MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

E-ticket és ügyfélszolgálat probléma...

2010. július 20. - Ashi Valkoinen

Kedves Donát!

 

Engedjétek meg, hogy egy szép kis történetet meséljek el Neked. Gondolom nem új a dolog számodra.

 

A történetem ott kezdődött, hogy 2010. május 30-án Füzesabony és Budapest Keleti-pályaudvar viszonylatban közlekedtem az 567. számú InterCity vonattal. Előzőleg a jegyemet az E-Ticket rendszeren keresztül váltottam meg, ahogyan tettem azt előtte is folyamatosan. A jegyeimhez folyamatosan számlát is kell kérnem, mivel a hétvégi utazásimat a cégem elszámolja és a 86%-át visszautalja a következő havi fizetésemmel. Előre megváltottam a jegyemet tehát, bandukoltam a jegykiadó automatához, beütöttem a 10 jegyű kódomat. A gép ezután elkezdett nyomtatgatni és végül csak a számlámat köpte ki. És itt kezdődött az, amit nem kívánok senkinek, maga az ügyintézési metódus pedig csak a MÁV-ot minősíti. Mivel olvastam már Homárt és MÁV-blogot, tudtam mi ilyenkor a helyzet: a kalauz jön, utasleadási lapot készít. Ez el is készült:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezek után a vonat beérkezését követően egy nagyon illedelmes, jól szituált, korrekt ügyintézőt fogtam ki, aki készségesen segített, elmondta mit, hogyan kell kitölteni. Mindez olyan gördülékenyen ment, hogy 15 perc alatt simán végeztünk. Elkészült egy papír, melyet ugyancsak csatolok. Ennek a neve: Feljegyzés. Azért volt ezekre a lépésekre szükség, mert ha az ember nem tölti ki ezt, akkor a büntetést be kell fizetnie, amit természetesen nem akartam. Továbbá nekem az is nagyon fontos, hogy a számla mellé az eredeti menetjegyeket is mellékeljem, igazolva ezzel azt, hogy én a lakóhelyem és a munkahelyem közti távolságot bizonyítsam. A számla maga nem tartalmazza ezeket az adatokat, így önmagában sajnos nem elég. Mindezt leírtam:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez, ahogy a dátum is mutatja, még 2010. május 30-án készült el, szóval rám még a régi üzletszabályzat vonatkozott, ergo 15 nap alatt válaszolniuk kellett volna panaszomra. Ehelyett 20. nap környékén megelégeltem a dolgot, bíztam abban, hogy a személyes ügyfélszolgálaton megkapom a büntetés törléséről szóló papírt és a hiányzó menet-, pót- és helyjegyet. De szerintem nem fogtok meglepődni, hogy nem ez történt. Egyedül csak a büntetés eltörléséről szóló papírt kaptam kézhez.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Magyarul, ami nekem a lényeg lett volna, arról megfeledkeztek, valamint csak annyit írtak, hogy beragadt, és a társaságuk részéről nem lehetséges az átvétel. Természetesen ezt nem hagytam annyiban. Sajnos most már új üzletszabályzat van érvényben, ami annyit jelent, hogy az ügyintézésre újabb 30 nap haladékot adtam a MÁV-nak, még akkor is, ha a Gy.69-9239/2010. iktatószámú levelükre válaszoltam:

 

Címzett: MÁV-START Zrt. (eszrevetel@mav-start.hu) - Re: válaszlevél Gy.69-9239/2010

Feladó:

Tárgy: Re: válaszlevél Gy.69-9239/2010

Dátum: 2010. június 28., hétfő, 16:28:57

 

Kedves ________

 

Köszönöm tájékoztatásukat! Tegnap a Keleti pályaudvar Ügyfélszolgálatán érdeklődtem, és a hölgy utána járt a dolgoknak. Viszont a cégünk csak számla + menetjegy kombinációban fogadja el a beérkező számlákat. Mivel a számla nálam van, szükségem lenne a számomra nem kiadott menetjegyekre. Tudom, hogy Önök ezt nem tudják nekem elküldeni, viszont egy lehetőség lenne még a visszaszerzésre az e-Ticket rendszert üzemeltető cégen keresztül. Kérem, amennyiben lehetséges, küldjék meg nekem az elérhetőségüket, hogy fel tudjam venni velük a kapcsolatot. Továbbá egy másik lehetőség lenne a megadott jegyátvételi kód újraaktiválása, így a jegyet a kód beírásával kézhez tudnám venni!

Kérem, írják meg az ötleteiket, hogy hogyan tudnám kézhez venni a megvásárolt jegyeimet (kék színű, eredeti papíron)!

 

Köszönettel:

 

 

Most ott áll az ügy, hogy sehol. J Nem hiszem, hogy a kedves MÁV-Startos emberek brainstormingot tartanak, és ötletelnek, hogyan lehetne a szerencsétlen utason legalább kicsit segíteni. Erre újabb 30 napjuk van. Ma érdeklődtem volna a MÁV-direkten keresztül, hogy hogy áll az ügyem. Egy nagyon kedves (általam elég mosolygós kislánynak vélt) hölgy vette fel a telefont, aki rohadtul semmi információval nem tudott szolgálni. Akkor miért ügyfélszolgálat? Miért lehet őket hívni, hiszen ez van a kontaktra is beírva.

 

Számomra nagyon sok kérdés, gondolat felvetődik a MÁV-ügyfélszolgálattal kapcsolatban:

-         Miért kell arra 30 nap, hogy egyszerű kérdésekre válaszoljanak?

-         Úgy gondolom nem egy ember járt már így, hogy a technika ördöge beleszólt a jegyvásárlásba. Miért nem találnak ki erre egy megfelelő eljárást, ami seperc alatt megoldaná a felmerülő problémákat?

-         Miért hirdetik a MÁV-Start honlapján, hogy telefonon is lehet őket hívni panaszos ügyekkel, ha a kedves Start-os dolgozó azt mondja a vonal végén, hogy ők panaszokkal nem foglalkoznak?

-         Miért nem adnak ki közvetlen panaszkezeléssel foglalkozó emberek elérhetőségét? Szánalmasnak tartom, hogy azokat az embereket, akik ezzel foglalkonak, és az ügyeinket intézik, „nem kerülhetnek kapcsolatba” az utassal, panaszossal. Sokkal jobban megkönnyítené ez mind a kettő fél dolgát.

 

Várom a végkifejletet az ügyben, de nem tudom, van e remény, hogy visszakapjam eredeti jegyeimet. A folytatást megosztom veletek.

 

A MÁV egyre jobban süllyed és süllyed… Én már csak azt várom, hogy végre eladják ezt az egész kócerájt, már ha lenne valaki, aki megvenné. Szívesen látnám az osztrák vasutat idehaza: ÖBB-MÁV? J Ha olyan színvonal lenne itthon, mint a sógoroknál a vasúti közlekedésben, akkor valószínű, hogy sűrűbben venném igénybe a Magyar Államvasutak szolgáltatásait. Továbbá várom azt a percet, hogy szeptemberben megvásároljam az új autómat. Akkor végre 16 év rendszeres MÁV-használat után megszabadulhatok tőle. Inkább fizetek többet a benzinért, de azt a kényelmet a MÁV nem tudja biztosítani nekem, amit egy kocsi. Főleg akkor nem, ha barátaimat és munkatársaimat is el tudom vinni, hisz akkor nekik sem kell a MÁV-ra támaszkodniuk. Ezzel a hozzáállással, amit a vasúttársaság produkál, az az ügymenet, amit ők biztosítanak, ezt szüli az emberekben. Mindehhez természetesen csak gratulálni lehet!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr492159724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2010.07.20. 09:44:24

Rákérdeztem, utánanéznek a konkrét esetnek is,igyekeznek segíteni, ha sikerül az ügylet, várjuk az Utas jelentkezését! ;-)

A MÁV-Direktről viszont tudni kell, hogy mögötte nem vasutasok, nem Startos alkalmazottak ülnek, hanem call-centres emberek, akik egy gyorstalpalón lettek kioktatva a személyszállításról... Úgy-ahogy.
Itt is kitárgyaltuk már őket nem egyszer. Sajnos nekem is negatív a véleményem róluk...

Snake 2010.07.20. 11:28:14

Biztos rossz névvel lépett be :)

Ákibard! 2010.07.20. 11:28:46

@banpepe:
Eddig is itt voltam... :)

Skin 2010.07.20. 11:34:34

@Ákibard!: Szia!
Köszönöm, hogy rákérdeztél! Kíváncsian várom a végkifejletet. Természetesen megírom, hogy mi történik.

banpepe 2010.07.20. 12:37:38

@Ákibard!: Vörösbe ejtett néven?:) Mert ezt a nevet elég régen láttam itt:):):)

Ákibard! 2010.07.20. 12:59:17

@banpepe:
Most tényleg ez a téma a post helyett...?

Ákibard! 2010.07.20. 12:59:53

@Skin:
Nagyon szívesen.
Biztosan sikerül rá megoldást találni.

charlie 2010.07.20. 13:05:43

május 1-től nem kell számla a visszatérítéshez!

Ákibard! 2010.07.20. 13:08:13

@charlie:
Korábban sem kellett...
Nővérem is mindig csak a bérletet adta le, számlát soha nem kértek tőle.
Csak van/volt millió olyan begyöpösödött cég, ami ragaszkodott a számlához...

charlie 2010.07.20. 13:16:58

@Ákibard!: az a bérlet, az más dolog!

Van a bérlet, meg a hazautazási támogatás. A bérlet a munkábajáráshoz, a hazautazási támogatás meg haza utazást támogatja, hetente egy oda-vissza útra, max 30e Ft értékben, a jegy árának 86%-ával. Régebben a hazautazásihoz kellett számla, de május egytől nem kell (és akkor vezették be a max 30e-t is).

Ákibard! 2010.07.20. 13:21:19

@charlie:
Mea culpa, tényleg itt menetjegyről van szó.

adört 2010.07.20. 13:50:38

@charlie: Régebben (az elmúlt 2 évben biztos) sem kellett számla a hazautazási támogatáshoz, csak maga a menetjegy (legalábbis nálunk, ez nem tudom, mennyire cégfüggő, mindenesetre ha a mi cégünk el tudta így is számolni, akkor gondolom a többieknél sem lehetett ebből nagy gond, vagy nem kellett volna, hogy gond legyen).

banpepe 2010.07.20. 13:55:11

@Ákibard!: Nem, csak kérdeztem:) Bocsi Vége az offnak részemről.

Skin 2010.07.20. 14:31:31

Igazatok van, nem kellett a számla mellé a menetjegy. Én sem akadékoskodnék, ha a cég, ahol dolgozom nem így kérné. El is árulom miért: hétvégi hazautazást támogatja a cég 86%-ban, ami mondjuk meg, nagyon kedvező. A bibi csak ott van, hogy csak a lakóhely a cég központja között él ez. A számlán nincs feltüntetve (E-Ticket), hogy milyen viszonylatban váltottam a jegyet.
Belső szabályzatunk is e szerint alakul: a számla csak a menetjeggyel együtt érvényes!

charlie 2010.07.20. 16:37:07

@Skin: nem a számla mellé a menetjegy, hanem a menetjegy mellé a számla.

május egy előtt nálunk is kértek számlát a jegyről, azonban azóta nem kérnek számlát, elég csak a menetjegyet leadni. tehát valami biztos változott, különben még mindig kérnének számlát, ha csak céges faszság lenne a dolog.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.07.20. 19:10:37

Azt nem lehet, hogy az egyik pénztárban kiállítják a menetjegyet, lekezelik, odaadják az utasnak, és mindenki boldog?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.07.20. 19:12:12

Monnyuk azt nem értem, hogy az e-ticket rendszeren fent lévő adatok miért nem elég bizonyíték a munkáltatónak.

Ákibard! 2010.07.20. 20:55:09

@Peti817172M:
Petike, a munkáltatónak ezt az APEH felé valahogy el kell számolnia, és 5 évig meg kell őriznie.
Szerinted egy szirszar netről kinyomtatott papírt elfogad az APEH?

Ákibard! 2010.07.20. 20:56:25

@Peti817172M:
És a pénztárban jelentkező hiányt te fizteted ki a pénztárosnak ugye...?
Meg lesz oldva, de azért nem ilyen egyszerű...
(Ennyi erővel boldog-boldogtalannak adhatna a pénztáros ingyenjegyet, aztán a végén azt mondaná, idejött egy utas, és kért egy jegyet, mert a másik jegye beleragadt még májusban a kioszkba...)

martinasz 2010.07.20. 22:43:23

Jó estét kívánok! A következő néhány sort ,csak és kizárólag a megdönthetetlen,kétségbevonhatatlan,megcáfolhatatlan száraz tények kedvéért írom le!....szerintem lesz aki tudni fogja,hogy miért! .....33539 számu személyvonat:Közlekedik.vasárnap.és munkaszüneti napok kivételével Drégelypalánk -Aszód között....Balassagyarmat -Aszód között naponta......Drégelypalánkról indul 04.50 Balassagyarmatra érkezik 05.19,továbbindul 05.32 Aszódra érkezik 06.58.....Jó éjszakát kívánok!

lurkó 2010.07.21. 00:04:26

Jaj! Itt valami félreértés van. A kedves utas érvényes menetjegye maga az utasleadási lap. Az utazását is azzal igazolja. A számlát is ahhoz kell kérje. Az ügyfélszolgálat erről miért nem tájékoztatta??
Sokadszor írom: Az üzletszabályzat elolvasása mindenki részére hasznos lehet. Megkímél a felesleges köröktől.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.07.21. 13:17:23

@Ákibard!: Az APEH-et nem érdekli, milyen viszonylatban utazott az utas. Az a munkahely belső szabálya, hogy csak lakhely és munkahely között fizetnek.

Úgy értettem, hogy egy magasabb beosztású ember odamegy, nyomtat egy jegyet, majd lesztornózza. Vagy lesztornózzák az e-ticketet, és nyomtatnak egy teljesen új jegyet (amit aztán persze le is kezelnek, hogy ne tudjon vele visszaélni az utas)

Ákibard! 2010.07.21. 13:25:25

@Peti817172M:
Tekintve hogy a munkahely és a lakóhely között köteles a munkáltató a munkavállalónak hazautazását támogatni 86%-ban, és ezt el is kell számolnia a Cégnek, igenis nagyon érdekli...
Ez nem a munkahely belső szabálya, hanem a Munka Törvénykönyvének előrírása...
Kérlek, (és már milliószor kértük) ne legyél már okos olyanban, amihez nem értesz :((

charlie 2010.07.21. 15:54:50

@Ákibard!: nem a Munka Törvénykönyve (1992. évi XXII. törvény) szabályozza ezt a kérdést, hanem a 39/2010. (II. 26.) kormányrendelet rendelkezik a témában.

Pubi a professzor 2010.07.27. 15:07:04

Kedves Bloggazda!

Nem tudom minek tudható be, de azért nem elhanyagolható dolog, hogy míg minden egyes posztíró megkapja a névtelenséget és mondhat nicknév mögül bármit akármelyik vasutasra, addig az Ügyfélszolgálat vagy adott esetben bármely más a MÁV-START-hoz kapcsolódó munkavállaló esetében minden alkalommal tisztán és jól látható az illető neve és beosztása. Úgy gondolom mint, ahogy ez más blogokon is elterjedt dolog nem ártana ezt kitakarni. Ugyanis az illető, attól, hogy aláírja még nem járul hozzá, hogy az ő neve szerepeljen bármiféle bejegyzésben... A problémák 90%-áról nem az ügyintéző tehet, tehát ne ő kapja majd a jobbnál-jobb és kedvesebbnél-kedvesebb leveleket név szerint megcímezve...
Tudom, a vasutasnak nincsenek személyiségi jogai, de talán el kéne gondolkozni ezen!

szarkapeti (törölt) 2010.09.27. 13:47:23

Kedves Cikkíró Utas !

Köszönettel és örömmel fogadtam a blogos észrevételében szereplő - rám vonatkozó - dícséretét.

Üdvözlettel:

Szarka Péter
süti beállítások módosítása