Tisztelt Megintallunk...!
Eppen itt robogunk Szekesfehervar fele a Tapolcarol inditott szemelyvonaton, kb 30-40 km/h sebesseggel. A kalauz felhivta a figyelmemet, hogy majd at kell szallni Fehervaron, ha Budapestre akarok utazni, az atszallasi ido 3 perc. Kerdem, melyik vaganyrol indul a csatlakozas. Azt nem lehet tudni, hangzik a sztenderd valasz. Az ugyanis attol fugg, hogy melyik vaganyon van hely. Mivel egy ideje alig van kozvetlen vonat Balatonfured es Bpest kozott, ezert ezt az idegorlo tarsasjatekot rendszeresen eljatsszak velem a szfehervari allomason. Egy darabig a sarga indulasi menetrend alapjan probaltam kitalalni, hogy hova fog jonni a csatlakozas, de mint egyhamar kiderult, annak semmi koze a valosaghoz. A vonatokat ugyanis onnan inditjak, ahol van hely.
A kovetkezo kerdes merult fel bennem: nem lehet ezt esetleg elore megtervezni? A menetrend ugyanis hetrol hetre ugyanaz, sot legtobb vonat eseteben naprol napra. Mifele gonosz "Deus ex machina" jatszogat itt velunk? Nem lehetseges, hogy elore kialakitjak a rendet, hogy t.i. a menetrend szerint ekkor es ekkor erkezo vonat erre es erre a vaganyra fog erkezni? Ez meg soha nem jutott eszebe Fehervar allomas fonokenek? Ha annyira kicsi az intelligenciahanyadosa az illetonek, hogy keptelen megtervezni es kivitelezni egy ilyen rendet, akkor javaslom, hogy haladektalanul valtsak le es allitsanak a helyebe egy intelligensebb es/vagy utazobaratabb allomasvezetot.
A bosszusagot tovabb noveli, hogy nem minden esetben mondjak be, hogy hova fog erkezni a csatlakozas. A minap ellenkezo iranyban jottem, es Fehervaron leszallvan, semmilyen bemondas nem volt arra vonatkozolag, hogy honnan fog indulni a csatlakozas. Mint a kalauz utobb tajekoztatott (a vonatot, amely egyebkent ugyanarrol a platformrol indult, hatalmas sprinttel ertem csak el, ugyanis jobb hijan berobogtam az allomasepuletbe az aluljaron keresztul, hogy az ottan , hanem i kijelzon nezzem meg, honnan indul Furedre vonat), ez azert tortent igy, mert ez a vonat "nem csatlakozo vonata" annak a vonatnak, amivel en jottem. En nem tudom kinek vannak itt teves kepzetei a MAV szerepet illetoen. A MAV vezerigazgatojanak, a fehervari allomasvezetoenk, vagy valami koztes burokratanak. Erre en csak azt tudom valaszolni, hogy "tessek???!!!!" Hello! A MAV nem affele hatosag v. felkatonai szervezet, amely az utazok megregulazasaval, pszichologiai kontroll alatt tartasaval, vagy egyeb tipusu manipulalasaval kellene legyen elfoglalva, hanem az utasok minel hatekonyabb es zokkenomentesebb szallitasaval. Ebbe pedig a megfelelo tajekoztatas is beletartozik.
Egyszer a kalauznak panaszoltam az aldatlan allapotokat, es hogy miert nem tovabbitja a panaszaimat a felettesei fele. Azt valaszolta, ott a panaszkony minden allomason. Ha viszont o szol, hat csak "kirohogik". Es a kalauzok csak a vallukat vonogatjak, mondvan ne veluk veszekedjek, nekik nincsen ebbe beleszolasuk/ralatasuk.
Hat most Onnek irtam, annak remenyeben, hogy panaszom eljut az illetekesekhez. Amugy eredetileg dolgozni akartam ezen a vonaton, de a 3 perces atszallas varhato bonyodalma most kiverte nalam a biztositekot. Remelem, tortenik vmi az ugyben!
Meg csak annyit, hogy a fehervari allomason legalabb 8 vagany van, igy eleg gyenge erv arra hivatkozni, hogy "ahol van hely" oda hozza be a vezeto a vonatot. Hat csinaljanak neki helyet!
Koszonettel,
Dr. Hegyi Hedvig
MTA tudomanyos fomtars