MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Sérült menetjegy - kétes megoldás

2010. június 11. - Ashi Valkoinen

Amit elöljáróban tanácsolok mindenkinek, ahogy a válaszlevélben is írtam a posztolónak: igyekezzünk megóvni menetjegyünket, bérletünket. A MÁV-Startnak vannak (ha még vannak) erre kifejezetten jó, bérlet- és jegyméretű tokjai.


Kedves Blogger!

Hadd osszak meg veled egy történetet ami nem rég történt velem. Vecsésen lakom, minden nap vonattal járok be egészen a Nyugati pályaudvarig. Minden hónapban fizeti a cégem a bérletemet amit becsületesen meg is veszek, hisz enélkül nem is jutnék haza. A bérletemet hő érte és befeketedett, (azt sem értem, hogy miért ilyen papírra kell ezt nyomtatni? Ennyi erővel lehetne WC papír is!) a dátum nagyon hallványan, de látszott rajta. Odamentem délután az egyik pénztárhoz, ahol egy hölgynek megmutattam a bérletemet és elmeséltem, hogy mi történt. "Semmi gond!"-elvette a bérletet és átírta rajta a dátumot, de persze semmi bélyegzőt nem rakott rá, mert ezt így is el kell fogadnia a kalauznak. Úgy is volt egészen két hétig. Aztán május 31-én volt egy ellenőrzés és két rendkívül modortalan fiatalember közölte velem, hogy ezt ők nem tudják elfogadni és meg akartak büntetni 12155Ft-ra. Kaptam is egy utasellátó lapot. Megbűntetnek azért, mert van érvényes bérletem csak sérült és amit a "kedves kolléganőjük" nem cserélt ki? A kérdés csak az, hogy én két papírért fizetek minden hónapban 16000Ft-ot vagy az utazásért? Mert úgy látszik, hogy a papírért.  Ráadásul a két fiatalember azt is mondta nekem, hogy bizonyítsam be, hogy az enyém és hogy érvényes. Kérdem én:kapott már valaki blokkott a bérlet vásárlásra mert én négy év alatt egyszer sem?!
Egy józan és normális ember láthatja a bérlet bal fölső sarkában, hogy mikor vettem és azt is, hogy egy 30 napos bérlet, még ha attól a naptól is számolja az érvényességi idő kezdetét azt a 30 napot még akkor is jó. Ráadásul el is vette a bérletet és nem kaptam vissza ezzel is anyagi kárt okozva nekem. Milyen jogon veszik el? Lehet ezt nekik?  És ez nem az első húzásuk, hogy anyagi kárt okoznak nekem!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr602073478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2010.06.11. 09:45:40

Utasellátó lap? :) Inkább utasleadási sztem.

Volt olyan kaller, aki a gyűrött jegybe akart belekötni, de felvilágosítttam ,h nincs olyan pont az üzletszabályzatban, ami szerint ez tilos, így végül legyintett és továbbállt. Nem kellett volna hagyni magad megbüntetni, de majd a szakértők megmondják pontosan mi a helyzet. De ilyen esetben én rákérdezném ,h mégis a szabályzat melyik pontját sértettem meg, ami alapján ő most büntetni akar? Ha meg tudja mondani ok, ha nem akkor nincs miről beszélni. Olyanról is hallottam akit azért akartak megbüntetni, mert hiányzott a jegy sarkából egy kis rész, de olyan helyen, ahol nem volt semmi írás. Simán közölte, h nézze csak meg az üzletszabályzatban, miszerint a az 5.2.10-es cikkely kimondja, h csak akkor tekinthető sérültnek aj egy ha legalább 10%-a hiányzik. Ez meg nincs annyi. Persze csak blöff volt mert ilyen tuti nincs benne, de bejöhet.

rcfan 2010.06.11. 09:57:19

Ha kitartó vagy, akkor most bérlet nélkül szállsz fel a vonatra és a kalauznak megmondod, hogy mivel az xy járaton a jegyvágó jogtalanul eltulajdonította a bérletedet, ezért június xy-ig érvényes bérletedet az adott jegyvágóknál keresse és ne Téged b*sztasson!

Bizonyítást kér?
Mivel a jegyvágók nem adtak erről a bevonásról semmi elismervényt, kéretik a jegyvágókhoz fordulni és őket b*sztatni a bizonylatokért.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.11. 10:05:29

Hjajj-hjajj, tipikus-tipikus, megint, aki nincs tisztában a szabályokkal, és meglepődik, ha megbűntetik...

"azt sem értem, hogy miért ilyen papírra kell ezt nyomtatni? Ennyi erővel lehetne WC papír is!) "
Mert ez a jelenlegi legmodernebb, és legkevésbé hamisítható, mégis elérhető árú papír, ami alkalmas jegyalapnak.
A kedves postoló esetleg elgondolkodhatna, vaon miért hőpapírra nyomtatják a lottószelvényeket is például, vagy az összes nyugati cégnél még a vonaljegyeket is?

"Odamentem délután az egyik pénztárhoz, ahol egy hölgynek megmutattam a bérletemet és elmeséltem, hogy mi történt. "Semmi gond!"-elvette a bérletet és átírta rajta a dátumot, de persze semmi bélyegzőt nem rakott rá, mert ezt így is el kell fogadnia a kalauznak. "

Mert a pénztáros ugyanakkora hülye volt, mint a postoló, már bocsánat.

Egyaz, hogy a pénztáros így ennyit nem firkálhatna rá, tudnia kellenbe, hogy ez rongált jegynek minősül. Illetve a pénztárosok mindig fosnak a pénztárhibától, korlátozottan hiszem, hogy ő csak úgy ráírta a dátumot...

AZ utas meg elgondolkodhatott volna rajta, hogy keletbélyegzés vagy legalább egy pénztárbélyegző nélküli natúr firka elég-e...? Pedig látszólag elgondolkodott, miért nem tette szóvá?

"Megbűntetnek azért, mert van érvényes bérletem csak sérült és amit a "kedves kolléganőjük" nem cserélt ki? "
1) Nem volt érvényes bérleted
2) Kérted egyáltalán a menetjegy cseréjét? Mert azért is jó mélyen a zsebedbe kellett volna nyúlni, kezelési költség címén. Nem lehet, hogy a pénztáros mondta, hogy hoppáré, 3000 ft a csere, aztán utána lett a firkálásos megoldás otthon megoldva??

"A kérdés csak az, hogy én két papírért fizetek minden hónapban 16000Ft-ot vagy az utazásért? "

Ne haragudj de ez az ostobaság csúcsa...
Ennyi erővel minden jegyedet vásárlás után dobd ki, aztán verd a melled menetjegyellenőrzéskor, hogy te az utazásért fizettél, nem pedig az ezt igazpoló papírért, úgyhogy már kidobtad...

"Ráadásul a két fiatalember azt is mondta nekem, hogy bizonyítsam be, hogy az enyém és hogy érvényes. "

Teljesen igazuk van, gondolom az érvényesség és az igazolványszám mezőt is sikerült elfeketíteni, innentől kb lehetetlené vált azt bebizonyítanod, hogy az a te bérleted, és nem mondjuk a haverodét feketítetted el direkt és azzal utazol....
Azt, hogy a tied a bérlet az bizonyítja, hogy a hozzátartozó személyi igazolvány száma rajta van, nem az, hogy lenne róla számlád vagy kameafelvételed a vásárlásról......
Amúgy blokkot senki nem kap, ugyanis maga a menetjegy a nyugta.

"Egy józan és normális ember láthatja a bérlet bal fölső sarkában, hogy mikor vettem és azt is, hogy egy 30 napos bérlet, még ha attól a naptól is számolja az érvényességi idő kezdetét azt a 30 napot még akkor is jó."

Jah, főleg akkor ha a nyomtatás dátumán mondjuk 40 nappal előre kérted, ugye? Mert ezt is lehet nyugodtan előre venni. Akkor is érvényes lenne? Ugye hogy nem...

"Milyen jogon veszik el? Lehet ezt nekik? És ez nem az első húzásuk, hogy anyagi kárt okoznak nekem!!!"

Hogyne lehetne, de ennek is utána lehetett volna nézni messzire nem is keleltt volna menni...

Szerintem egyszerább lenne nem a hősugárzón tárolni a bérletet, és akkor nem lenne gond. Rá van írva MINDEN hőpapírra legyern lottó taxiszámla vagy CBA blokk, hogy Sugárzó hőtől, műanyagoktól, vegyszerektől távol kell tartani.
Tessék távoltartani nem lesz gond belőle.

Teljesen jogos volt a bűntetés.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.11. 10:06:33

@rcfan:
Meg tudod mondani mi alapján jogtalan az érvénytelen menetjegy bevonása?

Mert én meg tudom mondani miért jogos.

Vagy csak az észt osztod?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.11. 10:07:46

@Adani:

Köszönjük megint a szokásos urban legend adani törénetek, amiknek köze nincs a valósághoz...

Engem nem zavar, csak tutira van olyan aki megjegyzi a hülyeségeidet...

Adani 2010.06.11. 10:41:17

Miért ne lehetne rákérdezni ,h milyen alapon akar büntetni? Hiszen akkor büntethet ha te megsérted szabályzatot. Teljesen rendjén van megkérdezni ,h mégis melyik pontját sértetted meg.

Tanulság: Ha a pénztáros belejavít és szerinte az úgy jó igazolást kell erről kérni. Min írja alá és írja rá ,h melyik pénztárban történt.

Bevonni be lehet, de erről elismervényt kell adnia, csak úgy nem veheti el az közönséges lopás. Ha kiállítja a kobzási elismervényt akkor jogos, indokolnia is kell miért vonja be, de csak úgy elvenni az jogtalan.

Arról sem volt szó, h a személyi ig. szám látszódott-e vagy csak a dátum kenődött el. Ha az látszott be tudja bizonyítani, h az övé.

Ha meg a pénztáros volt hülye és félretájékoztatta nem kellene büntetni. Utasbarát hozzáállás, szolgáltatói szemlélet stb. Nem mindenkiről alapból azt feltételezni ,h tolvaj, csaló. Egy egységsugarú utas miért ne hinné el ha egy vasúti dolgozó akinek elvileg tudnia kéne hogy működik az ilyesmi, mert ez a munkája azt mondja ,h ez így jó, h igaza van? Nem mindenki vasútbarát, aki vonattal utazik és az utasok 99%-a nem fogja este lefekvés előtt a SZÜSZ-t olvasgatni, mert egyszerűen nem érdekli, de nem is kell tudnia és nem is várható el senkitől, h tudja.

Ha én a strandon megkérdezem az úszómestert, h úszhatok e fürdősapka nélkül a nagy medencében és ő azt mondja igen, és nincs semmi tájékoztató tábla, ami ennek ellentmondana akkor úgy fogok úszni. Ha ezek után kizavarnak mondván kötelező az az én hibám? Miért is? Vagy ha a rendőr azt mondja egy útlezárásnál ,h erre tudok kerülni és menjek arra a behajtani tilos tábla ellenére, majd jön egy másik rendőr és büntetni akar mert erre nem szabad akkor se az én hibám, hiszen miért ne hittem volna el, h lehet arra ha egyszer a kollégája mondta? Mellékes ugyan, de a KRESZ kimondja ,h a rendőr utasítása mindent felülír a lámpát és a táblákat is

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.11. 10:48:57

@Adani:
Feltételezve, hogy így volt, bár mint említettem, én kételkedem ebben a pénztáros sztriban. SOkszor azt sem merik ráírni a jegyre amit rá kellene, fosva a pénztárhibától, aminek komoly anyagi következményei vannak ránézve...
Tehát vagy hatalmas hülye volt a pénztáros, vagy az utas füllet egy "kicsit"...

A KRESZ-es hasonlatod pedig egy bődületes marhaság.
Ott van egy szabály, miszerint a rendőr minden jelzés felett áll, te ezt tudod mert ismered a kreszt és tudod hogy helyesen cselekszel.

Itt is van egy szabály, ez ronmgált menetjegy, ELVILEG illene ismerni, vagy legalább ha szükség van rá akkor utánanézni ( mint most) nem kell fejből tudni, csak hubazzeg elfeketedett a jegyem, megnézem már szabályos-e? Ennyi keleltt volna ahhoz, hogy ISMERJE a szabályt, tudja, hogy helytelen így annak megfelelően tudott volna eljárni.

Adani 2010.06.11. 11:02:58

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Igen, utána is járt, hiszen megkérdezte a pénztárost, gondolván ő tudni fogja elvégre ez a munkája, és tudnia kéne. Ő meg azt mondta így jó. Miért ne hitte volna el? Nem gyakorlott vonatozó, valszeg én is elhinném ,h ha megkérdeznék vmit a hivatalban és azt mondanák így kell és így jó.

De igen érdekes a feltevés, h valóban így volt-e, de tételezzük fel ,h igen. Vagyis elfeketedik a jegyem, nem tudom jó-e ez így, tehát utánajárok. Egységsugarú utas, fogalma sincs merre induljon hol kezdje, kihez megy oda először? A pénztároshoz, aki vélhetően tudja ha nem majd útbaigazítja. Ő azt mondja, h no problem kézzel ráírom így már jó lesz. Ráadásul két hétig járt vele gond nélkül. Ha ismeretlen terepen vagyok és információra van szükségem nyilván azt az embert kérdezem meg, aki először szembejön gondolván ,h ő tudja. Ha meg nem hát majd eligazít. Vasút esetén lehet a pénztáros ez az ember.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.11. 11:10:58

@Adani:
"Ő azt mondja, h no problem kézzel ráírom így már jó lesz."

Vagy azt mondja, uram, ez érvénytelen, sajnos 20%-os kezelési költségért tudom kicserélni, ami 3000 ft lenne az ön bérleténél.
Utas elhűl, "Na majd én kezelésbe veszem a dolgokat" effektus bekapcsol, otthon ráírja a dátumot, aztán amikor megbukik vele, elmésen azt mondja a pénztáros írta rá.

Érted?

Honnan tudod, hogy mit nem tudunk még a sztoridól??

Nekem tényleg csak azért sántít, mert mondom 3. alkalommal is, a pénztárosok sokszor a kötelező dolgokat is ímmel-ámal merik ráírni a jegyre, mert félnek a pénztárhibázástól...
Azért a dátumot ráírni kb egyenlő a harakirivel...

Ha a péntáros firkál valami ilyesmit arra nyom bélegzőt is, az utasban is felmerült, hogy az állítólagois pénztáros nem nyomott bélyegzőt, MIÉRT nem tette szóvá???

Rengeteg kérdés, egyre több, amire nincs válasz, emiatt kelti a gyanut, hogy nem iy úgy volt az, ahogy le vagyon írva...

Killyourself 2010.06.11. 12:00:35

Sziasztok!
Bocsánat az OFF-ért, nem annyira érdekes sztori, de valahova le kell írnom:
Tegnap este jöttem haza ISTER EN vonattal. És nem hogy nem ment a légkondi, fűtöttek! Képzelhetitek, hogy milyen meleg volt, már a fűtés nélkül is kánikula lett volna.
Ugyanakkor minden elismerésem a jegyvizsgálóké, háromnegyed órán át próbálták bekapcsolni a légkondit (ők mondták, hogy megy a fűtés), aztán mindenkit átültettek az első osztályra!

Adani 2010.06.11. 12:51:23

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Igazad van ,lehet ,h az utas hazudik, de az teljesen más lapra tartozik. Akkor át lettünk verve mindannyian a blog gazdát Ashit is beleértve. Akkor nincs miről beszélni ha kiderül, h ez történt akkor vissza az egész az utas volt a hülye, bepróbálkozott, beszopta vállalja a következményeket.

De ezt mi sosem fogjuk megtudni teljes biztonsággal.

eml 2010.06.11. 12:56:24

@Adani: @Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Az mennyire normális dolog, hogy megfeketedik a bérlet?

Tudom, olcsó a papír! De hát a szart se rántjuk ki itthon mert olcsó!

A MÁV-nál tudják már hogy 2010 van?

lyken 2010.06.11. 13:07:03

@eml: Múltkor néztem az egyik jegyet, a hátoldalán a szavatossági idő 2018-ig tart. Gondolom van még belőle pár guriga...

Adani 2010.06.11. 13:12:57

@eml:

Normális dolog ha hőkezelést kap, nem csak a vonatjegy hanem ahogy Vörösbe esett (lusta vagyok végig leírni, bocs) is írta lottószelvény meg boltban kapott blokk is. Vigyázni kell rá nem kitenni a napra meg a konvektorra. Még a legszarabb hőpapír is jó 1 hónapig vagyis miért ne lehetne bérletet is nyomni rá? A vonatjegyeket sem őrzöd évekig, felhasználod és eldobod, nem? Kinek jutna eszébe őrizgetni mondván nézzük már meg hová utaztam 5-10 évvel ezelőtt. Vannak ismerőseim, akik nem vetnek meg bizonyos tudatmódosító szereket ők szokták elkunyizni a vonatjegyet, mert állítják, h a legjobb csigának a vicces cigihez. Hát ők tudják, ha találkozok velük vagy hozzájuk megyek és van kéznél szoktam nekik vinni, és örülnek neki mindig. :) Egy sima hazaút Békésre és máris termeltem 3 jegyet. Gödöllő-Bp, Bp-keleti-Mezőberény menettérti és IC pótjegy.

Ashi Valkoinen 2010.06.11. 13:17:17

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Azért ne feltételezzük rögtön az utasról, hogy biztosan csalni akart, otthon írta rá, aztán a blogra azt írja, hogy a pénztáros volt. Szerintem, ha tényleg csalt volna, akkor nem egy nyilvános blogra fog írni panaszlevelet, miután lebukott a csalásával...

Egyébként a posztoló egyértelműen hibázott akkor, amikor nem vigyázott a jegyére (pl. asztalon hagyta, ahol direkt napfény érte), de utána jóhiszeműen elment, hogy kijavítassa/cseréltesse a jegyet. A pénztáros meg nem feltétlen tapasztalt, lehet, hogy újonc volt, és nem rettegett még a "pénztárhibától".

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.11. 17:24:27

@eml:
Attól feketedik meg, hogy hőhatás éri. (Tudod a hőpapírnak van egy olyan tulajdonsága, hogy hőre feketedik).
Gondolom valahol erős hőhatás érte, ezért feketedett el.
Ez rendeltetésszerű, a papírgyártó gépről frissiben leugrott hőpapír is el fog feketedni.

A szavatossági idő más, azt jelenti, hogy 2018-ig lehet nyomtatásra felhazsnálni, akkor is olvasható lesz a szöveg.

Tehát a levélben megfogalmazott panasz oka, a feketedés az utas hibája nem a mávé, nem a papíré, nem a papírgyáré.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.11. 17:25:32

@Ashi Valkoinen:
Hát Ashi, láttunk már itt sokmindent...

Volt már itt olyan történet, ahol mindenki hibás volt csak az utas nem, aztán a végén mire szétkommenteltük a postot kiderült, hogy semmi nem úgy volt,ahogyan azt az utas állította...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.11. 17:26:44

@Ashi Valkoinen:
" amikor nem vigyázott a jegyére (pl. asztalon hagyta, ahol direkt napfény érte),"

A közvetlen napfény nem teszi teljesen olvashatatlanná. Gondolj csak a parkolójegyekre, az sem feketedik el a szélvédő mögött hiába hőpapír az is.
Itt valami komoly hőhatás érte.

eml 2010.06.11. 17:43:58

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Tehát ez egy szar minőségű papír, akkor jobbat kell venni, létezik ugyanis jó minőségű hőpapír is.

A parkolójegy is meg tud feketedni, elég nyáron péntek este bedobni hétfő délig (be lehet, átugorja a hétvégét), ha hétvégén tűz a nap, 30 fok, nincs árnyék, akkor simán megfeketedik a jegy hétfőre. Legalábbis régebben.

Ma már másfajta hőpapírt használnak a parkolótársaságok, és ott ez már nem fordul elő.

Tehát van megoldás. Persze az öngyujtós és egyéb viccekre ugyanúgy megfeketedik az újfajta jegy is.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.11. 17:48:28

@eml:
Figyi.
Hőpapírt hazsnál a MÁV 2004 óta.
Nálam van 2004-ben nyomtatott is semmi baja.

Van egy egész nagy doboznyi hőjegyem egyiknek sincsen semmi baja.
Egyszerűen nem kell hőforrás közelébe tenni és rögtön nem lesz semmi baja.
De ugyanígy vagyok a bankterminál által adott blokkokkal is.
Az se feketedett meg csak úgy magától...

A papírnak semmi baja, hidd el bátran.

Már csak azért is, mert ezeket a papírokat engedélyeztetni kell az APEH-nál és a PM-nél is, mivel nyugtát nyomtatnak rá. (A jegy egyben nyugta is!)
Tehát ennek a papírnak ugyanolyan engedélye van nyugtaadásra alkalmasságra mint a parkolójegynek. Ennyi.

eml 2010.06.11. 17:54:58

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Akkor viszont hajlok rá, hogy az utas cseszte el, hogy szándékosan, azt nem állítom.

Egyébként nem visznek minden rollni papírt bevizsgálni. 2004 körül álltak át a parkolócégek is az újfajta papírra.

Ashi Valkoinen 2010.06.11. 20:04:05

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Csak arra szerettem volna utalni, hogy igen, voltak itt kemény esetek (a kezdetektől a blog olvasója vagyok), de ennek ellenére nem kell ezzel a feltételezéssel élni rögtön (kissé nem ideillően, de "ártatlanság vélelme").

Hőhatás: nekem 2004 óta vannak meg vonatjegyeim (az összes), egyszer kint hagytam egy délutáni napon az íróasztalomon, amire ebben a napszakban pont betűz a nap, a legfelső megfeketedett (nem olvashatatlanra). Ez akárkinél előfordulhat, a posztolónál is.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.11. 20:56:41

@Ashi Valkoinen:
Ígérem holnap kirakok a párkányra egy vonatjegyet, egész nap tűz oda a nap+a párkány is fém. Kíváncsi vagyok.

eml 2010.06.11. 22:50:20

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Tegyél ki többet! (több tekercsből valót) Úgy lehet korrekt tapasztalatokat levonni.

lurkó 2010.06.11. 23:16:29

@Adani: Szüsz: 6.3.16. c) szerint érvénytelen.
És ajánlom figyelmedbe : 1.1.
igy talán megérted hogy miért érdemes az utasnak ismernie a Szüszt.
Ajánlom mindenki figyelmébe ugyanis egy szerződésről beszélünk.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.06.11. 23:33:06

Mondjuk eléggé sántít a történet, mert érvénytelen bérlettel való utazás esetén 6000 ft a pótdíj, tehát az utazás díjával együtt 6155 Ft-ra kellett volna csak büntetniük a jegyvizsgálóknak.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.12. 00:24:27

@Adani:
"Még a legszarabb hőpapír is jó 1 hónapig vagyis miért ne lehetne bérletet is nyomni rá? "

A PM előírás asszem 6 vagy 8 év az olvashatóságra, azaz a nyomtatástól számított 6 v 8 évig a nyomatnak olvashatónak kell maradnia.

Kopi3.14 2010.06.12. 04:24:14

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: kotozkodnek. Az utasnak nem kell bizonyitania, hogy nem ervenyes a bérlet, azt a jv-nek kell. Aztan a jv csak ugy elvenni barmit is? Hmm. Nem hagynam. Igazolast ki mikor vette el miert. Anelkul kaphat ket nagyot a szeme ala. Ugyanis ha elveszi kesobb akar pereskedes soran nincs mivel alatamasztanom allitasom, vagyis a jogorvoslati lehetosegtol foszt meg.

@ Adani: jo nagy marha vagy, ha nem egy jegykent kezeled a Godollo-Bekes tavolsagot. Régebben Muronybol is kulon jegyet kertel?

Adani 2010.06.12. 09:59:04

@Kopi3.14:

Régebben Kmét-Békés jegyet vettem mindig.

Bp-n lakok Gödöllőre csak dolgozni járok át (még pár napig aztán a munkahelyváltás után már bp-re). Napi szinten ezt HÉV-el oldom meg, mert az közelebb van, de ha pénteken hazautazok akkor Gödöllőről indulok a meló végeztével, vagyis veszek egy jegyet a Keletibe. Meg egy menettértit Bp-Mezőberény távra ezzel vasárnap vissza is tudok jönni. Ha meg egyben venném a menettértit akkor a bp-Gödöllő távot felesleges fizetném ki mégegyszer. De amúgy mindegy, h egy vagy két részletben fizetsz, mert ugyanannyiba kerül.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.12. 11:22:16

@Kopi3.14:
1) Ácsi. Nem eszik annyira forrón a kássát, mint te gondolod.

"Az utasnak nem kell bizonyitania, hogy nem ervenyes a bérlet, azt a jv-nek kell. "

He? Mi? Nem. Ez blabla. Az utasnak érvényes menetjeggyel kell rendelkeznie, olyannal amely ellenőrzését nem gátolja semmi. Pont. Nincsen ki bizonyít hogy bizonyít, ha az érvényesség mező helyett egy marha nagy fekete paca van, és emiatt az ellenőrzése lehetetlenné válik, az utas menetjegye érvénytelen.

"Aztan a jv csak ugy elvenni barmit is?"

Azt még mindig nem tudjuk, hogy az utasleadási lapon rögzítve lett-e a bevont bérlet sorszáma. Ha igen akkor miről beszélünk?
Simán el tudom képzelni, szokás a megjegyzés mezőbe beírni. Ráadásul az utasleadási lapot se tudta elolvasni, utasellátó lap lett belőle... Így minden további nélkül rajta lehet...

"Anelkul kaphat ket nagyot a szeme ala."
Ha ha ha , szájkarate...
Aztán te meg kapod a 2 év börtönt, örülhetsz majd neki :-)

Nekem még mindig hiányos a történet, de megérthető az egész. Egy panaszos nem fog minden mozzanatot leírni, amiről esetleg egy elolvasásra kiderül, hogy 1:1-ben ő a hunyó...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.12. 12:14:31

@eml:
Csak jelzem, hogy még este kipakoltam 4 jegyet különböző típusból a párkányra, tehát napfelkeltétől napnyugtáig kint lesznek, egyelőre semmi változás nem állt be bennük.
Amúgy 31 fok van és tűz rájuk a nap.

www.vasutbaratzrt.hu/temp/vonatjegyteszt.jpg

Adani 2010.06.12. 13:20:36

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Nem rossz egy jegyet én is találtam rögtön ki is próbáltam rajta valamit. Fogtm egy pohár vizet és betettem 1 percre a mikróba mellé a jegyet.

Ezt még túlélte alig feketedett meg. Aztán fogtam egy öngyújtót, és kb. fél méterre a jegy alatt meggyújtottam. Alig telt 10 mp már feketedett.

imagerz.com/QEMTCUtvAwJQUllNFgVR

A direkt hőt valóban nem bírja túl jól, a napfényt ezek szerint jobban.

eml 2010.06.12. 14:42:03

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: @Adani:
Korrekt!
Holnap, ha találok, akkor dunsztosüvegben kiteszek a napra egy parkolójegyet (rég parkoltam fizetőben), ha sikerül, akkor holnap este megtudjátok.

Fél méterről egy öngyujtóval!
Ki volt jó hőtanból? Mekkora hőterhelés érheti ott a jegyet? 60 fok? 80? 120?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.12. 17:28:20

@eml:
"Mekkora hőterhelés érheti ott a jegyet? "
Azt nem tudom, de ha ebből indulsz ki:

"A hőérzékeny réteg elszíneződése kb. 70 C fokon kezdődik, de a teljes láthatósághoz kb. 120 C fok szükséges."

eml 2010.06.12. 17:33:15

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Zárt autóban, aminek fehér üvege van, tud lenni 80-90 fok is.
Az enyimben 65-nél többet még nem sikerült mérni, de nekem az üvegeim színezettek, a hátsók erősebben.

Az is lehet hétvégén a tárcáját az autóban hagyta? Esetleg pékségben dolgozik és ott?

Egyre szűkülnek a lehetőségek.

Adani 2010.06.12. 18:21:29

@eml:

Az öngyújtó lángja kb. 3-4 centi volt a távolság 40-50 cm sacc/kb. De az öngyújtó lángja olyan 5-600 fokos lehet hiszen a papír gyulladási hőfoka kb. ennyi és meg tudja gyújtani.

Adani 2010.06.12. 18:23:09

@Adani:

Majd legközelebb dokumentálom kicsit jobban.

A következő ötletem az, h beteszem a sütőbe először a legkisebb fokozaton ( 80-90 fok) aztán megnézzük mi történik 5-6 perc múlva. Majd kicsit feljebb emelem a tétet. A közvetlen hőhatást nem bírja, hiszen a mikrót szinte meg se érezte.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.12. 18:50:14

@Adani:
", hiszen a mikrót szinte meg se érezte. "

Kezdjük az alapoknál.
Tudod hogy működik a mikró?
Ha igen, nem lepődsz meg hogy nem történt semmi.
Ha nem, nézz utána :-)

Adani 2010.06.12. 18:52:35

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Tudom és nem is lepődtem meg, de a kísérlet így volt teljes.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.12. 18:53:03

17:15-kor befejeztem a tesztet, mert műr közvetlen napsugárzás nem érte a jegyeket.

A képeken látható a déli és a 15:15-ös állapot:

www.vasutbaratzrt.hu/temp/vonatjegyteszt.jpg

www.vasutbaratzrt.hu/temp/vonatjegyteszt2.jpg

Semmilyen változás nem következett be, a közvetlen egésznapos napfény, a fém párkány, és a 31-32 fokos hőség ellenére sem.

Azt hiszem, ezzel igazolt lett, hogy a közvetlen napfény és a meleg nem okozza a hőpapír elfeketedését.

eml 2010.06.13. 02:02:26

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
A két jobb oldalinak a jobb felső sarkát nézd meg jobban, alaposan. Nem lényeges, de ott egy picit a sarkot megkezdte.

eml 2010.06.13. 02:02:56

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Viszont igazoltuk, hogy ettől még nem lesz olvashatatlan.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.13. 10:33:02

@eml:
AZt nem tudom hogy ez neked hol lett igazolva én pl a dátumot adani jegyén már nem tudnám megmondani. Vagy pl az igénylés sorszámát ami ugyan szempontunkból lényegtelen, ellenben viztathatatlanuzl olvashatatlanná vált.

Az a baj, hogy van egy tény, hogy bizonyos hőterhelés felett olvashatatlanná válik a jegy. Ez alap tézis, ezért hőpapír. Kételkedtél benne. Ketten is kipróbáltuk neked, a naptól semmi baja nem lett, adani majdnem szétégette, elfeketedett. Bizonyítva lett, hogy komoly hőterhelés kell, nem egy kis napsütés. De te még mindig akadékoskodsz...
Hogy ez nem lett igazolva az nem lett igazolva.
Nézz adani jegyére, teljesen el van feketedve, ellenőrzése lehetetlenné vált, kész.

Igazoltuk hogy az utas hibázott, lehet nem a cserépkáűlyhán kellene tárolni a jegyét. Pont.
Nem tudom ebből a témából mit lehet még kihozni...

Szeszy 2010.06.13. 12:43:25

Sziasztok! Először köszönöm az őszinte válaszokat.
A pénztáros hölgy nekem egy szóval sem mondta, hogy ezt 3000Ft-ért ki tudja cserélni.
Mivel elázott a bérlet és siettem, ezért gondoltam, hogy így gyorsabban megszárad.
A tesztek semmit sem bizonyítanak,mivel nem láttátok, hogy hogy néz ki. Kb a bérlet fele az alsó része sérült, egy érdekes mintát adva ki. Ilyet szabályos fekete foltot sem öngyújtóval, sem mikróval, sem sütővel sem érnék el.
Igen, megtanultam, hogy inkább várjak, vagy válasszak egy másik megoldást.
De az no szensz, hogy a rossz útbaigazítás miatt az utazó szívjon, mert nem ez lenne az első.
Igazolni tudom tanúkkal, hogy mindig van bérletem és az incidenst is.
Nem adott semmilyen papírt sem arról, hogy ő ezt a bérletet elkobozta, pedig szerintem ez kötelessége lett volna, amúgy meg megtartottam az összes jegyet amit ez után minden nap megvettem.
Kérdem én? Miért hamisítanám meg a bérletemet, ha azt nekem minden hónapban le kell adnom, mert ez alapján fizetik ki? Köszönöm!!!

eml 2010.06.13. 12:56:38

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Azt igazoltuk, hogyha kiteszed egész nap a tűző napra, akkor is olvasható marad, tehát érvényes. Félreérthetően fogalmaztam esetleg, akkor bocs.

eml 2010.06.13. 12:59:18

@Szeszy: Ezt, hogy miért hamisítanád, mert kifizetik. Ezt a kalauz nem tudhatja.

Egyébként 3000-ért cserélni enyhén rablási kategória.

Szeszy 2010.06.13. 13:56:50

@eml: Az nem érdekelt volna, hogy mennyiért cserélik, mert belementem volna, de ezt egy szóval sem mondta.
Akkor aznap, mikor megbüntettek,mondtam nekik,hogy fizetik.de egyáltalán nem érdekelték.
A minap meg olvastam egy cikket. hogy minden büntetés után a kalauznak 25% részesedése van belőle. Talán ezért nem érdekelte. Ha nem tudok semmit sem csinálni, akkor befizetem és remélem, hogy boldogak lesznek, mert lehúztak egy nőt nettó 80ezer forintos fizetéssel.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.13. 15:06:17

@Szeszy:
Miért húztak le?
Érvénytelen jeggyel utaztál, megbűntettek.
Ez neked lehúzás??

Az most édesmindegy hogy a kalauz mennyit részesedik belőle, de igen, 25%-ot kap, csak épp a bére is úgy van kalkulálva hozzá...
A bruttó 100-as fizetés mellé kap még nagyon nagyon jó esetben 10e bruttót.
Tehát ne ess hasra a jutaléktól, nem csak te dolgozol nettó 80-ért...

Édesanyám mondta mindig az ilyen balfék dolgaimra, édesfiam, tanulópénz...

Én is fizettem már feleslegesen 8600-at a MÁV-nak előre megvettem két havi béreltemet meg még jópár jegyet, és csak a következő havi cserekor tűnt fel, hogy véletlenül mindkét 30 napos bérletet majdnem azonos hónapra adta... (vaéahogy úgy volt, hogy március 7-ápr 6 volt az egyik másiknak meg kellett volna lennie április 9-máj 8-ig helyette lett márc 9-ápr 8...)
Tehát a 2. bérletem 4 hét helyett alig 3 napig volt érvényes...
Bosszankodtam miatta pár hétig, 8600ft 2 hétre elég lett volna kajára, de mit tudtam tenni, én voltam a hibás...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.13. 15:07:09

@Szeszy:
Bár azt sem értem, hogy ha tényleg a pénztáros firkált rá, fel is merült benned a gyanu, hogy bélyegzés nélkül érvényes-e így firkálva, miért nem tetted szóvá, kérted meg, hogy nyomjon rá egy bélyegzőt?

Adani 2010.06.13. 16:58:18

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Kvótarendszer van a kallereknél, h meg kell büntetniük vmennyi embert ha nincs meg a kvóta meg mehet a szőnyeg szélére? Úgy vettem észre nincs, a kallerek többsége nem akar mindenáron büntetni szemben a BKV ellenőrökkel, ott bevallottan van kvótarendszer látszik is rajtuk.

Való igaz tanulópénz is létezik, nekem az ilyenekre azt mondták, h befizetted a hülyeségi adót.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.13. 17:06:26

@Adani:
Nem tudok kvótarendszerről, de értelmét sem látnám bevezetni.
A jutalék jobban ösztönző dolog, és nem kényszerít az igazságtalan bűntatések kiosztására. (Ellentétben a BKV-val ahol többször bebizonyosodott, hogy kapucsengőről generált adatokkal csináltak bűntetést... :( )

Szeszy 2010.06.13. 17:32:34

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Szerintem az. Mert ez nem történt volna meg, ha az a kedves pénztáros kicserélte volna vagy normálisan jár el ahogy azt én kértem!!! Amúgy meg tanácsért fordultam ide nem azért, hogy kritizálj!
Múlt héten pénteken beszélgettem egy férfival aki a MÁV-nál dolgozott és ő azt javasolta,hogy ne fizessem be a pénzt hanem menjek be az Andrássy úti irodájukba és tegyek panaszt ott is, amit a következő héten meg is teszek vagy megyek a Közlekedési Hatósághoz. Én is egy Hatóságnál dolgozom.

Szeszy 2010.06.13. 17:37:12

Hallottad azt a story-t ami egy szerencsétlen nővel esett meg? Mondjuk azt a BKV csinálta, de ebből a szempontból mindegy! Megvette az egyesített bérletét, de a pénztáros nem a kért dátumot írta rá, majd visszavitte mikor észrevette és javította. Rá pár órára bevitték irathamísításért és bennt volt a kapitányságon 72 órát. Azért engedték ki utánna, mert a pénztárosban volt annyi és fel merte vállalni, hogy igen, ezt én javítottam ki. A nő beperelte a BKV-t!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.13. 18:51:41

@Szeszy:
Szerinted lehet, hogy az szerintem meg nem...
Ezekszerint mindenkit lehúznak aki érvényes jegy nélkül utazik, ezért megbűntetik? Na ne vicceljünk már :-)

Tanácsot nem tudok adni, mert szerintem teljesen jogos volt a bűntetés. Érvénytelen menetjeggyel rendelkeztél, nem volt érvényes jegyed, megbűntettek. Erre kár tanácsot várni...
Annyit tudok tanácsolni, legközelebb ne a konvektoron szárítsd a hőpapíros jegyed...

Az Andrássy útra nem javaslom, hogy menj, lassan 2 éve elköltözött onnan a MÁV, max. egy portás vagy egy őr lesz ott. Nagyon képben lehetett az illető, akivel beszélgettél ;-)

Tényleg nem bántásként, meg ne is vedd magadra, de ebben az ügyben mégis ki a ló.......pittyet érdekel, hogy te hatóságnál dolgozol? Sőt, ehhez az NKH-nak mi köze van?
Tényleg nem értem már ezt az utolsó hozzászólásod... Tetszik amikor valakinek nincs igaza, és a végén azzal próbálja rendezni az ügyet, hogy ő hatóságnál dolgozik... És?

Van egy üzletszabályzat, abban van egy rendelkezés ami szerint a Te jegyed érvénytelen volt. Ezért téged megbűntettek. Ennyi.
Fizesd be a bűntetést, szitkozódj 3-at, és jegyezd meg, hogy nem szárítunk jegyet kályhán.

Értsd meg, tanácsot kértél, én adok: Nincs jogalapod arra, hogy ne fizesd be a bűntit, mert te jártál el helyelenül. Érted?
Maximum elkezdesz velük levelezni állítod, hogy a pénztáros volt a hülye meg a szemét, és úgy fél-1 év levelezés után (nem túlzok) megunják, és azt mondják, jólvan mérséklik a bűntetésed. De ha nem, addig halmozódik, és mégtöbbet kell fizetned, megjegyzem továbbra is jogosan, hisz jogos a bűntetés.

Kár felkeresned az ügyben az NKH-t a BRFK-t a KBSZ-t a Hágai Bíróságot, a Jóistent, mert a MÁV szabályosan járt el a bűntetéssel kapcsolatban.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.13. 18:53:57

@Szeszy:
Ezt konkrétan nem hallottam de millió más történetet igen, a BKV-tól. Azért ott sokkal durvább dolgok esnek meg, a saját pénztárukban értékesítettek pl. hamis bérletet...

Szeszy 2010.06.13. 19:31:30

Legyen igazad! Ahogy olvasom a kommentjeidet, te mindig mindenbe és mindenkibe belekötsz. Mire jó ez? A Hatóság egy felügyeleti szerv, ezért a közlekedési hatóság felügyeli a MÁV-ot is.Gondolom ezt nem tudtad!!! De tudod mit? Én nem sűllyedek le arra a szintre, hogy ezen vitatkozzak. Kösz mindent!

Adani 2010.06.13. 20:02:19

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Na igen tele van vele a BKV Figyelő blog. Ráadásul az ügyvédjei zaklatnak random címeken embereke állítólagos büntetésről. 5 éves gyerek, aki személyivel igazolta magát és több rendbeli bliccelést követett el, meg nem is országban lakó ember volt még sok ilyesmi. Találomra kiküldik a büntis levelet ha 1000-ből csak 10 ember beszopja és fizet már megérte.

@Szeszy:

Ha már mindenképpen levelezni akarsz akkor jobban jársz szerintem ha méltányosságot kérsz a történet leírása után, h legalább egy részét elengedjék. Vagy megteszik vagy nem, de megpróbálni semmibe se kerül, érdemes.

Adani 2010.06.13. 20:03:59

@Adani:

Az kimaradt, h egy esetről tudok, egy ismerősömet még iskolásként büntették meg valami 6 ezer ft-ra, már nem tudom miért, és ők írtak levelet, h méltányosság meg kiskorú még stb. egy részét elengedték. Nem tudom megmondani pontosan mennyit és mennyi volt eredetileg a bünti, de mondom megpróbálni érdemes, nincs vesztenivalód vele.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.13. 20:07:58

@Szeszy:

Tudod egy vitában két véglet van.
Vagy a vitapartnerek megegyeznek a vita témájában egyik meggyőzi a másikat, arról, hogy nincs igaza, vagy ha ez nem sikerül, akkor az egyik megpróbál a másik szidalmazásával felülkerekedni, és úgy érezni, hogy ő nyert. Te most épp itt tartasz. Ezzel nincs is gond, bátran szidalmazhatsz maximum magamban mosolygok rajtad. Ezzel nincs is gond.
De.
Lehet bátran belekötésnek nevezni azt, hogy megválaszolunk egy kérdést és a végén nem neked lesz igazad. Lelked rajta.
Ellenben ez nem az Álomblog, ahol a postolókat esetünkben téged abba az álomba kellene ringatnunk, hogy igazuk van, ha nincsen. Neked most nincsen igazad, többször is megmagyaráztam. Ezen kár tovább rugózni, a vitatéma elfogyott, te vagy a hibás azért ami kialakult. Ezt nyilván te is tudod, és el is ismered, ám valamiért mégis úgy gondolod, a vitapartnered fölé kellene kerekedned, elő is került, hogy Te ilyenolyanamolyan hatóságnál dolgozol, meg különben is én mekkora egy szemét vagyok, mert szerinted belédkötöttem azza, hogy elmondtam nincs igazad. Lelked rajta.

A hatóság mint mondod valóban egy felügyeleti szerv, a MÁV felügyeleti szerve az NKH, eddig rendben is van. Sőt, még én is tudtam, sajnos ebben sem tudtál okosabban látszani, mint amilyen vagy :-(
Sőt, a MÁV Üzletszabályzatát is az NKH hagyta jóvá, ami alapján téged megbűntettek.
Azaz olyan hatóságnál próbálnál a panaszodra segítséget kapni, ami maga hozta meg a szabályt ami alapján megbűntettek. Van itt némi ellentmondás nem? De mindegy, lehet hogy Te ezt nem érted, vagy nem akarod érteni... :-(

Mint mondtam, szomorú, ha valakinek nincs igaza, de próbál harcolni a nemlétező igazáért ezért próbál mindenkit lesöpörni magaelől különböző szitkokkal, illetve vagdalkozik, hogy ő hol dolgozik. Ezzel még nem lesz igazad. Sajnos.
Kénytelen-kelletlen ezt el kell fogadnod, még ha nem is szeretnéd.
Szidj bátran ez nem változtatja meg a tényeket :-(

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.13. 20:11:08

@Adani:
Így van, a BKV ebből a szempontból sajnos durvább. Vagyis nem a BKV hanem a nevében eljáró zugügyvédek... :-(

Méltányosságot érdemes megpróbálnia, ezt írtam én is.
De ehhez be kell fizetnie, mert a levélre 30 nap alatt adnak választ, ami alatt viszont bőven lejár a bűntetése, és mégtöbb tartozása lesz. Ez akkor jelent ugye gondot, ha méltányosságot nem gyakorolnak felé.
De nyilván ezt neki tudnia kell, hisz hatóságnál dolgozik, ő ezt tudja, így kár is ezt mondanom, és ez is csak belékötés lesz... :-(

Adani 2010.06.13. 20:19:12

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Na igen, de hát tudni kell helyén kezelni a BKV-s spam leveleket. Leírtuk többször a Figyelőn is. Ha nem ajánlott vagy tértis és semmi bizonyítékot nem küldött kukába vele, ha meg tértis akkor szépen visszaírni neki ,h ok küldjön megbízólevelet mert addig nem hiszem el, h a BKV nevében jár el, valamint tételesen minden büntiről a jegyzőkönyvet. Nem úgy van az, h ha kapok egy levelet XY embertől aki azt állítja ő ügyvéd és a BKV nevében ír és nekem van 76897 ft tartozásom bliccelés miatt akkor rohanok a postára és befizetem. Megbízólevél, mert nem hiszem csak úgy el, h a BKV kérte fel, valamint tételesen küldje el milyen büntetésekből jött össze az összes a jegyzőkönyveket amiben le van írva, h pontosan mikor és hol és miért büntettek meg. Addig nincs miről beszélni ameddig ezt nem teszi meg.

A méltányosság: De ha megkapja akkor visszautalják neki? Meg lehet kérdezni, h halasztó hatállyal van-e, ezt mondjuk jobb személyesen megbeszélni, h méltányosságot kérnék, de ameddig elbírálják addig mi legyen? Fizessek vagy ne?

VJV Man 2010.06.16. 21:56:36

A SZÜSZ 6.3.16 pontjában le van írva, hogy mi az érvénytelen menetjegy.

"amely hőpapíron került kiszolgáltatásra és a nem megfelelően gondos kezelés miatt az adatai olvashatatlanná válhat."

Itt a kalauznak igazán nincs mérlegelési lehetősége. Megírja az utasleadási lapot és bevonja a sérült bérletet. (bevonhatja, mert ha jól tudom bérlet (jegy) a vasút tulajdona, az utas csak azért kapja, hogy tudja igazolni a jogosultságát az utazásra)
Az utasnak joga van panasszal élni a nála lévő utasleadási lappal. Ha igaza van, akkor a büntetést megússza, vagy csökkentik a pótdíj mértékét.

A hőpapír tényleg érzékeny, mert elég letenni a kis asztalra a fülkében, és már a naptól olvashatatlan lehet. Figyelni kell rá.

VJV Man 2010.06.16. 22:00:10

Ja! És persze a fent leírt esetben a pénztáros hibázott sajnos.

Adani 2010.06.17. 17:20:06

@VJV Man:

Tapasztaltál már ilyet, h a vonaton lett olvashatatlan? Hiszen Vörösbe esett és én is kísérleteztünk vele és nekem csak öngyújtólánggal sikerült jó 30-40 centiről.

VJV Man 2010.06.17. 19:37:26

@Adani: Én még nem tapasztaltam ilyet, de kollégák mesélték.
Amúgy jó ötlet, kipróbálom, hogy mennyit bír.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.17. 21:15:48

@VJV Man:
Szerintem hülyeség...
Maximum azt tudom elképzelni hogy esetleg egy fekete asztal, amit egész nap sütött a nap, magábaszívta a meleget, és arra ráteszed... De...

Amúgy folytattam a tesztet ma estig kint maradtak a jegyek, ez lett az eredménye:

www.vasutbaratzrt.hu/temp/jegytesztvege.jpg

Ugyan 2 jegyről (1-es és 2-es) teljesen eltűnt az írás szinte, ellenben azt tudni kell, hogy azok 2006-os jegyek voltak, és még MAEF nyomtatással. (Vékony betűk, gyenge nyomtatóerősség.)
De ha megnézitek a 3-as jegyet, az is teljesen kifakult, de még olvasható. Ez egy 2008-as jegy volt, tehát már 2 éves.
Nézzétek meg a 4-es, teljesen új jegyet, (2010) minden olvasható rajta! Hiába kapta majdnem 1 hétig a direkt napfényt egy forró fémfelületen!

Tehát konklúzió, hogy a napfény tényleg árt a hőpapírnak, az írás eltűnhet róla, de mire ez bekövetkezne, már régen nem lenne érvényes a jegy!
A frissen nyomtatott, még érvényes jegyekkel ez nem fordulhat elő.

Adani 2010.06.17. 21:31:14

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Érdekes. Nálam az öngyújtós és a mikrós tesztnél egy 2010-es jegy volt, én nem őrizgetem a régi vonatjegyeimet inkább lepasszolom pár havernak, akik elég sajátos módon hasznosítják újra.

A direkt hőhatás jobban árt neki ez lehet konklúzió. Télen majd kipróbálom úgy,h ráteszem a radiátorra. Ha lesz majd új jegyem akkor kipróbálom a sütőt leggyengébb fokozaton (80-85 fok).
süti beállítások módosítása