MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Regisztrációs jegy vásárlása - naponta kétszer...

2010. október 12. - Ashi Valkoinen

Kedves Donát!

65 év feletti vagyok, de kevés a nyugdíj, dolgoznom kell mellette. A munkába járáshoz vonatot veszek igénybe, melyre pár hónapja regisztrációs jegyet kell vennem. Sem havi, sem félhavi bérletet nem tudok venni, mert azokból nincs regisztrációs fajta. Sem automatából, sem neten keresztül nem tudok még csak jegyet sem venni, mert 0 Ft-os jegyeket nem csak pénztáraknál szolgálnak ki. Menettértit sem tudok venni, mert olyan sincs. A kalauztól sem tudok jegyet venni, mert az pótdíjköteles (2600 Ft). Egyetlen lehetőségem marad: naponta kétszer kiállni a kígyózó sorokat a néhány nyitva lévő pénztár valamelyikénél. Úgy látom, nincs más normális lehetőség, kénytelen vagyok tehát megint azt gondolni, hogy a MÁV-Start jó szokásához hívem magasról tesz az utasaira.

Ha alkalmasnak találod, tedd ki, ha van rá lehetőség, név nélkül.

Köszi!
Imre

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr1002351895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Antal Z. 2010.10.12. 13:04:15

@dzsaszper:

"Úgy tudom, lehet elővételben reg. jegyet venni."

Lehet. Ezt is még hányszor írjuk le?

igazságos 2010.10.12. 13:04:59

@farkamatvakarva: Ja. De ne felejtsd el, hogy egyszer te is leszel nyugdíjas, csak neked már senki nem fogja fizetni az ingyen utazást, meg a nyugdíjadat. Talán téged már annyira nem fognak utálni a mai fiatalok, mint most az időseket.

S arról még nem is szóltunk, hányan kapnak nyugdíjat, akik egész életükben semmit sem dolgoztak, még egy kapát se emeltek fel.

dzsaszper 2010.10.12. 13:09:23

@Antal Z.: a posztoló aligha volt vele tisztában, szóval ahány ilyen poszt születik...

Antal Z. 2010.10.12. 13:10:09

@igazságos:

"S arról még nem is szóltunk, hányan kapnak nyugdíjat, akik egész életükben semmit sem dolgoztak, még egy kapát se emeltek fel."

Ez egy abszolút igazságtalanság, de hol találsz az életben abszolút igazságosságot?

charlie 2010.10.12. 13:10:25

@Gezuka: Arcképest se lehetne erre használni, mégis mindenki használja...

igazságos 2010.10.12. 13:10:53

A nyugdíjasok nem tudnak már kínjukban mit csinálni, nekik soha semmi nem elég jó, amiért valamit tenni kell. Jaj, hogy ez nekik megerőltető, meg ők nem bírják. Bezzeg lottózni, meg a postán sorba állni, szerencsejétkokon részt venni, na az megy zokszó nélkül.

S most tessék külön venni azokat, akiknek minden pénzük gyógyszerre megy el, mert az legalább normálisabb. Bár az is igaz, hogy minek annyit költeni rájuk, mikor az se fogja megfiatalítani őket.

fraulein praxa 2010.10.12. 13:12:04

@yerico1:

elhiszem, hogy ő is pengetett, csak változott ám azóta egy-két dolog... szóval tetszik-nem tetszik, közel sem ugyanaz a szitu van, mint 15-20-30-40 évvel ezelőtt. és ezt nekik is meg kellene érteniük.

Gabiiiiii 2010.10.12. 13:14:24

@farkamatvakarva: miert lenne jelkepes????? A gyerekjegy jelkepes??Meg egy fraszt

Gabiiiiii 2010.10.12. 13:16:19

minden evben milliardokat nyomunk a kozosbol a BKV-ba meg a MAV-ba..Ha ennyire szarul megy,akkor talan felul kellene vizsgalni az ingyen utazokat is...vagy ujabban a MAV es BKV a szocialis ellatorendszer resze?

dzsaszper 2010.10.12. 13:22:21

@Gabiiiiii: "vagy ujabban a MAV es BKV a szocialis ellatorendszer resze?"

elég régről. Ezzel együtt méltányos módon illene kivezetni. Ráadásul úgy tudom, a csecsemők ingyenes utazása európai standard, talán még nemzetközi szerződés is van róla.

farkamatvakarva 2010.10.12. 13:23:40

@igazságos: nem utálom az időseket, nekem is van nyugdíjas apám, anyám, akkor maradjunk annyiban, hogy sztem a 90%-os jegy tökéletes megoldás lenne
az nem jelképes, hanem egy tisztességes tarifa, butapest nyiregyháza odavissza 6-700 ft, talán csurranna valami az államkasszába is
a mostaninál mindenképpen több

Gabiiiiii 2010.10.12. 13:25:28

@dzsaszper: de mi nem csak a sajat nyugdiajsainkat utaztatjuk ingyen,hanem tudtommal az uniosokat is..Javits ki,ha tevedek

Antal Z. 2010.10.12. 13:28:12

@Gabiiiiii: Így van és ez a legnagyobb baj.

pbence 2010.10.12. 13:32:07

@Antal Z.:

"Kéregjegyek, menetjegyek" topic
Jelzővezér, 2010.10.01 08:11:48 (17801)

"Helló. 65 éven felüli illető vonattal szeretne ingázni. Sem havi, sem félhavi bérletet nem tud venni, mert azokból nincs regisztrációs. Sem automatából, sem neten keresztül nem tud még csak jegyet sem venni. Retúrjegyet sem tud venni, mert olyan sincs. A kalauztól sem tud jegyet venni, mert az pótdíjköteles. Egyetlen lehetősége marad: naponta kétszer kiállni a kígyózó sorokat a néhány nyitva lévő pénztár valamelyikénél. Van ezen kívül valami normális lehetőség erre? Vagy ismét csak az embert szopatja a máv?"

VaTi 2010.10.12. 13:33:31

Kedves Imre! Teljesen igazad van abban, hogy a MÁV képes a leghülyébb módon intézni mindent, lehetőleg úgy, hogy az a legkevésbé utasbarát legyen. Mintha direkt erre hajtanának. Ugyanakkor jelen helyzetben nem fog szimpátiát/sajnálatot kelteni az olvasólban. Elmondanám, illetve összefoglalnám miért: Van nyugdíjad és emellett melózol, mégis ingyen utazol 2 bevételi forrás mellett. tudod vannak fiatalok, akiknek nincs munkája, mennek pl állásinterjúra. Jegyet kell venniük, pedig nekik nemhogy 2, de 1 bevételi forrásuk sincs. És lehet, hogy nem kapja meg a melót, mert egy nyugdíjas beleült... Elhiszem, hogy kevés a nyugdíj, nekem is van nyugdíjas nagyim, DE! Neked volt rá egy életed, hogy anyagilag rendbe rakd magad, nem tetted! És veled szemben van rengeteg 20-30 éves, akinek nincs és nem is lesz jövője, mert elveszitek. Hogy meló nélkül hogy fog kecót venni, gyereket válalni, stb? Sehogy. Ne követelőzzetek kedves nyugdíjasok! Míg ebben az országban mindenki azt hallgatja, hogy össze kell húzni azt a bizonyos nadrágszíjat, húzzátok össze ti is, mert felzabáljátok az unokáitok jövőjét...

VaTi 2010.10.12. 13:36:55

Arrról nem beszélve, hogy a kommentekben leírtak szerint a munkába járáshoz az ingyenes jegy NEM jár neked

Csigorin 2010.10.12. 13:44:22

@Gabiiiiii: Igen, az uniosokat is, mert szabaly van ra hogy nem lehet megkulonboztetni EUs allampolgarokat kedvezmeny szerint...
A regisztraciosjegy-berlet otlete meg marhasag, a regjegy epp azert van hogy lassak hogy ki mikor utazik. A regberlet pont ezt a statisztikat kenne el teljesen.

charlie 2010.10.12. 13:44:58

@Antal Z.: Igazából az még nem is baj, mert akkor lehet idejön költeni a pénzét...

Ugye nem elhet tagországra korlátozni a dolgokat, a magyar is megkapja a megfelelő kedvezményt más országban (bár ilyen ugye sehol nincs).

Nameg hány külföldi van, aki ingyen utazik? Évente mennyi? 100?

dzsaszper 2010.10.12. 13:45:15

@farkamatvakarva: tilos diszkriminálni az EU-n belül állampolgársági alapon. Mondjuk lakcímkártyát lehetne kérni :)

Zozo___ 2010.10.12. 13:46:35

Igen, akkor kitörődik a diákokkal?
A fiam 14 éves,mégis fizetni kell neki bérletet.
A nyugdíjas kap nyugdíjat!!!!A gyerek kap havi 12200ft-ot az államtól.Ne sírjunk már állandóan.

charlie 2010.10.12. 13:46:54

@VaTi: naja, vagy nyugdíj, vagy jövedelem, és keményen ellenőrizni kell a feketézést. Meg adót is fizessenek rendesen a munkájuk után, mert nonszensz, hogy nem kell annyit mint egy nem nyugdíjas dolgozónak.

Gabiiiiii 2010.10.12. 13:48:01

@Zozo___: nem ezt mondom en is??? :)

papugaja 2010.10.12. 13:56:19

@Antal Z.:
"A türelmi idő 2010.06.30-án járt volna le és 500 Ft lett volna a pótdíj 2010.07.01-étől, de meghosszabbították határozatlan ideig."
Ez pusztán türelmi idő. Az alapelv sántít, én ezt kifogásolom.

dzsaszper 2010.10.12. 13:59:36

@papugaja: az alapelv Hónig és tanácsadói (Takács László?) nevéhez köthető...
A felfüggesztés meg már az új kormányhoz, ha jól tévedek.

papugaja 2010.10.12. 14:06:50

@dzsaszper:
Nem tökmindegy, kihez köthető, ha szar?

Ákibard! 2010.10.12. 14:07:56

@pbence:
Mondtam hogy egy személyiségzavaros fax, miért lepődtök meg rajta még mindig?
Örül ha ócsárolhatja a MÁV-ot, és ha 10x elmondasz neki valamit, 11. alkalommal is megkérdi ugyanazt...

Ákibard! 2010.10.12. 14:08:31

@Jim Raynor:
Most egy hétig nem fogok a tükörbe nézni (:-)), de teljesen egyetértek veled!

karosszékely 2010.10.12. 14:18:36

@Skin: A BKV-nál és a Volánnál is pont ugyanúgy van, mint a MÁV-nál. 65 év alatt fizetni kell, 65 év felett ingyenes. Sőt, a MÁV-nál csak meghatározott számú utazásra vehet kedvezményes jegyet a 65 év alatti nyugdíjas.

pbence 2010.10.12. 14:20:05

@karosszékely: És a Volánnál is. Ezt egységes rendelet szabályozza.

dzsaszper 2010.10.12. 14:27:22

@papugaja: nyilván nem, de talán nem véletlenül föggesztették fel. Remélem, ilyenformán nem lép életbe.

Zpalee 2010.10.12. 14:32:48

Érdekes, van olyan megálló, ahol direkt ki van írva, hogy a reg.jegy a vonaton váltandó, talán a velencei-tónál láttam valahol. Akkor most mivan?!

FOMA 2010.10.12. 14:36:13

Akkor összefoglalva: A kedves panaszos baromságokat írt.

Ákibard! 2010.10.12. 14:37:49

@Zpalee:
Igen, mert ott nincs jegykiadás az állomáson, ezért bármilyen jegyet a jegyvizsgálótól kaphatsz pótdíj nélkül.

dzsaszper 2010.10.12. 14:41:01

@FOMA: részben igen.
részben tényleg gáz, hogy azért mert született egy kisbabátok, egy budapesti fejpályaudvarban állhattál sorban a feleségeddel és a babáddal plusz fél órát a reg. jegyért mert az automata olyat nem ad. Emlékeim szerint a felfüggesztés június 1. után jött...

Ákibard! 2010.10.12. 14:48:00

@FOMA:
Ha azt mondom, hogy a kedves panaszos az Indexen Vasútőr/panaszos utas/Jelfogó/Nyugdíjas utas/Jelfeladás néven tevékenykedet, akkor talán megérted az egészet :-))))

pbence 2010.10.12. 14:48:54

@dzsaszper: Előtte meg türelmi idő volt, tehát soha nem kellett ezért pótdíjat fizetni.

Ákibard! 2010.10.12. 14:49:32

@dzsaszper:
Jún 1 után jött, de jún 1 előtt sem kellett pótdíjat fzetni érte.

pbence 2010.10.12. 14:52:10

@dzsaszper: Amúgy - szerintem - elsősorban a 65 éven felüliek utazásait kellene csak ilyen formában nyilvántartani. A 6 éven aluliak úgyis csak kísérővel együtt utaznak, a 65 éven felüliek meg önállóan is, elég sokat.
A hosszútávú megoldás meg az lenne, ha a 65 éven felüliek nem utazhatnának ingyen, a 6 éven aluliaknak meg nem kéne regisztrációs jegy. De ez megint csak az én véleményem.

dzsaszper 2010.10.12. 14:56:41

@pbence: Erről a türelmi időről teljességgel lemaradtam... A MÁV-Start amúgy is folyamatosan a helyzet magaslatán áll ami a tájékoztatást illeti...

dzsaszper 2010.10.12. 14:57:42

@pbence: szerintem is az lenne a logikus, hogy 65 felett magyar lakcímkártyával ( bocs EU ;) ) 90%, 0-6 ingyen kísérővel.

dzsaszper 2010.10.12. 14:58:55

illetve a 65 feletti magyar igazolvánnyal rendelkezőknek évi plusz x darab 90%-os jegy.

Gabiiiiii 2010.10.12. 15:03:05

@dzsaszper: amint a gyerekjegy is 90%-os lesz,maris tamogatom

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.10.12. 15:03:48

"mert 0 Ft-os jegyeket nem csak pénztáraknál szolgálnak ki."

Már nemazér', de ide rohadtul kéne egy vessző (a nem és a csak közé), mert így lényegében az ellentettjét jelenti.

De biztos csak engem zavar, hogy többször kell nekifutnom, mert nem értelmes, amit ír.

Csak Norris 2010.10.12. 15:14:25

Akik itt a legjobban ugatnak a 0 Ft-os jegy ellen, azoknak lesz 30-40 év múlva a legnagyobb pofájuk a majd akkor fennálló rendszer ellen...

FOMA 2010.10.12. 15:20:03

@Ákibard!:

Akkor nem szóltam, tőle ez természetes. Rekordgyorsasággal betöltötte a 65-öt.:-))

FOMA 2010.10.12. 15:22:58

@dzsaszper:

nem született mostanában kisbabánk, de ha született volna, akkor is a vjv.-től kérnék reg. jegyet, és eszem ágában sem lenne sorban állni.:-)

Jelfogó 2010.10.12. 15:40:31

@FOMA: Kisbabával vonatra mernél szállni? Én pl. sosem bocsátanék meg magamnak ekkora felelőtlenséget, de hát nem vagyunk egyformák. :)

Peetee 2010.10.12. 15:58:30

Elmész a pics@ba!!!!
A nyugdíjasok ingyenes utazását NEM arra találták ki, hogy Te munkába járjál vele.
Én évek óta nem ültem vonaton; és az adómból fizetem a Te bejárásodat a melóba. Derék.
És még neked áll feljebb, mert sorba kell állni 1 ingyen cetliért. Viccc.

dzsaszper 2010.10.12. 15:59:49

@Gabiiiiii: 0-4 év között a TCV miatt ez nem megy, de a 4-6 korosztály esetén is az érvényes TCV-n változtatni kellene, értesíteni erről az összes európai vasúttársaságot stb.

esef 2010.10.12. 16:00:27

Én meg x ezer Ft-ért válthatom meg a jegyemet oda-vissza, szintén ugyanazt a sort végigállva és -várva...

dzsaszper 2010.10.12. 16:00:32

@FOMA: és perkálnád utanként az 500 Ft pótdíjat?

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2010.10.12. 16:12:37

nyugdíjat + fizetést kap! már ezt megszüntetném. + az én pénzemen utazik, és még nyafog! Hát b+ ez se tanulta meg a szocializmusban, h mindennek ára van.
(Na ezt kiszámolni kell egyébként a regjegy.)

Adani 2010.10.12. 16:15:19

Az meg a másik dolog ,h határon túli magyar magyarigazolvánnyal 90%-os jegyet vehet. Miért? Ők miért egyenlőbbek az egyenlőknél? Nekik miért jár 90%-os kedvezmény mikor az itt élő magyaroknak nem?

karosszékely 2010.10.12. 16:23:46

@Adani: Vigyázz az ilyen hozzászólásokkal, mert egyből a hazaárulók népes táborában találod magad. Ők a szent tehenek (elsősorban az erdélyiek), őket nem lehet bírálni.

exkalibur 2010.10.12. 16:33:21

A 65 év felettiek ingyenes utazásának eltörlését szorgalmazók vessék fel a témát a nagymamánál is a hétvégi húsleves - rántotthús túra alkalmával.

Ákibard! 2010.10.12. 16:40:33

@FOMA:
Így van :)
Pár hete még egyetemi tanár volt (?) most már 65+-os utas.
Hát, orvosi eset az tuti.

2010.10.12. 16:49:11

1., Nyuggerezni eléggé tajparaszt dolog. Nem tudom te/ti hol nőttél/nőttetek fel, mifelénk szokták tisztelni az idősebbeket. Még akkor is, ha vén alkoholista, és totál nem érdemli meg. Pont.

2., Nem a nyugdíjas tehet róla, hogy neked fizetni kell érte, nem ő hozta ezt a döntést. Szóval a fröcsögést ezen témában is lehetne ejteni.
Jelképes / kedvezményes összegű bérletet én is támogatnék, mondjuk a diákbérlettel egy árban. Vagy esetleg mindkettőt lehetne még picit csökkenteni, kompenzálva, hogy az egyik most kvázi ingyenes, a másik pedig 10%-90% megosztású. (árban.) Lehetne mondjuk 92%-os támogatás. Vagy esetleg a komplett vasúti menetdíjtáblát is újra lehetne szabni, mert elég pofátlan árakkal dolgoznak, a szolgáltatás minőségéhez képest. (Vö.: Volán járatokkal, ahol van rá lehetőség.)

3., A Máv csak hozza ebben is a formáját. Minap volt egy másik blogon egy cikk, hogy vajh oh miért utálja az átlagember a szegény vasutasokat... valahogy itt is a szervezetlenség és a nettó 0 munkamorál köszön vissza.
Sajnos nekem is az első ami beugrik a Máv szóra az az állott húgyszagú kocsi, rozsdafoltos ablakkal. No meg a vigyorgó fejű gaskó.

dzsaszper 2010.10.12. 17:13:40

@exkalibur: azért vannak még olyan nagymamák, akik úgy állnak hozzá, hogy a jövő az unokáké :)

dancegirl26 2010.10.12. 17:15:09

Majd megsajnálom, amíg a csak keresetből élőknek ill. a tanulóknak 100%/50%ot kell fizetni, és folyamatosan emelik a ingyen lébecolók miatt az árakat.
Ezeket az ingyenflangálgatásokat kellene megszüntetni. Szigorúan a nyugdíj mértékéhez kötném, és csak annak adnék aki rászoruló (MÁV, VOLÁN, BKV). A többi fizessen ugyanannyit, mint a diákok... kapásból lehetne árakat csökkenteni 30%-al is akár, ha nem többel....

kacsa. 2010.10.12. 17:15:31

@exkalibur: "A 65 év felettiek ingyenes utazásának eltörlését szorgalmazók vessék fel a témát a nagymamánál"
Nevetni fogsz (vagy nem), de legjobban a nagyapám ellenezte a családban a nyugdíjasok ingyen utazását. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ő még a "boldog békeidőkben" született és tudta, hogy semmi sincs ingyen. Az ő utazgatását azok fizetik, akik a fizetésükből esetleg még gyereket is nevelnének.
A -többek által már felvetett- 90%-os jegyet én is támogatnám. Ezt a többség ki tudná fizetni, de talán kevesebben utaznának fölöslegesen (pl. Bp-Szeged-Bp. egy jó halászlé kedvéért).

dancegirl26 2010.10.12. 17:18:55

@Skin: sajnos a BKV-n is csak egy bizonyos korig fizetnek.... pontosan nem tudom, meddig....itt még annyit sem tesznek meg,ha jön az ellenőr, hogy a személyit lobogtassák. Pöffeteggomba fejjel néznek ki az ablakon...

mréveiller 2010.10.12. 17:19:18

nem hogy örülnél hogy válságban ingyen utazol ...

FOMA 2010.10.12. 17:24:54

@dzsaszper:

Milyen pótdíjat? A regisztrációs jegyet pótdíjmentesen lehet megváltani a jegyvizsgálónál. Legalábbis nálunk, meg a GYSEV-nél is. A DB-t nem tudom.:-)

Adani 2010.10.12. 17:28:00

@kacsa.:

Én speciel felvetettem és igen a nagyi igazat is adott, h tényleg nem járna alanyi jogon,de nem ő hozta a törvényt. Nem utazik gyakran, csak ha tényleg dolga van és ő pl. nem reggel 7-8 körül utazik, mert ő magától is rájött, h akkor tömeg a, de 10 óra után már átadni sem kell senkinek a helyét, mert le tud ülni magától is, mert van üres hely. És semmiről se marad le ha 10 után megy bevásárolni vagy ki a piacra. Régebben eladni is kijárt a maga termelte dolgokkal a piacra és semmivel sem járt rosszabbul mikor 10 után ment, 8kor nem sokan mennek a piacra, és így is úgyis elfogyott a portéka, mert úgyis addig hordja ki, ameddig eladható vagy el nem fogy. Akinek van elég agya az magától is rájön erre, akinek meg nincs annak segíteni kell, pl. úgy, h csúcsidőben teljes árú jegy kelljen neki, nincs kedvezmény.

canis 2010.10.12. 17:32:47

Szégyenletes a legtöbb hozzászólás. Tudjátok-e hülyegyerekek, hogy azért, mert ti középiskolába, egyetemre jártok,netán benyomtak benneteket valami öltönyös állásba, buliztok isztok meg drogoztok és k.jól vagytok, mindezért az előző generáció dolgozott meg és tőlük mindent ellopott egyszer a szocialista politikai elit, másodszor meg a rendszerváltó demokrácia, és teszi mind a mai napig, ahelyett, hogy valamit visszaadna. Van fogalmatok mennyi az átlag nyugdíj 40-42 év munka után? Két hétvégén elcsesztek annyit, köszönet ostoba szüleiteknek, akik - annak ellenére, hogy már most jól látható, többségükben öregkorukra kukázni fognak - édes gyermekeiknek erőn felül is mindent megadnak.
Semmi együttérzés, semmi társadalmi szolidaritás? Csak nekem legyen, mert én vagyok a jövő? Az ilyen jövőben nem is kívánok élni, ahol nagyképű, borzasztó tájékozatlan, műveletlen (bár néha többdiplomás) szakbarbárok villognak a mások bőrén felépített anyagi és erkölcsi karrierrel és még a buszjegyet is irigylik. És nektek sem lesz jó.

dzsaszper 2010.10.12. 17:34:21

@FOMA: csak azért, mert az új kormány felfüggesztette a pótdíjazás végrehajtását. Elvileg 500 Ft pótdíj lenne, benne van a rendeletben.

FOMA 2010.10.12. 17:35:24

@Ákibard!:

Ja, ha egyetemi tanár, akkor már értem, hogy miért nem jut eszébe előre elkérni minimum egy hétre a jegyeket, mindkét végállomáson.:-))

FOMA 2010.10.12. 17:41:26

@dzsaszper:

Te most szórakozpl velem? Kell pótdíj, vagy nem kell pótdíj? Nem kell, pont. Akkor miről beszélünk? Majd szólj, ha kell, akkor foglak sajnálni, de azért javaslom, hogy ne ketten álljatok sorban a gyerkőccel, az asszony addig menjen tologatni a gyerekkocsit, vagy üljön be a restibe egy jeges kávéra.

Amikor eleinte arról volt szó, hogy nekünk is kell regjegy, akkor az volt a reakcióm, hogy legfeljebb elsején kérek minden munkanapra egyet a dombóvári pénztárnál, visszafelé meg a Keletiben, aztán egy hónapig annyi. Lehet dramatizálni, hogy mekkora balfék a panaszos, de felesleges.

dzsaszper 2010.10.12. 17:46:42

@FOMA: a pótdíj jelenleg Demoklész kardjaként lebeg...

canis 2010.10.12. 17:47:34

@metalheart: Az apád fasza pénzén utazik: Ő azt megkereste rég. Ja, hogy az állam anno meglopta (és most is lopja) a nyugdíjasokat? Verd le hazánk dicső (korábbi és mostani) vezetőin, meg azt is, hogy ha nincs munkahelyed, mert a 60-70 ezer forint nyugdíja mellett a nyugdíjas kénytelen "elfoglalni". Van így aztán nettó 120-150 ezre és ebből aztán dúsgazdag. (Az adót meg járulékokat meg ő is fizeti a többletmunka után.)Annyit keresmint Te, csak azzal a különbséggel, hogy őt már megilletné a pihenés, te meg nyugodtan megszakadhatsz még a melóban.

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.10.12. 17:48:13

Mekkora hülye vagy,meg is érdemled,hogy sorban állj nap mint nap.
Nincs pótdíj és nem is volt soha,te analfabéta! :)))

kacsa. 2010.10.12. 18:30:02

@canis: A stílus pár hozzászólásnál tényleg hagy kívánnivalót maga után (most én is hivatkozom az egyikre), de amikor a társadalmi szolidaritást emlegeted a nyugdíjasok ingyenes utazásával kapcsolatban, akkor gondolj arra, hogy hány adófizető tartja el azt a ~3 millió nyugdíjast (+ gyerekeket és a munkanélküliket). Sokaknál kiveri a biztosítékot, ha a magas adók és járulékok mellett egy nyugdíjas azért sír, mert ki kell váltania egy 0 Ft-os jegyet, aminek a tényleges árát a jómunkásemberek adójából térítik meg.
Ha ez vigasztal: A fiatalabb dolgozóknak már nyugdíjuk sem lesz, hiába fizetik a járulékot.

charlie 2010.10.12. 18:33:07

És miért nem lehet azt csinálni, hogy csúcsidőben (mikor amúgy is szarrá van terhelve a busz, vonat) nincs semmi ingyen, vagy kedvezményes utazgatás, aztán a kihasználatlan órákra meg adni? Így legalább egyenletesebbé lehetne tenni a terhelést, és ha jól tudom az ilyen terhelésől függő kedvezmény sok helyen bevett dolog.

Snake 2010.10.12. 18:34:58

@Ákibard!: Pl. Tolna-Mözs állomáson van jegykiadás, regjegyet viszont nem szolgálnak ki. Lehet, hogy azért, mert abból nincs reformjegy?

canis 2010.10.12. 18:49:05

@kacsa.: A stílus talán nem volt szép, de igazodik az egészhez.:) A regisztrációs jegy egy hülyeség, de tiltakozni is az ellene. Szerencsére egyébként én még nem vagyok érintett, sőt alig többet viszek haza mint a minimálbér, de ha egy különadót biztosan az idősekre költenének (csak sajnos egy politikusnak egy szavát se hidd sohasem), keresetem 1-2 %-át minden további nélkül felajánlom havonta.Így valóban hiába fizettek nyugdíjjárulékot, ha kortársaitokból még a segítés, a szolidaritás csírája is hiányzik. Az nem segítség, hogy felajánlok egy karton ásványvizet, ha nagy a baj. Az csak álszentség, a magam lelkiismeretének nyugtatgatása.

Ákibard! 2010.10.12. 18:56:57

@Snake:
Így van, csak gépi állomásokon adnak ki regjegyet.

pbence 2010.10.12. 19:16:35

@canis: Ez már kissé társadalmi kérdés érzésem szerint, nem teljesen ide tartozik, de azért engedd meg, hogy reagáljak.

"Szégyenletes a legtöbb hozzászólás."

Tényleg vannak olyan hozzászólások, amik nem éppen szalonképesek, teljesen igazad van. De szerintem nem azzal kéne foglalkozni, hogy egyesek nem képesek normálisan fogalmazni, inkább beszéljünk a lényegről.

"azért, mert ti középiskolába, egyetemre jártok,netán benyomtak benneteket valami öltönyös állásba, buliztok isztok meg drogoztok és k.jól vagytok, mindezért az előző generáció dolgozott meg"

Konkrétan miért? A középiskolákat, felsőoktatási intézményeket a jelenleg dolgozó emberek tartják fenn az adójukból.

Az már más kérdés, hogy a jelenlegi nyugdíjasok "építették a jövőt", hogy népiesen fogalmazzak, de ez a következő generáció is meg fogja tenni. Legalábbis feltételezzük ezt.

Azt meg, hogy egyesek buliznak, drogoznak és k. jól vannak, szintén nem a nyugdíjasok finanszírozzák.

"Két hétvégén elcsesztek annyit, köszönet ostoba szüleiteknek, akik - annak ellenére, hogy már most jól látható, többségükben öregkorukra kukázni fognak - édes gyermekeiknek erőn felül is mindent megadnak. "

Elég erős általánosítás ez. Másrészt megint nem értem, mi köze ennek a nyugdíjasokhoz. A szülők sem a nyugdíjasoktól szerzik a pénzt.

"tőlük mindent ellopott egyszer a szocialista politikai elit, másodszor meg a rendszerváltó demokrácia, és teszi mind a mai napig"

Miért lopna többet a nyugdíjasoktól, mint más magyar állampolgártól? Eleve köztudott, hogy az elmúlt években nekik kedveztek a legjobban.

"és még a buszjegyet is irigylik"

Csak gondold végig. Van egy diák meg egy nyugdíjas.

A diáknak sokszor keresete nincs, és mindenképp a jelenlegi diákok fogják fenntartani a jövőbeli Magyarországot. Tehát az, hogy nekik kedvezményt adnak, egyfajta befektetés.
A nyugdíjasnak valamekkora keresete biztos van. (Abba ne menjünk bele, hogy mennyi, és hogy ezért ő mit tett.) Ugyan 40-50 évig ők tartották fenn az országot, de most már nem csinálnak semmit.

Kedvezmények szempontjából: diák 50%, nyugdíjas 100%.

Most akkor hogy van ez? Nem mondom, hogy a diák kapjon ennél magasabb kedvezményt, azt sem, hogy a jelenlegit feltétlenül szükséges megtartani. De az mennyire irreális már, hogy egy nyugdíjas ennyivel nagyobb kedvezményt kap, mint egy diák? Ha egyenlő lenne, egy szót sem szólna senki. Sőt, már az is megnyugtató lenne a többségnek, ha legalább valamekkora összeget fizetnének az utazásért.

kacsa. 2010.10.12. 19:29:32

@canis: Eddig az állam a hasára csapott és mondott egy számot, hogy idén ennyi nyugdíjas utazott, ennyit fizet. A reg. jegy -ha jól csinálják- arra jó, hogy pontosan tudják, hogy hányan utaztak akkor az adott viszonylaton. Ha rosszul csinálják, csak fölösleges teher.
+ ha a nyugdíjasok utazási szokásait is ismerik, akkor kisebb a valószínűsége, hogy egy olyan járatot ítélnek kihasználatlannak, amin napközben sokat utaznak, de a többség nyugdíjas.
"Szerencsére egyébként én még nem vagyok érintett" Azt mondják, hogy az optimizmus (és a nevetés) a hosszú élet titka ;)

canis 2010.10.12. 20:25:23

@pbence: Pontról pontra van válaszom, de már nagyon off leszek.
1.Kik építették és tartották fenn idáig? A mostani büszke ifjúság mint csecsemők? természetes, hogy most rajtuk a sor.
2.Kinek a rovására? Mert ugye így igazságos, mint az egykulcsos adó. Csakhogy 1000 Ftból 100 Ft-ot adni lényegesen nagyobb teher mint százezerből ezret, noha matematikailag stimmel az arány. A diáknak módja van akár melóval is -vagy takarékossággal javítani a sorsán. A nyugdíjasnak két választása van: vagy befizeti a gázszámlát vagy eszik. De ha netán dolgozik, akkor meg azért köpködik, hogy a fiatalok elől veszi el a lehetőséget.
De nem folytatom, mert nagyon off. Csak azt gondolja végig mindenki, hogy az idő múlik, Neked is, nekem is.

canis 2010.10.12. 20:27:14

@kacsa.: Csak tudod, ebben az önző, pénzcentrikus, kíméletlen világban nem olyan nagyon vonzó a hosszú élet.

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.10.12. 20:29:41

@canis: Ez még "offabb":
Ez a szerencsétlen nemzet inkább cigánykeltető lett,minthogy a szüleiről és nagyszüleiről gondoskodjon.Hozzájuk áramlik a pénz felzárkóztatásra,hízlalásra,hogy legyen erejük agyonütni az öregeket vagy a kiskölyköket (és tanáraikat) a suliban.
Bravissimo!

Ákibard! 2010.10.12. 20:48:09

@canis:
Monst mondjam azt, hogy a te hozzászólásod kb szintén az alja kategória?
Milyen jogon általánosítasz bárkit is?
Ki és hol mondta neked hogy minden fiatal drogozik és bulizik, meg minden fiatalnak az anyja egyhavi nyugdíjat ad hetente a bulizársra?
Térj már észhez ember.
Csak itt a kollégiumi szobban nézek körbe 6-ból 6-an dolgozunk az egyetem mellett, hogy legyen valahogy azért mégis. El vagy kicsit tévelyedve.
Nyilván van ilyen is, de azért a miden fiatal drogozik meg szarrá bulizza magát olyan általánosítás mint a gazdag nyugdíjasok.

Dohányzó Zsiráf 2010.10.12. 21:47:56

@Crystah Mastah: "mifelénk szokták tisztelni az idősebbeket. Még akkor is, ha vén alkoholista, és totál nem érdemli meg. "

Na pont erről (is) kellene leszokni. Én nem a koruk alapján szoktam tisztelni az embereket, hanem a viselkedésük/hozzáállásuk alapján. Ez a "tiszteljük az időseket" dolog egy baromság. A tisztelet nem alanyi jogon jár, hanem ki kell érdemelni, meg kell érte dolgozni. A szüleimet sem azért tisztelem, mert idősebbek nálam, hanem azért, amit megtettek értem életem során, és amit letettek az asztalra életük során. Ha az apám egy mindenkivel kötelekedő alkoholista fasz lenne, egy percig nem tudnám tisztelni csak azért, mert elmúlt 60.

Dohányzó Zsiráf 2010.10.12. 22:02:51

@canis: "Semmi együttérzés, semmi társadalmi szolidaritás?"
De igen. Csak tudod, van annak is egy ésszerű határa. Pl, h a jegynek legalább egy jelképes, 10%-os részét fizessék ki, és lehetőleg ne csúcsidőben utazzanak.
Vagy vajon miért van az, hogy a nálunk jólétibb (és rosszlétibb, pl Románia) EU-s államokban SEHOL nincsen 50%-nál nagyobb mértékű kedvezmény nyugdíjasoknak / 60-65 év felettieknek? Azok is csúnya, gonosz, nem szolidáris országok? Meg azok is, ahol a kedvezményrendszerrel arra ösztönzik az időseket, hogy ne csúcsidőben használják a töm.közlekedést?

boyler 2010.10.13. 13:20:44

@pbence:
Nem szopatja!
Kicsit moderáld magad!
Ugyan is a regisztrációs jegyet munkába járásra nem használhatja!
A vasutas családtag sem használhatja az arcképes igazolványát munkába járásra!
Tekintettel arra, hogy nem minden állomáson van gépi jegykiadás, így a vonaton is megválthatja pótdíj nélkül. Az 500ft.os pótdíjat nem vezették be.
Mielőtt valaki elkezdi magát sajnáltatni, előtte nézze meg mire jogosult és milyen feltételekkel.

pbence 2010.10.13. 16:25:12

@boyler:

"Kicsit moderáld magad!"
Idéztem. Annak írd ezt, akitől idéztem. Ennyi erővel én is azt mondom Neked, hogy moderáld magad, mert ezt a szót használod.

"Tekintettel arra, hogy nem minden állomáson van gépi jegykiadás, így a vonaton is megválthatja pótdíj nélkül."
Nem egészen ezért lehet pótdíj nélkül váltani, hanem azért, mert a kormány így rendelte el.
Egyébként ha bevezették volna, akkor valóban, azokról az állomásokról, ahol nincs gépi jegykiadás, pótdíjmentesen lehetett volna váltani.

A hozzászólásod többi részével tökéletesen egyetértek.

hisztisenator 2010.10.15. 19:27:12

Nem kell tévedésbe esni. Ki jött egy kormányrendelet még anno hogy regi jegyre nem kell pótdíjat fizetni. Azaz a kaller ingyen ad a vonaton.

domeq 2010.10.21. 19:45:51

Örülj, hogy ingyen mész Te siránkozós patkány!
0 forintos jegyért én naponta 2-szer sorba állnék.

AndOr 2010.10.23. 12:20:30

Szomorú, hogy kocsmai személykedésekké fajultak a hozzászólások.
Lehet nyuggerezni, "Tudjátok-e hülyegyerekek"-ezni (pont a stílust szidva), patkányozni. Ez mire jó? Erről ennyit.
Valahogy az az érzésem, a kommentelők egy része nem olvasta a korábbi hozzászólásokat.
A regisztrációs jegy pótdíjmentessége már tisztázott, de talán nem kapott elég hangsúlyt az, hogy, bár menettérti regiszrációs jegy nincs, a vissza jegy is kiváltható az induló állomáson. Akkor most mi a baj?
Kétszer csak annak kell sorban állnia, akinek induláskor fogalma sincs, mikor jön vissza, vagy csak egyszerűen nem kér visszajegyet.
Pl.: Megveszem a jegyemet (nem regisztrációs és menettérti) plusz ovis csemetémnek a regisztrációsat. Ez persze nem menettérti, hanem egy oda, egy vissza.
Egyébként a jegypénztáros még arra is rá szokott kérdezni, hogy a vissza jegyet mikorra kérem.
Ha az ember utazik (mert kedve van, vagy kénytelen), tegye nyitott szemmel.

SiKom 2010.10.28. 00:37:53

Ezért nem szabad 0 Forintos regisztrációs jegyet adni.

Legyen mondjuk 20 Forint a jegy, és akkor lehetne venni automatából is, senki nem nyomogatná üresben az automatát "csak úgy".

Brezsnyevpapa 2010.10.31. 20:48:30

Az én szakmám pénmztáros, az egyik nagy budapesti pályaudvaron dolgozok. /Szűkül a kör csak 3 van !!!/
1. Ugyan én fogjam be a számat, mert nekem is ingyen van, de :
1. Röhejes de az EGk és az EU tag 65 fölöttijeinek is jár ez a kedvezmény! (Szegény csöves brit nyugdíjas 620 Ft.-ért megy le első osztályon Balatonfüredre...)
2. Élőbeszélgetés részlet:
Utas : Oda-vissza kérünk két regisztrációs jegyet Badacsonyba !
Pénztáros : Mai nap jönnek vissza? ( A regisztrációs jegy napra szól.)
tas : Igen, csak lent hagytam a műfogsoromat a nyaralóban ( Badacsony), az asszony meg elkísér.(a,egyszerű magyar embernek ez egy személyre oda vissza 6160 Ft, tehát két embernek 12320,b, a mai nyugdíjasok közül kinek van badacsonyban nyaralója? A helyes válasz, aki jó komcsi volt és Kádár elvtárs seggét nyalta!!!)
3., Személyes munka közbeni tapasztalat : Terhes asszony babakocsival és férjével áll sorban a pénztáram előtt. Regi fater tör előre mint egy tank, miközben félig fellöki a terhes nőt. Mikor lebaszom, még reklamál, de ettől eláll, mikor a terhes nő férje megjelenik, és sokkal drasztikusabb..

Végkövetkeztetés : Amikor reggel beindulnak a regisek, mindig a haverom kedvenc horrorfilmje jut eszembe, a címe: Holtak hajnala

Adani 2010.10.31. 21:22:50

@cassaboy:

Az előre pofátlankodó nyugger esete tipikus, és ugye mindig megy a rinya is utána, h ezek a mai fiatalok nem tisztelik az időseket sem, bezzeg az én időmben másként volt stb. Közbe meg arról van szó, h a tisztelet nem jár alanyi jogon a kornem érdem csak állapot, aki nem szolgál rá azt meg nem fogom tiszteli a bunkókat pedig nem,kor és minden egyébtől függetlenül le lehet bunkózni.

A protkó miatti vonatozás se semmi, de van, aki képes csak azért menni, mert ingyen van és mondjuk vidéke olcsóbb 20 ft-al a krumpli. Meg közbe a buszon/vonaton télen fűtenek, meleg van és lehet pletyózni.

lordjim 2010.11.01. 07:20:32

6-és 65 év között mindenki járjon gyalog,javaslom továbbá a jóistennek,hogy világosítsa meg ennek a sok szerencsétlen humanoidnak az elméjét aki itt gyalázza a saját szüleit,kikelt a szadesz kígyótojása...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.11.01. 10:48:52

@cassaboy:
"a mai nyugdíjasok közül kinek van badacsonyban nyaralója? A helyes válasz, aki jó komcsi volt és Kádár elvtárs seggét nyalta!!!)"
Primitív kiegészítés. Az irigység beszél a pénztárosból, mert a fizetése semmire sem elég, és nehezen tudja feldolgozni, hogy másoknak több jutott.

Nekem is van nyaralóm, de csak Füreden. Akkor a szüleim csak a lábát csókolgatták?

Az nem merült fel a pénztárosi agyadban, esetleg bizonyos nyaralókat többen is használnak.

Brezsnyevpapa 2010.11.01. 18:57:42

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az ország keleti részében nőttem fel. Nagyszüleimtől egy komolyabb földbirtokot örököltem Ennek ellenére, habár a birtok igen jó bérleti díjat hoz / Nem kéne melóznom se!!!/, dolgozni járok, és emellett végzek főiskolát. Nagyszüleim mindent csak a rendszerváltás után kaptak vissza. Azóta gyűlölök minden senkiházi mocskos kommunistát és volt nagyképű vén szar pártfunkcionáriust, mivel nagyapámék az egész múlt rendszerben állandóan cseszegetve voltak. Veled semmi bajom, de ezeket a rohadt fukszos vén mocskokat meg tudnám ölni. Az egyszerű melósokkal semmi bajom de ezeket a tetves gazembereket gyűlölöm. Veled semmi bajom , de a rohadék, vigyorgó ex-párttitkárokat agyon tudnám ütni !!!

Adani 2010.11.01. 21:46:54

@cassaboy:

Láttad a Biszku filmet. Az én szemétláda is vígan éli világát a kiemelt több száz ezres nyugdíjával a Rózsadombon. Nála nagyobb gazember nem sok van és bizony sok régi komcsit nem vontak felelősségre volt ÁVÓsokat vagy pl. azokat, akik 1956-ban a Kossuth téren lévőkre lőttek (a magyar antifasiszták szövetségében nagyon sokan vannak ilyenek).

SA45528 2011.01.29. 22:55:00

@cassaboy: Mit kaptak vissza a nagyszüleid?
Talán Romániában volt birtokuk? Mert csak ott adták vissza a földet, kastélyt, házat stb.
M.o-n kárpótlási jegyet adtak, úgyhogy valami nem stimmel a történeteddel!
süti beállítások módosítása