MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Melyik vágányról indul? - Székesfehérvár

2010. július 29. - Ashi Valkoinen

Tisztelt Megintallunk...!

Eppen itt robogunk Szekesfehervar fele a Tapolcarol inditott szemelyvonaton, kb 30-40 km/h sebesseggel. A kalauz felhivta a figyelmemet, hogy majd at kell szallni Fehervaron, ha Budapestre akarok utazni, az atszallasi ido 3 perc. Kerdem, melyik vaganyrol indul a csatlakozas. Azt nem lehet tudni, hangzik a sztenderd valasz. Az ugyanis attol fugg, hogy melyik vaganyon van hely. Mivel egy ideje alig van kozvetlen vonat Balatonfured es Bpest kozott, ezert ezt az idegorlo tarsasjatekot rendszeresen eljatsszak velem a szfehervari allomason. Egy darabig a sarga indulasi menetrend alapjan probaltam kitalalni, hogy hova fog jonni a csatlakozas, de mint egyhamar kiderult, annak semmi koze a valosaghoz. A vonatokat ugyanis onnan inditjak, ahol van hely. 
 
A kovetkezo kerdes merult fel bennem: nem lehet ezt esetleg elore megtervezni? A menetrend ugyanis hetrol hetre ugyanaz, sot legtobb vonat eseteben naprol napra. Mifele gonosz "Deus ex machina" jatszogat itt velunk? Nem lehetseges, hogy elore kialakitjak a rendet, hogy t.i. a menetrend szerint ekkor es ekkor erkezo vonat erre es erre a vaganyra fog erkezni? Ez meg soha nem jutott eszebe Fehervar allomas fonokenek? Ha annyira kicsi az intelligenciahanyadosa az illetonek, hogy keptelen megtervezni es kivitelezni egy ilyen rendet, akkor javaslom, hogy haladektalanul valtsak le es allitsanak a helyebe egy intelligensebb es/vagy utazobaratabb allomasvezetot. 
 
A bosszusagot tovabb noveli, hogy nem minden esetben mondjak be, hogy hova fog erkezni a csatlakozas. A minap ellenkezo  iranyban jottem, es Fehervaron leszallvan, semmilyen bemondas nem volt arra vonatkozolag, hogy honnan fog indulni a csatlakozas. Mint a kalauz utobb tajekoztatott (a vonatot, amely egyebkent ugyanarrol a platformrol indult, hatalmas sprinttel ertem csak el, ugyanis jobb hijan berobogtam az allomasepuletbe az aluljaron keresztul, hogy az ottan , hanem i kijelzon nezzem meg, honnan indul Furedre vonat), ez azert tortent igy, mert ez a vonat "nem csatlakozo vonata" annak a vonatnak, amivel en jottem. En nem tudom kinek vannak itt teves kepzetei a MAV szerepet illetoen. A MAV vezerigazgatojanak, a fehervari allomasvezetoenk, vagy valami koztes burokratanak. Erre en csak azt tudom valaszolni, hogy "tessek???!!!!" Hello! A MAV nem affele hatosag v. felkatonai szervezet, amely az utazok megregulazasaval, pszichologiai kontroll alatt tartasaval, vagy egyeb tipusu manipulalasaval kellene legyen elfoglalva, hanem az utasok minel hatekonyabb es zokkenomentesebb szallitasaval. Ebbe pedig a megfelelo tajekoztatas is beletartozik. 
 
Egyszer a kalauznak panaszoltam az aldatlan allapotokat, es hogy miert nem tovabbitja a panaszaimat a felettesei fele. Azt valaszolta, ott a panaszkony minden allomason. Ha viszont o szol, hat csak "kirohogik". Es a kalauzok csak a vallukat vonogatjak, mondvan ne veluk veszekedjek, nekik nincsen ebbe beleszolasuk/ralatasuk. 
 
Hat most Onnek irtam, annak remenyeben, hogy panaszom eljut az illetekesekhez. Amugy eredetileg dolgozni akartam ezen a vonaton, de a 3 perces atszallas varhato bonyodalma most kiverte nalam a biztositekot. Remelem, tortenik vmi az ugyben!
 
Meg csak annyit, hogy a fehervari allomason legalabb 8 vagany van, igy eleg gyenge erv arra hivatkozni, hogy "ahol van hely" oda hozza be a vezeto a vonatot. Hat csinaljanak neki helyet!
 
Koszonettel,
Dr. Hegyi Hedvig

MTA tudomanyos fomtars

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr722184663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vanek ur 2010.07.29. 14:02:37

Úgy tűnik, a józan ész használata, a gondolkodás ma már az MTA-ban sem felvételi követelmény...

Nézzük sorra:

"Nem lehetseges, hogy elore kialakitjak a rendet, hogy t.i. a menetrend szerint ekkor es ekkor erkezo vonat erre es erre a vaganyra fog erkezni?" - Dehogynem. Az a bizonyos sárga indulási menetrend (és a párja, a fehér érkezési) pontosan ezt a tervezett rendet mutatja. Csakhogy Fehérváron már régóta nem aszerint közlekednek a vonatok, hanem ahogy beesnek. (Budapest felől a pályafelújítás miatt késnek, a Balaton felől pedig az egyvágányú pálya miatt - ugyanis késnek a Budapest felől érkező vonatok...) Innentől kezdve viszont hiába van terv.

"Meg csak annyit, hogy a fehervari allomason legalabb 8 vagany van, igy eleg gyenge erv arra hivatkozni, hogy "ahol van hely" oda hozza be a vezeto a vonatot. Hat csinaljanak neki helyet!" - Ugyebár jó néhány vonatnak Fehérvár a végállomás, majd hosszabb-rövidebb várakozás után indulnak vissza. Amíg várakoznak a visszaindulásra, bizony elfoglalnak egy vágányt. Vajon mi az a várakozási idő, ami fölött már inkább húzzák ki egy tárolóra, hogy ne foglalja feleslegesen a helyet? És mennyivel indulás előtt tolják be újra? Ha mindezek alapján kb. 10 percet töltene el a tárolóvágányon a vonat, akkor is játsszák el az egész hadműveletet?

Mennyi legyen a csatlakozási idő? Ha minden mindig a papír szerint történne (akkor érkezne a vonat, amikor írva van, és arra a vágányra, amire írva van), az 5 perc is elég lenne. A MÁV jelenlegi viszonyai között a 15-25 perc a többnyire biztos csatlakozás, ami normális helyeken kifejezetten hosszúnak számít. Egyébként a csatlakozás mindig kényes kérdés: kinek az érdeke fontosabb: aki átszáll(na), vagy aki eleve az átszállási helytől indul (vagy később száll fel arra a vonatra)? A pillangóhatás a vasúton is érvényes: egy helyen késik 5 percet, és pár órával később egy egész másik helyen lesz emiatt 1 óra késés.

Viszont a tájékoztatáson mindenképpen javítani kell. Ha van átszállás egy állomáson, azt a hangosba be kellene mondani, (Debrecenben hallottam erre jó példát), akkor is, ha van kijelző a vágányoknál.

@kukac@ 2010.07.29. 14:04:53

A székesfehérvári állomáson nagyokat kellene koppintani a dolgozók (legalábbis egy részének) fejére!

- Többször volt olyan, hogy a Veszprém felől érkező vonatot megfogták a bejáraton, ott álltunk 10 percet, míg végignéztük, ahogy a vonat, amire át szerettünk volna szállni, bemegy, és mire minket is beengedtek, természetesen már sehol sem volt. A vonat ráadásul Miskolcra tartott, tehát nem is arról van szó, hogy "hülyevagy, Pest felé ötpercenként megy valami!" Gondolom arra hivatkoztak volna, hogy nem tudták volna hova hozni a veszprémit, de ez NEM ELFOGADHATÓ MAGYARÁZAT!!! Miért is? Mivel (hivatalosan legalábbis) a személyszállító vonatok az utasok kedvéért közlekednek. Márpedig ha nem teszik lehetővé az átszállást szervezési képességeik hiányában, akkor az egészet megette a fene.

- Gyakori jelenség még továbbá, hogy befut a gyors akár Bp, akár mondjuk Szombathely felől, akár még pontosan is, de ahelyett hogy a forgalmista továbbküldené le- és felszállás után azonnal, papírmunkákba kezdenek, heves csevegéssel egybekötve. Megértem, hogy vannak dolgok, amiket muszáj dokumentálni, stb., DE: az bicskanyitogató, amikor valahonnan úgy bukkan fel, és olyan tempóban sétál oda a mozdonyhoz pl., hogy a babakocsit tologató anyukák is megelőznék. Ezután pedig jól láthatóan cseverészéssel, röhögcséléssel társul a papírmunka. Így a fehérvári tartózkodás gyakorta 6-7-8 perces is szokott lenni; ez MEGENGEDHETETLEN! És hogy miért is van különösen nagy jelentősége ezeknek a perceknek? Nem (csak) azért, mert esetleg az utas időre megy, hanem pl. Szombathely irányába Sárszentmihályon van a kereszt, így ahány percet késik arrafelé a gyors, annyival mindenképpen megkéslelteti a szembejövő személyt. Ha fontos lenne az utas, a lehetőségekhez mérten erre maximálisan ügyelnének!

- És végül mégegy példa, hogy igazából mennyi minden a hozzáálláson múlik és mennyire fontos az utas Székesfehérvár állomáson: szintén az egyik Szombathelyre tartó gyors a főszereplő. Befutott kb. 10 perc késéssel Székesfehérvárra. (óra 24 környékén tehát) 5 perc után még mindig nem indították. Kezdett gyanús lenni, és sejtettem, hogy most már nem is fog elindulni a vonat a szembejövő személy beérkezéséig. Igazam lett, meg is érkezett a személy. És láss csodát: a SÁRSZENTMIHÁLYI FORGALMISTA leugrott róla, fel a gyorsra. És már indultunk is. Ahogy felszállt, az éppen az ajtóban álló kalauzhoz így szólt: "Na, ezt is elintéztem!" A gyorsvonat végül több, mint 20 perces késéssel folytatta az útját. A sárszentmihályi forgalmista pedig vígan szállt le Várpalotán, és szállt át biciklijére.
Kérdés: hogy engedhető meg, hogy egy forgalmista kérésére a gyorsvonat további késést szedjen össze? Pénteki nap volt ráadásul, amikor "teltház" volt, tehát százak igyekeztek volna haza. És ki tudja, távolabb lehet, hogy emiatt maradtak le egy esetleges buszos csatlakozásról... Egy elveszett mellékvonalon, ahol lehet, hogy nincs is senki a vonaton, még megértem, ha haveri alapon megbeszélnek egy ilyet, de hogy egy fővonalon, úgy, hogy a tömött gyorsvonat késése nő ezáltal több, mint duplájára, amikor amúgyis számtalan lehetősége van késéseket összeszedni???

Ennyit tehát a székesfehérvári, "utasközpontú" hozzáállásról.

Adani 2010.07.29. 14:45:22

Legalább annyit megtehetnének ha már random módon hívják a vonatokat, h ha beért egy akkor azonnal bemondják ,h átszállás erről és erről a vágányról indul a vonat. Aztán esetleg váratni pár percet mire odaérnek az utasok. A keletinél is megesik, h pl. a csabai gyors nem az ötödikről megy, ahonnan általában hanem kiteszik akár a túlsó végébe is, aki megszokja, h az 5-ösről megy az szív mert mászhat körbe az egész pályaudvaron.

Ákibard! 2010.07.29. 17:21:57

@Adani:
Be szokták mondani fehérváron ha a másik vágányról indul, és azt is ha csatlakozásra vár egy vonat.
Csak oda kell(ene) figyelni.

Adani 2010.07.29. 17:32:47

@Ákibard!:

Nagyon helyes én életemben 1x jártam arra akkor is átutazóban (fürdős vonat volt a Balcsira).

Ákibard! 2010.07.29. 17:34:00

"Ha annyira kicsi az intelligenciahanyadosa az illetonek, hogy keptelen megtervezni es kivitelezni egy ilyen rendet, akkor javaslom, hogy haladektalanul valtsak le es allitsanak a helyebe egy intelligensebb es/vagy utazobaratabb allomasvezetot"

Azt megértem, hogy egy "MTA tudomanyos fomunkatars" mindenki felett állónak, és 200-as IQ-nak érzi/gondolja magát, de ha már ilyen fontos és okos helyen dolgozik, hogy már jogot formál mások kioktatására, lehet, hogy elősztör magánál kellene kezdenie:
Az említett sárga lap is tartalmaz vágányokat, lássunk csodát:
Egy előre megtervezett rend szerint!

Juhhúúú! És ehhez MTA főfőfőfőfő tudományos főokosnak sem kell lenni...

Tehát nem a kedves postolónak jutott először eszébe ez, remélem azért nem szegem kedvét a további kioktatástól.

És lássuk a rejtvény megfejtését, amire MTA tudományos főfokozattal sem sikerült rájönni:

Miért borul a sárga táblán jelzet vágányszám?

Mert késnek a vonatok. Hiába van meg egy vágányhasználati menetrend, ha az a vonat, aminek 20 perce el kellett volna mennie, még mindig ott van a 4. vágányon, oda már nem tudja fogadni a következő 4. vágányra érkező vonatot... Fogadják mondjuk a 6.-ra, de bizony a 6.-ra is érkezne valami. Az megy a 2.-ra... Hopp, az 1-esről már indulna a személy Pestre, de hiába, jön szembe a másik, ami ugyancsak az 1-esre ment volna.
És innentől lehet folytatni a végtelenségig, aznapra vagy egy jó hosszú időszakra borult a menetrend a vágányfelhasználás terén is.

Ahogy Vanek úr is írta, úgy tűnik a józan ész hazsnálata, és a logikus gondolkodás már nem alapfeltétel az MTA-nál, csalódtam bennük :-)

Ákibard! 2010.07.29. 17:36:48

@vanek ur:
Debrecenben ismerős foglalkozik a hangos utastájékoztatással.
Lelkét kiteszi érte, tace-paokat csinál a kezelőknek, hogy mikor mit hogyan mondjanak be.
Tényleg az egyik etalon helynek tekinthető.

gcsabi 2010.07.29. 17:42:54

Értem én, ha valaki háborog, mert elégedetlen a MÁV-val-legtöbbször jogosan-, azt viszont nem értem miért kell olyan emberek inteligenciájáról lenézően beszélni, amikor fogalma sincsen azok munkájáról és a hatásköréről. Pláne amikor süt a gyakorlati érzék teljes hiánya a véleményéből!
Valóban a menetrendek nagyon rosszak, ami abból adódik leginkább, hogy nem a valós lehetőségekre és technológiai kapacításokra épülnek!
Elég nehéz úgy menetrendet és állomási technológiát (ez az ami a be- és kijárati vágányokat kijelöli)készíteni amikor eleve teljesíthetetlen időelemekkel és vonat sűrüséggel számolnak és a menetrendkészítés után folyamatosan sebességkorlátozásokat léptetnek életbe! Vagy jóval hosszabb menetidőket kellene alapból szerkeszteni, nagyobb állomási időközökkel és akkor minden vonat pontosan közlekedne, vagy késni fognak és felborítják a menetrendet!
Nem igazán értem a "nem csatlakozó vonat" fogalmát! Az a vonat csatlakozó, amelyik előbb érkezik mint az adott vonat indulási ideje. A "nem csatlakozó"-ra akkor tud felszállni, ha eleve késve indul. Ilyen vonatra nem is adhatnak ki jegyet.
Attól azért kissé bonyolultabb a forgalom lebonyolítás, hoy 8 vágány, 8 vonat! Nem minden irányból lehet egy időben be- és kijáratot csinálni, mert a vágányutak metszik egymást vagy a biztonsági előírások nem teszik lehetővé!
@@kukac@:
A 10 perces késés azt jelenti, hogy a szemből jövő vonat már elindúlt amikor megérkeztetek, vagy azt késleltettétek volna, és annak is lehetett csatlakozása. Szombathelyig még be lehet hozni a késést amig a szembejövő miatt több vonat indúlhatott volna ugyanakkora késéssel. Nem mindig olyan egyszerű egy döntés.
Hidd el a sárszentmihályi forgalmista kevés egy vonat megváratásához.
A vonat meg nem attól indulhat, hogy mennyivel előbb van ott a forgalmista, hanem esetleg a térköz vagy állomásköz felszabadulása, az ellenvonat beérkezése stb is kell hozzá! A vonatszemélyzet váltását, az írásbeli rendelkezés kézbesítésétz meg meg kell várni sajnos.
Álandóan előjön a hülye forgalmiosta, hogy miért vár avagy miért nem vár be egy vonatot. Szeretném elmondani, hogy NEM a forgalmista dönti el ezeket, hanem a STARt-irányító. Legfeljebb elmondhatja a véleményét és vagy megfogadja az irányító vagy nem , de ő rendelkezik!

csak john 2010.07.29. 21:07:49

@vanek ur: Egyszer azt írd már le, hogy mit tud a MÁV és ne azt, hogy mit, miért NEM!

vanek ur 2010.07.29. 21:26:57

Leírtam. Természetesen ha Te úgy gondolod, hogy a kellően utasbarát az lenne, ha egy olyan vágányra érkezne a vonatod, amin már áll egy másik, megoldható...
Van egy menetrend, van egy terv, melyik vonatnak hova kell érkeznie. Ha minden rendben van, akkor e szerint járnak a vonatok. Ha borul a papírforma, akkor jön az improvizálás és a dominóhatás. A papírforma számtalan ok miatt borulhat, ennek egy részéért a MÁV és leányai felelősek, egy más részéért (különösen ami a vasút fejlesztését és szinten tartását jelenti) az állam, mint tulajdonos, és vannak olyan okok is ami rajtuk kívül áll (baleset, árvíz, viharos szél).
Lehet arról vitatkozni, hogy jó-e a menetrend vagy sem, és lehet arról vitatkozni, hogy jól improvizálnak-e az irányítók ha borul a papírforma vagy rosszul.
Amit a MÁV tud, hála a gondos gazdának: érdemi fejlesztés az utóbbi 20 évben nem volt. Mellékvonalak utoljára 40-50 éve felújítva, fővonalak 20-30 éve. Mozdonyok, kocsik 30-50 évesek. Biztosító berendezések 30-100(!) évesek. Ebből próbálnak emberek minden nap valami működőt kicsiholni. Ezt tudja a MÁV.

gcsabi 2010.07.29. 22:03:58

@csak john:
Amíg olyan menetrendeket gyártanak, amelyeket nem lehet tartani-a jelenlegi kapacítással és műszaki állapotokban-, addig sajnos leginkább azt lehet leírni, hogy mit nem lehet!
Hogy lehet egy olyan menetrendet tartani, ahol minden hónapban új és új lassú menetekről kell írásbeli rendelkezést írni/azért havonta, mert az előzőhavi "be lett dolgozva" a szolgálati menetrendbe, és nem kell külön rendelkezést írni, de minden hónapban van helyette új/
Naponta több olyan vonatcsoportot kel lebonyolítani, ahol a technológiai -és biztonsági-szabályokat betartva akkor sem lehetne menetrend szerint lebonyolítani, ha nem késne egyik vonat sem! A szép ütemes menetrendben 5 vonat indul azonos időpontban, egymás vágányútját keresztezve! Ha menetrend szerint indulnának akkor a felének repülnie kellene, vagy az erősebb kutya... elvén a nagyobb vonat győzne! Na ezt hogy lehet menetrend szerint megcsinálni, amikor a két vágányút beállítása, bontása és ujrabeállítása kb 10 perc lenne?
Ugyan itt ki lehet számolni, hogy 4-5 érkező és induló vonatnál, mennyi idő amíg mindegyiknél bemondod az érkezést, csatlakozásokat,indulásokat és az esetleges késéseket. Számoljunk szövegenként fél percet és kijön, hogy egy-egy vonatot k.b 5-6 percenként lehet bemondani. Úgy hogy az utasnak ennyi ideig kell figyelnie a szöveget amíg saját vonatjáról is hall! Nagyon sokszor egyszerüen nem hallja meg. Naponta jönnek kérdezni, honnan indúl a vonat, és ott állnak a kijelző mellett és mondja a hangos a vonatjukat....

pbence 2010.07.30. 01:43:27

@gcsabi: "Hogy lehet egy olyan menetrendet tartani, ahol minden hónapban új és új lassú menetekről kell írásbeli rendelkezést írni"
Ebben teljesen igazad van. Az állam az elmúlt 10-20 évben nagy ívben tett a vasútra. Mind fejlesztés szintjén, mind a mindennapi karbantartás szintjén. De ez a blog elvileg azért van, hogy az ilyen problémákra felhívja a figyelmet. Az már más kérdés, hogy az államot továbbra sem érdekli igazán a vasút sorsa...
"A szép ütemes menetrendben 5 vonat indul azonos időpontban, egymás vágányútját keresztezve!"
Ez melyik állomáson van így? Mert ahogy nézem, Székesfehérváron is vannak egy időben induló vonatok, de ennyire azért nem drasztikus a helyzet...
"Számoljunk szövegenként fél percet és kijön, hogy egy-egy vonatot k.b 5-6 percenként lehet bemondani."
Az induló vonatokat elég bemondani - szerintem. Így 10-15 másodperc alatt el lehet simán mondani, hogy pl. "Figyelem, személyvonat indul Tapolcára a 3. vágányról". Ha valahol automata bemondás van, ott is max. az általad említett fél perc. Induló vonat meg max. 3-4 van egyszerre, így összesen 1,5-2 perc az összes vonat bemondása. (Bár szerintem Székesfehérvár utastájékoztatásával egyáltalán nincs akkora probléma, mint ahogy a levélíró leírja... Sőt, szerintem egész jó.)

pbence 2010.07.30. 02:02:25

@vanek ur: "Budapest felől a pályafelújítás miatt késnek"
Na ez az, amit én sosem értettem. Attól mert, Kápolnásnyék és Gárdony között csak egy vágány járható, miért késik az összes vonat? Vágányzári menetrend van, ami elvileg pont azért készül, hogy kezelje ezt a helyzetet, ennek egyik eleme például, hogy a tapolcai vonatok nagy része nem is jár arra.

És amiről @kukac@ ír, annak is van alapja:
"Így a fehérvári tartózkodás gyakorta 6-7-8 perces is szokott lenni"
Valóban, és többen írták már itt, hogy nem a forgalmista tehet róla, mert voltaképpen nem ő irányít. Én ezt meg is értem. De amikor azt látni Székesfehérváron, hogy a kijárati jelző percek óta szabad, a jegyvizsgáló-forgalmista-mozdonyvezető triumvirátus meg még mindig papírt ír és beszélget, akkor az ember tényleg ideges lesz egy kicsit.
Már úgy alapból nehéz megérteni, hogy mire jó ez a sok papírozás most, hogy már bevezették az elektronikus menetigazolványt.

Az meg, ami a Balaton déli partján folyik nap mint nap... Minden elismerésem a forgalomirányítóké, akik ezt próbálják ellensúlyozni, de sajnos lehetetlent azért tőlük sem lehet várni... De ez már kicsit másik téma.

pbence 2010.07.30. 02:21:45

Amúgy belenéztem a menetrendbe, kíváncsi voltam, hogy tényleg olyan rossz-e a helyzet, mint ahogy a levélíró leírja.
Egy olyan csatlakozás van egész nap, aminél az átszállásra 3 perc van:
- Balatonfüred indul: 7:19 Székesfehérvár érkezik 8:45
- Székesfehérvár indul: 8:48 Bp.-Déli érkezik: 10:15
Ezzel szemben indul egy közvetlen vonat 7:02-kor Balatonfüredről, ami 17 perccel indul előbb, mint az átszállásos, és 9:40-re, vagyis 35 perccel előbb van a Déliben. Én biztos ezzel mennék, főleg, ha ennyire izgulok az átszállás miatt.
Ezt nem piszkálódásból írom, csak azért, hogy tanácsot adjak.

Snake 2010.07.30. 11:50:06

@pbence: "De amikor azt látni Székesfehérváron, hogy a kijárati jelző percek óta szabad, a jegyvizsgáló-forgalmista-mozdonyvezető triumvirátus meg még mindig papírt ír és beszélget, akkor az ember tényleg ideges lesz egy kicsit." Írásbeli rendelkezést vesz át. A kitűzetlen lassújelektől kezdve a feszmentesítéseken át az útátjárómeghibásodásokig ez tartalmaz mindent, ami rendkívüli esemény. Az 1-es (Bp-Hegyeshalom) vonalon mostanság ez 4-5-6 oldal is tud lenni sajnos.

Ákibard! 2010.07.30. 12:57:38

@Snake:
Ennyire lerongyolódott az 1-es vonal?

Júniusban jártam utoljára akkor annyira nem volt vészes, inkább az árvízről adták a papírt.

siófoki35 2010.07.30. 13:27:55

Az is jó, hogy a Sátoraljaújhely-B. szentgyörgy vonat 30 perces késését mindennap az utolsó pillanatban mondják be. Vagy Dinnyésen szedi össze azt a fél órát?

Ákibard! 2010.07.30. 14:36:27

@siófoki35:
Ha fél órát nem is, de 15 percet minden további nélkül rá tud ott tenni...
Főleg ha Sv nem tudja hova fogadni...

Snake 2010.07.30. 15:00:03

@Ákibard!: Múltkor legalább 5 oldalasat nyomtak a vezér kezébe. Szép kis kését tud okozni, mire végigolvassák. Persze van, hogy egy nap összejön több dolog, aztán utána egy hétig nincs semmi és "csak" 2 oldalt kell adni.

Snake 2010.07.30. 22:25:06

Úgy látszik, hogy van akinek fáj, ha valamihez nem ért.

AndOr 2010.07.31. 05:32:31

Főmunkatárs legyen tudományos a saját szakterületén. Nem vonom kétségbe az intelligenciáját, számos (vagy számtalan?) intelligens bunkó van.
A menetrendet nem az állomásfőnök tervezi, ha más kerül a helyére, akkor sem.
A tájékoztatás viszont tényleg gyenge, beleértve a vasúti dolgozók tájékoztatását is, akik sokszor valóban nem tudnak segíteni, hiába szeretnének.
--
Főmunkatársnak alá is írom:
Napoléon Bonaparte
:D

DePassant 2010.07.31. 08:17:18

Azért nem kell elszállni ettől a "MTA tudomanyos fomtars" titulustól. Viszont tök jó lenne ha le tudnád írni rövidítés nélkül, esetleg ékezeteket is megtanulnád használni, ha már az EMTÉÁÁ-nak vagy komoly "tudomanyos fomtars"-a :) Egyébként kb huszonéves suhanc aki megszerezte a PhD-t és jobb híján az egyetemen "kutatgat". Talán mert a munkaerőpiacon éhenhalna vagy csak büdös a munka :)
Szal a lényeg: köszönjük de nem kell a foglalkozás (najó titulus), nem követelmény posztírásnál fitogtatni, hogy te mennyire 'magasabban' vagy.
Ami viszont fontos: rátermettség, életrevalóság, józan paraszti ész és végül a keserédes beletörődés, hogy kis hazánkban nagyon ritkán történek úgy a dolgok ahogyan az meg van tervezve/papírra vetve.
Úgy gondolom kimerítő választ kaptál a kommentekben kérdéseidre :)

Üdv: MekkElek
oklevéltelen fröccsöntőgép-kezelő betanított munkás tanonc

adört 2010.07.31. 11:59:22

@DePassant: Hááát, ránézésre kicsit több, mint huszonéves :)

gcsabi 2010.07.31. 12:33:19

@DePassant:
Pontosan a "titulus" használata a leglényegesebb pontja a posztírásnak, kell valahogy a komplexusainkat kezelni....
Épp önértékelésű és önbecsülésű embernek eszébe nem jutna egy olyan helyzetben a saját titulusaival foglalkozni, ahol az irreleváns a témát tekintve!

pbence 2010.07.31. 23:48:04

@Snake: Én ezt megértem, de nem lenne erre egy gyorsabb megoldás? Az eMig rendszere erre nem lenne használható?
Egyébként borzasztó, hogy annyira nem érdekli semelyik vezetőt a vasút, hogy az általad említett rendkívüli eseményeket nem tudják megfelelő időn belül korrigálni, csak gyűlnek és gyűlnek... De szerintem (mint már írtam) ez a blog azért is van, hogy erre is felhívja a figyelmet.

Snake 2010.08.01. 00:49:30

@pbence: Elvileg idővel az EMIG is tudni fogja, csak pár problémát még meg kell oldani a dologgal kapcsolatban. Az írásbeli rendelkezés 3 példányú. 1 a mozdonyvezetőé, 1 a vezető-jegyvizsgálóé és 1 az azt átadó forgalmi szolgálattevőé. Ez utóbbit alá kell írnia az előző kettő személynek. Az digitalizálás itt ütközik bele a legnagyobb akadályba: A jegyvizsgálók jelenlegi jegykiadó gépe erre alkalmatlan (meg amúgy is rendszeresek vele a problémák).

pbence 2010.08.01. 01:47:55

@Snake: Értem, de akkor legalább a szándék megvan, ennek örülök!

padorjan 2010.08.07. 11:36:48

@Snake: Miért kell a vjvnek írásbeli? Nem elég a mvnek a sajátja?

Ákibard! 2010.08.07. 12:05:43

@padorjan:
Mert ő szintén figyelésre kötelezett dolgozó, és nem árt tudnia arról, ha valahol nem működik a biztber, vagy meg kell állni pluszban, stb.

HegyiHedi 2011.04.26. 09:51:37

Igazan orulok, hogy ilyen sok hozzaszolas erkezett, kar, hogy keves az erdembeli eszrevetel.

Most csak par tovabbi komment: Ha nem az intelligencia hianya, akkor nem tudom mi az, ami meggatolja a tisztelt szekesfehervari vagy egyeb palyatervezo urakat/holgyeket abban, hogy 1. ugy tervezzek meg a vonatok indulasat/erkezeset, hogy ne tartson 3-4 oraig Budapestre erni Balatonfuredrol (a kedves joindulatu kommentatornak mondom, hogy en Balatonaracson szallok fel, es amikor a multkori bejegyzest irtam, akkor nem volt a reggel 7 oras furedi vonathoz csatlakozas Aracsrol) 2. erdemben tajekoztassak az utaskozonseget a csatlakozasrol. Pl. en nem ragaszkodom ahhoz, hogy ugyanarrol a vaganyrol induljon mindig a csatlakozas - tokeletesen elegedett lennek azzal is, ha a kalauz kozolne az atszallokkal, hogy hova fog erkezni a csatlakozas. A multkor egyszer meg is tortent ez a csoda. Ezzel szemben szombaton pl. hiaba erdeklodtem a 19:18-kor Szfehervarra erkezo vonaton, hogy honnan indul a csatlakozas, nem tudtak megmondani a kalauzok. Talan elment a csatlakozas, nem tudom, de legkozelebb 19:48-kor volt vonat Tapolca fele, amely viszont 20:00-kor indult, 12 perces kesessel. Igy hiaba indultak 6:12-kor Bp-rol, fel tizre ertem le Aracsra.

3. Ezzel szemben megint itt zotykolodom ezen az ugyancsak felettebb ostoban megtervezett jaraton, amelyhez ma reggel volt csatlakozas Furedre. Mikor lendultem volna fel a vonatra, volt meg akkor par meter elottem, termeszetesen bemondta a bemondo, hogy a vonat "azonnal indul". Jo, megvart most ez a "gyorsvonat". Fehervaron nem alltunk sokat, de elkovettem azt a hibat, hogy rajta maradtam, ahelyett, hogy leszalltam volna es megvartam volna a a 25 perccel kesobb indulo csatlakozast, amely viszont nem kerul Pusztaszabolcs fele, igy 12 perccel elobb er fel a Delibe a menetrend szerint legalabbis. Vszinu a mienk meg ennel is kesobb, mert Pusztaszabolcson beert bennunket egy Paks felol kozlekedo szemelyvonat, amely elottunk indult tovabb Bp-re. Holott az a vonat szemelyvonat, igy mindenhol meg kellene neki allni. Szamomra erthetetlen egyaltalan, hogy minek megy ennyi vonta Bp-re, amikor egyszerubb lett volna ezt a vonatot csak Pusztaszabolcsig jaratni es ott mindenki atszallhatott volna a paksi vonatara. Akik pedig a Balaton felol jovunk, mint irtam, atszallhattunk volna a fehervari csatlakozasra (aminek megjegyzem erhetetlen szamomra, hogy miert kell 25 perccel a mi erkezesunk utan indulnia). Ugy gondolom, tenyleg intelligencia vagy motivacio hianya vagy fejetlenseg, nemtorodomseg okozza ezeket a gikszereket a rendszerben.

Amugy, kar az en IQ-mmal foglalkoznia barkinek is. Figyelemfelkeltesnek irtam oda, hogy hol es milyen beosztasban dolgozom. Es a MAV problemait pedig nem nekem kell megoldanom ill. atlatnom, en, mint elegedetlen utazo irtam le a sajat elmenyeimet. Lehet, hogy a tisztelt ellenseges hangvetelu beirok mind a MAVnal tevekenykednek? Miert nem inkabb a megoldason torik a fejuket, minthogy az en kvalitasaimmal foglalkoznak? Mennyi fullankos rosszindulat. Csak nalunk, garantaltan. En tovabbra is ugy gondolom, hogy a kritikam teljesen jogos volt. Ha nem tudjak, hova erkezik a vonat, tudassak a kalauzzal. A MAVon meg nem hallottak a mobiltelefonrol?