédda, mennyi helyre el lehet utazni velünk, különféle időpontokban stb. úgyhogy tessék minél több példányban másolni és terjeszteni :)

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2010.12.02. 10:50:01

@norbert79: Aki ki akar egy ilyet nyomtatni, annak nem lesz akadály ez a védelem....

mortadella 2010.12.02. 10:51:27

Szerintem pedig nem a "hekkeléssel" kellene foglalkozni, hanem azzal, hogy vérlázító, amikor állami támogatás hegyekkel, azaz a mi pénzünkből, alap szintű információkat, amelyekkel az utazást lehet elősegíteni, egy szakmailag oda nem való vezetés kiengedi ebben az állapotában ezt a menetrendet.

Nem érdekel, hogy ki mit kapcsolgathatott szándékosan vagy véletlenül a szoftveren, hogy ne lehessen nyomtatni. Engem, felhasználót, a végeredmény érdekel. Ezt a blogot nem sokan fogják olvasni az utazók, érintettek közül.

Mennyibe kerül egy menetrend könyv előállítása? Azt miért kell megfizetni? Hogy valaki nyerészkedjen néhány millió forintot? Akinek nincs mobil internetje, az csak számítógép mellett láthassa a menetrendet? Miért kell az összes vonalat kinyomtatva megvenni, ha nem csak gép mellett akarom megnézni a menetrendet, amikor engem, mondjuk, egy viszonylat érint?

Mindek ilyen pdf-et publikálni, amikor az Elvirán minden fent van? Hogy akinek nincs internete de van számítógépe, az menjen és keressen egy ismerőst, barátot, szomszédot, rokont és töltesse le vele, majd vegyen egy kütyüt, amivel haza tudja vinni?!? Megáll az ember esze.

Köszönet a blog szerzőjének.

Szarvas Ferenc, vezérigazgató, ezt tanultuk az egyetemen?

norbert79 2010.12.02. 10:56:42

@Terézágyú: Szerintem simán lenne rá kereslet.
Nem mindenki ad ki érte 1000 Ft-ot, hidd el.
Amúgy mortadella érvelése részben jó, bár elfelejti, hogy elvileg ugyanezt a könyvet használják a kalauzok is.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.02. 11:00:51

4, környezettudatosság.

nehogymár ne lehessen 1-2 időpontot megjegyezni!

Unclerabbit (törölt) 2010.12.02. 11:03:12

Teljesen felesleges a PDF-eket jelszavazni...

Terézágyú 2010.12.02. 11:04:54

@norbert79:
"Szerintem simán lenne rá kereslet.
Nem mindenki ad ki érte 1000 Ft-ot, hidd el."

Ezt nem értem. Úgy érted, hogy a MÁV ezerért adja, de ügyes emberek ennél olcsóbban kihoznák a 400 oldalas cuccot?
vagy csak egy részét fogják árulni?

blah 2010.12.02. 11:05:02

Na az a gáz amikor valaki posztot ír a saját balfaszságáról...

Hiperlajhár 2010.12.02. 11:07:52

Szúrjuk ki a vonatok kerekét :-) :-) :-)

Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2010.12.02. 11:09:59

Nállunk minden megvan. Feles, ami ráadásul a minőségi körteízü nem pedig a kommersz másfajták, májkrémes kenyér meg a Miselle, akinek a ruháján át meg szoktuk sejteni a melleinek a formáját, ráadásul a tévébe is néha mesztelennők mennek vagy ha nem, hát jófajta lakodalmas rokk. Nem is szoktunk utazni sehova vonaton, mer mindenütt jó, de mégse szoktunk.

Lord_M_ 2010.12.02. 11:10:37

@norbert79: akkor induljunk el a másik oldalról. Mennyibe fáj ezt a 477 oldalt kinyomtatni, bekötni? (a nyerészkedés témakörben maradva)

Mennyiért kell árulni hogy megérje csinálni és még némi haszon is maradjon, és meg is vegyék?

Tehát megoldható e a projekt mondjuk 200-300 forintból haszonnal együtt ? esetleg 500 ?

ha nem, akkor értelmetlen nyerészkedéstől félni... egyszerű a képlet, aki nem ad 1000 forintot egy normálisan szedett, nyomtatott, bekötött könyvért... az nem fog 800-at adni egy szarul kiprintelt változatért sem... nyilván spirálozni sem nagyon lehet ekkora mennyiségű papírt... szval nehezen hiszem, hogy ekkora biznic lenne mögötte... és hogy a máv pont ettől félne... (akkor ugyanis még a pdf-et sem rakná ki) és az első pár pillanatban kiderül hogy a pdf print tiltása elég gyorsan feloldható... egy nagyüzemi könyvmásolónak, felteszem ez nem okozna problémát... (hűha, nem lehet kinyomtatni a pdf fájt... "gyerekek ugrott a nagyüzlet, nem tudjuk a máv menetrendjét sokszorosítani és a feketepiacon eladni..."

elég valószerűtlenül hangzik, nemde ?

Neménvótam 2010.12.02. 11:13:56

@Gonoszfóka: Ja, 5 ruppóért már le is töltheted a feltört anyagot.

norbert79 2010.12.02. 11:19:37

@Lord_M_: Nem, de szerintem a képlet még egyszerűbb:
Ugye ott virít az első lapon: "A menetrendkönyvben használt rendszer és beosztás utánzása, valamint az utánnyomás tilos."
Ugye a főnökség kiadta Rozikának parancsba, hogy ne tudja a sima felhasználó se terjeszteni, s miután gondolom rendelkeztek valami megvett PDF íróval, kihasználták ezt a funkciót benne. Ezzel lefedték az utánnyomás lehetőségét. Amennyiben a felhasználó mégis feltörné a védelmet, ami jelenlegi jogi szabályozás szerint bűncselekmény, így ezzel a jogi oldalát is lefedte. Lefedte (ő szerint) a gondot azzal is, hogy csak azoknak adja át a nyers verziót, akik erre jogosultak.

Amire nem gondolt: A sima felhasználó szeretné igenis kinyomtatni, mert egy-egy rész kellene neki belőle. Nem gondoltak arra sem, hogy nemcsak az Adobe foglalkozik PDF-el.

Tény, hogy az utánnyomásból nem lehetne nagyot szakítani, de szerintem lehet annyit rajta nyerni, hogy simán megérje. Arról nem is beszélve, hogy fogyna, mert a mezei vásárlónak herótja van már a reklámokból, s kit nem vonzana egy reklámmentes menetrend?

Zpalee 2010.12.02. 11:28:20

Nem értem miről beszéltek. Foxit readerrel megnyitottam, kinyomtattam, konkrétan Bpest-tapolca menetrendet...probléma megoldva. Nem kell ide semmilyen feltörő meg feltöltőprogram. Adobe readert el lehet felejteni amúgyis.

TexMex 2010.12.02. 11:38:06

Ezer forintért adni egy 400+ oldalas könyvet?!

Talán a Máltai Szeretetszolgálat kiadásában. Egy ilyen könyv önköltségi ára minimum 1200-2500 forint (példányszámtól függően).

acel 2010.12.02. 11:39:04

A menetrendet pénzért adja a MÁV, aki használni akarja fizessen. AZ elvira cd-s változata éveket késett emiatt.

tundrazuzmo (törölt) 2010.12.02. 11:41:44

Múltkor vonatoztam, pénztárban előttem papóka (65+) két dolgot vett. Egy regisztrációs jegyet, és egy menetrendet. Fizetett is egy ezrest.

Tessék belátni, hogy van rá kereslet. Ugyanakkor a MÁV nem látja be, hogy a nyugdíjas úgyis megveszi a könyvet, mert nem tud interneten tájékozódni, az internetezők pedig úgysem veszik meg, akármivel is trükközik a MÁV.

pbence 2010.12.02. 11:43:24

@TexMex:

Ez egy kb. A6-os méretű, vékony papíros, oldalanként csak egy színt használó könyv (kivéve a borító, de az sem kemény).

Én sem tudom, hogy mennyi lehet az önköltsége, de semmiképp nem kell egy nagyalakúbb, minőségibb papíros, színes, keményborítós könyvből kiindulni.

Egyébként meg örüljenek a MÁV-START-nál, hogy ennyiért valaki megveszi. Egy ilyen jellegű (a cég saját ajánlatát tartalmazó) kiadványért nem illik ennyit elkérni.

pbence 2010.12.02. 11:46:49

@Zpalee:

Az alapelv a lényeg, hogy le van védve, ezért lesznek olyanok, akik nem tudják majd kinyomtatni, mert olyan programot használnak.

(Például Acrobat, amit sajnos sokan használnak, de ilyen a Chrome beépített PDF-kezelője is.)

pbence 2010.12.02. 11:50:18

@mortadella:

Vannak olyanok, akiket nem csak egy vonal érdekel. Másik dolog, hogy az ELVIRA nem mindenben elégíti ki az igényeket, amit ez a "nyomtatható" menetrend ki tud.

pbence 2010.12.02. 11:52:39

@tundrazuzmo:

Én internetezőként is meg szoktam venni. Hasznos dolog, ha olyan helyen járok, ahol nem ismerem a pontos menetrendet. (És szoktam olyan helyen járni.) Ekkor csak előveszem, és benne vannak az adatok, nem kell előre kinyomtatnom minden lehetséges viszonylatot minden lehetséges napra az ELVIRA-ból.
Persze ez a PDF megoldás is jó, ha van nálam laptop. De az nem mindig van.

ver@s kan-tár 2010.12.02. 11:53:29

Csak a rend kedvéért: a doksi jelenlegi tördelési oldalmérete (171,8x122,4 mm) és margóviszonyai lehetővé teszik - amint levetted róla a védelmet -, hogy fejben-lábban megvágd, ezt követően ívkilövéssel, valamint 1+1 printtel számolva, máris négy jelenlegi fájloldal megy fel egyetlen A4 lapra, azaz nagyjából 120 nyomtatott lapból álló anyagod lesz, az pedig kényelmesen spirálozható, lapozható, pörgethető. Viszont a költségét is leírom, ha érdekel valakit: digitális nyomdában, illetve fénymásoló szalonban elkészíttetve közel 1600-2000,- Ft bruttó. Ha egy példányt csináltatsz. Ha pedig otthoni nyomtatón szenveded ki, az megint más, akkor az azonnali készpénzkiadás csak a spiráloztatásra szűkül. Értve ezen, mikor a teljes doksit papírra viszed. Ha meg szemezgetsz belőle, és a csak téged legközvetlenebbül érintő oldalakat nyomtatod ki és kötteted be, máris a MÁV-pénztári ár negyedéért-harmadáért kapsz egy szűkített tartalmú, de tökéletesen használható kivonatot. Ennyi.

zeneigéniusz 2010.12.02. 11:58:20

Én általában akkor találkozok jelszavas PDF-el, ha a grafikust nem fizették ki. Ez egy jelzés.

HA kifizették, akkor szokta küldeni a mentes verziót.

ver@s kan-tár 2010.12.02. 11:59:10

Kieg: ha további kompromisszumra is hajlasz, és beletörődsz az elforgatásba és némi átméretezésbe, akkor meg (továbbra is 1+1 mellett, persze) hat oldalt rendezhetsz egy A4-esre, azaz a költségek még lejjebb szoríthatók. De ezt csak megemlítem. Nagy tételben, ofszet előállításnál a darabár verhetetlen. Hogy pedig a MÁV mennyiért kínálja, az már piaci szempont. Amennyit az utazó polgárok hada fizetni hajlandó érte.

Adani 2010.12.02. 12:14:16

@norbert79:

Nyomtatot menetrendre kereslet 2010-ben? Azért 470 oldalt kinyomtatni nem olcsó mulatság, nem tudná olcsóbban adni sokkal mint a hivatalos MÁV menetrend. Akkor meg nem éri meg, mert pár 100 ft haszonért/menetrend jó sokat kell szívni mire tökéletes lesz. Nem is beszélve arórl,h a sok otthoni lézernyomtató vagy akár tintasugaras nem a megbízhatóság mintapéldányai. Minden rendszergazda egyetért sztem abban ,h legtöbb baj a nyomtatókkal van. Mire akár csak 10 példányban otthon vki kinyomtatná már elcseszett több oldalnyi papírt, mert a nyomtató gyűri, elakad benne, random karaktereket hány rá a tényleges adat helyett, néha kinyomja a saját tesztlapját (főleg a HP-k kedves szokása ez), kifolyik a tinta, elfogy a festékpatron stb. Ki vállalná ezt be? Egyébként meg 2010-et írunk terjed a mobilnet meg a netbook meg az okostelefon is, ki használna papír alapú menetrendet pláne a komplett vonalat. Max. azt nyomtatja ki az ember, ahol gyakran megfordul, esetleg ha utazik valahová akkor utazás előtt azt a vonalat ahol utazik (esetleg pár környékit).

A többi részével nem is fogllakozok, leírták már, amit gondoltam ,h vannak módszerek a PDF-ek védelmének a leszedésére, és nem is kell hozzá atomfizikusi diploma meg legalább 2 éve fennálló kockaság, h megcsináld.

Goompah 2010.12.02. 12:27:28

@Gonoszfóka:

Persze, 5MB-ig ingyenes, utána már nem az. 477 oldalas menetrend vsz. ennél nagyobb.

Goompah 2010.12.02. 12:32:11

@Adani:

"sok otthoni lézernyomtató vagy akár tintasugaras nem a megbízhatóság mintapéldányai"

Miért, a tintasugarasok a megbízhatóbbak a kettő közül? Igaz, nekem soha nem volt ilyen, csak lézernyomtatóm (Minolta), de azzal semmi bajom nem volt. HP-nyomtatót meg semmi pénzért nem vennék.

"Max. azt nyomtatja ki az ember, ahol gyakran megfordul"

Pont erről van szó, ezért bosszantó a tiltás, még akkor is, ha könnyen feloldható.

dave1974 2010.12.02. 12:42:45

Miért kell a teljes menetrend?
Le lehet tölteni a vonalak menetrendjét is egyesével és azokat engedi kinyomtatni. Nem hiszem, hogy valakinek szüksége van az teljesre.

ver@s kan-tár 2010.12.02. 12:53:07

Goompah megjegyzése jogos, a file mérete meghaladja a 12 megát, a webes converter végül elutasítja, illetve felajánlja azonnali megvételre a fizetős verziót. :)

Azért nem minden fenékig tejfel ám, profitorientált világban élünk.

Amúgy a GhostScript w32 a jó megoldás, megfelelő PDF Convert beállítások mellett, egy középerős masinán olyan tíz-tizenkét perc alatt új kimeneti állományt generál, immár mindenféle protect nélkül. Nekiálltam, kipróbáltam: innentől fogva az anyag Acrobatban szabadon vagdalható, méretezhető és ívre szerelhető, ehhez persze kilövő PlugIn szükséges, de ha valakinek erre fáj a foga, ma már az sem leküzdhetetlen probléma...

Adani 2010.12.02. 13:21:06

@Goompah:

Egyik sem jobb a deákné vásznánál, nekem volt tintasugaras és lézer is. Foglalkoztam is mindenfélével a munkámból kifolyólag, és a legtöbb HP volt ,de volt gond Xerox, Minolta, Canon gépekkel is. Egy élmény mikor egyszer csak nem nyomtat tovább és csak annyit közöl a Windows nyomtatási soron keresztül, h "hiba". Kivétel nélkül mind. A nyomtatón meg a rajta lévő két LED villog össze-vissza aztán találd ki, h ez meg mit jelent. Guglizzál hátha tudja vki a megoldást. Bezzeg egy régi munkahelyemen a jó öreg 20 éves Epson mátrixnyomtató, azt akár fél napokra ott lehetett hagyni. Elindították rá a bérjegyzék vagy a számla nyomtatást aztán mivel zajos volt rászárták az ajtót és had menjen, km hosszú leporelló papír bele és kész. És azon volt több LED is vagy 20 fajta és még mellé is volt írva,h ha világít az mit jelent.

Giraffa 2010.12.02. 13:53:36

Azt láttátok már, hogy mennyi font van benne? :)
(Adobe Reader / File / Properties / Fonts fül )

Valszeg a fontok jogdíját kell megfizetni a nyomtatott változatban! :D

Antal Z. 2010.12.02. 15:00:02

@norbert79: Nem használják, mert a vasút nem látja el a jegyvizsgálókat menetrendkönyvvel. Infóadásra ott van az MJR gép.

norbert79 2010.12.02. 15:58:11

@ver@s kan-tár: Közben tesztelgettem, az 5-ik oldalnál elakad egy funkciómeghívás miatt, így az 5-ik oldal elrontva szerepel, de közben ráleltem a MuPDF-re. Az tartalmaz egy összetevőt, ami hatalmas segítség, de többet tényleg nem segítek már. :)
Amúgy megmosolyogtam a PDF szerzője nevét is, aranyos :)

@Antal Z.: Akkor ez változhatott az elmúlt 1 évben, mert még 2009-ben aktívan láttam kalauzokat ilyenekkel rohangálni.

norbert79 2010.12.02. 16:02:49

@Giraffa: Lehet! Bár arra nem gondoltak, hogy azokat ki is lehet szedni a PDF-ből? ;-) (MNR2007, MAVA*, MAVB*, MAVC*),
Hajhaj, azt a pánikolást látnám, ami most ott mehet... De jó pénzért nagyon szívesen összegyúrom nekik egy TTF-be! ;-)

sncf 2010.12.02. 18:19:47

@dave1974: Ez jogos. Amúgy:
1. Amikor a reklamáló levél született, még nem volt fent a MÁV oldalán.
2. Azért azt se felejtsük el, hogy a MÁV-START oldaláról csak az egész menetrend érhető el. A MÁV oldalára került fel a menetrend vonalanként, nyomtatható változatban, viszont a MÁV-START oldaláról nem vezet semmilyen link a MÁV oldalára.

Antal Z. 2010.12.02. 18:25:56

@norbert79: Saját pénzen vásárolt menetrenddel.

Gonoszfóka 2010.12.02. 21:31:55

@Goompah: Igazad van, ez 12 mega. Így pedig nem jó az általam ajánlott honlap.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.12.02. 22:02:13

Ma Bp-Ulm közötti összeköttetést kerestem. Magyar oldalakon 10 perc után felattam. DB oldalán 2 perc múlva tudtam a pontos menetrendet, hol mikor kell átszállni, és mennyibe kerül.

Ezek után ki nem szarja le ki lehet-e nyomtatni? Majd ha valami kell, megnézem a DB oldalán. Ők értem vannak. A lezárt pdf és a MÁV esetében ezt nem így érzem.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.12.02. 22:24:50

Nekem engedte kinyomtatni minden extra szoftver nélkül. Csak rákattintottam a linkre, megnyílt a pdf, majd kiválasztottam a nyomtatást és kinyomtatta.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.12.02. 22:26:50

@Peti817172M: Visszaszívom, nekem is csak a vonalankénti menetrendet sikerült kinyomtatnom.

Kopi3.14 2010.12.02. 23:08:50

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: pont most néztem 17-ére Köln-Pécs viszonylatot, hát, azért nem volt túl infógazdag, pl már ott elakadt, hogy milyen állomáson keresztül akarok menni. Mivel nem tudom mik lennének az opciók, így csak a Bp-n keresztül utazás maradt. Pedig nyitott lettem volna alternatívokra is. Árat sem tudott mondani egyetlen járathoz sem.

M. Péter 2010.12.03. 00:20:54

@norbert79: A legjobb lenne, ha egyenesen allamtitokka minositenek a menetrendet.

ver@s kan-tár 2010.12.03. 01:21:19

@norbert79: Igen, beszédes nevet kapott az, aki létrehozta, igaz, nekem az ötödik oldal is korrektül bejön (még az eredetiben is). Ami viszont alapból katasztrófa, iskolapéldája a hitvány pdf-generálásnak, az a Fonts fül (Document Properties) révén lelepleződő gányolástechnika. Akinek van rá három szabad perce, és többé-kevésbé összeomlásbiztos az op. rendszere, tekintse meg. Tanulságos...

Örülök amúgy, hogy akad sorainkban olyan szerencse fia, akinek mindenféle buhera nélkül is engedi a printet. Lám, még a bináris térben is előfordulhatnak kedvező anomáliák. :)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.12.03. 17:59:13

@ver@s kan-tár: Nekem se engedte a teljeset kinyomtatni, amiről a poszt szólt. De a MÁV oldalán fönt van vonalanként. Azt meg lehet nyomtatni. Ha valaki az egészet ki akarja nyomtatni, akkor már olcsóbb megvenni a menetrendkönyvet.

Kopi3.14 2010.12.03. 19:17:41

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Hinweis

Sehr geehrte Kundin, sehr geehrter Kunde,

leider konnte zu Ihrer Anfrage keine Verbindung gefunden werden. Möglicherweise ist Ihr Reisewunsch an einem Datum, an dem Start oder Ziel gar nicht oder nicht mit dem gewählten Verkehrsmittel angefahren werden (Haltestellen werden z. B. am Wochenende manchmal nicht bedient).

Dies können Sie anhand der Ankunfts-/Abfahrts-Tafeln von KÖLN und Pecs prüfen.

Wir bitten Sie, Ihre Anfrage mit geänderten Eingaben zu wiederholen.

Vielen Dank!
Ihr Team von www.bahn.de

Code: H890

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.12.03. 20:33:35

@Kopi3.14:
Tényleg.

Tegnap beírtam Köln PÉcs, mikor kérdezi, hogy milyen közbenső állomáson keresztül, akkor alul mégegszer megnyomtam a Suchen gombot.

Beírod a korodat a tarifáláshoz, majd jönnek az eredmények.

pbence 2010.12.03. 20:58:59

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Kopi3.14:

Most már én is kipróbáltam, beírtam, hogy KÖLN-Pecs, és minden gond nélkül működik, nem is kér semmilyen közbenső állomást. Csak a koromat akarja tudni mindenáron. Az már más kérdés, hogy így is az összes lehetőség Budapesten át van.

(Linket nem írok, mert úgyis pár óra alatt lejár, nem tárolják tovább az adatokat.)

pbence 2010.12.03. 21:06:52

@pbence:

Szerintem rájöttem, mi a hiba.

Amikor nem dobja ki elsőre az ajánlatot, akkor az nem azért teszi, mert nem írtatok be közbenső állomást, hanem azért, mert nem ismeri fel egyértelműen a "Pécs" állomásnevet. És a megjelenő oldalon egy legördülő menüt ajánl fel, ahonnan lehet válogatni.
("Zu Ihrer Eingabe wurden mehrere mögliche Haltestellen gefunden. Bitte wählen Sie die gewünschte Haltestelle aus.")

Ezen az oldalon be lehet vinni közbenső állomást is, meg minden egyéb előzőleg megadott adatot lehet módosítani, de nem kötelező.
Ha változtatás nélkül a továbbmentek, akkor már azért nincs gondja, mert a legördülő első eleme éppen "Pecs".
És ha eleve az első oldalon "Pecs"-t írtok, akkor rögtön jönnek az ajánlatok. (Persze előbb kéri az életkort.)

charlie 2010.12.05. 20:05:13

@norbert79: hát nem tudom, a 900 forinton olyan sok hasznuk van?

...Ahoj... 2010.12.13. 15:03:50

Felmész a MÁV.hu oldalra, a menüben kiválasztod a menetrendet:

www.mav.hu/utasok.php

rámész arra a vasútvonalra ami érdekel és innen már nyomtatható a PDF.
süti beállítások módosítása