Tisztelt Blog és MÁV!
A mai napon a Szolnok-Budapest vonalon ismét káosz alakult ki.
Szépen haladunk Pest felé a vonaton, majd Ferihegy megállónál a kalauz végigsétált a vonaton és arról tájékoztatta a vonaton ülőket:
"A Nyugatiban aláváltottak egy vonatnak, fél óráig a vonatunk nem megy tovább a megállóból, mindenki szálljon le és folytassa útját BKV-val."
Az egyik problémát egy utas közvetlenül jelezte is a kalauznak: "Tessék, mi történt?" (az igazat megvallva én sem vagyok vasúti szakember, szerintem érthető, hogy utastársam rákérdezett: mi utasok is tudnánk szaknyelven (ki-ki a magáén) kommunikálni, csak jólneveltségünk tiltja ezt) A vasutast a kérdés meglehetősen nehéz helyzetbe hozta (annyira rabja már a szaknyelvi szókincsének), de végül kb. megvilágította az esetet, "a Nyugatiban keresztben áll a vonat, na"
A lényeg: egy ötvenes hölgy mögöttem a mellette ülő barátnőjének fennhangon megjegyezte, a vonatot úgyis rövidesen behúzzák Kispestig, mivel ott tudják félreállítani, szóval Ő marad.
A kalauz szorgalmas volt, látván, hogy pár utas vonakodik távozni, ismét végigment a szerelvényen és újra határozottan kijelentette, hogy fél óráig biztosan nem halad a szerelvény tovább, mindenképp távozzon mindenki. Mondta, "menjen az is akinek nincs BKV bérlete-jegye, ennyi utassal úgyse fog a BKV kötözködni".
Sajnos mi (család: a kétéves fiam, állapotos feleségem, és magam) a vasút alkalmazottjára hallgattunk.
Mikor a csepergő esőben állva (elég reménytelenül végül kb. 10 percet) megláttuk az 5. percnél, hogy a vonat vidáman és üresen elhúz a kispesti pályaudvar felé (rajta az egyetlen valódi szakember 50-es hölgy utassal, meg a kalauzzal) belőlem olyan összetett és nyomdafestéket teljességgel nem tűrő mondatok szakadtak ki, melyekről nem is sejtettem, hogy részét képezik aktív szókincsemnek. Annyi lélekjelenlétem persze még volt, hogy a fiam nem hallotta a monológomat
Nem színezném tovább, van olyan, hogy hibázik egy MÁV alkalmazott és alávált. De mi szükség van az utasok nyilvánvaló félretájékoztatására? Nem vagyok kíváncsi a MÁV közhely-katalógusának, a megváltozott forgalmi viszonyok… mondatára. Vannak munkába siető utasok, akiknek ha hasonló minőségben dolgoznának, mint aki (és ez nem a kalauz, hanem a forgalomirányítás hibája) tévesen tájékoztatott, bizony egyszerűbb munka után kellene nézniük, mint ami meghaladja szellemi kapacitásukat. Kérem adjanak hibázó kollégájuknak valami egyszerűbb feladatot, esetleg az utasoknak kártérítést. (az előbbit komolyan, az utóbbit ismerve a témában eddig felmutatott,
kulturált hangnemben nem minősíthető gyakorlatukat, csak viccnek szántam)
Üdv: crossb